28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel Červinka 4.4.2009 11:33

Re: Přebujelou legislativu si úředník dokáže vyložit tím nejabsurdnějším způsobem

Milý Miloši, voliči ODS, ona ta ryba vždycky smrdí od hlavy. Byrokracie je předeším věcí polotiků, nikoliv ouřadů Politici určují pravidla hry, zvláště od té doby co na všech úřadech jsou dosazováni do všech možných pozic politici. Sice se státní správa nemá míchat se saosprávou (politiky a starníky), ale to každému buřt.

Jak známo, každý politik si zakládá na tom, aby měl moc. Proto potřebuje mít pod sebou i plno ouřadů a proto musí vytvářet zdání své nepostradatelnosti, stejně jako svého postu.

Takže všichni voliči svých modrých, červených, oranžových nebo černých šmudlíků, běžte si za svým zvoleným smudlíkem příživníkem a tlačte na něj, vylejte si své bolístky a ptejte se co s tím udělá.

R 4.4.2009 11:26

Re: tarifní předpisy

Pozor, 2,20 je za dva osobokilometry, protože to je jízdenka tam a zpátky.

U normální jízdenky to je nějak 1,40 za osobokilometr a přes Kilometrickou banku je to nyní přesně 1 Kč za osobokilometr.

NobodyWasHere 4.4.2009 10:51

Re: Vy byste chtěl,

Bůh soudit nemusí, tvůrci těchto zvěrstev jim rovněž nerozumí. Pro příklad - byla vytvořena, připomínkovována a schválena Vyhláška (jedna z tisíců). Mne se dotýkal jeden z jejích bodů a nebyl jsem z něj moudrý. I zeptal jsem se dvou z Otců Tvůrců Vyhlášky na jejich stanovisko. A bylo přesně opačné (naše právní oddělení pak vydalo ještě jiné, zcela odlišné stanovisko, oscilující mezi těmito dvěma protipóly). Sice vím, že pokud potřebuje 6 zcela odlišných právních názorů na jednu věc, musíte oslovit minimálně 2 právníky, ale tohle mne opravdu dostalo. 

NobodyWasHere 4.4.2009 10:39

Re: tarifní předpisy

při ceně 2.20 Kč za osobokilometr se při dvou lidech vyplatí jet autem.

Miloš 4.4.2009 10:37

Re: Přebujelou legislativu si úředník dokáže vyložit tím nejabsurdnějším způsobem

Mně to ani nepřekvapuje všechny ty úřady budou tet největšími továrnami ve všech městech. Úředníků je víc než dělníků nebo těch co vytváří nějakou hodnotu/ k prodeji/.

Když už píšete o těch právnících celkově , ale i o těch státních včetně soudů a státního zastupitelství , krajích, městkých úřadech tak tam se uměle vytváří papírování všechno se dělá duplicitně, aby byla práce. Tam kdyby zasáhl nějaký audit tak polovina úřednic je venku.  Tyto úřady s kterými spolupracuji jsou toho důkazem. Až bude mít nějaká vláda odvahu tento administrativní aparát zeštíhlit  tak budu velice rád.  Ještě něco Nečas sliboval něco jiného místo, aby snížil stavy na těchto úřadech tak zvýšil platy. volič ODS.

Forstmeister 4.4.2009 10:07

Re: Děsím se chvíle, kdy veškerou administrativu převezmou počítače.

Ono již to tak je, byrokraté jenom obhajují svá lejstra, protože to je podstata jejich přežití. Dovedeno "ad absurdum", co brání tomu, každému občanovi vpravit do hýždě "inteligentní" čip s RAM, a je vystaráno. Orwellovina?

kirast 4.4.2009 9:43

Děsím se chvíle, kdy veškerou administrativu převezmou počítače.

Neboť nedokonalí lidé již mnohokrát předvedli, jaká je krutá "vláda slouhů". Jaká bude byrokracie, až ji budou vykonávat "dokonalé stroje"?

Mgr.Milda 4.4.2009 9:22

Český Hollerit byl v n.p. Aritma okopírovaný do detailu

vyráběl se ve Vokovicích na Kladenské. Předtím tam Němci dělali přístroje do letadel. Děrné štítky vydržely až do 70 let, pak pomalu přešly počítače na magnetické pásky. Je to jako se silnicemi, čím jich nastavíte víc, tím víc je na nich provozu. Počítače svádí cifršpióny, aby si bokem udělali i statistiku a centrální sbírku dat o každém a o všem. Proto je znát, že se zavádí daleko více otázek a odpovědí, ty obtěžují občana i úředníka.

Mejla 4.4.2009 8:59

CK byrokracie byla podrobná, ale jednoznačná a čitelná.

.

R 4.4.2009 8:59

Re: Srovnání může být kruté

Ono taky v době Rakouska Uherska, když chtěl člověk na svém pozemku vykopat sklep, nemusel zjišťovat a mít potvrzení o tom, že na tom místě nevede třeba optický kabel nebo plynovod  nebo jen hloupé telefonní vedení. Prostě ty věci nebyly. Stejně tak když chtěl někdo postavit cestu, nikoho nezajímalo, že v potoku vedle jsou vranky nebo mloci. Spousta současných požadavků navíc je daná prostě technickým vývojem

R 4.4.2009 8:54

Přílohy hustě psané drobným písmem.

Ony přílohy ke smlouvám hustě popsané drobným písmem, které málokdo čte:  to není nic jiného než dílo předchozích generací vyčůránků.  Protože je smlouva je smlouva a co je v ní psáno, je dáno, co v ní psáno není, může se vyložit podle potřeby.  Takový vyčůránek, jak uzavře smlouvu, tak k ní sedne a začne ji podrobně studovat , kde by mu text smlouvy umožnil získat něco za podstatně míň peněz takovým způsobem, který druhou stranu nenapadl, zkrátka jak toho partnera ušulit a vytahat z něho peníze. Když to potom skutečně v reálu udělá, jsou mu ty peníze nebo ten zisk se skřípěním zubů vyplaceny a následně kvalifikovaní lidi, právníci a podobně tvoří onen dodatek smlouvy psaný tím drobným písmem, který  má zamezit tomu, aby další následovníci toho prvního vyčůránka nevyužili tu smlouvu podobným způsobem. Po nějaké hodně dlouhé době potom mají takové smlouvy přílohu psanou obrovským množtvím textu drobným písmem jako pojištění smouvy proti spoustě různých vyčůránkovských způsobů, jak přes tuto smluvu podvodně něco získat . A normální lidi přirozeně nadávají, protože se musí prokousávat spoustou toho drobného písma, a protože to často nedělají, často se nevinně chytí na nějakou kličku v té příloze.

ijáček 4.4.2009 8:52

Hollerith je posmrtný zločinec

To je pěknej úlet, s tím Hermanem H. - zemřel totiž roku 1929, a jeho patenty se týkaly automatizace při sčítání lidu, a to v USA 1889.

R 4.4.2009 8:36

Re: tarifní předpisy

U ČD je ale logické, že jízdenka musí být spjata s  určitou trasou. Protože jsou všechny stanice propojené a na jízdenku se může udělat libovolné množství přestupů, jediná možnost obrany před vyčuránky je stanovit konkrétní trasu jízdy. Protože jinak by se objevili vyčůránci, kteří by si, když přeženu, koupili jízdenku z Horní Lhoty do Dolní, vzdálené od sebe 5 kilometrů a jeli by tam třeba přes Brno, kde by si přirozeně udělali několikahodinovou nákupní přestávku.  Jinak ale onen problém s tratí Praha Brno musí být notoricky znám, i když vlastně se asi projevil teprve poslední rok, protože dřív byla trasa přes Havlbrod i přes Třebovou určitě v jednom tarifním pásmu, tudíž na oba směry platila stejná jízdenka, v nejhorším případě jízdenka za stejné peníze, takže pokud byl problém, mávlo se nad tím rukou.. V poslední době se zrušila tarifní pásma a jízdné se začalo počítat  přesně podle kilometrů, takže stačil jeden kilometr rozdílu a jízdenka má rozdílnou cenu.

Stejně ale podezřívám autora, že si příspěvek přibarvil, protože běžné zpáteční jízdné nyní činí asi 2.20 Kč za kilometr. Při větší délce trasy o dva kilometry  by tedy zaplatil cca o 4 koruny víc, ne o jednu. 

Jinak u vlaků bývá obvykle nepsaným pravidlem, že se na jízdu je třeba připravit, tudíž prostudovat jízdní řády dopředu a tedy vědět dopředu, kdy pojedu i nazpátek. Ale připouštím, že i při takovém studiu by se rozdíl mezi Třebovou a Havlbrodem mohl klidně přehlédnout. Jinak ale stejně zpáteční jízdné po posledních úpravách tarifů přestalo být tak výhodné jako dříve. Nyní se pro jízdu vlakem vyplatí prozkoumat i variantu, kdy si na jednu cestu zakoupím normální jízdenku na vlak a zpátky, kdy nepotřebuji vlakový komfort, pojedu levněji třeba autobusem. Ale stejně, jet  z Prahy do Brna na otočku v jednom dni vlakem  se už na zpáteční jízdné nevyplatí. Nyní je lepší verze celodenní jízdenka ČD Net, za nějak 450 Kč se může jezdit třeba celých 24 hodin v kuse a po libovolných tratích ČR.

honzak 4.4.2009 6:16

tarifní předpisy

u ČD, to je věc! Drážní erár nepochopí, že cestujícímu je jedno, kudy se z místa A dostane do místa B. Erár hlavně vykazuje osobokilometry, nebo podobný ukazatel.

Tino 4.4.2009 5:59

Za stav byrokracie buďme rádi!

Vysvětlení byrokratické problematiky je vlastně jednoduché. Spočívá totiž v existenčním zajištění nepotřebných. Nepotřební jsou zpravidla středoškolsky vzdělaní lidé, kteří rozhodně na námahu nejsou. Jsou spíš na zašívárnu a taky na prachy. Kde dostat prachy bez práce? No přece jedině v úřadě. Ale v tom úřadě je nutno neustále prokazovat potřebnost takového neschopného. Proto neschopný spolu se sobě rovnými vytváří alibi nonstop, tedy zdůvodnění proč nejdou záležitosti úřední řešit jednoduše.

Byrokratů je spousta a z nich by se dalo více jak dvě třetiny vyhodit na dlažbu nahodinu. Ovšem to nelze! Byrokraté celého světa jsou spojeni velmi silným poutem solidarity a jakýkoliv pokus o umenšení jejich množství vyvolá vítězící protitlak a počet byrokratů okamžitě naroste. Proto je lépe na byrokraty nijak netlačit a mít s nimi velkou trpělivost. Jinak se nám to vymstí v dalším obrovském nárůstu počtu byrokratů a s tím i spojeném nárůstu byrokratických požadavků, čiže papírování a razítkování.

Buďme rádi, že byrokracie je v takovém stavu, jakém je. Ona totiž může být jakákoliv změna jedině k horšímu a nikdy jinak na věčné časy!

Ladislav N 4.4.2009 1:46

Auta mohou od soboty na D1 zout zimní gumy

No a aktuální Kocourkovský systém "přezouvání pneumatik" charakterizují zprávy z tisku:

Auta budou muset mít 'eko' pneumatiky

Policisté se zaměřili na pneumatiky

Auta mohou od soboty na D1 zout zimní gumy ;-P

Ladislav N 4.4.2009 1:45

Přebujelou legislativu si úředník dokáže vyložit tím nejabsurdnějším způsobem

...v neprospěch občana, aby z něj vyřískal jakýmkoli způsobem peníze. Klasický případ z mého okolí jsem popsal zde (vyměřená pokuta za "přestupek" opožděné výměny řidičského průkazu po 31.12.2007). Celá záležitost pokračovala odvoláním ke Krajskému úřadu, (za odvolání na magistrátu si kromě 500 Kč vyměřené pokuty naúčtovali ještě 1000 Kč "paušální náhrady výdajů spojených s vyřizováním odvolání navíc", aniž by proběhlo řádné projednání věci). Krajský úřad rozhodnutí Prudilova dopravněsprávního odboru zrušil pro nepřezkoumatelnost a vadný postup v rozporu se Správním řádem a věc vrátil zpět magistrátu. Od té doby je "ticho po pěšině" a Prudilův ouřad se nemá k tomu, aby celou záležitost ukončil.

Nakonec jsem získal dojem, že Krajský úřad zrušením rozhodntí Prudilova dopravněsprávního odboru věc pomohl "zahrát do autu", aby magistrát nemusel vracet pokuty všem postiženým občanům, jimž byl úřadem výměr předán a byli ochotni těch 500,- Kč zaplatit.

Takhle vypadá "spravedlnost" na brněnském magistrátě a jistě nejenom tam. Právníci s titulem JUDr. vydávají rozhodnutí, nad jejichž smyslem a obsahem zůstává rozum stát. A tohle jim umožnila banda pitomců v parlamentu tím, že zcela zbytečně a nesmyslně požaduje výměnu ŘP i po těch řidičích, kteří už nejezdí, nebo nejezdí do zahraničí a nový ŘP vydaný relativně nedávno znovu měnit nepotřebují. Byrokracie by zřejmě nebyla dostatečně vytížena a měla by problém obhájit svou existenci v daném rozsahu.

dzanny 4.4.2009 1:18

Re: Vy byste chtěl,

Alespoň z mých skromných zkušeností - řadový úředník klidně ano, ale většinou to nejde. Je úplně běžné, že nově došlým tunám zákonů/předpisů/vyhlášek nerozumí ani celý úřad a bůhsuď, zda jejich tvůrci.

Jirka 4.4.2009 1:06

Vy byste chtěl,

aby úředník zpříjemnil život prostému občanovi?Jste blázen.;-P

Viktor 4.4.2009 0:11

Srovnání může být kruté

Občas vzpomínám na babičku. Dobře pamatovala byrokracii rakouskou i německou. Moc si je pochvalovala a jako zanícená vlastenka odmítala srovnávat  ;-P s českými úředníky. 

. 4.4.2009 0:08

.