30.11.2023 | Svátek má Ondřej


Diskuse k článku

TELEVIZE: Ať jsou koncesionářské poplatky dobrovolné

„Nechci platit za něco, co nevyužívám, i když vybavení na to mám,“ pravil kamarád. „To chci rovnou i přídavky na děti,“ pokračoval, „sice děti ještě nemám, ale vybavení na ně ano.“

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jarausch 25.9.2023 9:33

Pan Špaček se sice vyjadřuje kultivovaně, ale jako ten, co přijde o koryto. S každou větou se dá polemizovat. Míchá také hrušky s jablky.

P. Čech 24.9.2023 17:05

On se na programy ČT vzhledem k počtu těch, kdo se dívají na jiné programy už téměř nikdo nekouká. Kdyby se poplatky zrušily, což by bylo správné, ČT by rychle zanikla a v podstatě by se nic tak strašného nestalo. Stejně je to jen hlásná trouba momentálně vládnoucích politických stran a hnutí. A sám pojem "veřejnoprávní"? to je výtnamový nesmysl. Veřejnoprávní totiž je "veřejný" a "právní". Taková jsou ovšem naprosto všechna média. A nebo chce snad někdo tvrdit že některé médium není veřejné či právní?

J. Balcar 24.9.2023 20:05

Pro mě a za mě by mohli zrušit všechny ostatní. Jsou blbé a to je ještě chválím. Bohužel stále platí Werichovské "To je blbý, to se bude lidem líbit".

M. Gróf 26.9.2023 8:29

Ohledně té sledovanosti nemáte pravdu - ČT má v peoplemetrech zhruba třetinu. A ohledně "veřejnoprávnosti" - nemá smysl to tímto způsobem pitvat, je to zavedený termín, už jsem vám jednou posílal odkaz na vysvětlení.

Tolik řečeno, mně se nelíbí ani způsob financování ČT, ani většina jejích produktů (včetně vámi zmíněné "hlásné trouby"). Ale neměli bychom klesat k argumentačním faulům.

J. Balcar 24.9.2023 16:40

Přimlouvám se za přesun ČT na placené kanály a rád si připlatím za programy bez reklam (všechny jsou stupidní). Na druhou stranu trvám na přesunu veškerých pohádek na Déčko, veškerého sportu včetně Branek výhradně na ČT sport a čistce ve zpravodajské redakci, která by vedla k vysílání zpravodajství podle světových měřítek (bez skrytých reklam na divadlo, koncerty, bez regionálních perel na úrovni Národní výbor oznamuje a bez denního thrilleru "co je nového na D1".).

V. Kolman 24.9.2023 16:48

Rozumný názor pane Balcare - připojuji se!!

Š. Hašek 24.9.2023 15:12

ČT09 vůbec není "veřejnou službou", jak se nám propagandisté a drzí zaměstnanci toho souručenství snaží namluvit!!! Stačí se mrknout na ten barák a na jejich výplatní pásky (vykecá se všechno!).

"Veřejnou (a důležitou) službou jsou (bez pořadí): silnice, soudy, policie, základní povinné školství, zdravotní system, úřady (od katastrálního až po finanční), ............. taky musí bejt nějaká vláda a parlament, že. Manekýna z TV vůbec není "veřejnoprávní osobou"! Kecalka s dvouletým vzděláním -teorie masové informace-, no tě noha!

Pozor na to, aby se "pohyblivé obrázky" nestaly pevnou součástí povinného daňového systemu!!! Je to obezlička! Nebezpečná! To by se tam zabetonovali ještě líp!!! A mohou nám do dát do mobilů povinně!

Televizi v současné době vůbec k životu nepotřebuji, stačí mi reálné každodenní zážitky, též současná mimotelevizní zpravodajská media. Na divadlo jdu do divadla, na sport - to dělám tak, že vyrazím do lesů a hor nebo sednu na kolo. Filmy jsou všude! Všechno je vlastně mimo tu bednu!

Zkráceno.

J. Balcar 24.9.2023 16:41

Odhlašte TV a máte klid a ušetřeno.

Š. Hašek 24.9.2023 17:27

Mohl jste si tu poznámku ušetřit. Ale mně je to fuk. A Vám je to asi jedno a "jste smířen" s tím jejich bušením do hlav.

TV se odhlašuje za "místo", tedy domácnost, několik osob, zjednodušeně.

Pokud by se jednalo pouze o moji osobu, už dávno by se "děly věci"!!! Vlastně asi neděly.

V. Kučer 24.9.2023 9:30

Daně se platí státu a pokud stát potřebuje ČT měla by se platit ze státního rozpočtu. Je to jednodušší, levnější a odstraní se tím diskriminace.

Š. Hašek 24.9.2023 15:14

Nehodlám platit žádnou novou televizní daň. Bacha na to!!! Sakra!

K. Vengi 24.9.2023 6:42

Zakódovat všechny programy ČT (ponechat pouze volné nouzové programy, jako čísla v MT ). Labužníci, sledující ČT, zajisté svojí ofěrou přispějí na tvorbu ČT.

P. Skřivan 24.9.2023 14:28

Na satelitu máte nekódované jen ČT24. Zbytek není podle zákona televizním vysíláním, protože nelze přijímat bez dekodéru.

To pozemní vám vypnou, takže pak si mohou začít hrát na youtubery a přestat otravovat s poplatkem. Není plošné šíření, není plošný poplatek.

M. Kocián 25.9.2023 8:54

Zatím mál pouze satelitní televizi a poplatky platit musím. A tu satelitní mám, protože terestrická je rušena horami. Takže plošné vysílání není ani teď.

T. Kohout 24.9.2023 3:46

PBS žije z milodarů. Program je třeba dobrý, ale přerušován dlouhým časem pro "žebrání". To je místo reklam na komerční TV.

V. Kolman 24.9.2023 16:53

Opravdoví OBČANÉ!!, kteří se nechtějí nechat agitovat přiblblými reklamami, využijí čas, po který je vysí*ána reklama, na uvaření šálku dobré brazilské kávy, vymočeni, defekaci a pod.;-D;-D;-D

Š. Hašek 24.9.2023 17:31

Je to v hlavě!

Raději se budu koukat na krátký blbismus reklam, než na celodenní blbismus nějaké manekýny a Moravce! A vysolím jim výpalné.

Zvláště, pokud ČT stále vykládá, jak mám myslet, abych jako "ty hodnoty".

@. Pankacz 23.9.2023 22:45

Tohle musíte vidět, komentář níže:

https://www.ceskatelevize.cz/porady/10558208378-pod-dlazbou-je-plaz/

O tom, jak pan Tůma dokonale nepochopil princip médií veřejné služby, svědčí věta: "Dříve, myšleno hluboko ve dvacátém století, byla tato média nezastupitelná, aby nám strana a vláda prostřednictvím televize a rozhlasu řekly, co si máme myslet."

To, co popisuje, jsou média nikoli veřejná, ale státní. Které de facto navrhuje zavést.

Vysílání veřejné služby neboli Public Service Broadcasting se z Británie rozšířilo do Západní Evropy po druhé světové válce, ze zděšení z toho, jakým způsobem jde všechna média ovládnout válečnou propagandou. (Pardon, ale žádná "strana a vláda" v 50.-70. letech nevládla v Británii, Západním Německu nebo ve Francii).

Ještě jinak - jakékoli soukromé médium si může někdo koupit. (Ne, že bychom o tom u nás nic nevěděli, hm.) Televizi či rozhlas veřejné služby nemůžeme koupit - můžeme je jenom oslabit a vydírat. Mimochodem, argument, že ČT si musíme platit a soukromé televize ne, je úplně lichý. Na Nově je reklama, a ta to z vás vytáhne (a spolehlivě víc, než dvě stovky měsíčně).

A co povodně nebo lockdown? Nikdy jste to ani na minutu nezapli? Ani proto, že mají díky poplatkům nejlepší logistiku a profi štáby a reportéry? A na rozdíl od privátní stanice, která se na to může vykašlat, ČT tohle prostě dělat MUSÍ? A ve většině případů i umí?

Pardon, ale youtubeři ani reportér, který dostane zadání od majitele vybuchlé elektrárny, nejsou v těchto situacích úplně přínosní.

Natočili jsme o tom dokument (o smyslu a poslání médií veřejné služby), tak na něj kdyžtak mrkněte,

Radim Špaček

Pod dlažbou je pláž https://www.ceskatelevize.cz/porady/10558208378-pod-dlazbou-je-plaz/

J. Krásenský 24.9.2023 13:24

Zajímavé, že právě ti revoluční neomarxističtí revolucionáři, co si říkají liberálové, nutí zbytek společnosti platit za služby, které nechtějí. Vlastně to není zajímavé, je to příznačné.

P. Skřivan 24.9.2023 14:52

Koncesionářský poplatek je z roku 1923. Tehdy rozhlas znamenal pokrok a pozemní vysílání TV nikdo rušit nechtěl. Tehdy tu byly televizory dva. Jeden na ČVUT elektronický a druhý provozoval dělník z ČKD. Ten ovšem měl Nipkowův kotouč a honil to ruční vrtačkou, co si půjčoval z práce. Nejednalo se tedy o úplně komfortní příjem, byť velikost obrazovky by se na smartphone jistě vešla. :-)))

J. Jurax 23.9.2023 21:51

No jo no, a já ČT sleduju, jsem za ni rád, neboť neustálé přerušování reklam kousky pořadů na komerčních TV mne séře. Takže si v klidu poplatím i zvýšený poplatek.

A pokud jde o kritizované zpravodajství - neshledávám zde měřitelný rozdíl mezi ČT a komerčními TV.

O. Mašek 23.9.2023 22:07

Nepopírám, že si taky tu a tam přepnu na ČT sport, nebo na ten/onen pořad ČT. Ale nemůžem to přece donekonečna platit (ještě teď navýšeně) all-in-one bundle a všichni i Ti co nekoukají vůbec jen proto, že mají smarphone. Snad si můžeme aspoň zvolit zda-li to chceme platit a pokud ano tak který kanál konkrétně. Ohledně zpravodajství nesouhlasim, ČT je již dlouho zaujaté médium pro určité politické strany ať jsou ve vládě nebo v opozici.

O. Mašek 23.9.2023 22:07

Nepopírám, že si taky tu a tam přepnu na ČT sport, nebo na ten/onen pořad ČT. Ale nemůžem to přece donekonečna platit (ještě teď navýšeně) all-in-one bundle a všichni i Ti co nekoukají vůbec jen proto, že mají smarphone. Snad si můžeme aspoň zvolit zda-li to chceme platit a pokud ano tak který kanál konkrétně. Ohledně zpravodajství nesouhlasim, ČT je již dlouho zaujaté médium pro určité politické strany ať jsou ve vládě nebo v opozici.

O. Mašek 23.9.2023 22:11

Omlouvám se za duplicitu mé reakce, nebyl to záměr.

O. Mašek 23.9.2023 22:11

Omlouvám se za duplicitu mé reakce, nebyl to záměr.

O. Mašek 23.9.2023 21:12

Je to na petici, nebo zburcovat lidi pokud dojde ke zvýšení poplatků ať neplatí nic. Jsem zvědav jestli nás naše drahá užvaněná vláda bude pak žalovat a jejich propagandistické výpalné vymáhat po masách lidí.

J. Matuška 23.9.2023 20:48

Pane Tůmo, omlouvám se, správná adresa je jmvp@volny.cz /Je to moje druhá adresa, kt. používám výjimečně...

J. Matuška 23.9.2023 16:45

Pane Tůmo, mohl byste se mi ozvat na e-mail: jmvp36@volny.cz ?

J. Matuška 23.9.2023 16:37

Přežije rok 2023 sté výročí zavedení Koncesionářských poplatků v roce 1923?

P. Skřivan 23.9.2023 20:06

Bohužel evidentně ano.