19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Změnit způsob života

Myslíte si, že epidemie už končí? Snad ano, ale jistota není. Myslíte si, že se skutečně vrátíme k normálu? Tady už vůbec nelze prorokovat, ale můžete si všímat detailů. A to i osobně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Donát 6.6.2021 22:50

Tak pokud pod slovním spojením způsob života rozumíte jen způsob obživy, pak ano, to už máme skutečně tisíce let stejné. Od dob, kdy se kočovní lovci a sběrači změnili na usazené zemědělce. V souvislosti s tím bych konstatoval, že na lidech, kteří kočovat přestali v relativně nedávné době je dobře vidět, že to nejde jen tak na hned ;-)

Š. Hašek 6.6.2021 20:07

R^R^R^

Ti dnešní modernozoufalci si pletou používání pračky namísto valchy se změnami na mozku člověka.

Mozek člověka je již hodně dlouho stejný. A bude. Člověk se tak snadno nešlechtí jako hrách nebo kočky.

Nějak ti mudroprdové přestali mluvit o genomu člověka. Protože zjistili, že vlastně nic nezjistili!!!

R. Langer 6.6.2021 20:00

Nová doba žádá nové ZLOČINY! :-P

R. Langer 6.6.2021 19:59

Vážně? A copak podstatného se v životě člověka změnilo například od dob starobylého Egypta? Copak se změnilo v životě člověka od dob říše římské? Jak JINAK tehdy lidé žili? Obávám se, že si pletete technologie se životem, to je ovšem obecně oblíbený omyl. :-P

S. Donát 6.6.2021 18:55

Můžu potvrdit. Půl dne po očkování mě brněla ruka. To si asi ten nový 5G čip stahoval aktualizace a moji ruku použil jako anténu.

S. Donát 6.6.2021 18:54

Aha. Naprosto stejný. Tak jo. Mnohé se mi ve spojitosti s některými vašimi komentáři osvětluje.

M. Pivoda 6.6.2021 14:04

Současná americká obava z Číny (která nutí USA měnit zavedený způsob života, konkrétně zavedený způsob byznysu). Zpráva ze dne 21.5. 2021:

.... China-style national plan. Jake Sullivan, now President Joe Biden’s national security adviser, last year advocated for a more active government role in shaping the national economy. Noting that Beijing’s subsidy programs “have already paid off handsomely in several areas,” he and his co-author, Jennifer Harris, a fellow at the Roosevelt Institute, argued that “U.S. firms will continue to lose ground in the competition with Chinese companies if Washington continues to rely so heavily on private sector research and development.”

Google Translate

Čínský národní plán. Jake Sullivan, nyní poradce prezidenta Joe Bidena pro národní bezpečnost, se v loňském roce zasazoval o aktivnější roli vlády při formování národní ekonomiky. Berouce na vědomí, že pekingské dotační programy „se již v několika oblastech pěkně vyplatily“, on a jeho spoluautorka Jennifer Harris, členka Rooseveltova institutu, tvrdili, že „USA firmy budou nadále ztrácet půdu pod nohama v konkurenci s čínskými společnostmi, pokud se Washington bude i nadále tolik spoléhat na výzkum a vývoj v soukromém sektoru. “

M. Pivoda 6.6.2021 11:57

"Nová doba, žádá nové činy!"

Z. Lapil 6.6.2021 9:16

Zkuste se nad tím grafem zamyslet. Ale opatrně, mohl by vás vyděsit k smrti.

J. Roškota 6.6.2021 7:03

čipy se už aplikují při očkování

R. Langer 6.6.2021 5:20

Ano, populace evidentně stárne. Neustále. Tím se dá to zvýšené procento úmrtí vysvětlit zcela dostatečně, přičemž ani bez kovidu v budoucnu nebude pravděpodobně klesat, pokud budeme seniory neustále děsit k smrti neexistujícími epidemiemi a budeme je držet léta izolované o samotě mezi 4 stěnami. Ale klidně s těmi veselými historkami pokračujte. :-P

R. Langer 6.6.2021 5:12

Ano, proč kritizovat například marxismus, aniž byste si jej napřed pořádně nenastudoval? V tom přece není problém. Co tak pořádné studium potřebné k odsouzení nacismu, Main kampf máte v knihovně jistě taktéž, stejně jako tam máte například spisy Lenina, Pol-Pota a Mao-c-Tunga.

Ano, rozhodně jsem téhož názoru, že k tomu, abyste mohl bojovat s nepřítelem a odsoudit jej, je dobré znát jeho metody. Tak jste to samozřejmě myslel, že? :-P

R. Langer 6.6.2021 5:04

Přesně! A hlavně - žádná epidemie, natož pandemie vůbec NEEXISTOVALA!

R. Langer 6.6.2021 4:59

Způsob zivota člověka se nezměnil PO TISÍCE LET. Mění se pouze technologický a technicky komfort jeho života, přičemž vůbec ne vždy k lepšímu, zatímco člověk sám a jeho ŽIVOT zůstává NAPROSTO STEJNÝ včetně toho, že se dodnes nedokáže z celé té historie jakkoliv poučit. :-P

R. Langer 6.6.2021 4:54

To není jeden hlas, a doufám že u voleb se to konečně pořádně projeví, ty naše malá hloupoučká UI. Je ovšem pravdou, že v demokratickych zemích může levičácká lůza tu demokracii ve volbách snadno zvrátit v totalitu. :-P

R. Langer 6.6.2021 4:50

Žádný kapitalismus v Číně NEEXISTUJE, ty naše malá hloupoučká UI. Ale chápu, že při svých chabých ekonomických znalostech nechápeš rozdíly mezi totalitním a demokratickým systémem. :-P

P. Kubáč 6.6.2021 2:55

Vítejte v digitálním pekle.

J. Vintr 5.6.2021 23:55

Víte kolik se na těch milionech testů ve školách trhne peněz?

M. Pivoda 5.6.2021 21:31

Cituji: "... Sociální kredity rozvíjí komunistická Čína. ..."

To všechno Číně umožňuje především tzv. čínský státní kapitalismus (kterému Číňané prostě říkají jen "čínský přístup"). Taková konstelace způsobu řízení společnosti, ekonomiky a technologie ještě nikdy v historii na planetě Zemi neexistovala a zdá se, že je mnohem životaschopnější, než různí mudrlanti (politologové, ekonomové, ...) kdy předpokládali.

Historii píší vítězové! A to bude kdo?

J. Jurax 5.6.2021 21:27

Ano.

A všechno to budou krmit bezemisní soláry a fofrníky. A když nezafouká a sluníčko zakryjí mraky, celý systém zkolabuje a bude masakr.

:-)

J. Jurax 5.6.2021 21:20

Jest tedy třeba ne změnit, ale vyměnit politiky! A doufat, že ti noví nebudou ještě větší pacholci než ti vyměnění :-)

S. Donát 5.6.2021 18:34

Způsob života se mění stále, podobně, jako třeba klima. Problém je, když se někdo pokouší prosadit změny nárazově a bez ohledu na přání většiny.

M. Pivoda 5.6.2021 18:15

Jeden hlas z 10,71 milionu Českých občanů.

Odporem proti změnám lze asi vysvětlit současné zpoždění technologického pokroku - oproti původním odvážným technologickým projekcím. Technologický potenciál se tedy vyplňuje poněkud pomaleji, než by ideálně mohl. Ale určitě se nezastavil.

Co dokáže popohnat technologický pokrok? Dva příklady:

1. Fakt je, že pandemie Covid-19 fakticky popohnala distanční vzdělávání (což je především technologická záležitost).

2. Faktem je, že politické soupeření světových velmocí urychlilo přistání člověka na Měsíci (on 20 July 1969). Takový projekt by žádný ekonom nepodpořil (nezdůvodnil by ho). To tehdy bylo čistě politické rozhodnutí. Ekonomická pozitiva se hledala až po přistání.

V. Petr 5.6.2021 14:33

Způsob života měnit NECHCI! A nechci ani politiky, kteří mě k tomu nutí. TEČKA!

J. Nevrkla 5.6.2021 12:43

Takový technologický pokrok je pro mě zrudnou představou. A auta nás dovezou jenom tam, kde to dostaneme povoleno a pokud bychom náhodou vstoupili do vozovky, dostaneme ránu od obojku.

M. Pivoda 5.6.2021 12:06

Technologie je dvousečná zbraň.

Čip pod kůží, nebo alespoň povinný mobilní telefon pro každého chodce, by podstatně zjednodušil a urychlil zavádění samo-řídících automobilů (především elektromobilů).

Každý chodec by tak průběžně vysílal signál o své poloze, rychlosti i směru pohybu. Dozorující počítač, přes síť 5G, by vyhodnotil, zda jsou chodci na kolizním kurzu s pohybujícím se automobilem a provedl patřičné rozhodnutí. Takže řízení pohybu chodců a automobilů by se přiblížilo dnešnímu řízení letového provozu letadel.

Technologie je dvousečná zbraň.

M. Pivoda 5.6.2021 11:59

Změnit způsob života v Česku: Máte zahrádku?

... „Jistý trend se dá vysledovat v tom, že mladí lidé v současnosti zahrádkaří více než třeba před deseti lety,“ potvrdil .... Za pandemie se to projevilo i v rekordním zájmu Čechů o koupi chaty či chalupy.

Výzkumníci zjišťovali, kolik procent ze své potřeby si lidé sami vypěstují. „Bylo to zhruba 28 procent ovoce a zeleniny. ...

Z. Lapil 5.6.2021 10:22

TEĎ! 100 000 za průměrný rok - jednoznačně ano. To je zhruba 2000 měsíčně.

ALE: mezi zářím a dneškem je průměrná týdenní úmrtnost o 10% až 100% větší. Abych nepřeháněl - těch 100% jsou vyslovené špičky - 2x někdy loni v říjnu a 1x letos v březnu.

Možná ti lidé neumřeli na covid a za jejich smrtí stojí nějaký dosud neznámý faktor, ale ti lidé zemřeli a jsou mrtví. Abych nemátl - někde jinde jsem se dočetl, že ten nárůst jen asi ze 2/3 číselně odpovídá všem mrtvým s covidem, zbylá třetina je jaksi navíc; samozřejmě se nabízí zanedbaná lékařská péče a vše, co určitě taky dokážete vyjmenovat.

Zdroj: Český statistický úřad: https://www.czso.cz/csu/czso/obypz_cr. Někteří tady, mám dojem, jsou ochotni tvrdit, že Babiš nebo kdo čísla ČSÚ falšuje, ale do podobných hypotéz nejsem ochoten zabřednout, to bychom za chvíli skončili u toho, že předsedou vlády není Babiš, ale úplně utajený iluminát, který se náhodou jmenuje Babiš.

Černě veselá historka při sobotě: okresní město, doktorka, ve vedlejších dveřích spřátelený obchod tipu "vše za 50,-", kam chodí kupovat propisky a vůbec drobné zboží, kterého je prý v ordinaci potřeba překvapivě mnoho. Paní doktorka takhle v pátek odpoledne vstoupila a požadovala "velké silné pytle na odpadky", čímž prý personál pečlivě sledující pandemii upřímně vyděsila, takže musela vysvětlit, že opravdu nepotřebuje pomoct s úklidem mrtvol.

Š. Hašek 5.6.2021 10:06

Souhlas.

Š. Hašek 5.6.2021 10:06

Souhlas.