18.4.2024 | Svátek má Valérie


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
důchodce 24.9.2008 22:24

armáda a si sportuje,ale za své.

Horší ale je,že český pentagon v Dejvicích je obsazen Varšavskými pohrobky ,stále řízenými z KGB ,kteří nemají na práci nic jiného,než armádní majetek rozkrádat,což se rovná vlastizradě a místo toho aby tito Šejnové byli postaveni před popravčí četu,jsou vykopávání jak je u nás zvykem směrem nahoru!!!  Přece je nebudem posílat na pracák !!!

k@rel 22.9.2008 22:42

Zakl 1-1

V základním vojenském předpise Zákl 1.1 bylo, že voják nesmí nosit deštník a tašku na které je reklamní nápis. Jak je možné, že profesionální voják propaguje supermarket??

k@rel 22.9.2008 22:39

Zakl 1-1

?

mirek 22.9.2008 22:37

Autor má pravdu, ale lze uvažovat i jinak

Myslím si, po přečtení článku, že na té myšlence něco je. Armádní sportovci jsou, stejně jako ostatní vojáci, placeni v základu z našich daní, čili jsou státní zaměstnanci.. Jakým způsobem je pak onen zaměstnanec placen za reklamní aktivity, díky kterým si jednak přivydělá k platu od státu a jednak si, jako třeba Železný, zaplatí svůj tréninkový pobyt v zahraničí k vyladění formy. Neměla by tyto reklamní aktivity realizovat samotná Dukla, když ona je přece tím, kdo má prvotní náklady na dosažení formy konkrétního sportovce ? Zjednodušený příklad - fotbalový klub vypiplá kvalitního fotbalistu a ten se pak stává "majetkem" klubu, z jehož výkonů a přestupu klub profituje. Dukla odvede stejnou práci, jako fotbalový klub, ale benefity za úspěch pak  zinkasuje jen samotný sportovec. Samozřejmě je rozdíl v tom, že u fotbalisty si klub přijde na odměnu prodejem hráče, což u atletů nejde, ale fotbalista není státním zaměstnancem, jako atleti z Dukly.

Rybák 22.9.2008 23:21

Re: Autor má pravdu, ale lze uvažovat i jinak

V mnohém máte pravdu, ale myslím, že by nám trochu velkorysosti v případě armádních sportovců nemělo chybět. Ve vyspělých zemích se vrcholový sport soustřeďuje hlavně kolem univerzit ale tato tradice u nás zatím není. Z daní, které se tady neustále omílají platíme hlavně  nejrůznější povaleče a parazity, což jak se zdá v této diskusi vadí měně, než podpora sporovců.

Liberta 24.9.2008 23:42

Re: Re: Autor má pravdu, ale lze uvažovat i jinak

Čemu říkáte trocha velkorysosti? Miliónům z kapes daňových poplatníků? Nemám pro takové splachování financí porozumění. V zemi ,kde se různě ostudně dolují peníze tu na sirotky, invalidy, na lidi bez rodin a bez domova, na vakcíny pro děti, na integraci postižených dětí do normálních škol, na hospice pro naše seniory...není přece možné takhle zacházet s penězi. - Vrcholový sport je byznys a podle toho by na něj mělo být pohlíženo - jako na soukromý job.;-€

xxx Kubeš 22.9.2008 18:19

S autorem článku

plně souhlasím. Dukla je pozůstatek komunistického režimu, dobří sportovci by u nás byli i bez ní.

Standa 22.9.2008 16:34

Pořád

lepší armádní sportovci, než zkorumpovaná armáda! Tam lítají miliardy a o drobných milionech se nemluví. Raději si všímejte korupce v armádě a těch pár sportovců nechte žít. Radějí sportující armáda než valčící, do války byste museli všichni a už byste nemuseli  vidět žádné "Cléb a hry" , pokud jde někomu o střílení a zabíjení. Do války se totiž chodí zabíjet a být zabit!

Olin 22.9.2008 16:40

Re: Pořád

Aleluja!

První člověk, který si všiml příčinných souvislostí mezi válkami a globálním sportem. Válka a sport bylo za našich dávných barbarských předků jedno a totéž. Pokloňme se Británii, matičce moderního sportu, že tyto dvě činnosti oddělila.

A. 22.9.2008 17:06

Re: Pořád

Zkuste se zamyslet nad tím, zda je opravdu nezbytné do nějakých válek chodit. Vy snad máte něco proti nějakému konkrétnímu člověku v jiném státě, nebo celému národu, že cítíte potřebu toho člověka, nebo rovnou celý národ, zabít? Myslím, že mne, stejně jako každého jedince, zajímají vztahy s nejbližším sousedem v baráku nebo za plotem mé zahrady. Nikoho z Iráku, Iránu nebo Afganistánu neznám a necítím potřebu si s ním řešit neexistující vztahy. Tuhle potřebu ale cítí naši zaměstnanci, tedy námi placení politici, kteří se mermomocí snaží montovat nás do nějakých konfrontací s někým, koho jsme v životě ani nepotkali. Chápal bych to v případě velmocí, kterým se nedostává ropy nebo surovin a snaží se k nim dostat tak, že je seberou někomu slabšímu. Ale proč do toho někdo zatahuje nás, kteří jsme ochotni za svou ropu a suroviny řádně zaplatit?

Občan X 22.9.2008 17:31

Re: Pořád

Plně souhlasím, výborně jsi to vystihl.

Liberta 24.9.2008 23:57

Re: Pořád

Musím se ozvat proti této plejádě pacifismu. Nikdo netvrdí, že válka je něco, co chceme. Ale žijeme v reálném světě a ten je na hony vzdálen rajské zahradě. Pokud si budeme hrát na mírumilovné ovečky a pohrdat vlastní obranyschopností, šeredně se nám to vymstí. Rovnováha sil v tomto vlčím světě nikdy nenastane tím, že někomu ukážeme své holé ruce, nýbrž tím, že ho setsakramentsky jasně upozorníme na to, co by ho čekalo, kdyby si s námi něco začal.

Armáda je určena pro obranu, pro pomoc v katastrofických situacích a (přinejhorším) pro boj. (Wikipedie: "Armáda je organizovaný silový sbor státu. Jejím úkolem je jeho obrana, případně expanze. Příslušníci armády jsou vybaveni různou technikou, zejména zbraněmi") Nedělejme z ní sportovní klub, tělocvičnu nebo taneční show. A ještě za státní peníze!

A věta "raději sportující armáda než válčící" mi připomíná legendární větu z českého filmu "Léto s kovbojem", kde Oldřich Vízner, neúspěšný student medicíny, říká, že po promoci nastoupí jako lékař do nějakého výzkumáku, protože "lepší je nic nevyzkoumat, než nic nevyléčit" ;-P.

A. 22.9.2008 16:06

Je to ještě o něco jednodušší.

Dělat sport za peníze je přece protimluv. Pak nejde o sport ale o regulérní zaměstnání. A už  vůbec nechápu, proč by právě toto zaměstnání mělo být financováno z peněz daňových poplatníků, by prostřednictvím armády. Je pozoruhodné, že stejným způsobem nikdo nefinancuje cirkusové či varietní umělce. Jejich výkony jsou neméně fyzicky náročné a obvykle ještě esteticky zvládnuté a tedy koukatelnější. Státní financování tzv. sportovců jsem chápal za bolševika jako aplikaci staré římské myšlenky k manipulaci tupým davem: "Chléb a hry". Pokud to pokračuje i po plyšáku, je to jen důkazem, že se tahle společnost stále řídí osvědčenými bolševickými recepty.

Olin 22.9.2008 16:16

Re: Je to ještě o něco jednodušší.

Milé A´, dobré jitro! Dávno dávníčko je sport regulerním zaměstnáním. Je to obrovský byznys. A nevymysleli ho komančové, jimiž jste tak zaujat, ale sami "principálové" tohoto ekonomického odvětví. Je to mnohem rozsáhlejší byznys, než jsou cirkusy. Proto se taky do něj tolik investuje. Protože se to VYPLATÍ. I státu.

Zdejším ve sportu nepříliš vzdělaným lidem by neuškodilo, kdyby se soustředili na jednotlivosti a místo tohoto filosofování si ujasnili na detailu, jaké jsou vstupy, jaké výstupy, jaké toky mezitím, kdo co z čeho má a na čem je to závislé. Pak by mohli ti bystřejší i pochopit, PROČ to stát podniká. I kdyby sami měli figuru a vůbec vztah ke sportování jako Miloš Zeman.

A. 22.9.2008 16:28

Re: Re: Je to ještě o něco jednodušší.

Vykrádání bytů v sezoně dovolených se také provozuje už velice dávno a je to rovněž nepochybně velice výnosný byznys.  Ale vůbec se z toho nedá dovozovat, že jde o činnost úctyhodnou.

Olin 22.9.2008 16:43

Re: Re: Re: Je to ještě o něco jednodušší.

:-) vrcholový sport nese mnohonásobně více, protože to zajímá diváky.

Ale podnikavosti se meze (skoro) nekladou: kdybys vymyslelo, jak zapojit televizi do bytařiny prostřednictvím nějaké realityšou, zbohatlo bys.

VLK 22.9.2008 16:55

Re: Re: Re: Re: Je to ještě o něco jednodušší.

Ano, to by bylo ono! Pod přímým dohledem kamer vykrást byt, pak tam nainstalovat kamery a jako druhou část po reklamách sledovat reakce vykradených, až se vrátí! Na závěr by komentátor (nejlépe nějaký nevinný kukuč jako Eben) ukázal přímo do kamery: "A příště se můžeme podívat třeba k vám!" To je ten správný formát!

A. 22.9.2008 16:58

Re: Re: Re: Re: Je to ještě o něco jednodušší.

Já zbohatnout nepotřebuju. Cítím se už být dostatečně bohatým. Mám z předmětů všechno, po čem jsem kdy zatoužil. Ale podle Maslowovy pyramidy lidských potřeb se právě proto dožaduji dodržování zásad morálky a etiky. Zejména pak od lidí, které zaměstnávám a platím, tedy státních úředníků. Kvalita života totiž není odvislá jen od množství peněz na mém kontě ale např. i od čistoty životního prostředí a čistoty mezilidských vztahů.:-)

Liberta 25.9.2008 0:04

Re: Re: Re: Re: Re: Je to ještě o něco jednodušší.

Milé A, pokud zaměstnávᚠa platíš státní úředníky tak hluboce bídně, nemůžeš se divit, že tak bídně dodržují zásady morálky a etiky ;-P - Ne, vážně: morálka a etika nemá s platem vesměs nic společného, ani u státu, ani v privátním sektoru. A není mi milé, že se k ní dostáváte jaksi jako k třešničce na dortu - poté, co jste již bohat a nic dalšího nepotřebujete. Jako byste říkal, že kdybyste byl stále ještě potřebný, nemůžete si luxus morálky a etiky dovolit:-( 

josef krouman 22.9.2008 15:54

zase ten přerozdělovací mor

Proč mám nedobrovolně přispívat na naprosto neužitečnou činnost někoho, kdo pouze umí udělat nějakou naprosto neužitečnou věc rychleji než ostatní?

Olin 22.9.2008 15:57

Re: zase ten přerozdělovací mor

Hloupým lidem nic jinýho nezbývá, pane krouman. Platí daně přímé i nepřímé a nemají možnost o nich rozhodovat. "Tak už je to na tom světě zařízeno!" Ti chytřejší vidí, odkud tečou peníze a kam a připojí se. Hloupí civí.

kurbet 22.9.2008 15:45

ano,máte pravdu

Chápu že v minulosti kdy byla vojenská služba povinnosti,tak podpora sportu pro nadané jedince byla žádoucí,nebo ztráta dvou let v období největších fysických možností je pro sportovce nenahraditelná.OVŠEM dnes,kdy je "služba vlasti" dobrovolná - je to nesmysl.Když se chce nějaký "Šebrle" věnovat vrcholovému sportu,jistě si lehce najde bohatého sponzora a nemusí ho ze svých daní sponzorovat povinně celý národ.Nato přece prostředky určené na armádu nejsou,jak správně píše autor článku p.Vlk.

Olin 22.9.2008 15:54

Re: ano,máte pravdu

Bohatí sponzoři se arci hledají lehce, kurbete, jistě jsi jich našel jako hub. Proč je má ovšem hledat Šebrle, to nevim, když ten těžký prachy vydělává a možná je i sám sponzorem. Já mám dojem, že lidem s těmito názory nedochází, že narozdíl od nich stát CHCE podporovat masivně sport, protože z toho NĚCO MÁ.  A je to stát, kdo to platí, ne my. Kdo nechce, a sport nepodporuje, a chodí na ty hřiby.

Stát by se mohl stejně dobře rozhodnout, že sport nadále podporovat nechce, stejně jako by se mohl rozhodnout, že nebude stavět dálnice. A si je postaví nadnárodní společnosti, když je potřebují. Nebo sponzoři. Ale stát má jiný přístup a nehledí na ty, co nechtějí armádní sport, stejně jako nehledí na protesty proti dálnicím.

Fafa 22.9.2008 16:07

Oline:

 A je to stát, kdo to platí, ne my.

Oline, muzete mi vysvetlit, kde stat bere penize?

Olin 22.9.2008 16:21

Re: Oline:

Z daní ve valné většině, méně pak z různých aktiv.

Kde bereš peníze ty, fafa?

Upozorňuji, pokud by tě to snad nenapadlo, že když stát něco zdaní, tak jsou ty peníze následně JEHO, ne NAŠE. Takže když potom stát zaplatí učitele tak dnem výplaty jsou ty peníze JEHO, ne státu. Zpozdilci se ovšem domnívají, že učitel žije z JEJICH peněz, aniž by se dokázali zamyslet nad tím, kdo dal těm papírkům tu HODNOTU!

ovce 22.9.2008 15:29

armádní kluby

Armádní,policejní kluby vanou ze SSSR (CSKA, Dukla, Zenit). Satelity se přizpůsobily. Západ odpověděl stejnou měrou a nadějným sortovcům se dostává stejné podpory by na oko jinou formou.(v USA např. stipendia)

Dílem je to pro mezinárodní prestiž. Dílem je to prestiž armády. Dalším důležitým faktorem byla podpora sportů, která podporuje boovou připravenost. Formy střelby, kanoinistika, parašutismus, letecká akrobacie apod. Ze sportovců se rekrutují armádní instruktoři či členové speciálníc jednotek. Jsou to lidé, kteří jsou fyzicky i mentálně odolní. A žádný stát se jejich služeb nevzdá.

pan 22.9.2008 13:58

a proč na sv.pohárech např, v alpském lyžování, na různých MS atd, startují za daleko

solidnější země než jste VY karqabiniéři, celníci atd. Vlku Vlku,aspoň nepruď za ODS prachy.

Pujman 22.9.2008 13:54

na co státní peníze ve sportu

Pokud vím, stát, potažmo ministerstvo školství v současné době zpracovávalo koncepci státní podpory sportu, a navrhuje  za prvé podporovat v letech 2009-2012 jen sporty tzv. olympijské, a za druhé, podporovat celé realizační týmy. To odvedeno do důsledku mimo jiné znamená, že o podporu přijdou tzv. "malé" sporty, jako jsou třeba letecké a modelářské, hasičské, automobilové, sportovní rybolov, sportovní potápění, dle této logiky i paralymijské sporty, atd., kde se nečjvíce používají tyto peníze i pro výchovu mládeže. Přitom z nich vozí čeští sportovci často zpoloviny za své mnohem více světových a Evropských titulů a medailí, než ze všech ostatních olympijských sportů dohromady. Zato dá stát na účast třistašedesátémupátému funkcionáři šermu kordem - členu realizačního týmu - na olympiádě v Londýně (omlouvám se kordistům, že jsem je použil za příklad, nic proti nim nemám). Přitom už nyní stát definuje klíč k povinnému rozdělování jiných prostředků do sportu, totiž části výnosů Sazky jednotlivým sportům značně nespravedlivě. Podstatným ukazatelem je totiž například počet hodin prezentace daného sportu v televizi a počet stránek či jiného prostoru v tištěných médiích, atd. Přitom sporty jako je kopaná, hokej, atd. jsou v médiích vpodstatě prezentovány s tím, že média za to sama platí (hlavně televize) a mají tak i své bohaté sponzory. Malé sporty pak musí o svůj minimální čas a prostor, který potřebují prokázat, aby měli nějaký nárok alespoň na malou část takto rozdělovaných prostředků "pro rozvoj sportu", vpodstatě žadonit nebo ho natvrdo zaplatit, a často i uplácet novináře, aby o nich něco otiskli. Přesto jsou v tomto směru časy a prostor v médiích nesmyslně, ale úmyslně srovnávány a peníze jsou podle toho děleny. Prostě, řekl bych, že jako všude v Česku se peníze státu či jaksi "regulované" ze Sazky stále více přesouvají jen těm bohatším. Moje babička tomu říkávala, že čert se.re na větší hromadu.

Kolombo 22.9.2008 14:37

Re: na co státní peníze ve sportu

Dnešní vrcholový sport je obyčejný byznys, jeho podpora z veřejných zdrojů je lumpárna.

Olin 22.9.2008 14:42

Re: Re: na co státní peníze ve sportu

Neobyčejný, Kolombo.

Proč je podpora byznysu - obecně - z věřejných zdrojů lumpárna je mi záhadou. Kolombo se staral půl života o to, který "veřejný zdroj" mu postaví lodě k plavbě do Indie, a přitom šlo jen o byznys. Taky neobyčejný. A najednou mu vadí Dukla. Konkurence?