12.12.2019 | Svátek má Simona


ŠUMAVA: Zavřená silnice

22.11.2019

Zločinný ekoterorismus opět poškozuje lidi na Šumavě

Je to další zbytečná šikana. Obce spolku Euregio, především Horní Planá, Kollerschllag a Wegscheid, protestují proti chystanému zákazu nočních jízd na silnici v úseku mezi Novou Pecí na Českokrumlovsku a rakouským Schönebenem. Tato silnice by měla být zapovězena autům mezi 22. a 6. hodinou.

Nejspíš se jedná o hrubou byrokratickou chybu, protože původně měla být po opravě, která skončí v nejbližší době, pět let monitorována, jestli po ní nebude jezdit více než 300 aut denně. Teprve pak měly z důvodu ochrany životního prostředí přijít na řadu restrikce. Silnice totiž vede CHKO Šumava.

Může to však být i jinak. Pracovník Jihočeského krajského úřadu totiž z nepochopitelných důvodů rozhodl, že zákaz bude platit už od skončení oprav! Lidé znalí tohoto problému dotyčného úředníka podezírají, že je příznivcem ekologických, někdy tedy spíše ekoteroristických hnutí a jedná v jejich zájmu. Tento čin by to potvrzoval.

To je špatné z více důvodů. Po té silnici jezdí lidé z Hornoplanska do Rakouska za výdělkem. Může se stát, že se v zaměstnání zdrží nebo budou mít odpolední směnu a pak už by museli čekat do rána, než se silnice znovu otevře. Anebo budou muset přijet do práce už před šestou hodinou. Co pak? Existuje pouze jedna náhradní možnost, a to vydat se přes Bavorsko a hraniční přejezd Strážný, což by znamenalo asi čtyřicetikilometrovou objížďku. Vzhledem k tomu, že v okrese Český Krumlov je nejvyšší nezaměstnanost v Jihočeském kraji a pracovní místa platově srovnatelná s Rakouskem se v něm téměř nenacházejí, není řešením ani návrat za prací do Česka.

Počet vozů, které po této silnici jezdí do Rakouska, by mohl být dokonce i nižší nebýt nesmyslného odporu ekologistů a tzv. ochránců přírody proti lanovce Klápa – Hraničník, která by měla českou stranu propojit s rakouským lyžařským areálem Hochficht. Autobusy a auta by zůstala zaparkována na české straně, lanovka by lyžaře vyvezla na kopec a ti už by potom lyžovali na rakouské straně. Ale z hlediska ochrany přírody to prý zase není možné. Takže auta a autobusy míří po hraniční silnici přímo až do rakouského střediska. Sice životní prostředí trpí víc, než v případě lanovky, ale to zřejmě ekologistům nevadí.

Jsem přesvědčen o tom, že bychom měli myslet především na lidi, kteří v této oblasti žijí, a životy jim usnadňovat a ne ztěžovat. Také úředníci, kteří prokazatelně vydávají protiprávní a nesmyslná rozhodnutí, by měli být za svá pochybení trestáni.








 Neviditelný pes
Toto je DENÍK: do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy.
Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston), příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce Jiřímu Wagnerovi, redaktorovi NP (nickname JAG). Rubriku Zvířetník vede Lika.