TECHNIKA: O mobilech 3
„Nový přístroj pro zaměstnance“ hlásala nedávno reklama jednoho významného výrobce o novém přírůstku do své stáje. Údajně proto, že nemá fotoaparát, a tudíž zaměstnanci nebudou mít možnost vynášet firemní informace, a nemá ani FM rádio, aby poslech nerozptyloval při plnění pracovních úkolů. „Na Poříčí dítě křičí,“ ne, tak proto jsem do této ulice nezašel. Navštívil jsem svoji oblíbenou prodejnu mobilních telefonů, aby mi o tom zázraku z reklamy řekli něco více. Nestačil jsem zírat. Modrý zub, infraport, spojení přes USB kabel, přehrávač mp3. Jako kdyby neznali šikovné české ručičky a hlavičky. A cena? Jen - doslova a do písmene - o pár kaček nižší, než jeho blízký příbuzný stejného výrobce, který FM rádio a fotoaparát ve výbavě má.
Když jsem se tak probíral škálou výrobků hochů ze severní Evropy a zasnil se, co bych pořídil svým zaměstnancům, kdybych byl… atd…, zjistil jsem, že za cenu „zázraku“ z reklamy bych z produkce stejného výrobce pořídil dva opravdu „základní“ modely, které umí SMSky, telefonovat a mají dokonce i barevný displej.
Jaké „služby“ lze provozovat mobilním telefonem
Kolik již bylo popsáno o různých podvodnících, kteří člověka po telefonu slušně řečeno „pumpnou“. Nedávno se mi známý svěřil s tím, jak také pěkně naletěl. Na internetu si našel v příslušné rubrice dámu, která slibovala erotické hrátky po mobilním telefonu formou SMS. Když na příslušné číslo napsal, přišla mu odpověď v tom smyslu, že podmínkou je zaslání kódu dobíjecího kuponu příslušného operátora, většinou ve výši 350 Kč. Učinil a již se těšil. Jenže ouha, dotyčná madam se vymluvila, že buď je hodně zájemců, nebo že nemá čas a že se ozve příští den. Tak se trochu naštval, ale těšení na nový zážitek překonalo vztek. Další den se dáma ozvala a opět ho vyzvala k dalšímu zaslání kódu s tím, že pak „bude jen jeho“. Když tak učinil potřetí a pořád žádná „smyslná smska“ ne a ne přijít, už ho to naštvalo a řekl si „moje blbost, ale já to tak nenechám“. I začetl se opět do příslušné rubriky internetového vydání jednoho prestižního inzertního periodika Anonce a s údivem zjistil, že majitelka čísla, na které tak natěšeně psal, podala několik inzerátů, vždy pod jiným zněním a křestním jménem.
Proč to všechno píšu? Předně proto, příslušný inzertní časopis nad kontrolou těchto podvodných inzerátů, a také proto, aby se zamyslel i operátor.