23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Jakub S. 31.10.2006 1:47

Suma sumárum:

Ano, v mnohém je to pravda. Jenže - nikoli celá. Zalévá mne zoufale smutný pocit: pane Neffe, to opravdu nemáte k tomu našemu tak předlouho zaznávanému úžasnému opojnému dějinnému 28. říjnu osmnáctého roku potřebu uveřejnit (i) něco důstojnějšího či prostě pozitivnějšího? Když už TV to prakticky bojkotuje - kdyby se neudílely řády, tak to náhodně zde dlící cizinec vůbec nezaregistruje? V rozhlase je to o něco lepší, jenže kolik nás jej poslouchá? Pane Neffe, víte, že Vás velice beru. Tak prosím: tohle je  d o t a z .  Odpovíte - zde či soukromě? Máte ještě kromě nové rodiny (závidím, já jsem dvakrát ovdověl a teď už nemám odvahu hledat), psů, sci-fi a fotografie i pocit jakési samozřejmé sounáležitosti s národem, státem, jazykem - a potřeby opřít se bezbřehému flagelantství - specialitě Čechů, kterou nikdo odjinud nechápe?! - JS, historik a překladatel

Doktor mediciny. 29.10.2006 21:45

Inspiraci hledat v Americe...

Jo,   v  listopadu 1963  střelili  J. F. Kenedyho   v  Dalllasu na  ulici,  žáci  místní   měštanky  tomu spontáně   tleskali..DNES...posranej   poslanec Pohanka/ a to je  lékař/  uteče, protože má  strach   vo    kejhák...Měl  by  nosil   kiolt   ráže 9   a  neschovávat  se...Tak  vypadá   Americká   demoklracie...Kenedy   kynul  dyvům, dostal 2 smrtelné   rány...Dodnes  nemají   vraha...Lee Oswald  byl  průměrný  střelec....Warenova komise  byla podprůměrná..

Jarda 29.10.2006 22:21

Re: Inspiraci hledat v Americe...

Nez sem zacnes malovat ty svoje nesmysly, nauc se radeji nejdriv poradne psat ty mudrlante jeden.

Doktor mediciny. 29.10.2006 21:40

Štefánik tlačil.....Vychován Jakobíny ????

Již   jednou jsem  tady   psal, že    neukázněný   ministr   války   Rostislav  Štefánik...moc  netzlačil...Letěl   v   italském  letadle, měl  tam     dole pod   křídly italský  prapor/podobný   madarskému/  a mí    příbuzní  ho  sestřelili...Jednalo se o   italské   letadlo  značky  Kaproni,  trosky  sou pod   Bradlom...Štefánik neměl  ani  naši  státní  příslušnost...Byl   francouz...

Lékař 29.10.2006 21:32

Versus Krejčí....Moji prarodiče..

Pane, prarodiče  nebyli  kompaktní  součástí  Rakouisko-Uherska, jak se nám   tady  snažíte  namluvit.Můj  jeden   dědeček   byl  oberleutnant   reg. neunundneunzin Zneim, druhý byl   francouzský    legionář....Rakousko   bylo  ekonomický, politický a vojenský celek, nemělo se   bourat...Se   Slovákama  jsme se  roztrhli...Jako 18  letý sem byl na  hrnicích  v zákopech...Ohrožovali je  Madaři...V roce 1965  už    sice   regiment   neunundneunzig neexistoval, ale z těch samých  kasáren jsem  pomáhali při  povodních...No a   dneska  nás   Slováci  nemají  rádi..Kde je  chyba???

Filosof 29.10.2006 18:54

článek je hezký,kompaktní,ale proč trvalý výzva??

Pane  VRBO, jaká  trvala  výzva?????K čemui  chcete  tebto   národ/ a snad i Slováky/   vyzávat?????Nepodařilo se mi tio pochopit..

Důstojník reservista. 29.10.2006 18:13

Jasnozřivost článku je limitována čecháčkovstvím..

V  různých  pramanech, třeba  ve   filmu který   běžel  v  roce 1968  se   poukazovalo na to, že   již T.G.Masaryk  měl určité pochybnosti, že  zde  může   Šeskoslovensko   existovat  samostatně..Po ukončení 2.světové  války  jsem   v   důskledku   dohod v Jaltě  a Postupimi de   facto  samostatní  nebyli  a  různé  porušování  práva, spravedlnosti   atd   nebylo jistě  z  hlavy  Klémy  Gottwalda jak se nám to  snaří    podsunout pan Topolánek/nebo těm hlozupějším/..

Psycholog,lékař.. 29.10.2006 18:02

Šakal....Po bitvě je každý generálem, že jo...

S   opdstupem  mnoha  let  se taky přichází  třeba na myšlenku, že   atentát na   říšského   protektopra   nebyl  zas  až tak moc   vhodný....

Že pověšení  doktorky Horákové   bylo  přípiš   silné.....Hlavně že když  tady byla Sovětská  okupace, tak   všici  vlezli do    Svazu přátel, někteří  donášeli STB....No a pak z nich  byli   inkvizitoři OF...

Psycholog,lékař.. 29.10.2006 17:58

Po obcích na Jižní Moravě...

Jsou   stovky  podobenek   vojínů, kteří položili  svůj  život  za  Rakousko-Uhersko

Psycholog,lékař.. 29.10.2006 17:57

Svoboda byla zjískána na nenáviděné habsburské monarchii

Palcký  ovšem  říkal, že kdyby nebylo  Rakousko-Uhersko muselo bychom ho   vytvořit.Můj děda byl rakouiský  důstojník,rozuměl tomu možná líp, než Vy. Rakousko-Uhersko bylo  mocný politický ekonomický a   vojenský  celek. Mocnost, které vyhrály l světovou  válk tady  nemohly něco takového potřebovat...Kdyby  to    ty  mocnosti  nechtěly, kde by byl Masaryk, Beneš,Štefánik, Švehla,  a  ostatní....

NevericiTomas 29.10.2006 21:16

Re: Svoboda byla zjískána na nenáviděné habsburské monarchii

No ten celek byl hlavne ne-mocny

vévoda Atreides 29.10.2006 21:40

Re: Svoboda byla zjískána na nenáviděné habsburské monarchii

Souhlasím s Vámi.

Hnyk 29.10.2006 16:46

Možná je to daleko jednodušší

Dej lidem nažrat a nebudou myslet na válku:-)

Násilnické režimy (ať levicové, pravicové a nebo nacionalistické) vznikly především tam kde panovala bída. Poražení museli platit reparace. Průmyslové Porýní bylo obsazené Francií, bývalé rakouské průmyslové a zemědělské oblasti teď patřily k Československu. Rakousko muselo r. 1918 žebrat v Československu o pokračování dodávek potravin, jinak by byla Vídeň vyhladověla. V československo-polském konfliktu šlo předvšim o oblasti s uhelnými ložisky a Maďaři na tom nebyli o moc líp. Naproti  tomu Československo nemuselo platit žádné reparace a bylo po r. 1918 mezi 10. nejrozvinutějšími zeměmi světa.

ondys 29.10.2006 16:31

VOLEBNÍ ÚČAST

Je to bída spojená s nevábnou budoucností, kdy budeme platit za pohodlné přivírání očí. Jsem dost starý, abych si z ní dělal hlavu a po vládě sociálních demokratů, kteří ústy Špidly preferovali odbory a k OSVČ se zachovali jako k obtížnému hmyzu, mi nemá kdo co vzít. Řízení a přerozdělování peněz z centra je relikt, který přitahuje různé podvodníky a gaunery. Při současném nezájmu lidí chodit volit a podílet se na živení státniho molocha to nemá mnoho společného s představou o svobodě občana ve funkční demokracii. Partaje s mizivým počtem členů (vzhledem k populaci) sledují v parlamentě především své zájmy v boji o moc a podle toho vypadá způsob vládnutí. Jako jeden z mála způsobů selekce, díky které se můžeme zbavit příliš drahých darmožroutů bez společenských otřesů, se nabízí možnost to obrátit a vytvářet základ struktury moci spojené s přerozdělováním v obcích, kde zastupitel je občanu nejblíž a musí prokázat konkrétní uspěch, aby mohl postoupit na vyšší mocenský stupínek.

 http://web.quick.cz/ondys

zvědavec pravý 29.10.2006 22:36

Re: VOLEBNÍ ÚČAST

Ze zkušenosti ze svého statutárního města mohu tvrdit, že zastupitel ODS je občanu daleko, tak daleko ... . Jediné, co jej zajímá, je příjem z jeho členství v dozorčích a správních radách  městských akciovek. Obecní zastupitelé, to jsou ti praví draví darnožrouti.

Historik 29.10.2006 13:17

Dobře kamuflovaná propaganda českých monarchistů

Svoboda byla získána na nenáviděné habsburské dynastii a na domácí veskrze cizácké šlechtě. I ta šlechta, která si říkala "česká" měla s tímto národem vždycky pramálo společného. Zrovna tak jako dnešní šlechta, která si také říká "česká", ale její "češství" spočívá jen ve snaze schlamstnout tady v České republice majetky, které jí tady byly spravedlivě zabaveny, když pro svou nenasytnost neváhala šlechta tomuto českému národu škodit. Šlechtě nedalo žádnou práci kolaborovat s nacisty, kteří chtěli český národ vyhladit a vymazat ze světa.

Martin Vrba je podle obsahu svého článku monarchista a taky učitel v republice, chudáci děti jestli jim tluče do hlaviček tyto nesmysly.

vévoda Atreides 29.10.2006 21:39

Re: Dobře kamuflovaná propaganda českých monarchistů

Soudruhu Historiku, nás ty tvoje bolševické žvásty nezajímají. Pokud totiž někdo kolaboroval s nacisty, tak to určitě nebyla globálně česká šlechta, ale spousta takových jako ty.

P.s.: Já jsem také monarchista a to že někdo někde řekne pravdu o stavu věci z něho ještě monarchistu nedělá. Dej se vyšetřit jako soudruh Paroubek, který vidí všude ODSáky. Ty evidentně vidíš všude monarchisty. ;)

šakal 29.10.2006 12:12

...To jsem si pěkně početl!...

Ale, líbějí vodpustit, já dám spíš na trochu jiné čtení:

...Hledání pravdy je stejně klamnou civilizační předností jako tolerance. Dobrat se pravdy je důležité ve filozofii. V životě národů má pravda katastrofální důsledky, neboť žádný se nemohl zrodit a udržet bez zrady, lží a sobectví...Nahradí-li neúprosná pravda všechny mýty, národ se neodvratně zhroutí a stane se kořistí vlastníků mýtů silnějších...“

Tohle před časem napsal o tom věčném "demýtizování" a snaze "vidět věci v širším kontextu" Zdeněk Švácha. Psal to v souvislosti s obecnějším trendem, který se v západní kultuře stále mohutněji uplatňuje. A pan Vrba ho teď spolu s panem Doležalem, Mandlerem či Mlynárikem snaživě do naší země dovážejí, abychom tu ve věcech aktuálních společenských trendů tak nezakrněli. Za sebe říkám, že mě tahle osvěta těší - alespoň člověk nezpovyká. Alespoň si nezačne myslet, že svoboda a vlastní státnost je něco jednou pro vždy hotového. Že si to teď jenom s těmi ostatními konečně všechno vysvětlíme...a pak už bude dobře. Je dobré mít na paměti, že se vždycky najdou takoví, kteří to přeci "tak dobře mysleli" - až z toho "dobrého" vznikla další válka.

Odrodilec 29.10.2006 19:45

Re: ...To jsem si pěkně početl!...

Snad mate pravdu...

tezko to ale v mych ocich omluvi svinstva pachana ve jmenu cesstvi v Sudetech. Svinstvo je svinstvo v jakemkoli kontextu.

NevericiTomas 29.10.2006 11:59

Spravny cas a misto

Vlastne by se s vetsinou veci v tomto clanku dal osuhlasit.Jenomze je typicky ceske, ze ho autor sepsal k 88. vyroci zalozeni statu. Ma snad autor pocit ze je tato zeme jedina, ktera se musi vyrovant s nelehkymi udalostmi sve zrovna minule  historie...

Ktera zeme Evropy se muze zprima podivat do sve historie?Je to Nemecko, ktere se z kulturne, vedecky a hospodarsky nejvyspelejsi zeme kontinetu propadlo az mezi zlotrile staty, bylo potupne rozdeleno a dodnes se marne snazit vratit na pozici ktera mu patrila? Je to Velka Britanie, ktere stacilo 10 let mezi roky 1930 a 1940 aby se z velmoci c 1. propadla mezi druhorade mocnosti, nekam na uroven Japonska, Indie...Je to Rusko, ktere ztratilo 100 let(!!)?Jsou to Polaci, kteri svym halasnym nacionalismem zakryvaji svoji kolaboraci s Hitlerem, ktera jejich stat malem stala zivot? Je to Francie...ne na tu nemyslete, ma-li vam chutnat nedelni obed...Kazda zeme a narod ma sva traumata se kterymi se musi vyrovnat.Alen v den zalozeni statu bychom meli vzpominat predevsim ty udalosti a lidi na ktere muzeme byt hrdi a kteri nas moho inpsirovat k osobni statecnosti.

šakal 29.10.2006 12:30

..Přesně tak!...

...Ta míra nevkusu je pro jistý druh lidí celkem příznačná. Připomíná mi to Zaorálka, který nás při předloňském projevu k 28. říjnu nabádal, abychom zas "tolik neslavili". Že prý se na tom slavení mohou přiživovat nějaké myšlenky nacionalismu...či co! Že jen evropská myšlenka nás může zbavit našich národních nectností a vůbec tak nějak české zaprděnosti. Musel jsem se tehdy smíchy popadat za celý pokoj...;-)

A vzpomeňte na Šípka s Kocábem - ti zas v loni 17. listopadu zkoušeli strhnout na Hradě českou vlajku, aby tam mohli vyvěsit symbol té "evropské myslenky" ;-P

Důstojník reservista. 29.10.2006 18:16

D a l o b y s e ř í c t..

že   Zaorálek  skouzl  na  platformu   kosmopolitního   revizionismu..(Y)

Vašek 29.10.2006 10:27

naprosto

Naprosto souhlasím s vaším článkem.Vašek.

zvědavec pravý 29.10.2006 10:06

Kyvadlo

Řečeno slovy Rašína, Češi dali svoji dočasnou poválečnou převahu podepřenou vůlí velmocí sudetským Němcům sežrat- viz např. český poštmistr a četník v každé německé vsi. A za dvacet let ji zase dali sežrat oni Čechům podepřeni silou Hilterova Německa. Otázkou zůstává, zda by se Němci v roce 38 nechovali stejně, i kdyby  v ČSR byla národnostní otázka řešena citlivěji - např. dle švýcarského modelu.

čtenář 29.10.2006 11:26

Re: Kyvadlo

Nejspíš ano, protože oni nesli velice těžce rozpad Rakousko-Uherska a své formální odtržení, jak to oni vnímali, od německé sounáležitosti.

Důstojník reservista. 29.10.2006 18:20

Zvědavec pravý...je třeba to řešit s politickým nadhledem

se znalostí  hisotrie  atd.Rodiče bydleli v pohraničí.Němci  útočili   ny  Židy.Vytloukali jim okna...To byla   špatně   řešená   politika  menšin??Panme   Bože, žijete   v tomto státě??

alf 29.10.2006 7:27

Tak nevím, pane učiteli

Tak nevím, pane učiteli, co po přečtení Vašeho článku udělat. Máme začít mluvit německy a požádat o přípojení k SRN nebo všichni spáchat sebevraždu, aby to tu zabral jinej, lepší národ, nějaká velmoc ? Jestli pracujete ve škole a tyhle plky povídáte svým žákům, tak to Pán Bůh s náma.

michal 29.10.2006 8:05

Re: Tak nevím, pane učiteli

Pokud Vás, pane, po přečtení článku napadají takové úvahy, tak se jimi řiďte. Já tam čtu především snahu vidět věci v širších souvislost, bez falešných hrdostí. Taky nevím, jak bych se tehdy zachoval, ale s odstupem lze snad ty záležitosti posuzovat bez účelových nepravd. Přečtěte si např. Zweigův Svět včerejška, autor mluví z jiné pozice vlastně o tomtéž.

Jan Krejčí 28.10.2006 22:37

Tak nevím, jste učitel tělocviku, dějepisu, nebo občanské nauky?

Trochu mne zaráží, že nám tu dobu popisujete, jako by jste ji zažil na vlastní kůži. Moji prarodiče mi říkali něco jiného. A říkají mi to i dokumenty té doby. Proto doufám, že je Vám hodně přes stovku.

Sakra, ale to jste pak náramně bystrý stařík. Gratuluji. Děti z Vás mají určitě radost. A gratuluji i našemu školství. Konečně se mládež dozvěděla pravdu! O nic nešlo, nejde a nikdy nepůjde.

Pozorovatel 28.10.2006 21:31

Tolik hloupostí v článku i v některých komentářích svědčí o tom

jak u nás byla nejen za komunistů ,ale i v období České republiky zanedbána výuka historie, předevší dějin českého a československého státu.Čtu-li komentáře ,je mi líto jak málo národní hrdosti je v těchto příspěvcích. Učme se u Poláků co je to národní hrdost. A prosím vás všechny, nepište hlouposti, raději si sedněte k Toukám českou minulostí.