28.3.2024 | Svátek má Soňa


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
jk 18.5.2007 13:44

Autorovi

Když se napíše rozumný článek, tak k němu žádná velká diskuze nebývá.

K šikaně. Dnes většina lidí nedokáže šikanu rozaznat a tak to odskáčovou třeba kluci, kteří se orávněně poperou. Slovo šikanaq je nadužíváno a o odhalování skutečné šikany se nikdo moc nestará.

Šikana je vždy spojena s ponižováním. Jako kluci jsme se prali celkem běžně, ale bez znalostí bojových umění, stačilo nám, když soupeř uznal porážku, nikdy jsme nakopali do toho, kdo ležel na zemi, to bychom ponížili sami sebe. Chybí výchova k hrdosti. Osobně jsem víc soubojů prohrál, protože jsem nikdy nenapadl slabšího.

maja 17.5.2007 21:30

Re: Emocni inteligence

Možná bych se měla stydět,no,když já dělám pokaždé co cítím, že mi vyhovuje, ale upřímně mě  nezajímá kdo to napsal, ale zajímá mě co napsal a to je hodně výmluvné, byl to určitě moc chytrý člověk, / možná Komenský?

maja 17.5.2007 21:23

Re: Ach jo.

Máte pravdu, to co může objevit příčiny je zájem, kolik lidí myslíte, že má pojem o tom co to slovo znamená?

maja 17.5.2007 21:20

Re: bolení hlavy

Když vy chcete léčit nemoc. Ale nemoci se neléčí, je zapotřebí léčit lidi a v tom případě je příčina jednoznačně v člověku. Autor článku moc dobře ví o čem mluví.

maja 17.5.2007 20:55

Re: pro Byga

Tam kde jste schopen dohlédnout, v úmyslu;-)

gossip 17.5.2007 18:58

Re: Ti, kteří řeší následek a ne příčinu

Prednostne se nebude resit ani pricina a ani nasledek,ale na prvnim miste se bude resit "JAK TO NEJDE,protoze.....!"

michal 17.5.2007 18:53

pro Byga

v jiné hospodě nedávno se na téma náhody a kauzality diskutovalo, ale výsledek mne nepřesvědčil ani o jedné verzi ANO-NE. Takže ještě jednou: Kde je začátek?

Byg 17.5.2007 13:34

Souhlas

Je to tak, spoustu lidí není ani schopno příčiny dohlédnout, nebo si myslí, že je to nějaká náhoda.

Náhoda naštěstí/bohužel neexistuje, svět je kauzální, kauzální je všechno. Tedy funguje příčina a následek vždy a všude. Když nejsme schopni se příčiny dopátrat (což je často), vymyslíme si Boha nebo náhodu.

A navíc - původní příčinou všech jevů je neomezená mysl ;-).

krmič 17.5.2007 11:02

Re: bolení hlavy

Ale zase začnou bolet jiné části těla :-(

krmič 17.5.2007 11:00

bolení hlavy

Speciálně u toho bolení hlavy bych nesouhlasil. Ano, pacient by třeba prošel spoustou nesmírně drahých vyšetření (co na to zdravotní pojišťovna?), ale stejně by se asi na nic nepřišlo. Některé příčiny prostě neumíme odhalit. Anebo i kdybychom je znali, tak je neumíme léčit. Medicina není všemocná. V každém případě, opakuji, v každém případě by to bylo mnohem dražší, než ta tabletka, kterou si pacient rád zaplatí ze svého. Opravdu blbý příklad. Nejsem lékař, ale s bolením hlavy mám bohaté zkušenosti po většinu svého docela dlouhého života. (Zjistil jsem, že na stará kolena to přejde samo.)

dulcibelka 17.5.2007 10:08

Může mi někdo vysvětlit,

proč se v newspeaku problémy jen diskutují, a nediskutuje se O nich?!8-o

zcr 17.5.2007 9:05

Ach jo.

Hledání příčin může sice vést k tomu, že příčiny najdeme, ale to neznamená automaticky, že nám to pomůže při odstraňování následků. Doba je posedlá "komunikací" a "příčinami" a pak se jen bezradně přešlapuje, když se zjistí, že komunikace není samospasitelná a příčiny lze rozpoznat, ale to je asi tak všecko. Cesta do pekel je dlážděna hledáním příčin. A komunikací.

kdokoli 17.5.2007 7:24

symptomatická léčba

je zřejmě naší civilizaci vlastní :-(((. Srdečně zdravím, pane doktore.

xx 17.5.2007 7:08

Ti, kteří řeší následek a ne příčinu

obvykle dobře vědí, že příčina tkví v nich samých a proto ji nehledají. Vždyť by museli velmi mnoho investovat a málo (nebo i nic) by získali. Proto hledají viníky jinde. A to se asi nikdy nezmění. Mohlo by se mnoho změnit, kdyby postižení museli platit za takové špatné služby přímo. Ne prostřednictvím daní (například školství apod). Proto taky tolik lidí pracuje na teoriích, proč nelze svěřit odpovědnost za vlastní peníze do rukou těch, kteří je vydělali, proč jsou tržní principy špatné. Protože mnoho z těch, na které si autor ve svém článku stěžuje by museli jít dělat něco jiného, více pracovat za méně peněz. Proto se vžycky přednostně bude řešit následek před příčinou.

Nestranny pozorovatel 17.5.2007 6:52

Emocni inteligence

"Student je pochoden, ktera se zapaluje, nikoliv nadoba, ktera se zaplnuje." Hadejte kdo to napsal.