23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

VZPOMÍNKA: Autobus č. 101

Po krátké epizodě z let 1908-09, v níž měl vůz v Nerudovce nebezpečnou nehodu, byla autobusová doprava v Praze obnovena až roku 1925. Navazovala na tramvaje. První linka – A – vedla z Čechova náměstí ve Vršovicích k dřevěnému mostu v Záběhlicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Stanovský 30.8.2019 11:20

Průvodčí

V šedesátých letech už nejezdily Pragovky, ale Škodovky zvané Gonio (s kulatým okénkem vzadu a palubní deskou řidiče, ze které čouhalo 100 drátů). Babička tam jezdila jako průvodčí, ale pamatuji, že občas nasadili i Pragovky. Ty se mi, jako malýmu špuntovi, líbily víc. Neměly dveře na stlačený vzduch, ale otevíraly se takovou velkou bílou pákou. Šofér měl jednu, průvodčí druhou.

J. Hajský 30.8.2019 10:45

Autobus Praga

Na ten pragovácký autobus s dlouhým čumákem mám vzpomínku. V roce 1961 jsem nastoupil jako učedník do holešovické Tesly (kde jí je konec) a hned po několika dnech jsme my, učedníci jeli na Strojírenský veletrh do Brna (byl to tuším třetí ročník veletrhu). Tesla měla podnikový autobus a to byla tahle Pragovka, vyřazená od dopravních podniků. Sedli jsme si na lavice podle oken, kdo se nevešel, zaběhl do dílny pro bedýnku a sedl si do uličky. Dnešní pravidla silničního provozu by zaplakala. Ale při tehdejším provozu a hlavně rychlosti tohoto autobusu žádných bezpečnostních pásů nebylo potřeba. Však jsme také z Prahy do Brna jeli více než 6 hodin!

A. Alda 30.8.2019 10:44

Zajímavé.

I pro nepražáka.

F. Houžňák 30.8.2019 9:07

Ve Vršovicích bydlel můj strýček, tedy ujec,

v ulici zvané Užocká. Jako dítě jsem přemítal, co to tak může být. Došlo mi to až jako jinochovi.