19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Slavíme osvobození? Správně

Den 9. května je slavnostní. Není to sice už státní svátek, ale pořád je na co vzpomínat. Připomněl to i prezident Zeman, který má svou zásluhu na tom, že dnes už nic oficiálně neslavíme: sám kdysi jako poslanec Federálního shromáždění navrhl, aby se svátek posunul o den dopředu: kapitulace byla podepsána 8. 5. v Remeši, Rusové si z prestižních důvodů vynutili, aby se ceremoniál zopakoval ještě následující den v Berlíně, který právě dobyli.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Vaňura 12.5.2016 21:37

Pan Doležal by měl vědět, že Britové uvažovali o odsunu

českých Němců v případě, že by kvůli nim vypukla válka, dokonce už roku 1938!!!

Mohu doložit dobovými novinami!

T. Kohout 12.5.2016 15:48

komu kapitulovat

Stejně ta teorie o tom, že poražený si bude rozhodovat, komu bude kapitulovat, je podivná.

R. Dubravský 12.5.2016 14:06

Cui bono?

Kterýpak Němec si tenhle článek objednal a zaplatil?

P. Maleček 12.5.2016 13:33

Autor opět coby sedmilhář ohánějící se demokracií.

Autor sám manipuluje ve dvou věcech. Vyhýbá se pojmu komunismus a nahrazuje ho bolševismem. Průhledně proto aby nemusel položit rovnítko mezi dvě zrůdné socialistické diktatury. Tu nacionální, tedy nacismus a tu internacionální, tedy komunismus. Jejich původ z jednoho krvavého socialistického hnízda potvrzují i ty miliony mrtvol, které zavinili nejen svým vzájemným střetem.

Podruhé manipuluje, když píše, že: "V letech 2012-2014 jsme bezděčně a kapitulantsky rezignovali na naši demokracii". Zde opět maskuje to, že to před r. 2013 už žádná demokracie nebyla. To se jen pojmem demokracie maskovaly partaje s jednou společnou ideologií organizovaného rozkrádání státu, zvaného korupce.

Že se pak, proto až na krev vytočených voličů, zmocnili despotičtí všehoschopní šíbři (nejen Zeman s Babišem, ale i většina hlavounů ČSSD) a svou lží o svém boji s korupcí se zmocnili se vlády, je vše jiné než bezděčná kapitulace na demokracii. Je to znechucení z těch, kteří jen demokracií maskovali své rozkrádání státu, krajů i obcí. Že to vítězství prý protikorupčníků bylo z bláta do louže, je bohužel historickou zákonitostí.

V dobách zlodějo-kracie autor mlčel, nejspíš mu vyhovovala. Asi ze stejného důvodu brání srovnání komunismu s nacismem. Každopádně to o něm říká, že to s tím jeho bojem za demokracii nebude tak horké.

R. Langer 12.5.2016 12:53

Pane autore, mýlíte se

nacistický režim, stejně jako komunistický režim měl a má všechny předpoklady pro své trvalé přežití a naprosto nijak se od sebe neliší neliší, pouze místo tříd dělí lidi na rasy, ale ve finále vyjde nastejno, jestli jste ostrakizován za to, že váš otec (děd, praděd) byl kulak, nebo Žid. A abyste to pochopil jasně, tak se vás dovolím upozornit na skutečnost, že největší světové nacistické hnutí je naopak velmi živé a dokonce se tím nijak netají, jeho členové si ovšem neříkají nacisté, ale muslimové, a nezastřešuje je NSDAP, ale Islám. To je tvrdá realita, a kdo tvrdí, že to tak není, tak si lže jedině sám sobě!

K. Vyšata 12.5.2016 11:55

Ještě jeden významný den by se měl slavit,

den, kdy se rozhodlo o odsunu Němců z území republiky. Prozíravost a znalost historie tehdejších vítězů nad Třetí říší, je z dnešního pohledu fascinující. Docela přesně předpověděl Beneš co bude časem následovat a každý den mu jeho predikci potvrzuje vývoj v našem okolí. Kdyby, přesně jako v Kosovu, se převaha občanů německé národnosti v pohraničí v dnešní době vybarvila v požadavku svého státu, měli bychom zase hranice za Borskou věznicí v Plzni a z republiky by zůstalo směšné okolí Prahy. Tak jako se snaží různí Fištejnové, Doležalové a podobní vykladači pohádek přesvědčovat o zakořeněných vlastnostech Rusů, neměli bychom zapomínat na zakořeněné vlastnosti Němců. Nejsou o nic lepší, jak nám v současnosti předvádí paní Merkel....

F. Houžňák 12.5.2016 12:08

Po skoro třiceti letech života v Německu

vám musím dát za pravdu. Jsou přesně takoví jako za Hitlera, akorát hrajou lepší divadlo pro Neněmce.

T. Kohout 12.5.2016 15:55

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Svatá pravda. Byla to jistě krapet špinavá práce, ale někdo ji musel udělat. Te Deum mši každý den za to, že se to stalo.

J. Lancik 12.5.2016 16:32

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Podle tohoto principu maji tedy vitezne mocnosti pravo vyhnat nepratelske mensiny. Pobalteske staty maji pravo vyhnat a okrast ruske mensiny, Ukrajina ma pravo vyhnat Rusy z t. zv. Navoruska, Rumuni z Bessarabie atd. I v techto pripadech bychom nemeli zapominat na zakorenene vlastnosti, staci vzpomenout na 21 srpen.

K. Vyšata 12.5.2016 17:51

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Netahejte do toho principy, vždy jde o způsob jak dosáhnout svého cíle. Kdyby chtěly podbaltské státy vyhnat a okrást ruské menšiny, buďte si jistí, že by to udělaly. Ale to by s tím muselo souhlasit mimo jiné Rusko, že? Taky Ukrajina by se radostně zbavila ruských spoluobčanů, jen to Rusko co s ní sousedí a je silné tomu brání a jde z něj strach. A nemějte obavy, na 21. srpen se nezapomíná, na Mnichov a obsazení republiky Německem taky ne.

Hlavně, mezinárodní právo, smlouvy a dohody platí jen pro malé, mocnosti mají vyjímku....

F. Navrátil 12.5.2016 16:56

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Pokud vím tak Němci zde s námi žili od 12. tého století. Pokud se podíváme jak vypadá většina území odkud byli Němci vyhnáni, tak nelze říci, že bychom z toho měli prospěch. Ve Švýcarsku, které svou velikostí odpovídá nám, těch národností žije více než bylo u nás a nejsou tam žádné problémy. Takže logicky lze zdůvodnit, že hlavním motivem je nenávist. Ta začala nabývat na síle po pádu Rakouska. Málokdy jsou správné názory většiny. Pokud selhávají renomovaní politici a intelektuálové tak jako selhal pres. Beneš, přichází únor 1948. Z těchto selhání se budeme dostávat ještě dlouho a těžce. Když si představím jak vypadalo Německo po skončení války a jak vypadala naše republika, tak kdybychom šli stejnou cestou bylo zde druhé Švýcarsko. Nenávist a lenost jsou dva ze sedmi smrtelných hříchů. Když čtu některé diskusní příspěvky tak mám strach, aby se zde neopakovalo to co s velkou pompou po 7OO.stech letech slavíme, ale nebylo by dobré, aby se zde opakovala doba Husitská.

K. Vyšata 12.5.2016 17:42

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Pokud vím, tak po skončení I. světové války a zrodu Československé republiky se naši Němci co s námi žili od 12. tého století chtěli trhnout. Potom pokračovali v milém soužití pár let, aby se zdviženými pravicemi vstoupili kolektivně a radostně do náruče Třetí říše. Následně se s radostí podíleli na obsazení zbytku naší země a zrodil se protektorát. V něm se žilo v souladu s požadavky nacistů a němečtí spoluobčané nás radostně škrtili pod bradou. Po válce, se s použitím znalostí právě mnohaletého "radostného" soužití Čechů a Němců, rozhodly mocnosti nově uspořádat evropský prostor. Nic víc, nic míň. Jestli jsme měli z toho škodu nebo prospěch není až tak důležité, pohledem vzniku Mnichova a současného Kosova nám to bylo jen k prospěchu. Zvlášť k genové výbavě Germánů vládnout Evropě. Nová doba chce nové činy, takže Německo opustilo násilné způsoby vojenské expanze a snaží se ovládnout Evropu přes ekonomiku a islamizaci. Jak praví historie, nic co by tu už jednou nebylo.

A na Beneše nic nesvádějte, i kdyby se stavěl na hlavu, naše umístnění do sovětského vlivu nemohl ovlivnit. Stačí vzpomínka na to jak se zařadilo do ruského vlivu Polsko.

J. Lancik 12.5.2016 20:46

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Mel by jste taky vedet, ze v roce 1918 taky Ukrajina a Gruzie vyhlasili nezavislost. Jeste pred nami, uz na jare. Jakmile bolsevici po vitezstvi v obcanske valce nabyli na sebevedomi zakerne vpadli na Ukrajinu a do Gruzie a zabrali je do noveho imperia zvaneho SSSR. Na ukrajine si vytvorili patou kolonu umelym hladomorem kdy vyhubili 6 az 12 milionu Ukrajincu a nahradili je pristehovasimi se "Novorusy". Zrovna tak v Pobalti kde nasilim v letech 1940-41 a po valce vystehovali statisice domacich a nahradili je Rusy. Ti se jim v soucasnosti vic nez hodi. V. Putin nasleduje Hitleruv postup z r. '38. Novorusove stejne jako Sudetaci skuci o utlaku zatim co prepadaji policejni stanice a statni urady za vydatne materialni vojenske pomoci tehdy Hitlera a nyni Putlera ktery jim poslal na pomoc zelene muzicky. Pokud jde o "genovou vybavu" tou jsou vybaveni jak Nemci tak Rusove. Jiste vite, ze 23.8.1939 se sesli dva takto vybaveni, von Ribentrop (Hitler) a Molotov (Stalin) a taky vite co nasledovalo. Zodpovednost za rozpoutani valky je naprosto stejna. Tak jako je S. Nemcu a v soucasnosti t. zv. Novorusu.

K. Vyšata 12.5.2016 21:32

Re: Ještě jeden významný den by se měl slavit,

Asi čekáte, že vám obsáhle popíšu jaké zločiny spáchalo v posledních stu letech Japonsko, USA, Francie, Anglie a další a další. Potíž je v tom, že nikdo z nich nesídlil v naší zemi a nesnažil se nás zlikvidovat. Dokonce ani to Rusko co nás společně s Němci, Poláky a pod. obsadilo v roce 1968. Možná, že by vám pomohlo v orientaci diskuze přečíst si pozorně můj příspěvek, ke kterému diskutujeme.

Znovu, měl by se slavit význačný den naší historie, kdy se vítězné mocnosti rozhodly vyřešit problém soužití Němců a Čechů odsunem německé menšiny do pozůstatků Třetí říše, po které toužila. Toto rozhodnutí nás uchránilo od rozbití naší republiky v dnešní době.

M. Koutný 12.5.2016 9:49

Rakousko

bylo "osvobozeno" Rudou armádou téměř ze stejné části jako Čechy (nemluvím o Slovensku, které původně mělo být válečnou kořistí Stalina). I tady bylo v sovětské zájmové zóně hlavní město, Vídeň. Přesto Rakušáci zůstali v té svobodnější části Evropy, byť tradičně inklinují spíše k levici. Čím to je?

J. Vintr 12.5.2016 9:54

Re: Rakousko

To by mne také moc zajimalo. Nikde jsem se o tom nic kloudného nedočetl.

P. Zinga 12.5.2016 12:15

Re: Rakousko

je ústavou daný neutrální (nárazníkový) stát. Na tom se dohodly vítězné mocnosti. Myslím, že nějakou zmínku o neutralitě obsahuje i ukrajinská ústava.

R. Langer 12.5.2016 13:35

Re: Rakousko

Tak základy třeba zde: https://cs.wikipedia.org/wiki/Postupimsk%C3%A1_konference

R. Langer 12.5.2016 12:41

Re: Rakousko

Bylo to dáno Postupimskou dohodou a následným přihlášením Rakouska k neutralitě. U nás ovšem bohužel ve volbách vyhráli komunisté, proto nikdy nic takového nebylo možné. Jinak - tohle se snad dnes učí v dějepise na základní škole, nebo ne?

P. Vaňura 12.5.2016 16:35

Proboha, už jsem to tu vysvětloval NĚKOLIKRÁT!

Srovnávat Rakousko s Československem je NAPROSTÝ NESMYSL, protože Rakousko bylo rozděleno na ČTYŘI OKUPAČNÍ ZÓNY, tak jako Německo a na čtyři sektory byla rozdělena samotná Vídeň. Takže SSSR by mohl akorát prohlásit svou okupační zónu za Rakouskou demokratickou republiku a následně poté vybudovat Vídeňskou zeď. Protože Rakousko je mnohem menší, než Německo, tak Chruščov v rámci "uvolnění" souhlasil se vznikem neutrálního Rakouska bez cizích vojsk!

J. Mrázek 12.5.2016 9:27

Den národní hanby?

A co vstup do EU ? Zakázali toho tolik a přikázali ještě víc....feny a topinkovače a varné konvice budou zveřejněny zakázané (vysavače už máme) až po hlasování Británie o vystoupení z EU, aby se jich nedotklo, že jejich posvátné snídaně s čajem a topinkami jsou minulostí a aby zůstali v tom....veřejném domě.....

B. Mráz 12.5.2016 8:49

Máte tři nepřítele-

Rusko ,Zemana a Babiše. Smíchat .je do logického celku je nékdy dost těžké i pro bystrý mladý mozek..

L. Křivan 12.5.2016 8:31

Den národní hanby

bychom měli "slavit" 25. února.

P. Zinga 12.5.2016 8:23

Komunismus

není výmyslem Rusů, ale Němců. Ti vynikají náchylností k různým hovadinám: komunismus, nacismus (fašisti byli Italové), ekoterorismus, genderismus a teď merkelismus. Chorobná nenávist k Rusku zatemňuje autorovi mozek.

J. Vintr 12.5.2016 10:01

Re: Komunismus

Nezaměňujte pojmy. Ruským "vynálezem" je bolševismus, který nemá s komunistickou myšlenkou skoro nic společného, jenom si vypůjčil toto slovo. Komunismus je v podstatě (poněkud utopická) vize, že společnost bude fungovat na altruistických vztazích mezi lidmi. V Izraeli se něco podobného dokonce celkem povedlo.

F. Houžňák 12.5.2016 10:07

Ale nekecejte, bolševismus a komunismus

a) jedno jsou, b) Lenina, zakladatele "bolševismu" poslali do Ruska Němci, aby tam ten komunismus/bolševismus instaloval, a vybavili ho za tím účelem dvaceti milióny marek ve zlatě. Izraelské kibucy nemají s komunismem nic společného, to se v židovské kultuře táhne od nepaměti.

J. Vintr 12.5.2016 10:40

Re: Ale nekecejte, bolševismus a komunismus

To, že bolševici měli vždy plnou hubu komunismu, ještě vůbec neznamená, že bolševismus má něco společného s komunismem. Komunismus se týká takříkajíc blaha společnosti. O to bolševikům nikdy ani za mák nešlo. Bolševismus je technika uchopení a udržení totalitní moci, která k tomu kromě násilí využívá i víru lidí, že

žijí v dokonalejší společnosti než byla ta předtím a která funguje ve světě okolo. V době, kdy bylo velmi snadé potlačit jakékoliv šíření informací to bylo jednoduché. Kupodivu toto ale u části lidí funguje dodnes, i když přístup k informacím není nijak omezen ...

F. Houžňák 12.5.2016 12:06

Jasně, komunismus není nic než blaho společnosti,

a o žádné získání a udržení moci se nejedná. Jak taky jinak, že ano. Jako bych slyšel Ukrajince Brežněva. To s tím blahem říkali (a i realizovali, stejně jako komunisti) nacisti taky. Mně připadá, že jste nějaký jednodušší. Nejste sám, takových znám víc.

J. Vintr 12.5.2016 12:27

Re: Jasně, komunismus není nic než blaho společnosti,

Původem debaty bylo, že "komunismus" nevymysleli Rusi, ale Němci. Takže tvrdím že to, co nastolili bolševici v Rusku, je originální ruský patent, bez ohledu na to, kdo a proč financoval Uljanova a jím vedenou "revoluci". To, že bolševici použili pojmy, se kterými pracoval ryzí teoretik Marx, je opravdu jen verbální podobnost. Ve skutečnosti nemá bolševismus s Marxem nic společného. Tím nechci vůbec obhajovat Marxe. Jeho teorie jsou pitomé a často posloužily jako ospravedlnění páchání zla.

R. Langer 12.5.2016 12:30

Re: Jasně, komunismus není nic než blaho společnosti,

Nesmysl.