24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AeroKarel 7.12.2005 18:49

Ticha dohodo,

"osviceni diktatori dokazali v JV Asii ekonomicke zazraky."
Lze tuto tezi dokázat na příkladu jednoho jakž takž takto nazvatelného, Lee Kuan Yew?
Mám dost silný dojem, že najít jiného takto nazvatelného by bylo obtížné až k nemožnosti.
AeroKarel 7.12.2005 18:43

"hele, na policajta nikdo nesmí beztrestně zaútočit"

Jo, zde souhlas.
Ovšem policajt zase nesmí nikoho trestat!!!!!!!!!!!!!!!!!
A nemohu si pomoci, cokoliv mimo dokumentace, zabránění trestnému činu nebo zatčení trestání je !!!!!!!!!!
Takže Andy má pravdu a Vordu raději nekomentuji, ostatně jako obvykle.
Venkovan 7.12.2005 17:52

Jsem znepokjen!

Pehe se už dva dny neozval.Snad nám to zítra vynahradí.
Jirka 7.12.2005 17:09

...mobilizovat: jenže s kým?

S ODS, pane Doležale, jedině s ODS, protože ta jediná je schopna vládě socialistů s komunisty zabránit. Tak to prostě je, ať se to někomu líbí nebo ne. Václav Klaus dobře věděl již před léty, proč mobilizovat. Volit různé nezávislé, cesty změny a nevím koho ještě znamená jedině podporovat KSČSSD a to by si voliči měli opravdu důkladně rozmyslet.
Kajan 7.12.2005 14:42

Doležale, Vy jste mamlas! Dzp.

ticha@dohoda 7.12.2005 13:50

vazeny autore

zaplatbuh, ze v Moskve nikdy nemeli ruskeho Teng Xiao Pchinga, protoze to by u nas komunismus by dodnes a SSSR by dnes zrejme ekonomicky dominoval svetu, ono to ani neni moc o komunismu jako o diktature a osviceni diktatori dokazali v JV Asii ekonomicke zazraky. Jinak ma Pehe pravdu, k navratu komunismu muze dojit jen pokud k tomu budou ekonomicko politicke vhodne podminky a ty dnes nejsou ani vzdalenea ani pripade vitezstvi KSCM ne tom nic nemuze zmenit, jen by se dokonale znemoznili, protoze by volicum museli splnit alespon cast toho co slibuji, coz je ekonomicky nerealizovatelne ani castecne. Navic komuniste uz davno mohli byt v CR na smetisti dejin, pokud by vsechny polistopadove vlady nedelai vse proto aby na ne dost lidi nevzpominalo se zatmelou pameti. Novi vladci nas presvedcili, ze heslo "nejsme jako oni" neplati a to je hlavni duvod popularity komunistu v CR.
JJ 7.12.2005 13:55

Podlehate iluzi,

ze ekonomicko politicke podminky jsou nemenne. Meli jsme prilezitost se nadechnout, ale zase prituhuje.
xxx 7.12.2005 14:47

Re: Podlehate iluzi,

Tak se pokuste vytlačit nadnárodní společnosti silou vlastních politiků.Pak se můžeme bavit o možnosti vlivu na ekonomiku.Politika jde ve chvostu. Jsme součástí vlivu globalizace,jako každý jiný stát.Ať se nám to líbí,nebo ne.
xxx 7.12.2005 12:36

komunismus

Pokud se Čína vydala směrem k otevření světu a trhu,je otázkou času,co udělá,až bude muset uvolnit svůj vnitřní trh.Je možné,že to půjde pozvolna, ale na druhou stranu tam může dojít ke krveprolití v zájmu skupin,které drží dneska otěže moci.Jsem ale přesvědčena,že tohle ví i KSČM. Že by usilovala KSČM o jakýsi čínský model,o kterém je známo,že je dočasný a do budoucnosti neudržitelný, to velmi pochybuji. To strašení komunisty není na místě a je zajímavé,že se vždy vyrojí tyto snahy před volbami.Manévrovací prostor i pro domácí politiku mají polit.strany vlastní země tak malý,že si nedovedu představit možnost nějakého zvratu.Jinak by spíše stálo za zamyšlení,co udělaly vládní strany za celých 16 let pro to,aby ne plamennými,burcujícími projevy,ale činy,vytlačily KSČM na okraj polit.dění.
Hubble Bubble 7.12.2005 16:08

Re: komunismus

Pane, čínský model je velmi stabilní, existuje tam už tisíce let. Drobné nuance se mění, ale to je tak vše.
Ladislav N. 7.12.2005 17:10

Re: Re: komunismus

Nestrašte, komunismus v Číně tak dlouho nevládne... Nebo snad ano?
xxx 7.12.2005 17:52

Re: Re: komunismus

No vidíte Hubble,to jste mne překvapil. Já jsem myslela,že tam proběhla" Kulturní revoluce ".
JJ 7.12.2005 11:07

Jenom bych k prikladu Ciny dodal pripad Ruska

Protoze Rusko je prikladem zeme, ktera udelala velky krok k demokracii a svobode medii, ale svoboda medii se jiz vytratila, zakon na pusobeni NGO tyto prakticky vykastroval, stat postupne prebira kontrolu nad vsemi castmi zivota (sice z velke casti prostrednictvim uplatku, ale to je zde zabehany system).
 
A nedivil bych se, kdyby Duma umoznila Putinovi treti zvoleni.
www racek 7.12.2005 11:23

Re: Jenom bych k prikladu Ciny dodal pripad Ruska

no nemyslím si, že by putin byla pro západ špatná volba. a rusové ho zbožňují. tentokrát nepovinně.
JJ 7.12.2005 13:53

V tom mate castecne pravdu

Putin je pro Rusko dobry, a castecne i pro zapad, protoze rad v Rusku je lepsi nez anarchie. Ale je otazkou, kam az bude Putin ochoten zajit a kdo prijde po nem (clovek, co prijde po nem, bude mit prirozene totalitni kontrolu zavedenou Putinem).
 
A treba pro nas muze byt silne Rusko dobre jako protivaha Ciny, ale pokud Rusko zase zacne bojovat o sve byvale sfery vlivu, tak maji nasi bolsevici realnou sanci na moc. Ty kotrmelce, co se udaly za poslednich 20 let, se mohou zase udat ve smeru pro nasi demokracii neprijemnym.
pivko 7.12.2005 10:52

velmi opatrný souhlas

tentokrát se panem doležalem velmi opatrně souhlasím. jenom u těch němců si myslím, že je strach velmi oprávněný a jakákoli smířlivá gesta (byť by byla zřejmě namístě) otevrítají dveře majetkovým nárokům, kterými se sudetští němci nikdy netajili a poslední dobou se už netají ani tím, že jakékoli vstřícné gesto je pouze "vhodným začátkem".
 
no a pak ten závěr. IMHO možná není ani třeba mobilizovat, stačilo by si přiznat, že jediné reálné síly, které mohou vládě rudé pěsti nyní zabránit jsou ODS a KDU-ČSL. holt ať si každý vybere podle toho, co je mu bližší, avšak je třeba:
 
(a) jít volit
(b) volit jednu z těchto dvou stran, neboť na nějaké mimoparlamentní experimenty nyní skutečně není vhodná doba.
 
upřímně řečeno, taky bych rád, aby tady místo černoprdelníků a nepříliš důvěryhodné rádobypravice byla nějaká strana důvěryhodné liberální pravice, která má šanci se dostat do parlamentu. ukažte mi ji a s radostí ji budu volit. do té doby platí (a) a (b) výše.
 
 
www racek 7.12.2005 11:28

Re: velmi opatrný souhlas

hele, pívko, když lidi nechodí k volbám, tak drtivě vítězí ods či lidovci ... všiml jsi si toho?
na těch úposledních 3 volbách bylo tak nějak od 12 do 16 %.
takže radši zavel ... nikdo k volbám ... ods áci přijdou jako vždy určitě.
mi mochodem, víš co by se stalo, kdyby komouši měli opravdu disciplinované voliče? já ti to řeknu ... v senátu by měli 4O senátorů a kraje by ovládli všechny... naštěstí však tenhle obecně tradovaný omyl se nenaplnil ...
a víš co je nejhorší? oni je volí obyčejní lidičkové a ne skalní jádro ...
Šebor Pražma 7.12.2005 11:32

Nesmysl

Obycejni lidickove jsou mozna obycejni, ale nejsou to zas az takovi pitomci.
www racek 7.12.2005 12:10

Re: Nesmysl

a když volí komouše, co tedy jsou?
jtv 7.12.2005 19:34

Re: Re: Nesmysl

Jsou www racek.
OBČAN XY - 7.12.2005 10:47

ZANECHTE STRAŠENÍ A MOBILIZACÍ -

 A kdo cítí vpravo nechtˇ prosazuje opravdovou slušnost a poctivost s tím,že si řádně zamete před vlastním prahem....Je toho však v současné konstalaci ODS schopna- zaznívá z mnoha směrů ? Další možností je vyprofilování nové pravicové strany,ale to by mnozí museli přiznat,že žijí ,či žili v omylu,což je ovšem těžké-přetěžké.......
Andy 7.12.2005 10:48

Re: ZANECHTE STRAŠENÍ A MOBILIZACÍ -

ty vlevo nemusí
www racek 7.12.2005 11:37

Re: Re: ZANECHTE STRAŠENÍ A MOBILIZACÍ -

andy, nemusí, neb kdyby byli, mohli by je ti slušní volit, ne? takhle jim zbydou jen ti neslušní a těch je přece menšina, ne?
a konečně, máme svobodu být i neslušní?
Saša 7.12.2005 10:46

Velmi příznačné je společné hlasování socdemáků s komunisty.

Je to podobné jako na sklonku života oposiční smlouvy. Od konce roku 2000 najednou oposiční smlouva jako by nebyla, všichni se spojili proti ODS. Lidovci i Unionisti, kteří původně nadávali ODS právě za její ochotu tolerovat menšinovou vládu ČSSD, najednou byli největšími spojenci socdemáků - hlavně že to bylo spojenectví proti ODS. A ČSSD se na oposiční smlouvu rázem vykašlala a tvářila se, jako by vůbec nebyla jejím kontrahentem. A tak ODS musela spolknout velmi hořké plody oposiční smlouvy. Když Lidovci a Unionisti vstoupili s ČSSD do vlády a místo opatrné oposiční smlouvy uzavřeli na tvrdo smlouvu koaliční, nalhávali voličům a lidovci navíc i sobě samým, že tak činí proto, aby se komunisti nedostali k moci. A ejhle, socdemácký scénář se opakuje. Smluvní partneři se stávají stafáží, ohled se na ně nebere žádný, a na obzoru nový spojenec a nadšení z budoucí spolupráce s ním. Socdemáci jsou nejproradnější partou darebáků na zdejším politickém kolbišti. A Unionisti již hořké plody koaliční smlouvy s ČSSD polykají a Lidovce to možná čeká rovněž - začátky se už projevují. Napínavé však je, zda se socdemákům podaří ošálit i komunisty, nebo zda tentokrát padne kosa na kámen a komunisti socdemáky přechytračí. Já sázím na komunisty - ti mezi sebou mají na rozdíl od socdemáků i pár chytrých lidí a nejsou tak tupě vulgární. Celkově je to ale průšvih převelký a tím nejvíce prohrávajícím je občan a jeho svoboda.
Šebor Pražma 7.12.2005 10:32

Tak jsem se prokousal příspěvky

a dozvěděl jsem se mj. že: "Čína je v podstatě kapitalistickým státem a je spíše podobna osvícené "tržní diktatuře" Pinochetova typu než kterékoliv komunistické diktatuře minulosti." "Antropovovo dítě Putin budí obavu. Vše je tam ale spíše ve stádiu snahy než reálné hrozby,pročež se není čeho bát." Způsob prosazení Ratha na kandidátku ČSSD(b) není "Tedy nic neobvyklého a žádné nebezpečí pro demokracii." Takže pevně doufám, že ODS nadcházející volby prohraje a povede to u ní k zásadní katarsi a výměně osobností. Další 4 roky vlády ČSSD(b)spolu s KSČ si podle mne plně zasloužíme, blbům se to bude líbit a my ostatní si třeba začneme zase vážit svobody. Někteří (zejména ti z malých měst) pochopí význam charity až Rath zlikviduje nemocnice, jiní budou hledat uplatnění v zahraničí. Další se vrhnou do illegality, to až nová vláda uzákoní nějaký pěkný tiskový zákon, no a jiní je budou zase udávat. Jenom nevím, kam se vrtnou ti obyčejní lidé.
6 7.12.2005 11:39

Re: Tak jsem se prokousal příspěvky

co znamena to CSSD(b) ?? Ja si to pamatuju z doby pred revoluci ale byl jsem moc mladej abych vedel co to znamena...
Šebor Pražma 7.12.2005 11:48

Re: Re: Tak jsem se prokousal příspěvky

To je takovy smutny pokus o vtip. Ruska komunisticka strana se oznacovala VKSS(b) "b" znamenalo "bolseviku", no a CSSD mi pripada v soucasne dobe dost podobna.
6 7.12.2005 12:48

Re: Re: Re: Tak jsem se prokousal příspěvky

vzdyt oni preci jsou bolsevici, CSSD chce uz podle nazvu budovat socialismus za nase penize.
www racek 7.12.2005 12:10

Re: Tak jsem se prokousal příspěvky

šebore, přčti si noviny, třeba rozhovor s wen tia paeem, jestli víš, kdo to je. zítra přijede k nám.
třeba tě něco napadne.
Jaroslav 7.12.2005 9:33

To se vůbec nedá číst s klidem

takové nesmysly, to se hned tak nevidí. Čína je v podstatě kapitalistickým státem a je spíše podobna osvícené "tržní diktatuře" Pinochetova typu než kterékoliv komunistické diktatuře minulosti. Paradoxně je oklešťování sociálního státu na Západě (tedy jakéhosi výdobytku levice) odůvodńováno bezohledným čínským kapitalismem s jeho nízkými náklady na pracovní sílu.
Ve zdravotnictví ODS zesiluje tlak na upuštění od solidárního systému, o tom Doležal samozřejmě nepíše, naopak zatím dosti bezzubé snahy ČSSD o zbrždění tohoto negativního procesu se mu zdají jako ohrožování demokracie a to už je opravdu na psychiatra.
Co se týče médií, pokud pan Doležal je ve veřejnoprávní TV uváděn coby "nezávislý politolog", nejsou tím tím narušována moje práva povinně platícího koncesionáře, který musí poslouchat zavádějící či přímo lživé informace?