Diskuse
VE VZDUCHU: Čechoviny 24
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Hurricane
Blondak s knirem
Pane Cech, vsadil bych se, ze ten blondak s knirem ,jak jste ho popsal, byl Vasek Antos. Skvelej clovek a velkej srandista. S tim jsem se naprovadel nejakych blbovin. Rad ctu vas sloupek.
Honza Čech
Re: Blondak s knirem
Ano, máte pravdu, je to on. Bezvadnej chlap! Takových na letišti mnoho není.
Historik
Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34
Zatímco jsi se zabýval záchodovými prkénky a myslel jsi si, že to bude stačit, ujel ti trochu vlak. Nebo myslíš, že ti ta záchodová prkénka budou stačit? Třeba ti bude stačit záchodové prkýnko¸až ti bude nad hlavou lítat tohle.
http://www.youtube.com/watch?v=891jH3wZD7s
hulvát
Re: Pro Autor: Muki IP: 71.129.32.xxx Datum: 10.01.2008 08:34
On se možná zabýval záchodovým prkénkem, tys ale měl hlavu strčenou v hajzlíku a prkénkem tě něko vzal po palici.
Historik
Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37
Černá skříňka se to jmenuje proto, protože první tato zařízení (poprvé použito ve vojenských letadlech) měla jako záznamové médium uvnitř filmový pás (a tedy vnitřek musel být jako u fotoaparátů černý). Na tento pás se zaznamenávaly informace osvícením žárovkou, konstrukce nebyla samozřejmě tak jednoduchá, jak tady popisuji princip. Informace se zaznamenávaly na film jako body nebo linky, tzn. žárovka osvítila film, když dostala informaci od zařízení, které sledovalo v letadle nějaký parametr a byly překročeny kritické hodnoty. Z osvitu se vyhodnocovala doba chodu sledovaného zařízení, nebo např. jednorázové zapnutí-vypnutí. Zaznamenávaly se údaje samozřejmě i od zařízení, jejichž parametry nejsou kritické, ale pilot je prostě zapnul nebo vypnul (např. vysunutí-zasunutí podvozku, použití zbraní, zapnutí-vypnutí forsáže, motoru atd. atd.). Šlo o to, aby byly později na zemi k dispozici objektivně vyhodnotitelné informace, bez závislosti na tom, co tvrdil pilot o průběhu letu (vyhodnocení správnosti pilotáže, nebo když např. zpravidla chybně prováděl pilotáž, nebo vyrobil nějaký průser apod.). Dnes je tzv. černá skříňka konstruována na bázi počítačů (hardware). Vzhledem k miniaturizaci snímačů v letadle (jejichž informace se soustřeďují do černé skříňky) lze sledovat snad úplně všechna zařízení a parametry v letadle (snad i kolikrát si pilot dal kafe). Černá skříňka se umísťuje zpravidla vždy do ocasní části letadla, protože statisticky je prokázáno, že tato část letadla zpravidla není úplně zničena. Dnes už se taky nepoužívá jen jedna, ale může jich být více pro vytvoření spolehlivé zálohy informací, přičemž všechny sledují ty samé informace. Skříňka bývá velmi odolná (proti ohni, proti dlouhodobému vlivu mořské vody, proti extrémním otřesům atd.). Dnes lze z obsahu informace tohoto zařízení spolehlivě určit průběh celého letu, i když trvá jakkoli dlouho. V tomto krátkém rozsahu nelze vyčerpat problematiku, ale černá skříňka je to proto, jak jsem uvedl na začátku.
Gonzales
Re: Pro Jarda IP: 194.228.7.xxx Datum: 10.01.2008 10:37
Ne, vždy to byla konstrukce s magnetic tape. Považte, kdo by konstruoval (manipulace se záznamem) zapisovač na bázi "filmového pásu"??
Andrtálec
Pitomý Slovák
Tak jsem se hodně bavil celých těch 24 pokračování, ale tak trochu mi trnulo, kdy se už konečně objeví nějaký blbý Slovák jako zdroj bžundy - jak to bývá u všech českých humoristů, i těch nejlepších a nejvtipnějších. Blbý Slovák, to je prostě tak levný terč, že tomu málokdo odolá - včetně Škvpreckýho nebo Křesadla. Pročpak by pan Čech měl byt vyjímka, že.
LJG
Re: Pitomý Slovák
Noje dělat se bžundu z babky Češky (dva díly) nebo mladé nafoukané anglické pilotky (předminule) se smí.
Ale jak se objeví bžunda na Slováka, hned se tu vrtí podivný řůžový smajlík :-)
Si to tak neberte...
Jarda
Dotaz
V úterý jsem sledoval seriál o leteckých katastrofách. O letadlu, kterému se odtrhla za letu část pláště tam tvrdili, že měl 80000 startů (snad jsem se nepřeslechl). může mě někdo říci, zda je to vůbec možné?
Druhý dotaz je na to, jak vznikl neustála žurnalisty používaný termín "černá skříňka". Já osobně jsem přesvědčen, že určitě černá není.
Novák
Re: Dotaz
To je takový terminus technikus. Běžně se tak nazývají přístroje, či bloky o jejichž obsahu a vnitřní struktůře se neví nic, nebo jen velmi málo, nebo - a to především - se do nich nelze běžnými prostředky dostat. Prostě je to takové tajemno, které cosi dělá a já nevím pořádně jak a proč a podívat se nemůžu. To přeci každého technika dožere.
Z technického žargonu se to v tomto případě přeneslo i .do novin jako synonymum pro letadlové záznamové zařízení
Pavel
Také jedna veselá příhoda z "natáčení" s polibky politiků
Bylo to za dob normalizace. V kinech se před filmem promítal "týdeník", asi abychom byli poloticky uvědomělejší. Při jedné produkci v něm byla vášnivá libací scéna z ruzyňského letiště, Brežněv - Husák. Při konci líbačky kdosi do tmy kina zvolal: "a ještě na pr... (pozadí), soudruzi". Následoval gejzír smíchu, někteří i brečeli, obsluha kina rozsvítila a vyšetřovala - kdo to byl. Na nic nepřišlo, zhaslo se a znovu promítal týdeník, vrácen o něco zpět, tedy znovu ona líbací scéna a znovu ono zvolání. Opět přerušení promítání, vyšetřování. Protože opět nic, v promítání už se nepokračovalo, "byli jsme odejiti z kina", nikdo ani nechtěl vstupné zpět. Byl to největší zážitek z kina.
fox
Re: Také jedna veselá příhoda z "natáčení" s polibky politiků
Ano to jsem slyšel taky,bohužel nezažil.Vyprávěl mi to Honza Malec.Ahoj Honzo.
honzak
to je počteníčko!
zejména příběh o namyšleném inženýrovi mě dostal. Musím konstatovat, že dnešní rozvinutý kapitalistický průmysl takovými borci disponuje v míře zbytečně vrchovaté. Místo fyziky používají k argumentaci euronormy a europředpisy, které chrlí jejich genetičtí dvojníci v bruseli.
Vzpomínám na skutečný příběh z Chotusic, když se nacvičovala letecká přehlídka 1975. Létali i žáci pilotní školy z Košic a jednoho nekrásného dne padla mlha a borci přistávali tak tvrdě, že mašiny musely na revizi podvozků (SU7B měly jakési snímače zrychlení, které při velké "ráně" přešly do červeného políčka). Mechanici dělali jak šílení a na vycházku se nedostali několik týdnů.
Muki
vzpminka
Kdyz se mluvilo o tech rusech, tak jsem si vzpomel a jednu legraci. Kdyz jsem delal v Northropu a pripravovalo se tam be dva, tak tam byla dosti velka buserace s utajovanim. Vim, ze se normalne rikalo, ze ruska spionaz je tak dobra, ze muze zislkat i nejtajnejsi vykresy s leteckych fabrik nejpozdeji do dvou let, ale tady jim to asi neslo, tak se take spolehali na satelit, ktery filmoval cely objekt dvakrad denne. To ale strechy byly s olova, takze to stejne neslo prosvitit. Jense nejaci vtipalci na tu strechu vylezli a napsali tam sproste napisy v rustine. No a tak si rusove stezovali Kissigerovi, ze spionazni snimky spracovavaji ruske divky a jejich utlocit byl poskozen. Samozrejme se nic nevysetrilo, ale kdekdo si z toho delal legraci
Historik
Trocha do leteckého mlýna
Myslím, že tihle cestující dlouho nevlezli do žádného letadla po takovém přistání.
http://www.youtube.com/watch?v=n1VxZjBTQT8&NR=...
Další filmy mají název Crazy landing, ale já bych to nazval Perfektní přistání jako z partesu. S těmi piloty bych neměl strach letět, protože to umějí. Perfektně zvládli boční vítr, jak z učebnice.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz