25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kes 28.12.2007 13:57

Odpověď autorovi

Vážený pane spYsovateli,

karcinogení kdokoli i donašeč čehokoli komukoli je rozhodně morálnější, než člověk, který má potřebu odsudovat lidi podle toho co (v mezích zákona a běžných mezilidských vztahů) dělají. Je-li pro vás kuřák horší nebo lepší donašeče, je to váš problém.

Chcete-li však psát do médií, bylo by rozhdoně lepší, kdybyste opustil štvavý jazyk. Na dštění síry jsme tu vždy měli církve a politiky. Nově pak také ekoteroristy. Gratuluji vám tedy k členství v této vybrané společnosti, do níž jste se svým článekm zařadil.

Jen na okraj: vaši knihu si rozhodně nekoupím, pokud bylo vaším cílem získat návštěvnost svých stránek nebo potencionální kupce.

Kes.

jezevec 27.12.2007 23:14

jednoduchá odpověď

Je snad morálnější karcinogenní senátor, co denně vykouří šedesát

cigaret, než písničkář, jenž pro klid duše své i své rodiny vynuceně

podlehl jako Faust a upsal se vlastní krví ďáblovi?

Ano, o řád.

kpt 27.12.2007 15:58

Villon byl alkoholik Poe na drogách atd atd

proč by jeden český zpěváček nemohl být udavačem. Je mi jedno, čím je, na pivo bych s ním, ovšem, nešel...

68 26.12.2007 23:07

Tak má ještě "soul" něco dalšího ohledně kouření? (Vím, že byl napůl ochrnutý.)

Oliš 26.12.2007 21:34

Házet perly sviním

O těch "perlách" jsem se již jednou zmiňoval, je to slaboduché, když se někdo nazve "cancer" a prd ví o rakovině a umírání, je hnusné, když někdo je schopen obhajovat svobodu těhotné, která kouří. Ale o tom ten článeček není. Překonat svoje slabosti a závislosti, vyrovnat se s minulostí, to važaduje mnohdy daleko větší vůli a odvahu, než jednosuše od problému utéci, připadně emigrovat.

Je to dobře napsáno a nutí to k zamyšlení, pro ty, kteří se chtějí zamyslet. Každý by si měl najít svoje priority, zda je lepší donášet a mít klid a vyhnout se perzekuci, emigrovat a také se vyhnout perezkuci, kydat nesmysly o svobodě a nechat lidi umírat na rokovinu, kvůli kouření... těch příměrů by se našlo daleko více. 

Ještě pro paní, či slečnu Zajícovou. jak k tomu přijde to Vaše nenarozené dítě, které Vám nemůže nakopopat do zadku, protože jeho svobodná vůle je na ozdíl od Vás nekouřit.

BOMBON 26.12.2007 22:56

Re: Házet perly sviním

jo, a vy jste mluvcim vsech plodu, co?(Y)

Oliš 26.12.2007 23:52

Re: Re: Házet perly sviním

Když ukazuješ(Y) to asi patří Vám. Nicméně zeptejte se vše atopiků, alergiků, astmatiků....na jejich názór.

68 26.12.2007 23:25

Re: Házet perly sviním

Jo! To taky. A nebo, představte si, kouří v cukrárně u rakvičky se šlehačkou, cukrárna plná maličkých dětí, těhotných matek... a oni hulí jednu za druhou, chrchlají...další rakvička...modro všude. Ano, vím o čem hovoříte. Ale škoda perel.

Joff 26.12.2007 18:34

Cancer

Vždy, když spatřím podobného blábolila v pokročilém stádiu grafomanické demence, tak si říkám, že by se takovéto verbeži mělo zakázat psát cokoli a kamkoli a uzákonit pro ni vysokou sazbu za trestný čin ublížení na duševním zdraví spoluobřanů a nezákoné šíření vlastní tuposti, omezenosti a neschopnosti logicky uvažovat.

Pavel Jůza 26.12.2007 19:08

Re: Cancer

Jojo, zakázat psát cokoli a kamkoli, a případné porušení zákazu nahlásit Státní bezpečnosti. Máte skvělé návrhy, ale již vyzkoušené.

BOMBON 26.12.2007 19:49

Re: Cancer

zakazat jedine zakazovace.

mik 26.12.2007 21:24

Re: Cancer

Hmm, vysvětluj nemocným dětem kuřáků / kuřaček jací jsou ti kuřáci chudinky, kterým hloupí grafomani ubližují.

Cigarety mají na svědomí tolik genetických poruch u dětí, že se domnívám, že by celoživotní kuřáci a hlavně kuřačky měli být kastrováni.

BOMBON 26.12.2007 22:55

Re: Re: Cancer

to bude krasny svet, az si kazdy bude hledet sveho talire, penezenky a deti... trapite se moc tim, ze jsou takove deti? zavrete oci, pripadne doporucuju dobrovolnou kastraci sebe sama (abyste sel prikladem - rozsirovani genu hovadstvi je jeste nebezpecnejsi nez jakekoliv skody zpusobene kourenim)

čtenář 26.12.2007 15:19

To je ale blábol.

Ani 26.12.2007 14:58

Souhlasim

souhlasim  nevim s cim ani nevim s kym a proc a tak jsem vite kde a proc a nevim s kym a nesoáhalsim s nikym a hadejte kolik je mi let  Dekuji predem

Tana Zajicova 26.12.2007 14:52

Unholy mess

Nezabijes, Nepokarades, Nevydas krive svedectvi, Nezakouris si. Stejne jako jsou lide schopni pretvorit duchovni krizi na krizi pocasi a vytvorit quasi-nabozenske environmentalni hnuti, stejne se Olser pokousi vytvorit kategorii moralni biologicke cistoty a postavit ji nad moralitu lidskeho charakteru.

Definice hrdiny lezi v jeho schopnosti riskovat sam sebe za neco, co ho prevysuje, jako je pravda, loajalita, vlastenectvi  a tim obhajit realitu. Nekdo jako Milada Horakova. Definice Olserova anti- hrdiny lezi v odmitani reality a vytvareni fantazie, ze existuji daleho zavaznejsi chyby charakteru, nez je 'donaseni'. Napriklad koureni.

To je analyza cloveka s neuveritelnym bordelem v hlave.

soul 26.12.2007 15:16

Re: Unholy mess

Není snad život nad morálkou? Nač ti je morálka, když umíráš na rakovinu z kouření, nebo na AIDS a toužíš po tom, aby na tebe někdo donášel, jenom ať žiješ. Takové to je, Táňo Zajícová s naprostým pořádkem v hlavě...

Karotka 26.12.2007 15:23

Re: Re: Unholy mess

Mne se nahodou nazor autorky libi. Jen bych dodal, ze kurak by se mel zamyslet nad "nezabijes". Takze si myslim, ze to zustava porad v rovine, abych citoval, "duchovni krize" (a mozna zbytecne dodavam) spolecnosti a jednotlivcu v ni zijicich.

Tana Zajicova 26.12.2007 18:05

Unholy mess

 V takovem pripade byste musel predefinovat koureni na sebevrazednou cinnost ( cigarety, alcohol, drive nebo pozdeji kavu apod, za zbrane). Sebevrazda odporuje prikazani Nezabijes a prikazani Miluj blizniho sveho. V tom pozdejsim by byly nutne tvrde dukazy o nezdravosti koureni z druhe ruky ( ne propaganda, empiricke dukazy).:-)

 

Tana Zajicova 26.12.2007 18:14

Unholy mess

Není snad život nad morálkou? Kladli si podobne otazky muzi povolani do armady za druhe svetove valky? Nekteri z nich pravdepodobne ano. Jestlize vsichni, pak se vetsina rozhodla proti.

Bylo by zajimave spekulovat, zda by takovi muzi dali v zakopech prednost cigarete nebo cerstve mrkvi.

Richard III. 26.12.2007 16:57

Re: Unholy mess

Poněkud zmatená autorka (potřebuje překladatele) si neuvědomuje, že zavilá a bezohledná obrana kouření pod helsem obrany svobody je nejspíš projevem větší vady charakteru než donášení, k němuž byl člověk přinucen. Jistě: měl volbu, ale jakou? Ví to autorka?

Tana Zajicova 26.12.2007 18:06

Unholy mess

Pokud je mi znamo, pak koureni je jeste stale legalni. Pokud by tato cinnost mela ilegalni status, pak by byla trestana zakonem. Ustaveni takoveho zakona vyzaduje spolecenskou diskusi a legislativni akci na zaklade takove diskuse. Definovat pozici stojici na zaklade osobni svobody a nasledovne nutne osobni odpovednosti, jako vadu charakteru argumentujici strany, je nejen absolutne nedemokraticky postoj k vytvareni zakonu, ale ocividne srovnatelny s likvidaci opozice doby nedavno minule.

 

 

Jinymi slovy, snaha zabraneni toho, aby se stat stal arbitrem lidskeho chovani je definovana jako podlost horsi kolaborace. To neni jenom mimoradna moralni inverse na strane Richardove, ale ukazka neschopnosti elementarniho uvazovani.

 

soul 26.12.2007 19:13

Re: Unholy mess

Bože, to jsou kecy. Neříkejte, že jim sama rozumíte. Kouření nemá se svobodou jedince nic společného, je to prokazatelně ubližování na zdraví a sebepoškozování, ať je to uzákoněno nebo ne. Dokažte, že to není pravda, viděla jste někdy plíce kuřáka...?

68 26.12.2007 22:56

Re: Re: Unholy mess

Nekoukejte se na ně, soule. Budete klidnější.

EW 27.12.2007 19:04

Nejde je o kuraky.

To je irelevantni. Jde o to, ze po kuracich prijde rada na ty, co si radi daji sklenicku. Pak na ty, co si pochutnavaji na chlebe se sadlem. Pak na ty, co chteji mit doma teplo a nesetri energii, aby zachranili planetu.

Pak dojde na ty, co si dovolili mit dite, nepomyslivse na jeho budouci carbon footprint.

Opravdu chcete zit v takove spolecnosti?

wbgarden 26.12.2007 12:13

Už nekouřím...

Břeťo, ty jeden odnaučený kouřáku..., když už mluvíš o těch vymaněných, tak by mně docela zajímalo, jak to konkrétně učinili Dalimilové a spol. Ještě ani jeden mi u panáka neřekl - promiň, že jsem tě tenkrát prásknul, a že na to měli zatraceně dost času. A navíc se to tak nějak zařídilo, že se před nimi spíš stydí lidi, kteří to nedělali, aneb jak mi pak řekl jeden písník, prý, kdybys byl slavnější, tak bys tam byl určitě taky. Dobré. Vzpomínáš na první schůzi Coltu - Club ostravských literárních trpaslíků. Jistě máš ještě fotky, tak si můžeš spočítat, kolik vymaněných tam tenkrát bylo. A to šlo o úplnou kravinu. Dokonce naše docela příjemně líná produkční už čekala u dveří redakce, že prý mi okamžitě přepíše stanovy. Ani jsem se nestačil zeptat, odkud to ta holka ví... Pevně doufám, že naše stanovy trefily do těch správných rukou...

Jinak zrušils mailovou adresu, tak jsem ti nemohl poslat péefku. Takže si ji prosím tě vezmi z mých stránek. JS.

text

BOMBON 26.12.2007 11:52

zase....

zase jeden, co ma presnou predstavu o tom, jak maji ostatni zit, co je spravne a co ne... uz by meli podobni jit psat nekam do halo novin nebo tak neco.

zejmena ta snaha chranit dobro ostatnich, ta je dojimajici. on totiz je kazdy bez drobne autorovi napovedy zcela bezmocny proti vsemoznym rizikum... autor ma chut odnaucit tehotnou kourit - jakoby ten plod byl jeho nebo jim byl dokonce on sam... distribuce drog - je natolik amoralni nabizet to, po cem je poptavka? nici se tim autorovo zdravi? propiji se autorovy penize?

kdepak, autor ma ve vsem jasno...

a ja mam zase jasno v tom, ze takovi jako autor si zasluhuji pumpickou pres koule, aby si konecne zacali hledet sveho a nes*ali se do cizich zivotu(Y)

soul 26.12.2007 11:58

Re: zase....

Až se Ti narodí dementní dítě, nebo zase exploduje nějaký Černobyl, pak říkej, že tě to nezajímá, že to není tvoje věc... Kuř si, kolik chceš, ale když budeš hulit vedle mě, tak dostaneš přes držku a hotovo, abys měl též ve všem jasno...

BOMBON 26.12.2007 17:47

Re: Re: zase....

az se mi narodi dementni dite, bude to moje vec, nikoliv vase nebo autorova. at bouchne temelin, bude to vec nas vsech.

nejsem kurak, tak me asi tezko budete davat pres drzku, nicmene nijak nezpochybnuju vase pravo nebyt ve svych ci verejnych prostorech (nikoliv napriklad v restauracich) vystaven kouri.

jinak z vaseho projevu soudim, ze vas neco dost trapi

Karotka 26.12.2007 14:27

Re: zase....

Trochu jsem mel clanek problem docist. Jsem kurak, podobne clanky mi tudiz delaji osobni problemy. Ovsem docetl jsem a zprava clanku je (jak ostatne zduraznuje nazev) o necem jinem - o porovnani moralnosti chovani, o vyjadreni ucty k nekomu, kdo je na jedne strane spinen jako udavac a kdo se na druhe strane zvladl vymanit z nebezpecnych a jemu i ostatnim skodicich navyku. Cely predchozi text vysvetluje, proc autorovi pripadaji tyto zlozvyky opravdu osobne i spolecensky nebezpecne. Text je osobni a je z toho trochu citit energie odnauceneho kuraka (napadlo me to), ale na to ma autor fejetonu ci komentare narok. Nemyslim, ze by autor svym clankem sdeloval, ze chce ridit cizi zivoty. Ze clanku jsem si vzal sdeleni, aby se ctenari zamysleli nad moralnosti bezne provozovanych a velice rozsirenych nezdravych cinnosti, kdyz chteji nekoho odsuzovat.

Naucte se lidi cist a nechytejte se podruznosti. Verim, ze autor by napr. v pripade zminovane kourici matky ve skutecnosti zvazil, zda svym "udanim" nezpusobi vic skody nez uzitku. Slo (myslim) o expresivni vyjadreni autorova pocitu beznadeje v takove situaci.