24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Bedzyk 23.11.2005 8:35

Re: KOL KOLEM KOLDOMŮ 2

Nevzpomene si někdo z přítomných na jméno města, kde Sovětská vláda uskutečnila experiment, spočívající v tom, že všichni obyvatelé byli rozděleni a žili na 3 směny, mimo jiné s tím opatřením, že kdo měl odpočinkovou směnu, měl zároveň zákaz vycházení? Odehrálo se tuším matně že ve 20.letech 20.stol.
Vláďa 23.11.2005 8:23

Kolektiv je skupina lidí, spojivších se za účelem....

zničit jeden druhého.
Em 23.11.2005 7:55

Re: KOL KOLEM KOLDOMŮ 2

No šakale, klobouk dolů. Tomu se říká příspěvek.
šakal 23.11.2005 1:28

KOL KOLEM KOLDOMŮ 2

Jelikož však komplexnost společenských procesů je veliká, klade svým znásilňovatelům neustále zatvrzelý odpor. Lidé se věčně rodí různě bohatí a různě chudí, různě talentovaní a různě nenadaní, různě zvýhodnění a různě postižení... Proto ty nejodhodlanější kolektivistické režimy ve své zuřivé snaze překonat řád přirozenosti neváhají sahat k opatřením, která mají za úkol člověka naprosto vykořenit z jakýchkoliv sociálních vazeb, které by ho odváděly ze sféry státního vlivu: - Znárodnění soukromého majetku jako snaha o nastolení absolutní majetkové rovnosti - Sovětský pokus o budování takzvaných "koldomů", kde se funkce bydlení omezovala na pouhé přespávání v unifikované obytné buňce a výchova dětí probíhala zásadně mimo rodinu. - Čínská modrá uniforma nošená bez ohledu na sociální status či společenskou příležitost je také výmluvným příkladem snahy vnutit lidem „rovnost“... Ani zdařilé architektonické řešní litvínovského koldomu Evžena Linharta a Václava Hilského, dvou výrazných postav české avantgardy, není s to zakrýt ideovou pochybenost celého počinu. Touha uspořádat svět jako jeden velký kolektivní dům je opravdu nešťatsným dokladem toho, jak hloupě a necitlivě si počíná člověk oslněný vírou v neomezenou sílu vlastní racionality. šakal – pozemských zámků stavitel
šakal 23.11.2005 1:28

KOL KOLEM KOLDOMŮ 1

Motto: „...Kde zůstala intuice, která životu tajně naslouchá a žádá nejen pojmy ale i důvody?“ (Hans Scharoun) Idea koldomů se vždy maskovala frázemi o novém, pohodlném a moderním životním stylu, kdy emancipovaná žena není „vykořisťována“ péčí o domácnost a všichni jsme součástí masy pracujících občanů, kteří „žijí společně.“ Ovšem ve skutečnosti je podle mého soudu tento přístup výsledkem podvědomé touhy po celospolečenské jednotě za účelem snazšího ovládání. Takové pojetí mezilidských vztahů v sobě skrývá obsesi příznačnou pro všechny sociální inženýry. Celé to vyhlíží nějak takhle... Abychom svět dokonale uspořádali, je nutné, abychom mohli ke všem lidem přistupovat stejně. Jako u vědeckého pokusu nutno vyloučit všechny nahodilosti a nežádoucí proměnné. Proto musí mít všichni lidé k dispozici stejné podmínky a jakákoliv nerovnost mezi nimi je nepřípustná. Zastánci této rovnosti říkají, že je to tak spravedlivé, a tedy hluboce morální. A především je to z pohledu takového konstruktéra mezilidských vztahů a „obráběče osudů“ velice POHODLNÉ! V podtextu toho všeho ovšem vzniká jedno zásadní dilema, ve kterém se každý sociální inženýr ocitá. Svět, tak jak ho známe, je do té míry složitý, že ho nelze nějakou celostní teorií obsáhnout a už vůbec ne cíleně řídit! Tomu, aby takový jednotící přístup k lidem byl možný, slouží humanistická hesla o rovnosti. Ta jsou pak vlastně jen jakousi radlicí, která proráží cestu obyčejné mocichtivosti těch, kteří se vidí povoláni společnost řídit a přetvářet.