24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

TELEVIZE: Český a slovenský model financování

Na Slovensku, nám asi nejbližší zemi, tenhle problém řešili léta také. Možná i to byl jeden z důvodů, proč slovenský jednokomorový parlament před pár dny odhlasoval zrušení koncesionářských poplatků. Nikoliv však zrušení veřejnoprávní televize

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Brecík 11.1.2023 21:18

Do tohohle mariáše mafiánů bych chtěl vidět. Zatím ani netuším - Proč Babiš jako premiér neudělal průvan v ČT. Když ČT ho ničila, kde se dalo. B je schopný - v podnikání. Proč - za co - z jakého důvodu nechal ČT na pokoji netuším/e 8-o

V. Mokrý 11.1.2023 22:02

JO,

to byly chyba.

J. Karza 11.1.2023 19:44

Zrušit bez náhrady. Pokud bude po něčem podobně bizarním poptávka, vznikne to na komerčním základu.

T. Kohout 11.1.2023 20:30

Zprávy na komerčním základě? Takové přece už jsou na komerčních stanicích. Z 60 minut je 25 reklama. Nekoukatelné. O obsahu ani nemluvím.

P. Kubáč 11.1.2023 14:21

Myslím že hlavním problémem financování ČT09 ze státního rozpočtu je, že účelnost vynaložených peněz by se rok-co-rok stávala předmětem diskuse vládních a opozičních stran při schvalování státního rozpočtu.

To by byl výrazný pokles "nezávislosti" která je dnes založena na principu "zaplať a drž hubu, nebo tě dáme k exekuci"

P. Hák 11.1.2023 13:39

U nás ohrožení nezávislosti státní TV naštěstí není žádným problémem. Nelze ohrozit něco, co neexistuje.

M. Tuma 11.1.2023 12:57

Zakodovat programy CT i CRo a at si to plati, kdo o to ma zajem a dane organizace ziji z techto poplatku jako kazda jinak TV stanice. Ja televizi sice vlastnim, ale kvuli Neflixu a Disney+, v dobe internetu mi zcela unika, jaky smysl vubec CT a CRo ma.

L. Polehla 11.1.2023 13:31

Mají svůj význam v případě ohrožení republiky. Mobilizace, povodně...

V. Mokrý 11.1.2023 17:39

je ti přáno,

když ti to stačí

Z. Lapil 11.1.2023 23:13

Televizi, ČT i jakoukoliv jinou, lze sledovat i na internetu. Tu věc na stěně k tomu vůbec nepotřebujete.

J. Jurax 11.1.2023 12:24

Ale houby ... ono je v globále jedno, jestli si to každý platí extra nebo oklikou přes daně. Bude tedy třeba daně zvýšit, aby se neprohlubovalo zatětí dluhové sekyry ... :-)

Pravda, ti kdož neplatí daně vydělají, teoreticky prodělají ti, kdož platí daně a nemají přístroj ... :-)

I. Schlägel 11.1.2023 11:24

Veřejné projevy představitelů soudů, státních zastupitelství, Nejvyššího kontrolního úřadu, policie či kupříkladu veřejných VŠ nemají takový mediální dosah a sílu, jako televizní vysílání. Pokud bude TV platit stát, bude mít zároveň přirozenou potřebu vysílání ovlivňovat ve prospěch těch politiků, kteří jsou momentálně u moci. Privatizace z hlediska zajištění objektivity nefunguje. Kdo nekritizuje americkou verzi levicové CNN, ať hodí kamenem. Zajímavé, že řada veřejných person potrefených údajně lživými informacemi ČT si svobodně stěžuje stěžuje ve vysílání oné televize. Nikdo z těch kritiků nebyl ochoten podat trestní oznámení a špinavou práci nechali dělat nebohou Lipovskou pod vedením Bobošíkové.

M. Salaquarda 11.1.2023 10:07

Ať už bude ČT financována z nedobrovolných poplatků, či ze státního rozpočtu, budou na ni přispívat i ti, kteří o ni nestojí. Není důvod platit za něco, o co nestojím. Nejčistším řešením je placená služba - koupit si k požadovaným stanicím licenci. Vsadím se, že by se výrazně zlepšila kvalita služby i efentivita vynaložených nákladů.

V. Mokrý 11.1.2023 10:43

A proto mají veřejnoprávní televize v Německu, Rakousku, Anglii/Velké Británii i jinde ve světě, že !

J. Pokoutný 11.1.2023 17:37

A proto se jen ve VB soudilo o poplatky - aby nemuselo platit - přes 700000 Britů?

A. Renjascu 11.1.2023 10:49

Souhlasím! I to je jeden z důvodů proč TV již téměř 25 let nevlastním a považuji to za jedno z nejlepších rozhodnutí. T, že se ČT vnucuje i těm, kteří o ní nestojíé je nemravné a neexistuje jediný důvod proč živit něco takového jako je ČT. Ať se zakóduje a pořídí si jí jen ti, kdo chtějí, stejně se ČT chlubila průzkumem, že většina obyvatel o ní stojí a souhlasila by prý i se zvýšením poplatků a tak si můžou své průzkumy veřejného mínění okamžitě vyzkoušet v praxi...

P. Pepax 11.1.2023 11:26

R^ souhlas.

L. Polehla 11.1.2023 9:41

Podle mne, je největším problémem ČT to, že zcela zjevně není nestranná!

V. Mokrý 11.1.2023 10:45

Od spacákové revoluce, ji mají zprivatizovanou zaměstnanci a proto ČT neplní zadání, které jí ukládá zákon !!

J. Majzlík 11.1.2023 10:53

R^

F. Navrátil 11.1.2023 8:10

Proč nelze přijmou slovenský model a financovat Česou televizi ze státního rozpočtu? Protože by takové financování bylo kontrolováno NKÚ! Tím by nemohlo fungovat sedm miliard korun koncesionářských poplatků jako švédský stůl pro spacákové majitele, pravdoláskové politiky a pražskou kulturní frontu.

F. Kusák 11.1.2023 8:07

Mnoho právníků nechápou pojem "media veřejně služby", lidové nazývaná "veřejnoprávní". Je to takový paskvil, který někomu vyhovuje, protože majetková nejasnost se lehce dá zneužít. Argument, že to mají v Německu nebo Británii moc neobstojí. Navíc i tam v tomto směru probíhají diskuze. Mně hlavně vadí ten "muss". Sprostota je, poplatek nazývat jakýmsi "koncesionářským poplatkem". Dokonce ani daň to není. Je to mimo rozpočet a neobjevuje se to v daňovém přiznání. Neobstojí ani hloupý argument, že je to mrzký peníz. Není. O programovém obsahu samotných médií ani nemluvím. Nevím, jestli jsou vládní, ale rozhodně těžce manipulují s posluchači nebo diváky. Pokud někdo taková média chce, ať si je platí. To beru, je to jejich volba. Mohu si také platit konkrétní pořady. Všechno je možné. Nicméně, současný model je neúnosný. Koresponduje to i s tím, jak klesá sledovanost a pro mladou generaci taková média nemají prakticky žádný smysl.

J. Pokoutný 11.1.2023 17:39

R^

M. Pecina 11.1.2023 6:06

Zprivatizovat a je po problému. Není v dnešní době žádný důvod mít veřejnoprávní média.

P. Dvořák 11.1.2023 7:41

Zdá se vám, že je těch privátních málo? Chybí vám v průběhu 130 (resp. 90) minutového filmu čtyři desetiminutové bloky reklam + upoutávek?

Problém spíš je, že si některé partičky tuto veřejnoprávní televizi de facto již dávno "zprivatizovali".

O. Barvíř 11.1.2023 10:01

. . tak , tak . . pracoval jsem nějaký čas v ČRo v reg. studiu . .. :-)

J. Majzlík 11.1.2023 10:56

Privatizace ČT již dávno proběhla metodou spacákové revoluce. A majitelé ČT již dvavadvacet let pobírají tučné prebendy. Takže je po problému.

K. Machala 11.1.2023 3:18

Všechno zprivatizovat, snížit tak dluh státu, a kupovat místo toho vysílací čas pro kulturní, menšinové a třeba i pro vyjádření státních institucí, na všech programech. Ušetřilo by se a za veř peníze by se nevysílalo to, co může obstát v kterékoli soukromé tv.

V. Mokrý 11.1.2023 6:05

Soukromých televizí už je dost a

další tunel při privatizaci ČT, už si ČR nezaslouží !

Sloučit jí s ČR, to dobrovolné placení poplatků by mělo pak toto veřejnoprávní médium jako bonus, pokud by přešlo financování na stát ( ale ani zvýšený poplatek a pravidelně valorizovaný podle inflace, nikoho nezruinuje ) a hlavně kontrola jeho hospodaření - NKÚ.

I tak je nutné začít u Rad, aby byly jako je tomu v Německu, Rakousku - tam začíná, jaká bude ČT.

M. Sláma 11.1.2023 2:35

Murphy: "Žádný problém není příliš složitý, pokud nevíte, o čem mluvíte." – ergo kladívko "právník a publicista" hravě problém vyřeší zakódováním veřejnoprávních kanálů – a možná by taky bylo dobré zároveň s tím přejít na DVB-T4 a H267 ;-D ...