20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

Z DRUHÉHO KOPCE: Klukovské vzpomínky 390

Blíží se období nákupních orgií. Odevšud na nás útočí a všichni nám něco úžasného nabízejí. Nedá se tomu uniknout. Letos jsem podlehl nakupování přes internet. V USA mi zavolali, kdy by se mi doručení zboží hodilo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pernický 1.11.2016 19:15

Mně dodali vše bez problémů.

Ti řidiči mají i 80 a více míst k doručení . Není to žádný med v dnešní hustotě provozu a ještě není kolikrát mqžné zaparkovat .Chce to jednou zkusit a pak hodnotit.

M. Malovec 1.11.2016 14:39

Pokud objednávám zboží

většinou s dopravou PPL. Zkušenosti mám opačné. V den doručování mne po sedmé ranní kontaktuje řidič, oznámí čas dodání a ten splní. Asi máme v Poděbradech štěstí na řidiče.

J. Jurax 1.11.2016 11:51

No, best practice je

nereagovat na žádné výhodné nabídky.

Je to vcelku logické - všechny takové firmy nejsou charita, musí generovat zisk.

Takže jakákoliv výhodná nabídka, výhodný tarif skoro zadarmo, případně úplně zadarmo a tak podobně je buď že se chtějí zbavit šuntu, něčeho za tu cenu neprodejného nebo obmyslně klienta oblbnout a zkasírovat víc než předtím. Proč by probůh investovali peníz do reklamy nabízející něco, na čem by klient skutečně ušetřil a co by jim tudíž snížilo zisk?

Koneckonců po zralé úvaze zjistíte, že 99,9% těchto výhodných nabídek nepotřebujete, nevyužijete, ale skrytě zaplatíte víc.

J. Řezák 1.11.2016 10:41

V mobilu je ...

... taková príma aplikace, která umí zablokovat určitá čísla. Během půl roku jsem si tam přesunul všechny ty reklamní buzer anty, všechny "skvělé nabídky", "dárky zadarmo", průzkumy trhu, "právějstevyhrál" a podobně. Už je ani nemusím posílat do ..ele, jako dříve. Vřele doporučuji.

J. Fridrich 1.11.2016 9:41

Alza a Mall fungují, vždy mně oznámili den

Alza a Mall fungují, vždy mně oznámili den dodání a ráno volal řidič a dohodli jsme čas..

J. Lepka 1.11.2016 9:34

Mám s dopravními agenturami dlouholeté zkušenosti.

Nejvýstižnější definici mi podal sám jeden zaměstnanec - řidič, když jsem si mu stěžoval na provoz nově zřízeného depa, kam jsme jako zákazník spadli. Tam nefungovalo nic a když jsem se tam vydal osobně je seřvat všichni měli najednou tolik práce, že se stali neviditelní a zůstal jen brigádník na výdeji. A ten řidič si jen povzdechl_ " No co chcete, tam si všichni hrajou na manažery a nikomu se nechce makat."

Ovšem objektivně: Systém doručování diktuje počítač a ten sice umí postřehnout kolik zásilek řidič vydává i přijímá, nesmí se mu to ale v autě pomíchat ( to znamená, že ani nesmí prudce dupnout na brzdu ), ale hlavně do toho silikonového zázraku nikdo neumí naprogramovat dopravní situaci. Minulý týden vyhořel Lochkovský tunel a včera dopoledne kolabovala doprava na jižních příjezdech do Prahy. Já třeba jel od Slivence po Barrandovský most skoro třičtvrtě hodiny, protože někdo chytrý nedomyslel, že se most ucpe, je li omezený provoz po Jižní spojce, tuplem když tam pošlou i kamiony od Plzně. Takže vinit z toho jen ty chudáky řidiče není úplně na místě. Na druhou stranu v době takřka 100% saturace mobilními telefony snad není koordinace problém.

J. Prečuch 1.11.2016 8:37

Podobná zkušenost

Mám také podobné zkušenosti, a při stížnosti eshopu mi napsali, že jim je líto , rádi by na přepravní společnosti zatlačili, aby se zákazníci eshopu cítili dobře a byli spokojení s nákupem. Ale není žádná alternativa. Paní majitelka obchodu mi potvrdila, že zkusila použít alternativu a nakonec se vrátila k jedné ze společností zde zmiňovaých. Myslím si, že věta "mají toho moc" vyjadřuje vše. Je to zdroj jejich neusměvavé ale ztrhané tváře, neschopnosti doddat balík zásilku ve stanovenou hodinu. Proto si nechávám poslat nákup jen vyjímečně. Naštěstí bydlím v hlavním městě, tak to lze nakoupit kdekoliv cokoliv.

V. Kolman 1.11.2016 8:21

JAK NĚKDO ZAČNE "VRKAT",.....

....že dostanu něco "navíc", nebo dokonce "zadarmo", tak končím rozhovor s tím, že jsou sice moc hodní, ale já že nic "zadarmo", ani "navíc" nechci!

J. Strakoš 1.11.2016 6:16

Odvrácená strana kapitalismu

V rámci neustálého zvyšování zisku se prostě zvětšuje množství balíků doručitelné zaměstnancem za den a (ne)spokojenost zákazníka se napíná do max. mezí, které je ochoten ustát.

A pokud jedinec doručí ještě více a zákazníci zkousnou, že balíčky dostávají někdy přes den, nic se samozřejmě nezmění. Až budou zákazníci výrazně preferovat službu, která doveze balík v rozmezí jedné hodiny, budou to doručovací firmy také dělat.

Osobně si myslím, že k tomu posunu výrazně nedojde - mnohdy záleží na místě, kde se doručuje, mnohým lidem večerní doručení vyhovuje lépe apod.

V poslední době mám pocit, že se značně zvyšuje tlak i na Českou poštu na počet doručených zásilek při prvním rozvozu - kdysi zvonili na sousedy vyjímečně, dnes se to stává pravidlem. A Česká pošta začíná hojně využívat náhradního příjemce - balík do 10 tisíc předá někomu v okolí adresáta, který slíbí, že balík doručí. A ani si toho člověka neověřuje. Komu se to nelíbí, musí na poště vyplnit formulář.

M. Foltyn 1.11.2016 6:49

Re: Odvrácená strana kapitalismu

Jsem si nevšiml, oni Českou poštu privatizovali?

J. Strakoš 1.11.2016 7:39

Re: Odvrácená strana kapitalismu

Ne, také o tom nevím.

J. Jurax 1.11.2016 12:04

Re: Odvrácená strana kapitalismu

Ad pošta - ono je to nejspíš v lidech. Ondyno mi pošťák doručil balík až domů (čtvrté patro bez výtahu - a ještě s úsměvem); když jsem se ptal po příčině tohoto neobvyklého jevu, děl, že je študák brigádník.

Normální zaměstnanec pošty ví, že dopoledne, když se doručuje, nemá co kdo být doma, má zařezávat v hokně, a jenom vkládá do schránek lístečky. Na zvonky pro sichr nezvoní, co kdyby se přece jenom někdo ozval a on musel do schodů za ty peníze. Protože jsem důchodce pracující z domu, vím to docela přesně; jenže dokazujte, že jste byl doma bdělý a střízlivý, když poštovní panáček či panenka o čtyři patra níž vhazovali lístek do schránky.