19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

VZPOMÍNKA: Psáno proti plošným odvodům...

Lidé si rovni nejsou. Už při tělocviku na základní škole, například, se projeví genetické předpoklady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Urban 18.12.2019 18:48

Autor má pravdu, až na jednu věc. Základní škola není armáda. A neměla by být jenom o výkonu, jakkoli je důležitý.

I. Fencl 18.12.2019 23:27

díky. Trvalo to, než jsem se dočkal tohoto postřehu, který jsem vnímal jako základní slabinu svého článku (ale nechtěl na ni upozornit). Armáda a škola by se něměly srovnávat.

Z. Lapil 19.12.2019 11:04

Taky to tak vidím. Doplním, co jste si možná neuvědomil: škola je ZÁSADNĚ jiná, než všechny ostatní organizace. Armáda zvlášť, ale i každý (průmyslový) podnik a vlastně i domácnost (její dospělí členové) jsou kolektivy orientované na výkon. Co s armádou, jejíž vojáci neumějí střílet, co s fabrikou, jejíž soustružníci neumějí soustružit, o rodině, která se neumí uživit, ani nemluvě.

Možná jednodušeji: v případě armády a dalších mluvíte o producentech (i vyhraná válka je produkt. Válka, ke které nedojde, protože si na vás netroufnou, je produkt ještě lepší), zatímco v případě školy jsou děti, respektive jejich vzdělání, produktem.

Doufám, že se shodneme na tom, že my dospělí nemáme právo se vykašlat na děti, které začínají kilometr před startovní čárou . Jestli je tou pomocí zvláštní škola nebo škola normální, do které dítě chodí s protézou, ať ve formě dřevěné nohy nebo ve formě asistenta, nebo je tou pomocí v extrémním případě euthanasie (narážím na historii - Spartu či nacismus, i když si myslím, že i současní doktoři řeší přinejmenším otázku "matka nebo dítě"), to je otázka sice věčná, ale součástí této debaty rozhodně není.

J. Jurax 18.12.2019 13:22

No, nevím ... jistě byla v článku nějaká hlubší myšlénka, ale obávám se, že k jejímu zachycení nejsem disponován. Možná jich bylo i víc ...

M. Krátký 18.12.2019 11:15

a zase se mi po napsání a pokusu o odeslání objevilo červěně orámované UPOZORNĚNÍ, že ne ! můj přispěvek byl zcela a výrazně mírumilovný - a že prý si mám přečíst Pravidla pro diskutování - to je zase den blbec

M. Krátký 18.12.2019 11:21

ve svém zamítnutém příspěvku jsem popsal jak mi naše ruštinářka na konci osmiletky ve školním roce 1956/57 dala čtyřku z ruštiny za moje soustavné vyrušování, když z ostatních předmětů jsem měl převahu jedniček a pár dvojek a tak jsem musel jít do učení v oboru obráběcích strojů a jedu v něm stále - hezký den všem R^R^R^

P. Dvořák 18.12.2019 9:26

Jak probíhá inkluze v tělocviku s těmi, co jsou od dětství tělesně postižení?

J. Jurax 18.12.2019 13:22

Blbě, pokud vůbec ...

Z. Lapil 19.12.2019 10:40

V mé oblíbené www.narovine.eu (styl montessori) o tom píšou: "Cílem výuky je vytvořit u dětí vztah ke zdravému pohybu a zvyšovat přiměřeně jejich fyzickou zdatnost. Před soutěžemi dáváme přednost hrám na spolupráci. Umírněně – s ohledem na finanční náročnost – se snažíme využívat i jiných možností jako je např. bazén, lanové centrum, lyžařský výcvik apod." Mají tam i fotky, ale žádnou, která by se dala interpretovat jako "speciálně postižená".

Televizi nevlastním, ale čas od času ji, někdy i dobrovolně, spatřím zapnutou. Pořad Stardance udělal nějaký speciální díl - tanec ve trojicích, z toho jeden vozíčkář. Ne že "taky to šlo", naopak - dobře se na to koukalo a předpokládám, že dotyční to dělali rádi.

L. Písařík 18.12.2019 7:24

Poněkud pochybený závěr, ať si každý dělá, co umí. V protikladu je zjištění, že znalosti našich žáků jsou rok od roku nižší. Zavěr - když se musí učitel věnovat přednostně inkluzi, nemůže vzdělávat nadané žáky. Otázka zní: Koho společnost potřebuje více? Žaci, jejichž mentální schopnosti nejsou špičkové, mohou být v dospělosti docela dobrými řemeslníky, dokonce i bez toho, aby věděli, co pronesl Hanibal před branami. A většina lidí se obejde bez nepraktické, tj. algebralistické matematiky. A nevšiml jsem si, že by matematicko-fyzikální fakulty naříkaly, že mají nedostatek studentů. Vhodné studijní typy si vyberou sami pomocí přijímacích zkoušek. Tak že argumentace, že každy středoškolák musí mít maturitu z matematiky je veskrze chybná.

J. Schwarz 18.12.2019 8:14

Inkluze nebude problémem gymnázií. A inkludovaný blb se nejspíš nestane dobrým řemeslníkem, uplatní se nanejvýš v chráněné dílně. A pokud jde o maturitu, tak proč ji vůbec vyžadovat? Matematik se přece přece taky obejde bez znalosti větného rozboru nebo literatury, ani znalost cizího jazyka není nutná pro každého zootechnika.

J. Jurax 18.12.2019 13:34

Poslúchajte, Kefalín, čo rozumítě pod takým pojmom algebralistická matematika? Ani gúgl to nezná ...

A též maturitu z češtiny žáky nemusí mít každý středoškolák - shodu podmětu s přísudkem má znát už že základky. Neboť "... matematicko-fyzikální fakulty naříkaly, že mají nedostatek studentů. Vhodné studijní typy si vyberou sami pomocí přijímacích zkoušek." Ty fakulty si vyberou sami ... :-)

P. Princ 18.12.2019 19:24

Rád si přečtu

co pronesl Hannibal před branami.

L. Písařík 19.12.2019 9:08

Doporučuji: Zamarovský: dějiny psané Římem.