25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

VEŘEJNÁ DOPRAVA: Je-libo kartičku?

Co se týče pražské příměstské dopravy, troufal bych si tvrdit, že by jisté zlepšení ještě snesla. Proč mě nijak nezlomily mnohé debaty o tom, že v zahraničí (USA, Mars) nic podobného nemají, že pražské autobusové intervaly jsou rekordně krátké, že naše metro je rekordně čisté? Protože když vlašťovky sedí na drátě, mají mezi sebou aspoň 10 cm pauzu. Když já ráno (se štěstím) sedím, mám jednu nohu v rozkroku pasažéra naproti, stehno přitisknuté k paní odvedle a zezadu se z mobilu dovídám, že jsme ve vlaku/metru a nemůžem mluvit. Tak je to, pánové: Protože tou veřejnou dopravou jezdím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honzak 24.4.2009 7:07

Re: Taky jsem jeden z těch šťastných

Čtvrtletntí MHD (pásmo 0) nebo doplňkový kupón (na tzv. dojezdová pásma)? Ten druhý tam určitě je, jezdím na to.

Yarda 24.4.2009 7:04

Taky jsem jeden z těch šťastných

co dojíždějí každý pracovní den do zaměstnání vlakem.

A chci se zeptat: Vážně je nutné (a výhodné) aby šestina soupravy City Elefant byla jako první třída?

A také: Když už se zavedly čipové IN Karty které průvodčí musí strčit pod přístrojek (což jej IMHO dost zdržuje), nešlo by to zařídit tak aby v té kartě byl současně i záznam že mám platnou čtvrtletní jízdenku?

honzak 24.4.2009 6:31

synku, ty do

dráhy moc nevidíš, viď? Evidentně jezdíš z Říčan, tedy většinou lepšími soupravami (471 "Cityelefant") než my, co dojíždíme od Berouna starými "žabími tlamami".  Taky asi jezdíš ve špičce (budeš podle vyjadřování intelektuálně zaměřen), takže v Praze jsi v cca 8:00, tedy v absolutní špičce. Zkus tedy příště jet v tuto dobu autem:-D:-D:-D. Abys užil rychlou a plynulou dopravu.

Na výluky při stavbě tranzitního koridoru si vzpomeň, až budeš stát v koloně na dálnici (kvůli opravám nebo nehodám). Ono to jinak nejde, dvoukolejná trať má proti  výlukové jednokolejce méně než poloviční kapacitu. Rekonstrukce hlaváku je nepříjemná, nicméně viditelně pokračuje. Hlavní problém vidím v neprovázanosti informačního systému Metra a ČD, obíhání haly při rekonstrukci podchodů mně taky štve. Souhlasím i s kritikou systému "slev", to je neuvěřitelná hovadina. Naopak nesouhlasím s kritikou Opencard - pomocí POP (to je ta čtečka) se dělá mimo jiné statistika obsazenosti vlaku, víme? A je to věc běžná ve vyspělém zahraničí, navíc poslouží k optimalizaci přepravy "substrátu" (cestujících).

Aktivity drážních šéfů jsou vesměs nemravné, ano. Stejně jako aktivity kterýchkoliv jiných šéfů. Takové to bylo, je a bude. Nicméně i přesd ně se zejména pražská příměstská doprava NEUVĚŘITELNĚ zlepšila. To tvrdím z pozice člověka, který od roku 1980 dojíždí do Prahy vlakem, kolmo i autem a navíc pracuje tak říkajíc v oboru. A má kolegu, který dojíždí vlakem z Říčan...