24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MilanR 10.3.2009 17:58

Re: moj model

Zodpovědnost cíti Zelení oteplovači jen za budoucnost, nejlépe po roce 2100, ale peníze a moc chtějí dnes.

Honza42 10.3.2009 18:24

Re: moj model

Pokud se začne ochlazovat, prohlásí, že to je jen na chvíli a o to to potom bude horší. A prachy budou chtít pořád. Nejmíň 10 let s tím potichu vydrží. Pak opustí úkryt a začnou bojovat proti ochlazování. A to se pořádně prodraží. Budem malovat skvrny na Slunce.

para 10.3.2009 18:49

Re: moj model ... a můj model...

Jo s tou odpovědností neformální skupiny Římského klubu je to skutečně velmi příkladné. Tehdy se začlo uvažovat jak asi to po vyčerpní zdrojů může jít s lidstvem dál a někteří měli odvahu a vydali zprávu, která na podkladě snížení surovinových zdrojů hrozila vážnými problémy. Ono jim to nevyšlo především datumově s důvodů nikoli špatné představy mechanismu le špatného odhadu nárůstu nově nalezených ložisek a technologií....a kdekdo se jim vysmál a bm2 v tom pokračuje dosud..... Ta morální odpovědnost ale byla - oni nebyli přeci anonymní. Na jejich slova však dochází dnes a dojde v letech příštích. To už do smíchu mnohým není a později nebude tuplem. Nikdo si dnes neroufá tvrdit kdy stagnace zkončí a zda vůbec. Zdroje sice zůstávají nevyčerpatelné ale pro obtížnost a rostoucí nákladovost začínají být prostě nedostupné. Dnes už totiž není kam investovat s tak masivní návratností jak dřiv. Ropný zlom se láme. Naopak od bm2 nevím zdali vůbec a kdo všechno s odpovědných profesionálních ekonomů, bankéřů a státního aparátu.... bude pohnán k zodpovědnosti za škody jež jen v USA překročily výdaje druhé světové války a za škody s ignorace avizovaných problémů už od dob toho Římského klubu. I v ostatním světě ta lavina spuštěná "hypotékami" kosí dál právě proto, že podstata problému je ve zdrojích a spolu s jejich nedostupností se lidstvo pomalu ale jistě dostává na šikmou plochu, kde laviny hrozí čím dá l tím víc Jednou se k tomu může přidat i problém s klimatem, které limituje zejména zdroje potravinové.  Podobně např uvažuje Hall http://www.esf.edu/EFB/hall/ nebo Cílek http://www.energybulletin.cz/?q=clanek/ekonomika-ktera-neni-o-trznich-vztazich či Ač http://ac.blog.sme.sk/c/176186/Prehodnoti-slovenska-vlada-svoju-energeticku-strategiu.html#t2;-)

ps 10.3.2009 19:07

Re: moj model ... a můj model...

Víš o tom, že energetické náklady na provoz internetu jsou větší než u letecké dopravy? Takže pokud to všechno myslíš vážně tak bys měl okamžitě vypnout počítač

para 10.3.2009 19:18

Re: moj model ... a můj model...

Myalím to vážně ale informace o tom jak je nákladný energeticky internet opravdu nemám. To co mám,  je víra, že komunikací s ostatními se mohu dovědět víc než vím. Může mi ps poslat odkaz na energetické náklady internetu? Děkuji.

ps 10.3.2009 19:32

Re: moj model ... a můj model...

Trochu jsem to přehnal. Není to víc je to stejně. Viz zde:

http://aktualne.centrum.cz/veda/clanek.phtml?id=624905

ps 10.3.2009 19:33

Re: moj model ... a můj model...

To ale nic nemění na skutečnosti, že pokud to myslíš vážně měl bys hned vypnout počítač.

para 10.3.2009 20:28

Re: moj model ... a můj model...

ps já mto myslím naprosto vážně a přemýšlím pokud možno střízlivě a všestraně potažmo i globálně... - ač si s toho příležitostně už dělám legraci.  Počítač proto primárně využívám na vytápění domova. Druhotný užitek mám s hraní her - co se nepoužívá tak atrofuje včetně mozku.... a navíc ze strategických her dobře vím, že jak dojdou zdroje a nejsou vyvinuty příslušné technologie bývá to konec neodvratný.  Net i s informacema od Tebe mám pak jaksi navíc jako bonus který brát mohu ale nemusím.:-P

ps 10.3.2009 20:50

Re: moj model ... a můj model...

Za prvé: Pokrytče!

Za druhé: Když bereš ty svoje teorie z Civilization nebo Total War tak je jasný proč jsou tak blbý.

para 10.3.2009 21:41

Re: moj model ... a můj model...

Za prvé: je to s náma "blbý" perspektivně. Nahnutý momentálně. Na horní palubě se přece ještě tančí - tedy jen někde.

Za druhé: říkám to přeci "nepokrytě" .... dokonce s odkazy...  a ty hry to je taky tréning na realitu - podobně jako lidové pohádky dříve  - "škola hrou";-)

ps 10.3.2009 22:25

Re: moj model ... a můj model...

Jak se tak dívám, tak ty zvládáš tancovat a ještě buzerovat ostatní, že by měli přestat. A naučil ses v té hře opatřit si v divočině potravu, rozdělat oheň bez sirek nebo si postavit přístřešek?

para 10.3.2009 23:51

Re: moj model ... a můj model...

Lehnout si do trávy je mojim největším potěšením....Ona zem totiž pěkně voní dětstvím. Dokonce i proti klíštatům jsem už imuní. Osatní "buzeruju" jen když si v té trávě lehnu na střepy a pod...  jinak bych raděj našel duši co rozptýlí mé obavy a ukáže cestu co jsem ji přehlédl....Mě se tu na Zemi líbí i když jsem jako kluk snil o letech ke hvězdám.... Ale jeví se to hold ted tak, že něco hezkého už končí... I když naděje je v tom, že něco velice důležitého ještě nevím a něco zajímavého nás právě čeká. Dobrou přátelé.;-)

LUKISS12 10.3.2009 15:56

Trocha realismu

Dříve, než začnete v afektu podporovat kdejakého pisálka, zkuste se, prosím, zamyslet nad logikou článku samotného.

Tak za prvé: Hraje vůbec proti teorii globálního oteplování to, že na některých místech Země došlo ke krátkodobému ochlazení? (dle mého ne, mechanismy ovlivňující podnebí nejsou tak jednoduché, že by se projevil jen homogenní vzestup teplot)

Za druhé: Je úplně jedno, jestli navracíme do atmosféry rrecyklovaný CO2, nebo CO2 z fosilních paliv? (jistě, že ne - při navracení recyklovaného C02 se jeho koncentrace v atmosféře nezvyšuje)

Za třetí: Slaví úspěch pouze ty myšlenky a teorie, po kterých je aktuálně největší poptávka, ty, které jsou pro média nejatraktivnější? (Myslím, že ne. Stejně, jako vás zajímá, jestli na vás v ruské ruletě míří nabitá, či neškodná zbraň, i teď lidé chtějí vědět, jestli svým nynějším chováním náhodou nezabíjí budoucnost svých dětí. Otázka budoucnosti je pro všechny organismy natolik důležitá, že ji lze je těžko srovnávat s touhou po senzaci)

Za čtvrté: Autor uvádí jako hlavní iniciátor nynějšího stavu lidskou hloupost. Není však sám autor špatně informován (záměrně nepíšu hloupý - bylo by to neslušné), když do kategorie hloupostí řadí například i obavu lidí před ptačí chřipkou? (ptačí chřipka je hrozbou trvalou, jde jen o virulenci daného viru pro lidský organismus. Ta se může jedinou mutací jeho genomu mnohonásobně zvětšit a nastane celosvětový problém.

čtenář zdrojů 10.3.2009 16:06

Re: Trocha realismu

Pan Wagner je opravdu spíš neinformovaný, připadně informovaný blbě. Před zhruba měsícem tady vyrukoval s informací, že loňský rok byl globálně nejstudenější za posledních sto let.

Honza42 10.3.2009 16:08

Svatá prostato.

Zvláštˇ bod 3 se Vám povedl. Podle Vaší teorie je pro lidstvo naprosto nejdůležitější informací, kterej politik se spářil s kterou herečkou. Protože kvůli poptávce to media v žádném případě nezveřejňují, že??

A k bodu 4?? Ano, vymlátit hejno kuřat kvůli jednomu nakaženému je přímo gejzír lidské inteligence. Zvlášt´s ohledem na to, že ptačí chřipka je zcela mimo naší kontrolu, kvůli milionům tažných ptáků, kvůli JV Asii kde lidé doslova žijí s drůbeží, konzumují  syrové části.... a večer sednou na letadlo a ráno už běhají po Praze.

bm2 10.3.2009 16:15

Re: Svatá prostato.

Ale zas ten prima kseft s Tamiflu. Je zaujimave, ze v dobe kedy nebol ani jeden den v spravach bez dalsej katastrofy s H5N1 nestacili chlapci z Roche vyrabat, teraz potrebuju nejaku katastrofu, alebo novy "produkt" v Europe ako sol - http://www.lidovky.cz/zasoby-tamiflu-lezi-ladem-0ys-/ln_domov.asp?c=A070403_075540_ln_domov_znk.

Honza42 10.3.2009 16:17

Re: Svatá prostato.

No teďka se zkusili chytnout s nemocí šílených krav, ale nevyšlo to. Autorem zprávy byl pravděpodobně naprosto zdravý vůl.

LUKISS12 10.3.2009 17:07

Re: Svatá prostato.

Ad 3: Jste výborný demagog, ale mne neoblafnete. Vše, co jsem v tomto bodu řekl, je, že neslaví úspěch pouze ty myšlenky, po kterých je největší poptávka.

Ad 4: Vůbec jste nepochopil, co jsem napsal. Tvrdím pouze, že hrozba virové pandemie není utopií. Zvláště v době neustálého přesunu lidí mezi zeměmi a kontinenty.

Honza42 10.3.2009 17:12

Re: Svatá prostato.

Existují stovky hrozeb. A o hlouposti svědčí hysterické reakce na některé z nich. Zvláště pak, když opatření jsou zjevně nesmyslná.

LUKISS12 10.3.2009 17:25

Re: Svatá prostato.

Chápu, musel jste něco neurčitého napsat. Bylo by trapné dát někomu zapravdu.

Emil XX 10.3.2009 19:13

Co Vám říká pojem "španělská chřipka?"

Zrovna nedávno nalezli historikové materiály o virové epidemii, která někdy kolem roku 1570 totálně zdecimovala Indiány v části Mexika. Tenkrá virus, který se vyskytuje sporadicky i dnes, zmutoval tak, že se mohl přenášet z člověka na člověka.

V případě viru AIDS máme sakra kliku, že se nepřenáší vzduchem...

H.K. 10.3.2009 17:56

Re: Až budete postavený přer rozhodnutí, tak můžete i mudrovat

Ano, vymlátit hejno kuřat kvůli jednomu nakaženému je přímo gejzír lidské inteligence. Zvlášt´s ohledem na to, že ptačí chřipka je zcela mimo naší kontrolu, kvůli milionům tažných ptáků,....

Pane Honza42 IP: 90.179.50.xxx  můžu Vás ujistit, že nejde o jedno kuře. Pokud se jedná obecně o chřipkové vyry, tak ty jsou velmi mutagení a nikdo nemá šajn co virus udělá. 1/ Jedná se o velmi nebezpečnou nákazu, která může zdecimovat chovy , v tomto případě drůbeže natolik, že to ovlivní zásobování potravinami. 2/ Může to ovlivnit vývoz všeho, včetně průmyslových výrobků, protože každý stát chrání svoje území před vznikem nákaz. 3/ Likvidace chovu je pro stát nejefektivnější a nejlacinější způsob ochrany před rozšířením nákazy. 4/ H5Nl je první případ přenosu chřipkového viru na člověka / u lidí se vyskytuje H 1,2,3/. Zatím nebyl zaznamenán přenos mezi lidmi. Pokud by vznikl mutant s některým běžně se vyskytujícím virem, který by byl silně patogenní, tak by mohla vzniknou pandémie jako byla Španělská , Honkogská chřipka. Španělská chřipka zabila 30 milionů lidí. H5N1 je velmi podobný viru Španělské chřipky.

Nevím jak jste odvážný chlap, ale přál bych Vám, aby jste byl postavený před rozhodnutí jaké řešení přijat. Nemyslím jako rozumbrada.

H.K. 10.3.2009 17:57

Re: Až budete postavený přer rozhodnutí, tak můžete i mudrovat

...chřipkové viry....

Honza42 10.3.2009 18:12

Re: Až budete postavený přer rozhodnutí, tak můžete i mudrovat

No dokud je volný pohyb osob z oblastí, které jsem popsal výše, jsou jakákoliv opatření zbytečná. Pokud se někdy tento virus přenese na člověka, bude to na 99% v Asii.

H.K. 10.3.2009 18:23

Re: Až budete postavený přer rozhodnutí, tak můžete i mudrovat

Jistě. Vyloučit se to nedá, ale snaha je minimalizovat riziko. Musíte dostat infekční dávku, abyste onemocněl. Při stávající hygieně u nás je  málo pravděpodobný přenos ze zvížete na člověka. Ale vznik mutace je něco jiného. Zatím bylo "míchačkou" virů prase. Alespoň, tak se to předpokládá. Pokud  jde o přenos mezi vnímavými jedinci, tak virus pokud se setká vnímavým organismem, tak nabírá na virulenci a naopak. Pokud dojde k setkání např. viru H5N1 s jiným virem může vzniknout mutant úplně jiný, který se bude lehce přenášet mezi lidmi.

Ladislav N 10.3.2009 16:23

Re: Trocha realismu

Kdyby se lidé opravdu pídili po tom, jak nezničit budoucnost svým potomkům, rozhodně by nemohli volit komunisty s Paroubkem, aby jejich prostřednctvím zanechali potomkům tisícimiliardové dluhy.... a vysoké daně, kterámi je budou muset zaplatit.

LUKISS12 10.3.2009 17:10

Re: Trocha realismu

Vážně si myslíte, že to může vést ke smrti našeho potomstva? Vždyť to funguje už tolik let!

Honza42 10.3.2009 17:14

Re: Trocha realismu

Ano, evropský socialismus je naprosto nejreálnější hrozbou pro moje děti. Dokonce smrtelně nebezpečnou. A to myslím naprosto vážně.

MilanR 10.3.2009 17:18

Re: Trocha realismu

Kolik let fungoval Sovětský svaz? Naštěstí to nebylo na věčné časy a nikdy jinak ...

H.K. 10.3.2009 18:01

Re: Trocha realismu

Socialismus sice nefuguje, ale je tady cca 100 let. Lidstvo je tady o kousek déle. Pokud myslíte jestli to tady bude fungovat do neděle, tak to určitě bude. Je taky otázka co považuje za fungování.