24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

VYTÁPĚNÍ: Čím topit, když není čím topit

Lidi si vždy najdou něco, čím si zatopí. Takové ty rady, jako že mají lidé v krbových kamnech a krbových vložkách topit vyschlým dřívím, jak doporučuji i já ve svých knihách, jsou pár měsíců před zimou opravdu hraběcí radou. Palivové dříví musí schnout, a proces vysychání na povětří trvá nejméně rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sládeček 15.9.2022 9:02

👍

M. Pivoda 15.9.2022 12:45

Nejsem klimatolog, takže k ukončení Green Dealu nejsem schopen dodat pádné argumenty.

Klíčový problém je tedy jinde: Jak najít skutečného (apolitického a poctivého) experta na předpověď možných negativních klimatických dopadů.

I. Širůček 15.9.2022 14:56

Vono se řekne, "ukončit válku na Ukrajině", ale vykládejte to Putinovi! Zvlášt, když tam není žádná válka, ale "speciální vojenská operace"!

L. Harvánek 15.9.2022 7:52

Souhlas.

P. Rada 15.9.2022 7:13

Smysluplnou větu: ..."Abyste něco zvládli, musíte být připraveni."... lze rozvinout i do praktičtější podoby včasných příprav omezujících následnou náročnost topení.

Bilanční omezení nákladnosti např. zateplením, rekuperací, snížením náročnosti osobního pohodlí... jako primární podmínka úspěchu při jakémkoli typu vytápění, je však dle zřejmě pro autora doposud TABU. To přesto, že se dnešní reálně užívané budovy měrnou nákladovostí mezi sebou liší i o několik řádů. Proč toto autor dlouhodobě pomíjí? Pro nové zájemce věcněji připomínám fakta:

https://www.pasivnidomy.cz/co-je-pasivni-dum/t2?chapterId=1634

Cestou mohl být včasný růst počtu pasivních budov nebo ještě dnes alespon dodatečné zateplení. Levných energii bylo ale svého času zdánlivě dost a tak se dřívější investiční pochybení leckde začíná prodražovat. Vyjímky potvrzující pravidlo přesto i u nás existují:

https://www.archiweb.cz/n/domaci/pocet-novych-pasivnich-domu-v-cesku-loni-vzrostl-zhruba-o-tretinu

L. Novák 15.9.2022 7:17

"Aktivní blb je nebezpečnější, než třídní nepřítel."

Čest práci, zelený magore Rado! ;-D

L. Šimon 15.9.2022 7:33

👍

P. Rada 15.9.2022 7:56

Asosiacemi žel jen dokumentujete kam ideově patříte.

Já patřím naopak k těm, kteří nejvíce zateplovali... ještě v době, když vyloženě nemuseli a tak mi byl už před léty vytýkán alarmismus. Dnes se ale i tak, vzhledem k nečekané rychlosti vývoje, cítím poněkud zpozdile.

L. Novák 15.9.2022 8:47

Jasně, přichází Doba ledová, ochlazuje se, je nutno zateplovat co to dá! ;-D

R. Langer 15.9.2022 7:43

Nelži zase, prolhaný Zelený bolševiku! Lžeš, jako když Rudé právo tiskne! ;-€

P. Rada 15.9.2022 7:59

Lži lze nejefektivněji vyvrátit sdělením pravdivého. Nechcete proto zkusit namísto spekulací až pomluv, věcně oponovat výše uvedené odkazy.

L. Novák 15.9.2022 8:53

Blbovi jako ty oponovat nemá smysl. Kopnout do zadku a je vyřešeno! Jenomže ;-O blb "Rada" je splachovací! Rv ;-(

I. Hermanek 15.9.2022 10:22

Vyvracím lzi Rada není blbec!!Rada je obrblbec!!!!

R. Tichý 15.9.2022 7:57

Mily hlupaku. Schvalne jestli prijdes na to, proc mnoho domu neni vybaveno podle tvych rad. Dam moznosti vyberu:

1) pred umelym zdrazovanim energii vlivem ekofasismu zvaneho green deal ta opatreni nedavala zadny smysl

2) je to drahe

3) se zapocitanim CELEHO zivotniho cyklu jsou prinosy minimalne sporne.

P. Rada 15.9.2022 8:14

Pokud jde o hloupost tak ta se třeba projevuje nedostatkem věcných informací kterou nahrazuje vyumělkovaná nápověda.

Reálnou prověrku nákladovosti už udělala výstavba a to i za situace násobně levnějších energií:

https://www.drevoastavby.cz/drevostavby-archiv/pasivni-domy/5737-ma-smysl-investovat-do-pasivniho-domu-za-co-vlastne-platime

J. Pankovic 15.9.2022 8:30

Zelený jehovista Rada bude donekonečna omílat svoje mantry, ale pro obyvatele městských paneláků (což je většina) jsou jeho kecy stejně užitečné, jako rady MPA o dalším svetru.

P. Rada 15.9.2022 8:39

Zkuste ponechat stranou moje "kecy" - v komentáři se mohu mýlit - a oponujte věcnější odkazy kterými náhledy znovu a znovu doplnuji:

https://www.srovnejto.cz/blog/co-vsechno-byste-meli-vedet-o-pasivnich-domech/

L. Novák 15.9.2022 8:56

Nacpi si ty tvoje aktivistické odkazy do řiti! Rv

R. Tichý 15.9.2022 9:14

Mily hlupaku. Postav drevostavbou vezovy cinzovni dum.

Zase tvoje ekofasisticke nepochopeni problematiky-co jde v malem, nedava smysl ve velkem.

Jedna roubenka je krasna, 80 roubenek mad sebou je blbost, ze? 1 elektroauticko je roztomile, 2000 auticek v zasuvce pres nic na sidlisti je problem, ze?

K. Křivan 15.9.2022 9:35

Svět je asi dvacetkrát přelidněný. S tím se musí začít, jinak svět se řítí do katastrofy.

Z. Lapil 15.9.2022 10:18

To zas pozor:

Ad 1: energie zdražovat budou, jednoduše proto, že ty levné se postupně spotřebovávají a nahrazují se novými, obvykle dražšími.

Ad 2: Je to drahé, ale z důvodu 1 to bude ještě dražší (budou to chtít všichni). Viz též Až se zima zeptá.

Ad 3. Tady nemám námitek. Rozhodně je problematika dost složitá na jednoduchou všeplatnou odpověď.

Příklad: už je to dávno, kdesi chtěli v obyčejné jen a pouze plechové hale začít něco vyrábět; nějaká zámečničina či co. Neměli zároveň na instalaci topení a zateplení. Střecha nakonec skončila pod balíky slámy s tím, že napřesrok už snad budou zavedená firma a banka jim půjčí. Jak to dopadlo, nevím, jak řešili stěny - nevím; na ty snad peníze sehnali.

R. Tichý 16.9.2022 8:19

Ad 1 - všechno se spotřebovává. Konec ropy byl predikován mnohokrát - opět zavilými levičáky, kteří nerozumějí ničemu a chtěli by řídit společnost. Doposud všechny nové zdroje energie při vyšší ceně přinášely vyšší efektivitu a lidé byli ochotní je kupovat. V tuto chvíli nám levičáci nejen nepřinesli žádný nový zázračný zdroj, ještě navíc zakazují zdroje staré.

Ad 2 - vždy to bude drahé, protože je to založeno na celosvětově nedostatkových materiálech. Základní princip zelené Evropy je v tom, že hnusnou výrobu přeneseme daleko.

Z. Lapil 16.9.2022 11:49

Ad 1: nemluvím o novém/efektivnějším zdroji energie (jádro za uhlí), mluvím o zdroji energie fyzikálně stejném, ale hůře dostupném (uhlí - pravda, mizerné - těžené v Praze */ proti uhlí ostravskému ne-li australskému).

Stále ad 1: Dřevo je pro vytápění domácností naprosto dostatečné, jenže jak docházely lesy, bylo dražší a dražší, až lidi, zprvu ti chudí, začali přecházet na špinavé, smrduté, ale levnější uhlí.

Ad 2: Jo, souhlas.

*/ Fakt: https://www.praha14.cz/zpravodajstvi/wp-content/uploads/sites/3/2014/04/2002_10_tezba_uhli.pdf

F. De Winter 15.9.2022 7:03

Chcete demisi této vlády? Chcete, aby se něco změnilo? Přijďte k volbám a nevolte je. Nevolte je ani přímo, ani v koalici a to ani tehdy ne, když budou koalovat s nějakým místním uskupením, které má normální lidi. Nevolte je vůbec. Jakmile uvidíte někde napsáno ODS, KDU, TOP, STAN nebo PIRÁTI, prostě jim to neházejte, i kdyby měli za místního lídra někoho zcela přijatelného. Přijďte k volbám a hoďte to komukoliv jinému.

Tam, kde teď nějaký pětikoaličák starostuje, tam se musíte obzvlášť snažit, aby se mu nezadařilo. Bez ohledu na jeho schopnosti. Tentokrát košile nesmí být bližší než kabát. Starosta vám levnou energii nezařídí a nezachová vám pracovní místa.

Tihle partajní šíbři, kteří díky vaší volbě vyletí z funkcí, to budou vaši vyslanci, kteří vládu zaříznou. Musí být úplně putna, jak schopný je místní pětikoaliční politik, ale prostě musí být odejit, protože před časem na nějakém kongresu zvolil za šéfa strany matláka, který ničí tuhle republiku.

V každém straníkovi od Starostů musíte vidět toho, kdo zvolil Hýkelu s Rakušanem do předsednictví. V každém ODSákovi musíte vidět toho, kdo zvolil Fialu do čela strany a dopustil tu dnešní katastrofu. Dejte jim ochutnat odpovědnost, třeba i dávnou. To oni jsou vinni, že dopustili takové magory.

Zařiďte stávajícím vládním stranám debakl. Všem a všude. Určitě nemusím zdůrazňovat, že totéž platí i pro volby do senátu.

L. Novák 15.9.2022 7:19

Plakátovací sluha "F. De Winter". Rv

R. Langer 15.9.2022 7:44

Bolševik z Brusele, L. Novák! :-P

J. Novak 15.9.2022 8:08

F. De Winter ma pravdu.

R. Dubravský 15.9.2022 9:20

On to také nemá ze své hlavy...

https://pravyprostor.net/?p=149163

M. Vaněk 15.9.2022 7:21

Když ony jsou ty ofce tak naučené... ;-D

I. Nápravníková 15.9.2022 7:34

Ano.