29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

VYTÁPĚNÍ: Když se ochladí o 30 stupňů

Když na Silvestra 1978 zamrzla celá republika, ten tehdejší malér také nespad jen tak z nebe, zrovna jako problémy dnešní nevznikly 24. února. Už od roku 1972 začaly být problémy s dodávkami uhlí a stupňovaly se až do podzimu 1978. Naše dnešní problémy s energií, plynem a ropou nezačaly, jak se snaží dnešní vláda a EU tvrdit, s útokem Ruska na Ukrajinu, to byl jen poslední katalyzátor, tedy urychlovač dějů, jak nás učili v hodinách chemie.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Novák 15.9.2022 19:46

Zas*al jsi ji jenom svými bláboly. Rv !!

L. Novák 15.9.2022 19:44

Debil jako ty tady jen systematicky zamořuje prostor nesmysly a zelenou PROPAGANDOU.

L. Novák 15.9.2022 19:43

A zelený magor Rada s tím samozřejmě nepočítal taky a hýkal tady blahem nad debilními cíli Energiewende a Green Dealu a NEJHLOUPĚJŠÍ ENERGETICKOU POLITIKOU NA SVĚTĚ. A teď, když to prasklo, dělá chytrýho... Rv :-P

V. Kolman 15.9.2022 11:14

"malá technická"

Energii nelze VYRÁBĚT, ale pouze transformovat z jedné formy na jinou.

Ale to vy jistě víte také a v zápalu diskuse........

D. Polanský 15.9.2022 9:26

Jo vzpomínám velice živě. Ráno jsem jel (nejel) hromadnou dopravou do služby.

L. Novák 15.9.2022 8:00

Zeleného magora s demencí nepřesvědčíte. Marná snaha. :-P

L. Komárek 15.9.2022 7:31

Ynteligente! Už se těším jak se v lednu ohřeješ solárním panelem!

P. Rada 15.9.2022 6:44

"Šlenství" jako ztráta rozumového úsudku se např. projevuje popíráním reality. Konkrétněji neuvědomělým jednáním až popíráním toho, že imise s fosilních paliv zpětně a dlouhodobě výrazně negattivně neovlivnují civilzaci což v důsledcích navozuje ještě výraznější ztráty.

Topení plynem - oproti uhlím, je sice rozumější alternativou ale ta žel zejména v česku řadu let nepočítala s diverzifikací zdrojů jako s ochranou před extrémním válečným vydíráním.

S. Tomko 15.9.2022 0:33

Decarbonizácia je zodpovedná za infláciu a tým samozrejme aj za šialenstvo s obchodovaním s energiami na burzách podobne ako je to s tuniakmi v Japonsku. Tvrdí to americký Forbes a ja s tým plne súhlasím. Zrušme zelené šialenstvo zvané Zelený údel a budemem opäť topiť plynom. Ak nie ruským, tak ukrajinským.

O. Zuckerová 14.9.2022 23:47

Pane Rado, nebýt "zatěžování" ovzduší CO2, nevyrostla by ani ta adorovaná rostlinná strava. (a co hrách, fazole a jiná nadýmadla? Taky zakázat? ) A rýže místo masa? To si děláte srandu. Strava člověka musí obsahovat také bílkoviny, které jsou nutné k výživě svaloviny. To je tak, když státníci a kazatelé nového euronáboženství na důležitých pozicích nemají základní znalosti obyčejné zdravovědy.. Veleduchové, vyprodukovaní na prestižních krajských nebo zbytečných, někdy i zahraničních univerzitách, nadutě nařizující větrudešti, dřepí na nemravně přeplacených místech, odkud nás poučují, jak "zachránit planetu" pomocí vyhubení škodlivého živočicha člověka. Ať už jdou do pr... se svým gryndýlovým šílenstvím.

V. Kolman 14.9.2022 23:00

Z tohoto důvodu byla takto levným chlebem na vesnici občas krmena prasata (snad - vím z doslechu).

(nemám na mysli starý tvrdý chléb)

V. Kolman 14.9.2022 22:51

No, když jste o tom skálopevně přesvědčen - vyvracet vám to nebudu.:-)

P. Rada 14.9.2022 22:37

Ale pochopil a navíc naznačil, že vtípkování u Vás zastírá pocit bezmoci něco sám efektivně udělat. O nápad co reálně s osobní energetikou jste se totiž doposud nepodělil.

Já osobně lidem doporučuji více praktikovat teplovodní solár který považuji za méně nákladný, energeticky přínosnější a tak praktičtější jak FV která se doposud daleko dominantněji montuje. Praktikuji a rozvíjím už několik desetiletí oba systémy včetně zateplení a rekuperace v RD.

P. Rada 14.9.2022 22:26

To co se nějakým časopisem lokálně považovalo v roce 1946 za přínosné.... Tedy v době kdy se GW ještě prakticky neprojevovalo, se mě sotva nelibě dotkne. Tehdy se pro nedostatek dat s obou hemisfér a budoucího vývoje společnosti, ještě vedly zajímavé a seriozní diskuse zdali převáží vliv aerosolů či CO2?

Dokonce i český klimatolog Kukla působící v USA se ještě dlouho v poválečném období mýlil, když se mu na prvých satelitních snímcích jevilo zimní zasněžení rok od roku, sondu od sondy rozsáhlejší.... Pak si ale i on uvědomil, že jde o artefakt rostoucí rozlišitelnosti přístrojů a ač nerad změnil náhled.

Já osobně jsem se ještě před dvěma desetiletími také nechal zmýlit dokonce odbornou literatůrou ke studiu klimatu která zkratkovitě uváděla, že CO2 má setrvání v atmosféře jen zhruba století. S toho jsem mylně vyvodil, že je ještě čas něco dělat.... To totiž sice úzce pojato je pravdou doposud ale pro opomenutí/vynechání popisu dalšího osudu dotyčné molekuly, pravdou sotva polovičatou. Dnes naopak vidím, že na mnohé aktivity začíná být velice pozdě.

Mě se proto spíše dotýkají součastné zbytečně vážné dopady jako jsou naše odumírající lesy, nedostatek vody ve studních, nebývalé povodně či naopak neúrody, hladomory, migrace, války...

Tedy jevy jednoznačné ale zároven už žel zpětně s prakticky neřešitelnými dopady, ze kterých jde zármutek nad promarněným časem.

Snad jsem ten dnešní diskusní čas alespon pro někoho, třeba jen s přihlížejících, tak docela nepromarnil.

V. Kolman 14.9.2022 22:24

Pro upřesnění:

Kilo banánů stálo v letech 1964-1975 cca 21,-Kčs. Hnědé "unavené" banány, které by si na tehdejším "západě" nikdo nedovolil prodávat, stálo 16,-Kč.

V. Kolman 14.9.2022 22:17

Nepochopil jste pane Rado pokus o vtip.:-)

Jako člověk, který se celý život "motal" okolo elektrického proudu, se snažím, aby za mnou zůstávala co nejmenší "uhlíková stopa", na hony vzdálená dnešnímu životnímu stylu plýtvání. A to nejen energiemi, ale i materiály a v neposlední řadě i lidskou prací.

P. Rada 14.9.2022 21:50

Omyl. Globálně bylo ve středověku max o +0.5C více jak v průměru a dnešní odchylaka už činí +1.2C. To vše navíc s gradientem min sto-násobě převyšujícím vše co se glob. dělo posledních deset tisíc let a desetinásobně oproti strmosti konce doby ledové:

https://faktaoklimatu.cz/infografiky/teplota-22000-let

P. Rada 14.9.2022 21:43

Opatrně hulváte at vztekem nepraskne žilka...

Kdo by zde pak tak ideálně ředváděl lidskou nevědomost až bezmocnou vzteklou hloupost, chtivost... které jsou v pozadí problémů kterým lidstvo čelí.

P. Rada 14.9.2022 21:37

Zřejmě s nevědomosti úsměvně předpokládáte, že si energetici nejsou složení zdrojů, zátěží a dopadů vědomi.

Nechcete raději zkusit začít věcně snižovat nebo zdrojově obměnovat svou osobní spotřebu? Vždyt zima se zanedlouho věcně optá.

Takto se podle úrovně nápaditosti můžete sám příkladně spravedlivě odměnit. Pak se třeba navíc budete moci s okolím o poznatky či až pikantní zážitky podělit. Už se těším.

P. Rada 14.9.2022 21:17

Vy zřejmě s neznalostí za idiocii považujete fakt, že živočišná výroba zejména hovězího, energeticky i produkcí CO2 zatěžuje prostředí zhruba stonásobně oproti potravě rostlinné.

V článku jsou i chybky což se ale u populárně zaměřeného dá tolerovat. Konkrétněji CO2 hubou takto významě produkují zejména přežvýkavci - daleko méně už ovce nebo dokonce drúbež. Jakousi "idiocií" pak spíše je, že si takovýchto okolností sám zřejmě nejste vědom ale nebezpečné trendy komentujete obecně pejorativně ačkoli mají zdravé jádro.

Považte co se asi tak na záhy přelidněné planetě stane, zachutnáli dokonce řádově náročnější strava (maso namísto rýže) miliardám konzumentů?

V článku se přitom od počátku správně píše o "potřebě uvažovat" ..."dílčím řešení klimatické změny" a o potřebě "dění na mezinárodní úrovni".

P. Pepax 14.9.2022 21:11

Bláznivá je jeho potřeba oponetně reagovat na téměř cokoliv.

V. Kolman 14.9.2022 20:33

Pan Rada zarputile píše o nepopulárních věcech (kdo by se chtěl dobrovolně uskrovňovat), ale že by "se zbláznil", v tom s vámi pane Pepaxi nesouhlasím.

L. Novák 14.9.2022 20:27

Zelená idiocie:

Boj s klimatickou změnou: Švédové chtějí evropskou daň na maso

Pokud spotřebitelé neomezí konzumaci živočišných výrobků, je dle švédských odborníků jejich zdanění alternativou, o níž je třeba uvažovat.

https://ceskapozice.lidovky.cz/tema/boj-s-klimatickou-zmenou-svedove-chteji-evropskou-dan-na-maso.A130207_231121_pozice_95333

Mercedes nezaplatil výpalné, Greenpeace a spol. utřeli nos... :-)

Ekologové neuspěli s klimatickou žalobou proti Mercedesu, chtěli zakázat spalováky

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/ekologove-neuspeli-s-klimatickou-zalobou-proti-mercedesu-cht/r~cbda9526335811eda25a0cc47ab5f122/

V. Kolman 14.9.2022 20:23

Navrhuji v době nedostatku energií šetřit elektrickou energii tím, že se buď úplně vypne pouliční osvětlení měst, nebo se omezí na nezbytně nutnou míru.

Nepožaduji za svojí "moudrou" radu žádnou odměnu a dávám ji k dispozici energetikům:-):-):-)

V. Kolman 14.9.2022 20:19

Nechci se vás pane Rado dotknout, ale už v populárně vědeckém časopise Argus z roku 1946!! se píše na str. 287 v článku "Podnebí zeměkoule se stále otepluje" toto: "Ledovce v arktických oblastech tají nyní stále rychleji a mořská voda se otepluje. Plovoucí ledovce již nepokrývají tak rozsáhlé oblasti jako dříve. Tak například údobí, v němž jest možno nakládat uhlí na Špicberkách, činilo na počátku tohoto století [1900] 95 dní, kdežto nyní je to již 200 dní. V důsledku toho opět rostou lesy v oblastech, kde bylo sucho a úroda v severnějších oblastech jest rovněž hojnější. Rovněž tak se změnilo klima tropických oblastí, i když zde není zvětšení teploty tak znatelné."

Čili - nic nového pod sluncem. Zabordelovávat a rabovat Zemi bychom ovšem neměli. V tom s vámi souhlasím.

I. Hermanek 14.9.2022 20:19

Rado už proboha neser

O. M. 14.9.2022 20:16

Proč by se TEĎ mělo ve školách topit?

I. Hermanek 14.9.2022 20:16

Rada si nedá pokoj už proboha neser!!

O. M. 14.9.2022 20:13

Ono ne, že by se elektřina vypínala, ona spíš vypadávala, protože síť byla leckde podudržovaná a v důsledmu růstu spotřeby poddimenzovaná.

R. Polášek 14.9.2022 20:05

Pořád jsme ještě nedosáhli teplot středověkého klimatického optima.