19.10.2019 | Svátek má Michaela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
15.4.2007 21:58

Re: Mně to vyprávění připomnělo

jednu jízdu pražskou tramvají. Bylo léto, děsné odpolední vedro. A tramvaj narvaná tak, že se nedaly zavřít dveře. Po chvíli se z amplionů ozvalo: "Jestli se ty dveře hned nezavřou, tak zapnu topení!".  Zavřely se na to tata.

15.4.2007 19:59

Re: Re: poslední věta

ten clanek me vratil do studentskych let. Casto jsem do Jinonic dvapadesatkou jezdil .Bydlel tam koncem 50 let bratr s rodinou, ale az dole u rybnika vedle statku.Na konecnou se muselo kousek do kopce. Je pravda , ze ve spicce nastupovalo hodne lidi Na Knizeci, ale nejvic pristupovalo U Andela ,u synagogy, proti Tatrovce. 

 K tomu proc se rusily trolejbusy? No prece nafta stala 0,80 kc za litr a soudruzi si mysleli, ze to tak bude vecne.

15.4.2007 12:16

Re: Re: Re: Konečně článek z praxe!

Tam jsou ti soudruzi.

15.4.2007 12:15

Re: Re: Re: Konečně článek z praxe!

Praha je vždycky něco extra ;-)

15.4.2007 12:10

Re: Re: Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Dopravní podnik Ostrava vyrábí trolejbusy Trollino, podrobnější informace zde:

http://spz.logout.cz/mhd/trollino2004.html

Je to polský městský nízkopodlažní autobus Solaris Urbino, do kterého DP montuje elektromotor vlastní konstrukce a elektronickou výzbroj Cegelec. Tento střídavý pohon u tramvají typu Trio nepříjemně hlučí (skřípavé pískání), kupodivu u trolejbusů je hluk mnohem slabší. Z hlediska cestujícího se jízda trolejbusem prakticky neliší od stejného autobusu, ani si nemusíte uvědomit, do čeho jste nastoupili.

Tyto trolejbusy byly dododány i do zahraničí, několik kusů i do Švýcarska. Mohou být vybaveny i pomocným nezávislým pohonem z baterií nebo spalovacím motorem.

15.4.2007 11:51

Dosatek.

Jo a packaj je pako.

15.4.2007 11:50

Trolejbusy

V Jihlavě jezdí trolejbusy a jsou prfektní.

15.4.2007 10:47

Re: Mně to vyprávění připomnělo

Dnes je to obráceně. Trajfy a šaliny jezdí prázdné a lidi na ně koukají z aut ve frontách.

15.4.2007 10:44

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Dnes trolejbusy necukají. Mají tyristory a rozjíždějí se naprosto plynule a ještě Vám přitom zahrají

15.4.2007 2:33

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Trajfy jsou špica

14.4.2007 22:53

Re: Re: Konečně článek z praxe!

At o se jako Plzně,Pardubic,Hradce a dalších netýkalo,když tam trolejbusy ponechali?

14.4.2007 20:56

Re: Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Nevím jestli existují nějaké současné trolejbusy, pokud ano, tak ani nekňučí ani netopí. Moderní bezeztrátové polovodičové regulátory tohle nedělají.  Topení tam bude rovnou elektrické, ne nějaké ztrátové teplo z regulačních odporů. Co se týká škubání, dneska jsou mikroprocesory za pár šupů a naprogramovat pomalý rozjezd bez škubání není problém.  Jako kluk pamatuji staré tramvaje tak ze 70 a začátku 80 let. Kňučely, v zimě v nich byla zima a škubaly.  Dnešní už nic takového taky nedělají.

14.4.2007 20:53

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Do měšťanky jsem jezdil autobusem . . . školáci museli do vlečňáku, kde byla sranda. Ani nevím zda a jak se tam v tom vlečňáku topilo. Vždyť to netrvalo ani 20 minut.  Kecal jsem si rozumy, aby se holky chechtaly . . . jednou někdo vykřikl  "Andulo, ty jsi se poch*ala"  . .  a pod Andulou byla louže . . . nikdo mně už v životě neseknul takovou poklonu jako ten den Andula .  . . . . dodnes si pamatuji i její příjmení . . .

Do Děčína ale vlakem a po Děčíně trolejbusem do hudebky a také na koupaliště . . . . nikdy jsem nad tím trolejbusem nepřemýšlel . . . . tichý trolejbus měl pro mě, coby kluka, tajemné kouzlo. Rád jsem jezdil trolejbusem  . . . .

14.4.2007 20:42

Re: Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Odpověď z města, kde trolejbusy dodnes jezdí :

1. Hluk větší než autobus = blbost. Zakňučí si, ale většinu času v něm je proti aurobusu ticho. 2. Teplo - pravda je poloviční. Topení se reguluje trochu hůř, ale tak podstatné rozdíly to nejsou. 3. Výroba elektřiny bez exhalací - takovou krávovinu snad nemá cenu komentovat. Ty naše trlejbusy jezdí výhradně na temelínskou elektřinu. ;-)

4. Jízdní pohodlí - taky blábol. Když s trolejbusem nejezdí úplný debil, tak je to spíš lepší, než v autobusech s automatickou převodovkou, která tam ten kvalt pěkně kopne. 5. Zadrátované město - to snad, žádná ozdoba to tedy není.  6. Náklady - těžko říct. Nejsem znalý problematiky DP, tedy připouštím.

Suma sumárum - vaše hodnocení moc objektivní podle mne nebylo. Omlouvám se za odstavce, pěkně blbé omezení.

14.4.2007 17:45

Jak jsou trolejbusy báječné je pověra

Hluk - převodovka motoru "kňučí" silněji než motor autobusu. Teplo - místy, v blízkosti odporového topení, nesnesitelné vedro, ve zbytku trolejbusu zima. Spaliny - elektřina se taky musí někde vyrobit a to bez exhalací nejde. Jízdní pohodlí - nadměrný kroutící moment znamená jízdu s prudkým cukáním. Autobus navíc před tím než se pohne, mírně zavrčí. Troljbus vám prostě podtrhne nohy. Zadrátované město - komu se to líbí? Náklady - při započtení nákladů na troleje, měnírny atd. je trolejbus prostě dražší. Zkusme se zeptat lidí z měst, ve kterých dodnes trolejbusy jezdí.

14.4.2007 17:42

Re: Mně to vyprávění připomnělo

To však bylo zapříčiněno nablblou pracovní dobou RVHP všech od osmi do půl páté od Vladivostoku po Berlin a přilehlé karibské ostrovy. Teď se všechno sofťácky rozstrukturuje.

14.4.2007 16:46

Jediny dobrý článek v celém čísle

Neffiditelného Psa a navíc i vtipný. To už všichni lepší přispívači znechuceně odešli?

14.4.2007 16:18

Re: Re: Mně to vyprávění připomnělo

Narvany vlak neni ceska specifika. Takhle jsem zatim jel jen jednou (z 1/2M km ve vlacich), z Zenevy nekam na jih, snad do Nice.

Na vozeni vzduch jsou experti u OBB v Rakousku. Vlakova ceta v presile, v regionalnich vlacich bezna situace.

14.4.2007 12:06

Re: poslední věta

No a co by jste cekal? Podnik neni politicka strana a technologie na politice take nezavisi.

14.4.2007 11:18

Re: Re: Mně to vyprávění připomnělo

Já jsem to nakonec na škole vyřešil tak, že jsem končil ve čtvrtek večer a šel na vlak o půlnoci. Tam se dalo sednout a vyspat. Ráno v 5 jsem byl doma. Vyučující na škole jsme naučili, že na pátek nesmí dávat žádné důležité hodiny s důležitým učivem, které by později chybělo. Ale předtím to byla síla, až 50 hodin týdně v druháku v semestru i s jedním dnem vojny, začínali jsme v laborkách v 6 ráno a končili přednáškami v 8 večer a v pátek ve 3 hodiny už jsem byl ve vlaku.  Pokoušel jsem se spát ve vlaku vestoje přidržujíc se madla okna.

14.4.2007 11:01

Re: Re: Konečně článek z praxe!

noje informace jsou stejné. Přidám jen, že velkým důvodem byla evakuace Prahy v případě válečného konfliktu. Soudruzi to měli i naplánované kdo a kam.

14.4.2007 10:58

Re: Mně to vyprávění připomnělo

Mnohddy to bylo ještě horší.Několikráte jsek viděl i sám zažil,že  cestujících bylo tolik,že se do vlaku nemohli dostat.Stáli ve dveřích a průvodčí to řešil tak,že  otevřené dvěře průdce přibouchnul a opakoval to tolikráte,až se mu ty dveře podařilo zavřít.Na modřiny cestujících s nehledělo.Ve vlacích i v autobusech více lidi stálo,jak sedělo a byli namačkaní jak sardinky.Jak jsem nyní viděl,tak vlaky jezdí prázdný.

14.4.2007 10:47

Mně to vyprávění připomnělo

Mně to vyprávění připomnělo, jak za socíku byly frekventované autobusy a vlaky nacpané.  Autobusy ráno v o půl šesté a odpoledne po druhé, co vozily lidi do práce a z práce a vlaky vždy v pátek odpoledne, když vozili lidi z internátů a různých ubytoven na víkendy domů.  Když se to "vydařilo" dostal se člověk metr, dva metry od dveří a celou cestu prostál, ve vlaku třeba i několik hodin.

14.4.2007 9:44

Re: Konečně článek z praxe!

Pokud vím, hlavním důvodem likvidace trolejbusů a jejich náhrady autobusy byla mobilita autobusů pro případ války. Autobusy nezávislé na troleji byly třeba pro transport lidí podle potřeby. Ne náhodou byly vybaveny úchyty pro rychlou instalaci improvizovaných lehátek v případě transportu zraněných.

Ve stejné době vznikalo pražské metro, jehož celá stavba je potenciální válkou silně poznamenána také.

Jo, takoví jsme byli...

14.4.2007 9:12

Konečně článek z praxe!

Proč byly odstraněny z Prahy trolejbusy? Chtěl někdo splnit závazek do sběrných surovin a nařídil proto strhat vodiče? Anebo překážely troleje okupačním tankům s hlavněmi v transportní poloze? Odpoví nějaký?;-)VVVV

14.4.2007 6:09

poslední věta

je hodna kamenotesání. A nejen v DP Praha.