18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

ÚVAHA: Případ Havel

Chtě nechtě mě zaujalo nezvykle rozporuplné prezentování památky Václava Havla v současném mediálním světě. Jméno Havel se ještě během jeho života stalo symbolem a často i synonymem českého státu v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kopis 22.4.2016 9:48

Otázkou je

jak kdo vnímá "revoluci" v roce 1989. Karel Kryl to pochopil velice brzy!

J. Kopis 22.4.2016 9:40

Otázkou je

jak kdo vnímá "revoluci" v roce 1989. Kryl to pochopil celkem brzo!

T. Urbanec 25.3.2016 0:40

Ubohost některých spoluobčanů a krajanů je bohužel faktem

Bohužel, je asi naší národní vlastností, že si své komplexy řešíme na úkor lidí, kterým nesaháme ani po kotníky. Když čtu některý komentář plivající až blijící na Václava Havla, až se stydím za to, že i dotyčný poloop, který takovou ubohost může napsat mluví stejným jazykem jako já. Nedovedu si představit, že by dneska např. v UK takto plivali na Winstona Churchilla, nebo Němci na Konráda Adenauera. Vůbec mě fascinuje, že se některý s vydavatelů propůjčí k vydání dehonestujících ubohostí.

Jaroslav Hrubý 24.3.2016 20:20

Pane Chrastino, děkuji Vám

Vážený pane Chrastino,

děkuji Vám upřímně za Váš článek, se kterým souhlasím od začátku až do konce. Často si kladu otázku, kde se v našem národě bere tolik nenávisti ke všem Čechům, kteří nějak přesáhli průměr. Ale je to stejná kasta nenávistných ubožáků, kteří v roce 1938 malovali Karlu Čapkovi na dveře šibenice. A po válce se z nich obratem stali "Národní gardisté", kteří nejsurověji vraždili Němce (ne, že bych se Němců zastával!) a po 48. se z nich zase pro změnu obratem stali nejhorlivější milicionáři. Stejná kasta nenávistných neschopných ubožáků typu Varyš a spol., kteří se v Mladé frontě nestyděli nazvat Jirku Suchého senilním starcem. Naštěstí již pozítří jména typu Varyš, Lesniak, Minařík atd. atd. nebude znát vůbec nikdo. Zato jména jako Masaryk, bratři Čapkové, Hašler, Vejvoda, Baťa, Dvořák, Forman, Hrabal, Zátopek (kterého prý podobní ubožáci také málem zlikvidovali), Gott (na kterého tihle mravenečci plivali, že je zombie), Havel nebo třeba Čáslavská zůstanou v historii navždycky.

S pozdravem a ještě jednou díky

Váš Jaroslav Hrubý

K. Voráček 25.3.2016 0:03

Re: Pane Chrastino, děkuji Vám

Pane Hrubý, kde by se brali? To jsou přece neomarxisté a za nimi je Putin. Pan Chrastina to ještě nepochopil. To já už se bojím otevřít sardinky, aby na mě nevybafl Putin... Jak je něco špatně, vždycky jsou to neomarxisté - prostě není nad "důkladný" rozbor.

F. Lesniak 24.3.2016 17:13

Jméno Havel možná znají i jinde,

ale když se jich zeptáte, kdo to byl a čím se o něco zasloužil, tak to samozřejmě nevědí. A taktéž to neví kdekdo ani u nás, čím se tak zasloužil. Kdo chce, tak si informace o Havlovi najde a není to zrovna pěkné čtení. To, že ho někdo vynesl do nebes vůbec nic neznamená. Jeho kamaráda Lecha také vynášeli až do doby, kdy zjistili, že byl konfident tajné policie. Jednou přijde doba, kdy se všechno to, co bylo po Havlovi pojmenováno bude přejmenovávat.

Š. Minařík 24.3.2016 18:51

Re: Jméno Havel možná znají i jinde,

Hned první polistopadový ministr vnitra Richard Sacher, o kterém se píše jako o člověku, který "zrušil StB", ale že nechal ukrýt svazky čelních disidentů, tzv. "fond ZET" se raději moc nepíše.

Můžeme se domnívat, co tam na koho bylo, vč. Havla a můžeme doufat, že tyto dokumenty se jednou najdou.

A budeme přejmenovávat letiště ze země vytrhávat stupidní a nanicovaté lavičky.

P. Vacek 24.3.2016 22:02

Re: Jméno Havel možná znají i jinde,

Přejmenujeme to po tobě trapný Lesniaku, ruský kolaborante!

O. Prokop 24.3.2016 16:42

pokračování

dnes na www.lidovky.cz se jako je u Klausa zvykem, opět obul do mrtvého Havla-letěl z Říma do Prahy a co se nestalo, ON přistál na letišti Václava Havla. To je pro něj přímo tragedie... Proč neletěl tedy do Bratislavy k Livii na Štefánikovo letisko? Proti Havlovi články a komentáře vycházejí z Klausova tzv. think tanku. Prostě z tohoto psychopatického spolku.

P. Skřivan 24.3.2016 15:26

Je pozoruhodné, že i po smrti,

je pan Havel pro někoho nepřítel. Trochu (hodně), mi to připomíná bolševické štvanice.

Myslím, že bychom si měli už konečně přiznat, že rusáci a tedy i jejich přisluhovači, to s námi nikdy dobře nemysleli. Šlo jim jen o vlaječku na mapě, nic jiného. Konečně oni se pokud vím, o vznik našeho státu nijak nezasloužili, což nelze říct o Americe.

Š. Minařík 24.3.2016 15:44

Re: Je pozoruhodné, že i po smrti,

Když už jste se tak rozjel, že sedíte na prdeli před Amerikou, čím se zasloužil Havel o vznik našeho státu?

J. Vlk 24.3.2016 13:39

Hnij sladce

Vašíku

P. Vacek 24.3.2016 22:05

Re: Hnij sladce

Velmi vtipné Vlku.

J. Vlk 25.3.2016 10:33

Re: Hnij sladce

Vtipnější byl můj slušně psaný příspěvek s odkazem, že si nevymýšlím, který byl "demokraticky" nezveřejněn. :-)

J. Mrázek 24.3.2016 12:39

Nikdo Havlovi už nevyčítá ...

...že peníze pro spoustu vězňů používal pro malou skupinku kolem sebe, že ač jiní přišli o všechno, on si v medvědovi jezdil do (nucené pivovarské) práce, že nepil, ale tankoval, že zahnul své ženě tisíckrát, prostě byl to jen člověk a o mrtvých jen dobře, takže proč to autor připomíná? Chce další lavičku za třista, nebo název ulice za třicet stříbrných ? Jen se ptám !

J. Fridrich 24.3.2016 15:05

Re: Nikdo Havlovi už nevyčítá ...

Mrázek, Mrázek, dnes vám dali vycházku ?

Vypotit se, obklady, klid na lůžku. Odpoledne lehká procházka parkem vaší kliniky. Ale pozor, hlídejte si čas ! Víte, že docent Chocholoušek nemá rád pozdní příchody. Příště by vám nepůjčil tu odpornou Západní techniku - počítač.

Š. Minařík 24.3.2016 15:45

Re: Nikdo Havlovi už nevyčítá ...

To má být reakce na diskusi k Havlovi?

Chudáku.

J. Ráž 24.3.2016 12:33

Bylo by lépe nechat Havla na pokoji

Dá se říci, že počet nekritických obdivovatelů i počet těch, kteří mu pomohou přijít na jméno, se ustálil a je cca stejný. Jsem přesvědčen, že většinu ale už unavují ty nekonečné diskuze, na jednu stranu až absurdně adorační (všelijaké lavičky, letiště) a na druhou ty, které Havlovi vyčítají vinu i za vlastní neúspěchy.

Havel byl důležitá osobnost, která vyčnívala nad vsechny, kdo se po listopadu cpal do politiky i veřejného života. A byl jen člověk, který toho udělal dost dobrého pro nás vsechny, ale i hodně věcí se mu nepovedlo. Nechme to tak, nepitvejme čeho bylo víc a nechejme ho v klidu odpočívat v hrobě!

P. Skřivan 24.3.2016 15:29

Re: Bylo by lépe nechat Havla na pokoji

To samozřejmě nejde, páč pan Havel nasadil brouka, a to amerického. Sice to není ta historická mandelinka, ale pro bolševiky a jiné milovníky lokalit blízko Moskvy, je velmi nepopulární. Díky němu vypadají jako vypatlánci a to oni velice neradi. Ješitnost je totiž jejich základním rysem.

Z. Švrček 24.3.2016 8:53

No, no

Já si jen vzpomenu na Havlovo "humanitární bombardování" a nemusím vzpomínat na moho dalších šlápnutí vedle (nejen na to "nejsme jako oni", které komoušům zachránilo existenci).

B. Hamáček 24.3.2016 9:31

Re: No, no

Jenom zatemněný bolševický mozek překrucuje výraz "humanitární bombardování", ostatně jako všechno ostatní , např. fašismus a nacismus řadí na pravici ? !! Bombardováním bylo nutno přivést Srbsko k rozumu , což se naštěstí podařilo. Kdyby k tomu nedošlo , tak Srbové za vydatné podpory Ruska dodnes vyvražďují ostatní národy v bývalé Jugoslávii , ne že ti ostatní byli a jsou svatí, ale největší agresor bylo Srbsko. Všichni odpůrci tohoto bombardování jsou minimálně morálně za genocidu ostatních národů odpovědni. Vyznávat a podporovat levičácké ideje se řadí k těžkým duševním chorobám.

J. Sova 24.3.2016 9:46

Re: No, no

Proč pokládáte např. katolického historika, docenta Jaroslava Šebka, který řadí nacismus a fašismus k pravici, za "zatemněný bolševický mozek"?

http://www.lib.cas.cz/aleph-google/KNA01/00187/38/001873851.html

J. Hruška 24.3.2016 11:19

Re: No, no

..... ta Sova nepřestane houkat a nepřestane.!!

Protože pan Šebek je levák.

R. Langer 24.3.2016 11:20

Re: No, no

Protože je to zřejmě levičák (jako věřící katolík prakticky automaticky)? A protože tohle může tvrdit jenom levičák? Hm? I když možná že používá tu výmluvu na "historické souvislosti".

Pozor na to, kriticky uvažující jedinec NIKDY nemůže řadit nacismus a fašismus, tahleta kolektivní náboženství pro masy, k pravici. Pouze, pokud bude vědomě lhát.

I. Schlägel 24.3.2016 13:38

Re: No, no

Krajní pravice, tento protimluv, je ve veřejném prostoru tak zažitý, že mu snadno podlehne i člověk naprosto apolitický, natož levičák tělem i duší. ;-)

T. Kočí 24.3.2016 9:56

Re: No, no

Přesnė

V. Kain 24.3.2016 16:54

Re: No, no

No vidím Hamáčku,že jste znalec na bombardování Srbska.Ty svoje přiblblé fantasmagorie byste mohl přednášet tak možná v pomocné škole.

M. Valenta 24.3.2016 8:48

Souhlas a velký

a největší špinavec je Klaus, protože to co z něho padalo po Havlově smrti není na nic jiného než na přes držku.

V. Kain 24.3.2016 17:01

Re: Souhlas a velký

Tak Václave nyní když jsme spojenci, tak byste mohl něco udělat s tím vaším zbrojním průmyslem a Václav začal konat.Dodnes mu to slováci neodpustí jak je ten vypitý dramatik poškodil.Samozřejmě jen jsme opustily naše odběratele,tak tam střelhbitě vlítli ti našeptávači co našeho Venouška velebili.

P. Sejc 24.3.2016 7:54

zbožněný Havel

Pro mne je polistopadový Havel symbol všeho špatného co se mi v české kotlině nelíbí. Povrchní myšlení, přesvědčení že když se o něčem žvaní dost dlouho tak se to stane, nepotismus a intelektuální lenost. Přečtěte si letní přemítání.