25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

UDÁLOSTI: Jde o víc, než o jeden článek

Rada ČRo vyhověla oznámení (stížnosti) Štěpána Kotrby ve věci komentáře publicisty Adama Drdy. Všechno, co se kolem toho až dodnes semlelo, daleko přesahuje případ jednoho autora a jednoho textu, a zaslouží si podrobnější rozbor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Sládeček 10.2.2013 10:06

Když slyším Drdu, napadá mě vždy slovo - prasátko.

:))

J. Václavíková 10.2.2013 23:06

Re: Když slyším Drdu, napadá mě vždy slovo - prasátko.

Velmi sofistikovaný příspěvek!

P. Rajman 10.2.2013 6:51

Drda trefil

českou achilovu patu. Článek mu udělal reklamu a ČRo ostudu.

J. Farda 9.2.2013 23:31

Jde o víc ...

Sakra, oč jde, co Vám vadí?

Děkuji, milý censore v NP, končím s Vámi, trapnými záminkami jste mne natolik znechutili, že si na Vás, liuji, už nehodlám cucht nerv. Mějte se blaze, a x....a Kotrbu si pěstujte, bude s e Vám to ještě hodit

J. Farda 9.2.2013 23:46

Re: Jde o víc ...

Abych doplnil vysvětlení k příspěvku výše: 2x mi byl odmítnut příspěvek bez vulgarismů (nakolik jsem češtiny jedničkář blahého času her a malin nezralých schopen vulgarismy rozeznat) ad meritum Kotrba  ke článku p. Doležala, což mne pochopitelně dožralo. Požádal jsem censora o vysvětlení, tudíž, milý censore, čekám .....  a až do vysvětlení se zdejších diskusí opravdu, ale opravdu zdržím. Mea culpa, carissima. Tečka.

J. Farda 9.2.2013 22:47

Jde o víc ....

Podle mně jde nejen o to, že pan Drda není zaměstnancem ČRo, a svůj přípěvek koncipoval jako občan, ale že tutéž možnost měl publikující pan Kotrba, který se skromností jistě sobě vlastní takové příležitost nevyužil. A ani poté, co se den před volbou II. kola objevil celostránkový lživý, dehonestující a v plném rozsahu hulvátské bolševickonáckovské nepodložené propagandy inzerát proti cizákovi Schwarzenbergovi. Takže soudím, že pan Kotrba je jen prachsprostý práskač a jsem jen zvědav, od koho se mu časem dostane oněch pověstných třicet stříbrných. Jen doufám, že ne funkcí cenzora v ČRo. Dodnes jsem nezaznamenal, že by se pan Kotrba proti onomu inzerátnímu svinstvu vymezoval stejně rasantně, jako proti Drdovu příspěvku, a dále jsem zvědav na reakci obou pánů Klausů, z nichž mladší zmíněná inzerátní svinstva předstižně na dálku autentizoval a ten starší mu v tom tvrdil muziku. Volil jsem sice dědka Schw, ale už se těším na Zemana, protože konečně skončí to Klausovo opravdu, ale opravdu prapodivné decenium. Tečka.

J. Farda 10.2.2013 0:17

Re: Jde o víc ....

Vážení účastníci diskusí zde na NP, překvapivě mi censor (první zablokovaný) příspěvek uvolnil, na druhý redukovaný tedy už neaspiruji, a proto se mne asi, možná k potěše nemohých i znechucení těch druhých, nezbavíte. Odvolávám svoji kletbu silencia eternalis. Tečka.

J. Kombercová 10.2.2013 9:53

Re: Jde o víc ....

Tady asi bude spíš nějaký technický problém (nevím, jsem technický antitalent), nestává se to jen Vám, mám podobné zkušenosti a vím i od jiných, že oni také... někdy se první komentář objeví až s napsáním druhého, někdy po chvilce sám osobně, někdy vůbec. Není to tedy konkrétně proti někomu, asi trpaslíčci špásují.

J. Farda 10.2.2013 14:51

Re: Jde o víc ....

Dobrý den všem, k problému výše uvedenému poskytnu jiné vysvětlení - poté, co jsem se proti vyřazení původního i dalšího upraveného příspěvku ohradil, dostalo se mi v 10:49 p.m. od editora mailem následující informace: "Dobrý den, pane Fardo, redakční systém si občas postaví hlavu,

váš komentář jsem do diskuse vrátil." Tento přístup editora velmi kvituji a obratem jsem poděkoval, což tímto opět a veřejně činím. Tečka.

V. Bauer 9.2.2013 18:59

ČRo

A on ta radia ještě někdo poslouchá?Radiožurnál se již téměř nedá a ČRo2 ,které mě hraje v práci, při zprávách často ztlumím.Už jsem dost starý na to,abych si na věci udělal svůj názor,nepotřebuji se nechávat orientovat dost často mladými lidmi bez životních zkušeností a rozhledu,kteří si říkají novináři.Jo a ČRo 6,tak na to už jsem rezignoval dávno.

P. Čech 9.2.2013 10:41

Celkový dojem z toho je poněkud jiný.

Čeští novináři, ve své naprosté většině jsou prodejnými děvkami, které skáčou (píší) tak, jak jim diktují majitelé novin a parlamentní politické strany. Jak jinak si vysvětlit, že vůbec neinformovali a neinformují o demokratickém dění na Islandu, hrobovým mlčením provází nedávný Velký sněm v Praze atd?Svými vystoupeními pouze vyvolávají a bičují nežádoucí lidské emoce a vyvolávají paniku. Nejsou hlídacím psem demokracie, jak o sobě rádi prohlašují, nýbrž obecným ohrožením pro tento stát.

V. Ondys 9.2.2013 10:53

:))))))) Copak nevíte, pane Čechu, že tahle profesní skupina

u nás patřila k těm, co nejpříkladněji kolaborovaly s každou mocí? Nejsmutnější na tom je fakt, že naše většinou značně poťouché nádeníky ducha nemůžete omlouvat nevzdělaností jako třeba dělníky.

P. Čech 9.2.2013 11:08

Re: :))))))) Copak nevíte, pane Čechu, že tahle profesní skupina

Je-li někdo absolventem nějaké školy, neznamená to a priori že je vzdělaný. Stačí číst či poslouchat výplody našich novinářů a zjistíte ihned, že neovládají český jazyk, svá vystoupení (slovní i písemná) prokládají anglickými výrazy přesto, že pro dané věci existují slova česká. Nejhorší ovšem je, že nerozumí téměř ničemu, o čem píší či mluví. A tak se můžeme dovědět, že někdo upředl tkaninu či že v ČR existuje demokracie. Novináři neznají vnitřní významy pojmů, jež používají a proto to takto dopadá.

V. Ondys 9.2.2013 11:17

Re: :))))))) Copak nevíte, pane Čechu, že tahle profesní skupina

Musím se smát, když si vzpomenu na mnohá hodnocení mé práce za totality, kterým dominovalo při zamítavém stanovisku, že z nich není jasné, na čí stojím :)))))))))))) straně! :))))))) A vo tom to je u nás, všechno ostatní vem čert při jeho už tradičním vyhánění :)))))) ďáblem!

P. Čech 9.2.2013 12:42

Re: :))))))) Copak nevíte, pane Čechu, že tahle profesní skupina

Tak, tak. Zde máte pravdu, k nž není co dodat.

T. Marek 10.2.2013 11:37

Re: :))))))) Copak nevíte, pane Čechu, že tahle profesní skupina

Tak jako je významový rozdíl mezi slovy právo a spravedlnost, je značný rozdíl mezi slovem "vzdělání" (tedy škola) a "kvalifikace" (schopnost něco kvalitně dělat). Zatímco absolvování školy může přinést nějaký ten titul ke jménu, u kvalifikace to už tak vidět není. Mohu sice říci, že když je např. lékař docentem či profesorem tak nejsíš bude vysoce kvalifikovaný, ale i tu se mohu mýlit. U jiných oborů (jako např. ekonomie) kvalifikaci poznáte výhradně až podle výsledků a předpokláídat, že někdo s profesorským titulem bude na jisto kvalifikovaný je v podstatě hazard. PS. k  vašim příkladům - také se prý ceny zboží zdražují, cena je dvakrát nižší, nebo zboží bylo zlevněno o 100% (a jiné lahůdky).

V. Ondys 9.2.2013 10:38

:)))))) Vždycky jde jen o jediné, když se někdo utká s někým, kdo šíří pravdu

případné vítězství ho zaručeně vždy postaví na :)))))))) špatnou stranu!

O. Zuckerová 9.2.2013 9:38

Ty údajně vadné výroky

jsem četla. Jsou trochu ostřejší, ale nevím, co na nich tej kotrbě tolik vadí.

M. Stuchlik 10.2.2013 0:14

Re: Ty údajně vadné výroky

vadí to, že nepodporují kotrbovic kandidáta

V. Němec 9.2.2013 7:58

Jenže

Ano svoboda projevu je základ demokracie ale musí se užívat zodpovědně nelhat, nepřekrucovat, neurážet protože když novinář lže překrucuje, uráží tak demokracii nechrání ale ničí jak novináři pomáhali nacistům a komunistům se k moci dostat a po té si ji udržet je snad známo

P. Čech 10.2.2013 8:46

Re: Jenže

Základ demokracie je v něčem zcela jiném. Ano, svoboda je pro demokracii nutná, nikoliv však určující. Demokracie však musí mít nástroj, kterým může onu svobodu projevu omezit, je-li zneužívána. Základem demokracie je většinovost, vláda a moc většinové vůle občanů.

V. Němec 10.2.2013 12:07

Re: Jenže

Omlouvám se místo základ mělo být součást

S. Vaněček Šauerová 9.2.2013 5:13

Je to zřejmě ještě o něco horší, pane Doležale.

Ředitel Centra zpravodajství ČRo Tomáš Pancíř totiž podle všeho nechal stáhnout Drdův komentář ze stránek ČRo ještě PŘEDTÍM, než doputovala zmíněná stížnost nomenklaturního komunisty Kotrby, a to je na pováženou. Děsivé je, že Drdovu neformálnímu komentáři se právě v souladu s posláním veřejnoprávního média nedalo nic vytknout. Propagoval přece pozitivní hodnoty demokratické společnosti a kritizoval nacionalismus Sobotkovy a Bobošíkové kampaně, jakož i sklony k akceptaci nacionalistické mýtů části Čechů a Moravanů. K Zemanově kampani tam nebylo nic jenom proto, že komentář byl odvysílán 14. ledna a Zemanův národně socialistiký šovinismus odstartoval teprve o tři dny později, totiž 17. ledna. Komentář byl navíc i vyvážený, protože poměrně podstatně kritizoval Schwarzenbergovu kampaň i jeho samotného.

A teď snad to nejpodstatnější : jak se mají novináři podle pana Pancíře chovat, když se z kampaně stane nacionalistická stoka, historie je stavěna na hlavu a ze strany stávajícího i budoucího przidenta je podněcována nenávist ? Neklesla náhodou v samotné zpochybňování demokratických základů státu ? To mají novináři ignorovat ? A není to docela náhodou v rozporu s posláním veřejnoprávního média ?

Problémem tedy není Drda, ale - jak se zdá - spíše pan Pancíř, který docela zjevně nadřazuje "objektivitu" a "vzájemné porozumění" ve jménu národní jednoty nad demokratickými principy.

Zabývá se tím snad někdo ? Ale kdež ... :-(

Bohužel, něco podobného se stalo i České televizi a o tom se nepíše už vůbec, všichníi jsou, zdá se, spokojeni, nejvíce v samotné ČT. Ještě v sobotu po vyhlášní konečného výsledku volby jsme se dozvěděli, že ze všeho nejdůležitější je "zakopat příkopy" a "sjednotit národ". A to nestačilo. Obvinění se nakonec obrátila proti Schwarzenbergovi, jeho voličům a tištěným médiím, těm, která vyvracela Zemanovy lži. Česká televize věnovala volbě prezidenta hodně času, například také celé odpoledne a podstatnou část večera v sobotu 26. ledna.

S. Vaněček Šauerová 9.2.2013 5:30

Pokr.

Ve volebním studiu se semlelo ledacos.Česká televize ale ani v rámci povolebního studia, ani v následných debatách (kupř. v Událostech, komentářích) nevěnovala jednu jedinou minutu tomu, aby se pokusila - kupř. za účasti historiků - vyvrátit nacionalistické lži, na nich byla postavena Zemanova kampaň. Ani minutu. Nesnaží se o to ani po volbách. Mlčí, asi že to všechno bylo v pořádku. Měla mnoho příležitostí lidem říct, že Karel VI. nebyl nacista, ale účastník odboje, že Jindřich byl zavřený v koncentráku a Arnošt v komunistickém kriminálu a že jeho majetek, nikoliv majetek Karla VI., Schwarzenbergova otce, byl zabaven proto, že byl VELKÝ (to v rámci ostudy našeho právního řádu, zákona zvaného Lex Schwarzenberg).

Jedním z úkolů ČT je, to nejen podle zákona o ČT, ale také z podstaty působení veřejnoprávního média, pečovat o kulturní identitu obyvatel, což se nepochybně musí vztahovat také na zpravodajství a publicistiku. To nepochybně znamená i to, že Česká televize NESMÍ nečinně a bez jediného hlesu přihlížet, šíří-li někdo jejím prostřednictvím nacionalistické bludy a podněcuje nenávist založenou na lživých obviněních. Česká televize ve svém veřejnoprávním poslání zcela selhala.

Zabývá se tím snad někdo ? Ale kdež ... :-(

M. Martinovská 9.2.2013 15:03

Re: Pokr.

Ano, paní Šauerová, moc  a moc souhlasím. Vidím to přesně takhle. Ani televize, ani lidovky. Slova K. S. o Beenšovi, Dekretech byla dle povolebních komentářů LN a "uřeknutí" "plácání" "blábol " a pod. O Zemanově lži ve věci Lex Schwarzenberg ani slovo!

J. Vintr 9.2.2013 16:30

Re: Pokr.

Je to celkem jasné - po Zemanově vítězství a v očekávání předpokládaného vítězství spolčení ČSSD s komunisty vedení rozhlasu samozřejmě už zpívá písně budoucích chlebodárců. Od nich se totiž dá s jistotou očekávat, že se nebudou mazat s nikým, kdo není s nimi ...

S. Vaněček Šauerová 9.2.2013 18:43

Je to smutné, paní Martinovská.

Nemyslím si totiž, že to, co je popsáno výše, po ČRo a ČT někdo chtěl. Tak jako vždycky, "iniciativní" v tom horším slova smyslu jsme byli zase, pokolikáte v historii, my sami. Jsme stále stejní, to navzdory novým generacím, a to je opravdu špatná zpráva.

M. Rejman 10.2.2013 11:06

Re: Pokr.

Včera ve 14.32 odvysílala ČT 24 v rámci pořadu Politické spektrum diskusi, cele věnovanou t. zv. Benešovým dekretům. Moderoval Vladimír Kučera, diskutovali pánové Marek Belza, tiskový mluvčí Konzervativní strany, Jan Farský, místopředseda Starostů pro Liberecký kraj, starosta Semil a poslanec PČR za TOP 09 a p. Vandas, předseda DSSS. Všichni se shodli, že dekrety jsou již neplatné, že byly v prezidentské kampani zneužity k vytváření nacionalistických a protiněmeckých nálad a neoprávněných obav lidí, žijících v Sudetech, že příjdou o své majetky. Škoda, že ten pořad není příliš sledová, ale kdo chce, může jej vidět na webu České televize.. 

M. Martinovská 10.2.2013 22:42

Re: Pokr.

To je zajímavé, díky, doufám, že půjde nějak získat přepis toho pořdu (špatně slyším) Akorát škoda, že víc platí názor V. Klause a M. Zemana, (D. jsou jen vyhaslé a mohou kdykoli znovu vzplanout.)

S. Vaněček Šauerová 11.2.2013 0:02

Děkuji za informaci, pane Rejmane.

...