19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Za všechno může Klaus!

Vzpomínám na začátek prosince 1989. Václav Klaus byl tehdy, před svým jmenováním ministrem financí ve vládě "národní jednoty" či "národního porozumění", širší veřejnosti naprosto neznámý. Zato Václav Havel byl již tehdy zcela nezpochybnitelným symbolem tzv. "sametové revoluce".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Novotný 4.10.2012 0:33

Václav Klaus je v tom nevinně

Naopak je úžasné, že takový člověk je zde prezidentem. Jest inspirativní, tajemnou záhadou, jak se to mohlo stát. Dokonce dvakrát za sebou. VK je vizitkou celičkého našeho občanského společenství. A to, že jej mnozí bezmezně obdivují, že jej považují za největšího myslitele dvacátého století, že mu vůbec věří, to by mělo normální lidi vést k určité ostražitosti. Zdali to špatné, co vidíme, není ve skutečnosti ještě mnohem horší?

B. Rybák 4.10.2012 15:48

Re: Václav Klaus je v tom nevinně

Ano. Euro-hujeři, pravdo-láskaři a ekofašisté jsou daleko větším zlem, než se dnes i mnohým jejich kritikům jeví. Ti ale určitě V. Klause nevolili. Toho prosadila nepřehlédnutelná úcta, kterou k němu chovají normální (nezamindrákovaní, logicky myslící, čestní) lidé.

P. Brodský 4.10.2012 0:07

KLaus dostane tunel blanka

Bude přejmenován ma Klausův tunel

J. Kanioková 3.10.2012 18:33

Dík, autore, máte naprostou pravdu....!

V. Kusý 3.10.2012 18:32

Z Vašich slov, pane Hermánku, čouhá jak sláma

z bot nechuť k Václavu Havlovi.Nejsem jeho bezmezný obdivovatel, ale proč se první český prezident nejmenoval Hermánek, když Havel byl takový nýmand ? Vaše adorace pana Klause je také půvabná, což jeho "odpor ke komunismu" na způsob "šedomyšovitosti" nebyla svým způsobem nepolitická politika ? A na konec, kopat do ležícího, či dokonce mrtvého, za mých mladých let bylo neodpustitelné.Ale časy se mění,a lidé s nimi.Bohužel i mravy a vše k horšímu.

P. Han 3.10.2012 19:30

Re: Z Vašich slov, pane Hermánku, čouhá jak sláma

Chm, nepolitická politika... Klaus se k politice dostal skrzevá ekonomii. Jeho "odpor ke komunismu" pramenil z toho, že nebyl schopen přijmout jejich ekonomické teorie a bylo mu jasné, že v komunistickém režimu se jiné neuplatní. Svobodný trh potřebuje svobodné prostředí. Jeho semináře byly i o tomhle, proto dost vadil. Ale v nějakém organizovaném disentu se neangažoval. Takže do politiky se dostal vlastně proto, že ho kdosi přivedl do Špalíčku s tím, že je kvalitní ekonom. Protože v celé Chartě žádný nebyl.

J. Řezníček 3.10.2012 16:57

Dosluhující president

Klaus byl pro republiku přínosem  v r. 1989-91 a do voleb r.1992. Zejména proto, že tlačil na privatizaci. Kdyby v té době nechal působit advokáty a jiné právníky, tak privatizace by probíhala ještě dnes.   Tím jeho zásluhy končí.  Rozbil OF.  Okopával Václava Havla. Je tak úžasný ekonom ( finance !) , že dovolil  a předsedá zadlužování státu, ze kterého se už nedostaneme. V mezinárodním styku se chová tak, že k nám nikdo nejezdí a nikdo ho ani nezve ( kromě Kyrgyzstánu). Naštval  EU, Němce Francii i USA . Před ním byl na Hradčanech V. Havel a na př. K. Schwarzenberg, Ivan Medek nebo Jiří Křižan. Teď jsou tam Weigl, Hájek a Jakl. To je sešup o 2 řády.  Mluví o tom, ať každý převezme za sebe odpovědnost. To je správné, ale on celý dlouhý život žije ze státního rozpočtu.

V. Václav 3.10.2012 17:07

Re: Dosluhující president

PAne, mluvíte mi z duše, až na to, že podle různých pramenů Klaus škodil hned ze začátku podle taktovky StB a KgB. Pravda je, že dnes není možno získat objektivní zprávy, založené na skutečnosti. Tohle ale zavedli rovněž hlavně Klausovi lidé. Již od počátklu jeho slova, že nezná pojem špinavé a čisté peníze, nebo více takových Kožených, čachry s pozemky a majetkem pod plachtami kuponové privatizace. Smutné je, že pravda vyjde najevo až po létech, když už tady nebudeme. Můžou za to ale rovněž naši spoluobčané, že je volí a stále se schovávají za zídku ze strachu před vlastní zodpovědností.

P. Adler 3.10.2012 18:16

Re: Dosluhující president

pane reznicku, snad by bylo dobre, kdybyste se podival, jaci sverazove jsou ve vedoucich funkcich zemi, ktere jste vyjmenoval ... banda levicovych eurohujeru (v evrope), banda levicovych zlodeju (v ostatnich svetadilech) ... krome toho, od kdy se posuzuje president zeme podle toho, kolik dostava pozvanek ze zahranici? nemluve uz ani o tom, ze jste zapomnel zapocitat pozvanky od ruznych vedeckych spolku, ktere naopak vaclava klause zvou, nebot jeho odborne nazory je svrchovane zajimaji ... a kdyz uz jsem se tak pekne rozjel, nekdo tady opakuje blaboly o klausovi a stb a kdesi cosi ... zda se, ze ten nekdo zna problematiku stb nejak podezrele dobre ...

J. Kanioková 3.10.2012 18:22

Aha.... Rozbil OF. Okopával Václava Havla.....

A co o tom napsal kdysi Bělohradský, než se k nim přiřadil taky -

"Patří k naší české modernosti jistý protiliberální rys; politika musí být NĚCO VÍC, než jen politika; musí být programem národní existence, náboženskou a mravní reformou, NÁPRAVOU LIDSTVA....

Česká modernost se vyznačuje odmítáním liberalismu ve jménu VYŠŠÍHO KULTURNÍHO SMYSLU našeho národního obrození. Komunistický stát jako stát duchovní odpovídal v očích našich intelektuálů a touhám našim národním více než liberální stát západní, "tento výron civilizace spěchajících trhovců"."

Vida, dnes ale mluví přesně jako ti, o kterých to tehdy napsal.. Zajímala by mě jeho reakce, kdybych mu toto dnes připomněla. S jeho tehdejším soudem naprosto souhlasím.. Dnes jen zírám, jak souzní s Pehem, Kellerem a podobnými...

A jak to začalo, kdo začal s podrazáctvím ? - ttp://jdem.cz/t8822

T. Navrátil 3.10.2012 12:04

Ač Venda je často k nesnesení

přece jen má v řadě otázek pravdu. Přečtěte si jeho knihy Modrá planeta (2x), O evropské integraci bez iluzí.

To však levičáci neodpouštějí...

M. Sedláček 3.10.2012 12:00

Díky za článek,

je to i můj názor.

Š. Hašek 3.10.2012 10:22

Připojuji se k autorovi.

Úspěch, samostatnost v myšlení a konání se v Česku neodpouští.

F. Eliáš 3.10.2012 9:35

Pravdivý článek

P. Lenc 3.10.2012 9:01

Samozřejmně

že za všechno může Klaus.Kdyby ho nebylo, tak by si ho museli všichni fňukalové vymyslet.Že, dámo Špronglová a spol.?Dobrý článek.

V. Václav 3.10.2012 10:46

Re: Samozřejmně

Nedivím, se ekonomicku i morálnímu úpadku tohoto státu, když jeho občané takto přemýšlí. Kuponová privatizace byla zločin století. O Klausovi se záhy budou děti učit jako o jednom z největších škůdců země. Jednoduchá matematika: Proč  se i skuponovou privatizací a rozprodáváním všeho, co se dalo, stát rapidně zadlužil a dluh stále roste? Likviduje se hospodářství, kde se dá.

Pravda, zůstal po komunistech pěkný bordel. Pamatujete se na polistopadevé nadšení a řeči o utažení opasků na několik let a dohoníme západ? Kde to je? Panové, jako Kalus podvedli tento národ. Mnoho lidí včetně mne věřilo a to skutečné nadšení mohlo být využito k dobrému. Dnes sotva někdo uvěří o vizi na chvilku utažených opasků. Informujte se více o těchto pánech, na příklad proč V.Klaus nebyl  v KSČ a proč kritizuje vše kromě bývalého SSSR.

Určitě si řeknete, že to psal komunista nebo jiné takové individuum. Psal to moc zklamaný člověk, který měl s komunisty možná větší problémy, než mnohý z vás pisálků, rektoskopicky oslavující gaunery.

J. Krásenský 3.10.2012 12:35

Možná máte pravdu v tom, co se o Klausovi bude učit nejedna následující generace

Nic nového pod sluncem ani ve státě českém, natož evropském. Sám to tak cítím už leta a proto si střádám knihy, (ty tištěné, nikoli elektronické) na tu dobu temna, která se blíží. (Začal jsem ve chvíli, kdy naši P&L intelektuálové začali přepisovat pohádky pro děti - aby nebyly tak politicky nekorektní). Sbírám knihy historické a historiků, sbírám krásnou literaturu (abych se například vyhnul vylepšené Knihy džunglí nebo Robinsona Crusoe, sbírám i odbornou literaturu z doby před vítězstvím Dobra). Přepisování historie se nezměnilo, jen se k obecně zavrhovanému křesťanství přidává celkové zavržení západní civilizace. To je konečné vítězství Marxe, Lenina, Maa, PolPota... Vždyť nejen energetická politika Evropy přivede společnost k malým zemědělským komunitám, jak prorokuje zelený marxista Keller a jeho soudruzi ze státem vyživovaných enviromentálů.

P. Han 3.10.2012 16:29

Re: Možná máte pravdu v tom, co se o Klausovi bude učit nejedna následující generace

Schovávejte knihy a učte se je zpaměti. Bradbury ten vývoj předpovídal už před 60 lety.

I když ne všechny "vylepšené" knihy jsou špatné. Robinsona Crusoe, převyprávěného J.V. Plevou, jsem ve svých cca 6 letech neodložil, dokud jsem ho nedočetl. A o něco později mě to dovedlo k tomu, že jsem si přečetl i toho původního.

P. Lenc 3.10.2012 13:21

Re: Samozřejmně

Pane Václavíku, nejste sám, kdo měl problém s komunisty, to měl i já "pisálek". ale oproti vám vidím mimo samozřejmé zápory, které budou vždy, také klady, a těch je většina, ať se vám to líbí nebo ne.Fńukejte dál.

V. Václav 3.10.2012 17:01

Re: Samozřejmně

Vá žený pane, zprvu jsem nechtěl odpovědět na váš duchaplný příspěvek, přestávám reagovat na politické věci, ač jsem se poctivě snažil diskutovat s lldmi, kteří ještě sami ohnou hřbet, aby mohli dostat bičem, aniž by se pán příliš namáhal. Myslím, že, jak píšete "fňukání", vypadá poněkud jinak. Ale nedivím se, že je tady taková vláda, že slovo čest a poctivost v této zemi ztratilo svůj význam, protože vám podobbní lidé rektoskopicky dále volí gaunery, aby mohli být tito podivní voliči více a sndněji okrádáni. Vám se líbí, kam to uhlo a včem to žijeme? Tohle pokládáte za demokracii? Pak je mi vás líto. Nebo, neznám vás, patříte do té malé skupinky lidí, kteří nic neměli a pomocí této gaunerkracie a mizerných zákonů a jejich pomocí si taky sandno, rychle, leč nepoctivě, naplnili váček.

J. Kanioková 3.10.2012 18:30

A nečekal jste něco, co nebylo možné ?

Proč mluvil Masaryk o nejméně dvou generacích? Proč Mojžíš vláčel lidi 40 let po poušti?

Já zklamaná nejsem, brzy jsem pochopila, že bohužel je tu zátěž půlstoletí lámání páteří.. A že Masarych věděl, o čem mluví..

Samozřejmě, že se nikomu nelíbí, co se nám tu pořád vrbí.. Ale například - to, že jsou poslední dobou pořád nějaké kauzy, tak já to "vítám", protože v tom vidím, že konečně začímá policie jednat profesionálněji a že se to začíná hýbat. To spíš ten dřívější klid byl známkou nemohoucnosti dnešního režimu.. neschopnosti..¨

půlstoletí pošlapávaná morálka... bohužel... to není na jednu generaci, ta náprava...

V. Václav 5.10.2012 11:33

Re: A nečekal jste něco, co nebylo možné ?

Vážená paní, v tom vám dávám za pravdu. Jenomže jsme více než 20 let po převratu, takže by měly být poměry v zemi pomalu lepší. Nejde mi o peněženku, i když si jako důchodce nyní bez dalšího příjmu příliš nevyskakuji. Jde mi o morálku v této zemi, o chování politiků, rozkrádání i toho posledního, co tady zylo, podporované politiky a úřady. Vám se líbí, v čem žijete? Je mi líto, ale z jednoho zla jsme vpluli do druhého. Po roce 1989 byla obrovská šance vytvořit skuitečně demokratický stát, po utažení opasků na nějakou dobu i hmotně zabezpečený. Klaus sliboval, že po 10 létech se vyrovnáme západu. Chápu sice, že je krize celé konsumní společnosti a tomto světě, vzniká snad jakýsi jiný společenský řád. Ale líbí se vám nedořešené aféry, rostoucí chudoba, zatímco různí prominenti a politici nezřízeně a nepoctivěbohatnou, kryty soudy a úřady?

J. Urban 3.10.2012 8:52

Václav Klaus socialismu nikdy nevěřil, socialismus nikdy nechtěl.

- velmi odvážné tvrzení!

P. Schuster 3.10.2012 10:26

Re: Václav Klaus socialismu nikdy nevěřil, socialismus nikdy nechtěl.

Ale pravdivé. Dokonce tvrdil a tvrdí že i žádná třetí cesta neexistuje.

V. Václav 3.10.2012 17:15

Re: Václav Klaus socialismu nikdy nevěřil, socialismus nikdy nechtěl.

PAne, co víte o pravdě? Bohužel se nedovíme pravdu, ale existují zprávy o přednostním skartování materiálů StB tehdejších polistopadových privilegovaných osob na osobní příkaz tehdejšího ministra vnitra Richarda SAchera. V tom měly být materiály o Klausově spolupráci nejen s StB. již za jeho studentských dob. NAvíc je známo, že pragnostický ústav AV byl záležitostí ÚV KSČ a StB. To, že se skutwečnou pravdu nedozvíme, že jeden napadá druhého, aniž by mohl znát skutečnou pravdu, vnesl tuto ponurou atmosféru do této země.. Kdo se ale ozve, je buď  kominista, levičák, nebo podle pana Lence fňukal, přestože měl s koministy mnohem větší problémy, než mnozí farizejové tohoto podivného systému, kterému navíc říkají demokracie.

B. Rybák 4.10.2012 15:33

Re: Václav Klaus socialismu nikdy nevěřil, socialismus nikdy nechtěl.

Pana Sachera ministrem udělal a ani po neskutečných projevech "vandalství" neodvolal V. Havel (a určitě věděl proč). Materiály na potenciálně významné osoby byly pochopitelně ukradeny nebo okopírovány. Ten, kdo by mohl na V. Klause něco podobného byť i jen nepřímo prokázat (hodnověrně tvrdit) by se topil v eurech. Protože euhujeři by si nemuseli vymýšlet takové hovadiny, jako že je nesvéprávný, homosexuál, agent Kremlu, ochránce tunelářů... A tak tuhle jedovatou slinu rychle spolkněte (snad se neotrávíte).

V. Václav 3.10.2012 17:17

Re: Václav Klaus socialismu nikdy nevěřil, socialismus nikdy nechtěl.

 PAne, co vy o tom víte? Totéž se ale můžete zeptat mne a je to to samé. Tato garnitura vnesla mezi lid této země nedůvěru, mlhu, dohady, nesváry a hádky.

V. Václav 3.10.2012 17:19

Re: Václav Klaus socialismu nikdy nevěřil, socialismus nikdy nechtěl.

PAne, co vy o tom víte? Totéž se můžee zeptat mne a já vám odpovím, že ani mé prameny nejsou úplně důvěryhodné, jako není nic v této zemi. Nedůvěru. hádky a rozúpory ale přivedl Klaus a jeho lidé, o otm jsem přesvědčen.

J. Kanioková 3.10.2012 18:32

Nemáte pravdu, to naopak Havlova parta nikdy nepřestala hledat třetí cestu !

J. Hanousek 3.10.2012 8:26

Za všechno může Klaus!

... a cyklisté... :-)

Skvělý článek!