28.3.2024 | Svátek má Soňa


Diskuse k článku

ÚVAHA: Sluníčko a teplíčko k zešílení

Za okny je asi tak dvacet nad nulou, sucho a podle kalendáře končí únor. Obloha je už skoro týden jako vymetená a jelikož se člověk ve střední Evropě obvykle nevyhne sdělovacím prostředkům, dozvídá se kontinuálně, jaká je to paráda a jak se těšíme ze sluníčka a teplíčka, popřípadě, že se v pátek možná počasí trochu zkazí a trochu zaprší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
B. Rameš 6.3.2019 11:29

Devět miliard lidí

se ekologickým zemědělstvím neuživí. Takže buď každý druhý ke zdi (ale všichni, ne jen uvědomělí, zdegenerovaní, líní a vinu světa nesoucí obyvatelé vyspělých zemí, kteří, mimochodem, disciplinovaně vymírají), nebo holt hnojit a stříkat. Taky by pomohlo nemíchat řepku a palmy do benzínu, to byla plánovaná záchrana planety, co se tak trochu nepovedla.

P. Zinga 4.3.2019 18:12

FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

"Alexandria Ocasio-Cortez, nová hvězda demokratů "vede generaci mladých lidí, kteří jsou hrdí na to, že přes své neznalosti přírodních zákonů, historie, ústavy,věčného boje o svobodu jsou úspěšní".( Walt Street Journal z 28.2.2019). Jak známo, tato barmanka rozjela mašinerii zvanou "Zelený Nový úděl", které fandí i mnoho špičkových demokratických politiků (O "Elitě" nemluvě).

McConnell, předseda frakce republikánů v US-senátu, hodil do diskuse návrh, aby se o Zeleném Novém údělu v senátu-povinně!-hlasovalo. Demokraté tím nápadem nejsou ale vůbec nadšeni. Vědí proč: lze předpokládat, že ani u demokratů neztratili všichni rozum a celý humbuk by splaskl.

P. Rada 4.3.2019 19:04

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

Jak vidím pane Zingo tak pokud jde o problémy životního prostředí na planetě, vnímáte jediné možné řešení k dogmatickému přiklonění se k nějaké osvědčené politické straně či jiné tlupě...

To považuji za docela pěknou ukázku fungování standardního emotivního myšlení které po zkušenostech celých generací velí nenamáhat se moc s obtížným a nejistým přemýšlením ale co nejdříve se přidat ke vhodné skupině. Tam pak jen stačí sdílet názor až válečné běsnění. Historie je tohoto typu kolektivních pohnutek plná. V ustálených podmínkách okolí toto ale přes tragičnost občas fungovalo. Vyhrával totiž obvykle silnější... a tomu dal přírodní výběr bezprostředně zapravdu.

Dnes je ale situace docela jiná - doslova anomální. Začínají se objevovat "černé labutě" se kterými ale nemá žádná tlupa žádnou zkušenost. Proto když se zas někam pohodlně přidáte - nejspíš to jak v minulosti už nepovede ani k nějak pravděpodobnostnímu úspěchu - spíše naopak!

Naprostá většina zůčastněných na všech stranách takto jen ztratí čas a sled nezbytností nejspíše smete i prozíravěji vnímající "kassandry" které sice zavčas popisovaliy jim zjevné hrozby ale nebyly stupidním davem ani vládci vyslyšeny natož aby bez sociálního okolí mohly přežít.

P. Zinga 4.3.2019 21:14

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

Pane Rado,víte o mě prd a fabulujete.Dogmaticky jste přikloněnej Vy..

Když už, tak na rovinu řekněte, že Zelený Nový úděl je Váš kůň. Nebo vůl.

P. Rada 4.3.2019 21:58

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

Na rovinu říkám, že podle reakcí jste průměrně stupidně uvažující člověk ve smyslu jak stupiditu definuje Koukolík. Tedy jako zhroucení zpětné vazby u jinak třeba i velmi inteligentních lidí. Jinak řečeno pěkným příkladem tradičně uvažujícího - konzervativce. V opakujícím se prostředí by jste měl řadu zřejmých výhod před zbytečně hloubavou konkurencí.

Zde to dokazujete třeba svou ignorací vědního poznání za celé poslední století (např skleníkový efekt, záření černého tělesa...).

Jste tak skoro ideální ukázka toho, proč při vysoké četnosti takových případů i přes relativní pokrok celku a momentální možnosti informační jde lidstvu při podcenění míry dynamiky vývoje prostředí o civilizační existenci.

L. Novák 4.3.2019 21:44

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

"Rado", vy jste takový místní "Kecal do všeho". Ničemu pořádně nerozumíte, ale žvaníte a žvaníte...

Nejste vy nemocný nebo nějak duševně postižený?

P. Rada 4.3.2019 22:29

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

Duševně jsem "postižen" zvídavostí a přírodovědným zaměřením. Zajímají mě více na jevy budoucí a jejich predikce jak jen součastnost. Tkví v tom až překotná forma hledání variant při poznání světa. Někdy se tomuto systematickému přezírání součastnosti a upřednostnování pohledu jinam - kamsi... říká dislexie.

Nakonec proč se stydět, že jsem alespon v něčem podobný lidem jako byl Einstein... viz wiki.. Ta drobná odchylka sice trochu trápí v oblastech běžného života ale na druhou stranu dává jiný náhled neobvyklou možnost originality, která se tradičně uvažujícím jeví třeba jako žvanění prostě proto, že oni jim neznámému pojetí prostě nerozumí:

https://cs.wikipedia.org/wiki/Dyslexie#Typick%C3%A9_vadn%C3%A9_projevy_dyslektik%C5%AF

O vás mám za to, že jste vulgární primitiv který o druhých tvrdí smyšlenosti podobné právě jen jemu samému. Pravidelně vám totiž chybí nadhled nad situací. Přeci jen jste si ale všimnul, že jsem jiný a nemůžete mi to zřejmě odpustit. Obáváte se - a trochu po právu - že vím víc a toho neznámého se pro neuchopitelnost obáváte. Tak se alespon snažíte mě před sebou a svou tlupou zesměšnit :D.

L. Novák 5.3.2019 4:42

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

No, potíž je v tom, že vaše bláboly velmi často poukazují na vaše hrubé neznalosti přírodních věd, a skutečnost, že jsme vás opakovaně nachytali při lži, při opakovaném vkládání odkazů, které buď vůbec s podstatou problému nesouvisejí nebo odkazují na články bulváru nebo časopisů pro děti jako ABC, naznačuje, že nemáte soudnost. Protože kdybyste ji měl, zapnul byste si češtinu a hrubé chyby opravil a nesmyslné odkazy nevkládal. Ale vy tady exhibujete zcela nevázaně a bez zábran v míře, která naznačuje, že to nejspíš nemáte v hlavě úplně v pořádku. Zelený magor je diagnózou. Těžkou...

P. Rada 5.3.2019 7:50

Re: FactNews: US-republikáni mají smysl pro humor

Diagnozu magora předvádíte - to ano. Projevuje se to i vyloženou lživostí kdy tvrdíte, že mě někdo nachytal při lži...

O tom kdo lže, by jste totiž musel umět dokázat, že znal pravdu. Toto ale můžete vědět leda tak o sobě :D

Navíc si hrajete na jakého si mluvčího ostatních a to je už o té vámi asociované těžké diagnoze.

R. Gramblička 4.3.2019 12:43

minulý víkend

jsem si vyšlápl na vrch Zlatník nad Mostem, s sebou prázdný baťoh s několika jablíčky a zpátky jsem se vracel s blbější náladou a baťohem plným bordelu. Člověk už nenajde kousek přírody, kde by na něj nečouhala petka, igelit či skelné střepy.

M. Mikulec 4.3.2019 17:00

Re: minulý víkend

Severni Cechy jsou kraj razovity. Malo kde maji obyvatele tak odtazity postoj ke svemu kraji jako tam: proste bez sentimentu prisli tam za praci a kvuli bytu. To jim nevytvorilo koreny a pocit domova. Severni Cechy byly i s lidmi obetovany na oltar budovani svetlych zitrku. Jeste v roce 1989 policiste zmlatili demonstranty v Teplicich, co protestovali proti hroznemu znecisteni prostredi a prekracovani limitu exhalaci.

P. Zinga 4.3.2019 12:04

Vím, že nic nevím.

Vím, že vím. Myslím, že vím. Věřím, že vím. Cítím, že vím.

Degradační škála vnímání reality.

Š. Hašek 4.3.2019 14:01

Re: Vím, že nic nevím.

Máte recht. Znám je.

Hádají se se mnou, že Ohmův zákon žák vycítí z fluida vzdušného .......

Jedna/jeden utekl od výuky, a "dal se na vciťování". A nerozeznají rozdíl mezi údajem na teploměru a svým pocitem (poněvadž se už ani neumí voblíct do mrazu).

R. Langer 4.3.2019 14:17

Re: Vím, že nic nevím.

https://www.csfd.cz/film/538989-alternative-math/komentare/

;-)

M. Mikulec 4.3.2019 16:05

Re: Vím, že nic nevím.

2+2=22 To uz bude klasika. :-))

Š. Hašek 4.3.2019 11:47

???

Úplně jsem se rozklepal strachy.

Kolik času, paní Vroblová mi zbývá???

P. Rada 4.3.2019 11:52

Re: ???

Mám za to, že Vy pane Hašku žijete jen okamžikem a tak Vám zbývá času neuvěřitelně mnoho.

To je ale typická situace všech sobců kteří už na úsilí rodičů o své vypiplání zcela zapoměli a kterým je ukradené, že sami žijí abnormálně na úkor šancí dalších generací.

R. Langer 4.3.2019 12:26

Re: ???

Na úkor dalších generací žijí jedině Zelení sedmilháři a zloději. :-P

Š. Hašek 4.3.2019 13:50

Re: ???

Čekal jsem, pane Rado, cokoliv ......

Jen ne trapné štěknutí, že žiji okamžikem, jsem sobcem, který nemyslí na svoje děti. Vše ve Svém životě dělám tak, aby po mně nic nezůstalo, nejlepší jsou ředkvičky - ty jsou fakt za okamžik. S jabloněmi, duby, ořešákem se wirklich neseru.

Vás inspirovala -sohorova-, Netzer, Richter, ....... ? Asi ano. Tak pokračujte.

P. Rada 4.3.2019 18:33

Re: ???

Pane Hašku v odkazech pravidelně uvádím ověřitelné informace o tom, že mnohé na planetě není ale vůbec v pořádku. Druhy na mizí jako historicky nikdy, klima se vymyká kontrole, zdroje docházejí... a byl jste to právě Vy, kdo v treakci na článek který vyznívá podobně "trapně vyštěkl" ... jak se rozklepal strachy a kolik času, že mu zbývá.

Zkusme tedy pokračovat ve věcnějším tonu. Podobné znepokojení jak autorka či já nedávno vyjádřili jaderní vědci:

https://www.lidovky.cz/svet/vedci-varuji-pred-apokalypsou-hodiny-posledniho-soudu-ukazuji-dve-minuty-do-zkazy.A190130_101158_ln_zahranici_mha

L. Novák 4.3.2019 21:45

Re: ???

A co o tom píše Blesk? Vy taky víte kulový...

Ś. Svobodová 4.3.2019 11:21

O přírodu nemám strach

Příroda neumírá. Příroda se mění. Na geologickém kalendáři planety Země skončila před minutou a dvaceti sekundami doba ledová. Za posledních dvacet sekund vyhynula megafauna, neandrtálci, Sahara se stala pouští, naše území se zalesnilo smrky, později smrkové lesy vymizely, nahradily je buky a břízy atd..Z těch 20 s naše příroda, tak jak jí známe a jsme na ní zvyklí trvá necelé 4 sekundy. Chtít aby se neměnila je naivní.

Š. Hašek 4.3.2019 11:48

Re: O přírodu nemám strach

Souhlas.

P. Rada 4.3.2019 11:48

Re: O přírodu nemám strach?

Mýlíte se už v názvu tím, že neodlišujete živou a neživou přírodu. Poměřování "strachem" pak nechám mimo diskusi. Živá příroda na této planetě sice vznikla a zatím o jimém životě jinde nevíme ale na druhou stranu celá řada hromadných vymírání v geohistorii už prokázala, že druhová rozmanitost je proměnnlivá. Potenciální možnosti vesmíru pak mohou být pro život na Zemi otevřené nebo také ne.

Astronomicky vzato totiý nejspíše jednou život na této planetě nutně skončí pro pomalý ale dlouhodobě nezadržitelný rozvoj intenzity slunečního záření i velokosti této hvězdy která pohltí dokonce i už neživou planetu Zemi. Inteligentní život o tomto riziku ví už celá desetiletí, ví sice, že před sebou mají Slunce se Zemí ještě celé miliardy let vývoje ale také ví, že civilizace už se dostala s dokonce s řady důvodů do nestabilní situace, která hrozí náhlým zvratem už v horizontu několika desetiletí.

http://abicko.avcr.cz/2010/07/04/meze.html

http://neviditelnypes.lidovky.cz/veda-tricet-let-do-hladomoru-d17-/p_veda.aspx?c=A160530_171806_p_veda_wag

Fermiho paradox také říká, že pokud by to měl inteligentní život tak jednochché - už bychom o něm někde museli najít dostatek stop. Nejde tolik o suběktivní strach ale o to, že už celá řada okolností je vedle extrémních možností rozvoje dokonce až do vesmíru - naopak krajně na pováženou.

R. Gramblička 4.3.2019 12:54

Re: O přírodu nemám strach

Nikdo netvrdí, že je příroda statická, nicméně kvůli lidem se mění mnohem rychleji a jinými směry

Ś. Svobodová 4.3.2019 13:34

Re: O přírodu nemám strach

Nikdo nezpochybňuje vliv člověka na krajinu. Ale je nutné si uvědomit, že planeta žije svými cykly. Bez ohledu na činnost člověka. Dnes se otepluje, ale dost dat ukazuje, že po roce 21 nastane rapidní ochlazování. To co se dnes nazývá obnovitelnými zdroji nemusí v budoucnosti fungovat.

Š. Hašek 4.3.2019 13:54

Re: O přírodu nemám strach

To je marné paní Svobodová.

Doba si žádá "vyjukance s klimatizací", kteří budou žádat politiky, aby pršelo na povel a Slunce vyšlo na Silvestra ve stejnou hodinu jako o Markétě.

P. Rada 4.3.2019 18:37

Re: O přírodu nemám strach?

Můžete dát odkaz k tvrzení: ...."dost dat ukazuje, že po roce 21 nastane rapidní ochlazování"...

Máte snad za to, že po roce např. "21" se změní platnost fyzikálních zákonů?

R. Langer 4.3.2019 14:08

Re: O přírodu nemám strach

Hm, nemění.

M. Prokop 4.3.2019 11:03

Přehnané.

Paní si neuvědomuje, že lidí je jednak moc, druhak prostě chtějí žít pohodlně.