18.4.2024 | Svátek má Valérie


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Veřejná diskuse plná arbitrárních a nepravdivých tvrzení

Na začátku si dovolím citovat z článku Jiřího Kinkora „Pravdivé, nepravdivé a arbitrární“, který vyšlel v sekci filosofie na stránkách aynrand.cz dne 09. 02. 2005.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kanioková 19.4.2016 19:42

Je třeba

opustit nesmyslný koncept lidských (sociálních, genderových, skupinových a kdovíjakých práv) a důsledně zastávat koncept práv občanských..

Vlastimil Vondruška - Válku s islámem prohráváme. A to dokonce zpùsobem naprosto fatálním a poneseme za to následky. Islamisté totiž proti nám použili naše vlastní zbraně. Nehovořím o samopalech a tancích, které se ve jménu demokracie už celá desetiletí dodávají bojovníkùm, kteří pak jejich hlavně otočí proti nám. Hovořím o nejhroznější zbrani hromadného ničení, která je ve svých dùsledcích strašnější než atomová bomba. I když to zní možná paradoxně, tou strašnou zbraní jsou "lidská práva".

J. Stránský 19.4.2016 17:45

lidská práva a svobody

i...ohlédnuli se zpět tak lidská práva pokud to nebyl studijní obor patřila vousatým vědcům kteří si na jejich výkladu tříbili svou mysl.Hodnota takových debat nebyla valná ale uvolňovala v lidech pocit vlastního významu.V podstatě právo a svoboda je jakási touha snílků kteří u piva a množství cigaret ubližovali svému zdraví.

Pokud je oprostíme od nějakého abskratismu a používámeli je v normálním životě tak nějak "po sousedsku" lze je chápat jako slůvka vzájemnému chápání.Jinak je o opravdu nesmysl.Jak také,že?Jak brát třeba takového Havla vážně který jich měl sice plná ústa ale obdarovat jimi svět ,absolutně nemohl.Jsou to prostě chiméry za které miliony lidí obětovali životy.

Pokud by se slovo "právo a svoboda " chápalo jako něco absolutního kdo z nás by jej chtěl použít a tak se zbavit něčeho opravdu vlastního třeba života nebo životní úrovně.

Pro spokojený život stačí lidstvu zákony které vycházejí li z potřeb občanů ,zajišťují tak vše co si občané mohou také vytvořit.

Lidé by měli konat ve svých možnostech,nepodřizovat se všelijakým zeleným ( ani Merklové) nechat potravní řetězce jejich zákonům a zvykům vždyť ani my ,kteří jím z neznámého důvodu nepodléháme jsme pro budoucnost odkázáni se svým bytím přírodě.

M. Dongres 19.4.2016 16:47

Proč mimo mísu

Z kontextu vyplývá co chtěl autor říci. Výklad pana Václavíka je poněkud filozofický, neboť jakékoliv právo, pokud budeme vykládat slovo právo v jeho smyslu, je nutné vztahovat k něčemu nebo lépe řečeno k někomu a "jediné" právo na život člověka pokud nebude chráněno odpovídajícími pravidly okolí, je prázdný pojem. Těžko vysvětlíte hladovému lvu, že máte právo na život, protože on více veden hladem než právem vás sežere a novorozenec který zůstane bez rodičů patrně zemře právo neprávo. Narozením získané "Právo na život" je spíše možnost žít v prostředí a za podmínek, které to umožňují.

V. Vaclavik 19.4.2016 21:03

Re: Proč mimo mísu

Lide, kdyz si preji zit ve spolecnosti s ostatnimi, coz je pro cloveka zasadni mod uspesneho preziti (spoluprace), tak si zrizuji vladu, aby tato dohlizela (pomoci policie a soudu) na dodrzovani prav obcanu spolecnosti - tech prav, o kterych pisu nize.

Trochu objasnim to jedno jedine pravo, ktere clovek ma, a to pravo na zivot - to znamena, ze nikdo nema pravo jinemu rikat, ci nejak branit ve zpusobu, jaky si zvoli pro sve preziti, tedy zpusob jakym si vydelava na zivobyti (at uz spolupraci s jinymi, nebo sam) - do toho mu nema nikdo co mluvit, ani vlada spolecnosti ne, a ta vubec predevsim ne, protoze ta prave ma tu jeho svobodu moci se zivit dle sveho uvazeni ochranovat(a ne mu tuto jeho aktivitu regulovat, jak se tomu deje dnes) pred ostatnimi obcany, kteri by se mu do toho bez jeho souhlasu zkouseli michat, a predevsim pred zlocinci mezi nami obcany.

Ze zakladniho prava cloveka na zivot (to neni pravo aby mu ostatni zajistovali zivobyti, ci ho nejak udrzovali pri zivote, ale pravo mit volnost od ostatnich, aby ti se mu do zivota nemichali, leda s jeho dobrovolnym souhlasem, kdyz si preje s ostatnimi lidmi spolupracovat) vyplyvaji prava z toho odvozena, a to pravo volneho pohybu, pravo volneho projevu (jinak zname jako svoboda slova) s predevsim pravo volneho konani za jakymkoli nezlocinnym ucelem a to predevsim konani na zajisteni zivotnich potreb (vydelecna prace, jako zamestnani, nebo podnikani a zamestnavani ostatnich) - a toto posledni pravo je ted univerzalne v nasi civilizaci poslapavane, stat, tedy jeho, tedy nase vlada, namisto aby ochranovala svobodu obcanu kdyz si zajistuji sve zivobyti, tato naopak se jim do toho konani micha a tim porusuje a to zavazne svobodu cloveka.

Clovek je totiz svobodny jen tehdy, pokud jsou tato vyse uvedena prava ochranovana vladou spolecnosti. Bohuzel my obcane jsme dnes vetsinove primitivni v tom, ze se bereme jen za svobodu slova a pohybu, ale svoboda konani, vydelecneho konani, kterym si zajistujeme obzivu, nam nic nerika.

V. Vaclavik 19.4.2016 21:04

Re: Proč mimo mísu

Proto taky ten nas hospodarsky zivot spolecnosti dopada, jak dopada.

Cili lide si zrizuji vladu spolecnosti prave a jen prave proto, aby tato ochranovala pravo kazdeho jejiho obcana nebyt fyzicky nejak k necemu nuceny svymi spoluobcany - tedy aby vlada zajistovala svobodu kazdemu svemu obcanovi.

A ten muj vyklad neni jen 'ponekud filozoficky', ale skutecne je filozoficky a proto prakticky. Pokud neni filozofie prakticka, jde o spatnou filozofii, a pokud praxe neni 'filozoficka', jde o spatnou praxi. Bohuzel, tyto veci nejsou uplne jednoduche, zvlaste ne pro bezneho cloveka, ktery se o techto vecech doslechne az v plne dospelem veku, kdyz pred tim vyrustal jako to selatko v mastali, nevedome... coz mu ovsem pote, ve fyzicke dospelosti nebrani, aby ve sve hluboke nevedomosti primitiva diktoval, skrze sve zvolene vladni predstavitele, svym spoluobcanum, jak maji zit, byt demokraticky zvolene. Demokracie totiz nic neznamena, nic nezarucuje, jen toliko, ze kdyz je vetsina naroda primitivni, budeme zit v primitivnim spolecenskem zrizeni.

Tim se vas nechci osobne nejak dotknout, na druhou stranu si nebudu brat ubrousek, ale reknu to, jak to je.

V. Vaclavik 19.4.2016 21:08

Re: Proč mimo mísu

Je tam par preklepu, jako 's' misto 'a' na jednom miste, ale to me jiste ctenari prominou, je to psane narychlo, bez nejake peclive kontroly.

V. Vaclavik 19.4.2016 22:01

Re: Proč mimo mísu

Jeste par veci - uz jsem osvetlil tu vasi namitku ohledne te vasi namitky, ze "právo člověka na život pokud nebude chráněno odpovídajícími pravidly okolí, je prázdný pojem." (prehodil jsem jen slova 'na zivot' za 'cloveka', pro lepsi vyznam).

Ano, mate plnou pravdu, pravo cloveka na svuj zivot, tedy pravo kazdeho lidskeho jedince, zit si svuj zivot dle sveho rozumoveho uvazeni (jde-li o chovani objektivne nezlocinneho razu), cloveku nic nezajistuje. Tedy clovek muze byt sezran tim lvem, ci zavrazden, nebo zotrocen jinym clovekem, anebo jako novorozenec byt ponechan svemu osudu. Jedine co nam to rika, je ze prava cloveka mohou byt jinymi lidmi porusena (u zvirat, pokud cloveka zabiji a treba i sezerou, to s pravy cloveka nema nic spolecneho, je to stejne, jako kdyby na vas spadla skala, proste prirodni ukaz, pred kterym se clovek musi chranit). Prava cloveka nejsou zadnou zachranou, ci ochranou vestou, tak rikajic.

Ze clovek ma prava vychazejici z jeho zakladniho prava na zivot, objevili anglicti filozove cirka v sedmnactem, osmnactem stoleti, a nebylo to zadnou nahodou, ze to byli prave filozofove naroda, ve kterem se udala prumyslova revoluce, odkud se posleze rozsirila do ostatnich koncin civilizovaneho sveta. Ten objev byl umirackem pro feudalismus, pro aristokracii, pro monarchy, pro krale, byl predzvesti moderni spolecnosti, a nejvice z toho tezila spolecnost americka, jejiz zakladajici otcove vychazeli prave z toho, ze clovek ma nezcizitelna prava... a tim zavdali vznik te doposud nejmocnejsi spolecnosti, jaka kdy na svete, pokud vime, existovala. To jsou veci, ktere byste nemel brat na lehkou vahu, mluvit o nejake filozofovani a takove reci.

Prave protoze ti Zakladajici otcove Ameriky vetkli do jeji ustavy prava cloveka na zivot a ustavili takovy zpusob vlady, ktery by nejlepe (dle jejich tehdejsich prirozene nedokonalych znalosti) ochranoval prava cloveka ve spolecnosti s ostatnimi lidmi, prave proto se tato spolecnost stala tou nejvice uspesnou v cele lidske hi

V. Vaclavik 19.4.2016 22:03

Re: Proč mimo mísu

... v cele lidske historii, nahlizeno kriteriem hodnoty lidskeho zivota a jeho realizace pri zajistovani zivobyti na teto zemi.

Receno polopaticky, ta prava o kterych je tu rec, zajistuji cloveku prostrednictvim policie a soudu, aby se mu proti jeho vuli nepletli ostatni jeho spoluobcane, do jeho zivota. Nebo by to alespon tak melo byt, jako ze to tak dnes vubec neni, vlady spolecnosti jsou dnes prave naopak tim nejvetsim narusitelem svobody svych obcanu, mnohem vetsim, nez nejaci vrazi a jini zlocinci mezi nami obcany!

Kdyz chovate zvirata, ktera by se v jednom vybehu napadala, tak je rozdelite podle povahy do kleci, do separatnich vybehu, protoze zviratum nelze nijak domlouvat, nemaji rozum. Kdyz prijde na cloveka, ktery nejvice tezi prave ze spoluprace s ostatnimi lidmi, neda se na to jit timto zpusobem, tedy rozdelenim, protoze lide musi zit pospolu, aby mohli spolupracovat pri hledani sve obzivy. Namisto separatnich klecich a vybehu pro kazdeho cloveka zvlast, si civilizovana spolecnost ustavi vladu a polici a soudy, ktere dohlizeji, nebo maji dohlizet, aby ti z obcanu, ktery by se nezachovali (jako ta zvirata), tedy kteri by porusovali jinym pravo nechan byt, pravo byt s nim jednano jen na bazi dobrovolne odsouhlasene spoluprace, byli stihani polici a predani soudum a popripade uvezneni, kdyz uz ne primo pripraveni o zivot (pokud jine o zivot svevolne pripravili).

Svobodna spolecnost neni zadna anarchie, tedy zadne bezvladi, ale prave naopak, znamena to vladu objektivnich zakonu, takovych zakonu, ktere nejlepe zajisti svobodu kazdeho obcana, aby se tento mohl pokojne start o svou obzivu, o sve zajmy, at uz jsou jakekoli, ve spolupraci s ostatnimi, nebo bez, pokud ty zajmy nejsou objektivne zlocinecke (tedy takove, ktere by porusovaly prava ostatnich obcanu). Svobodna spolecnost znamena spolecnost zalozeno na bazi dobrovolneho souhlasu vsech obcanu, se vsim (rozumni lide mezi sebou nemaji konflikty, ty vyvstavaji jen tam, kde rozum schazi). Svobodna spolecno

V. Vaclavik 19.4.2016 22:04

Re: Proč mimo mísu

... Svobodna spolecnost nema malou vladu a nemusi ji mit (jak po ni volaji dnesni pravicovi intelektualove), protoze pokud vlada spravuje spolecnost jak ma, tak aby obcanum zajistovala osobni svobodu, pak muze byt a ma byt tak velka, jak je k tomu zajisteni potreba.

J. Ráž 19.4.2016 16:46

Co jsou to lidská práva?

Co člověk, to názor, mnohdy velmi rozporuplný.

Když jsme se o nich bavili ve škole líbil se mi tento na Chartu:

Charta lidských práv je utopický seznam zcela imaginárnich práv, který, až na pár naivních idealistů, neberte nikdo vážně.

Já k tomu dodávám: K čemu může být tento seznam dobrý, když prosazování jeho obsahu už způsobilo nejvíce utrpení a smrti nevinných v moderních dějinách?

J. Jurax 20.4.2016 0:07

Re: Co jsou to lidská práva?

No jo, já do vás vaše lidská práva vtluču, i kdybych vás přitom utlouct měl ... :-)

V. Vaclavik 19.4.2016 15:38

Autor je uplne mimo misu

a zjevne nevi, o cem pise.

Bohuzel, jestli ta prvni citace je volny vyklad myslenek Ayn Randove panem Kinkorem, musim rici, ze to nebyl dobry vyklad prav cloveka.

„Západem vyznávané hodnoty jsou lepší (správné, hodné následování) proto, že jsou hodnotami univerzálními. Na nich jsme se prece jako lidstvo shodli ve Všeobecné deklaraci lidských práv a pozdeji v dalších lidskoprávních a obcanskoprávních paktech.“

Mimochodem, nejsou zadna 'lidska prava', ale jen prava cloveka, kazdeho jednotlive. Zapadni hodnoty, pokud mluvime o pravu cloveka na zivot (je jen jedno pravo, pravo cloveka na zivot, ostatni prava jsou jen odvozeniny tohoto stezejniho a jedinneho prava cloveka), mluvime spravne o pravu nezcizitelnem a objektivne existujicim. Pravo cloveka na zivot existuje nezavisle jakehokoli rozhodovani, usnaseni, kohokoli.

Pravo na zivot je univerzalni hodnota, at uz se na tom kdokoli s kymkoli shodne, ci nikoli. To pravo muzeme jedine uznavat (pro dobro vsech lidi zijicich ve spolecnosti s ostatnimi), anebo jej muzeme porusovat (pro zlo vsech lidi zijicich ve spolecnosti s ostatnimi).

Citji: "A jak je to s lidskými právy v reálném živote? ... pokud se jakýkoli clovek rozhodne opustit lidskou spolecnost a odejít sám do divociny, vzdává se automaticky i všech svých práv. Príroda žádná lidská práva neuznává a neposkytuje."

Autor zde exhibuje naproste nepochopeni prava cloveka na zivot (zrejme tato chape kolektivisticky), tedy 'lidskych prav', pokud se jimi mini prava cloveka v jejich puvodnim, pravem vyznamu (o vyznamu, jak jsou lidska prava dnes pouzivana, nebo spise zneuzivana, nema smysl se zaobirat). Odchodem na pusty ostrov jako osamoceny jedinec, se clovek zadnych prav nevzdava (znovu, leda tak tech pomylenych, kolektivistickych pseudo 'prav')! Jak autor zjevne vytusil, prava cloveka jsou pojem, ktery nabyva na vyznamu prave a jedine pokud se clovek rozhodne zit ve spolecnosti s ostatnimi lidmi. Pojem prav resi souziti vice lidi pospolu, ve spolecnosti. Osamely clovek na pustem ostrove se sveh

V. Vaclavik 19.4.2016 15:39

Re: Autor je uplne mimo misu

Osamely clovek na pustem ostrove se sveho prava na zivot nevzdava, jen tam neni nikdo, tedy jiny clovek, ktery by mu jej mohl upirat a tak proste a jednoduse pravo cloveka na zivot mu nemuze byt poruseno, tedy nekym odebrano - tudiz otazka prav vubec nevyvstava. Pokud cloveka sezere zvire, neni to zadne upirani, nebo poruseni jeho prav a byl by nesmysl nejaky ohled od zvirat, na rozdil od lidi, ocekavat. Znovu, pojem prav resi souziti lidi, nikoli lidi a zvirat.

Cituji: "To ale musí znamenat, že nejaká práva muže clovek získat jedine ve vztahu k jiným lidem. Tedy v lidské spolecnosti."

Clovek prava 'neziskava', nybrz je ma od sve prirozenosti, tedy proto, ze je se narodil jako clovek, cili homo sapiens (bytost s rozumem) jako takovy. S pravy se clovek rodi a nemuzou mu byt odebrana, natoz darovana. Prava cloveka mohou byt ostatnimi lidmi jedine porusovana! Pokud a do te miry, ze je clovek racionalni, nevyhnutelne shleda, ze pokud si ceni a tedy si preje uchovat vlastni zivot, nesmi zivoty ostatnich nijak ohrozovat. Takove jeho chovani je dobre pro neho a zaroven dobre i pro vsechny ostatni, a naopak. Cili ceni-li si clovek vlastniho zivota, je racionalni, kdyz si bude cenit zivotu ostatnich lidi. Clovek ktery nekoho svevolne zavrazdi, tedy kdo jinemu svevolne porusi (v takovem pripade muzeme rici i odebere)jeho pravo na zivot, sam o svuj zivot ma prijit! To je jedine spravedlive. Takovy clovek se totiz aktem vrazdy jineho cloveka vyloucil z lidske spolecnosti, pozbyl tim vlastni pravo na svuj zivot, ktery mu takto muze a ma byt lidmi odebran po pravu. Poprava takoveho cloveka, ktery vlastnim konanim pozbyl sve pravo na zivot, je de fakto pouhe zabiti zvirete, lidske skodne, kterou by bylo nebezpecne a hlavne nespravedlive, ponechat nazivu, byt v jakemkoli vezeni.

Cituji: "Obcanská a lidská práva v sobe mají potenciál zpusobit obrovský malér hned ze dvou principiálne odlišných duvodu."

Ten potencial v sobe maji jen a pouze ta lidska 'prava'. Ta 'obcanska', pokud tedy jim

V. Vaclavik 19.4.2016 15:40

Re: Autor je uplne mimo misu

... Ta 'obcanska', pokud tedy jimi autor mini prava jedince, jsou ta jedina prava prava cloveka, tedy obcana, protoze mluvime o cloveku zijicimu ve spolecnosti s ostatnimi lidmi. Ten maler, tedy konflikt, je konfliktem dobra se zlem, je treba odlisovat, ktera z tech prav jsou prava skutecna a ktera nikoli.

K panu Chaloupkovi v diskuzi nize - pokud spolecnost rozpoznava a chrani ta skutecna prava jednotlivych obcanu, je jakakoli rec o 'pravech a povinnostech' mimo misu. Tato tak omilana pravicova a altruisticka mantra o zodpovednosti a povinnostech, ktere maji doprovazet 'prava', jsou jen vysledek kolektivistickeho chapani prav, coby 'prav' lidskych, tedy mnoziny obcanu, 'prav' skupinovych. Nic takoveho neexistuje, existuje jen pravo na zivot kazdeho cloveka jednotlive! A v tom pripade zadne revansovani (ty povinnosti) za poskytnuta 'prava' neni na miste.

Ta pravicova idea 'prav a povinnosti' vychazi z ciste kolektivistickeho zakladu milostiveho, altruistickeho poskytnuti spolecnosti svym obcanum nikoli prav, ale vysad, v podobe prerozdelovani zabraneho bohatstvi, za ktere pak logicky ocekava altruisticke chovani ze strany obcanu, tedy neco zpatky, ze to ma byt 'neco za neco'.

Ovsem pokud spolecnost prostrednictvim policie a soudu a vojska zajistuje svym obcanum ochranu jejich prav coby prav jednotlivcu, pak neni nic co by za to spolecnosti byl obcan dluzen, krome toho, ze by mel za provoz techto sluzeb platit a zdrzet se zlocinneho, povodneho chovani vuci ostantnim, a to je v racionalnim zajmu kazdeho rozumneho cloveka - kazdopadne to nejsou ty povinnosti, ta zodpovednost, o ktere pravicovi intelektualove, kteri jsou zcela v tahu kolektivistickeho paradigmatu pojeti spolecnosti, hovori.

J. Stránský 19.4.2016 14:55

Veřejná diskuse plná arbitrárních a nepravdivých tvrzen

...lidská ale i občanská práva ale také jakákoliv práva jsou jen jakousi tapetou která se dá nalepit na cokoliv.A také jako s tapetou lze s nimi nakládat.Jde jen o to kdo je může vyhlašovat a jak může zajistit jejich uplatňování a hlavně smysl.Budemeli hledat odpověď v minulosrti či v přírodě,tak můžeme konstatovat že nic takového nenalezneme.Přidáme li k nim třeba ještě slovo "svoboda" nebo vlastně cokolov,nemá to stejně žádný význam.Od vždy tyto pojmy představovali vždy jen snění a náplň pohádek.

Přiklonímeli se k názoru že lidsvo nějak přírodě vyklouzlo z potravního řetězce ,tak nemůžeme najít smysl jeho bytí na zemi.

Tento názor je asi krutý a od počátku světa je na něho hledána odpověď.Ponejvíce se lidstvo vlivem náboženských teorií shodlo na tom že lidstvo zde na zemi je zásobárnou pro život kdesi na nebesích.Kdo tomu věří,ať tam běží,jak se říká a nám nezbyde nic jiného než pokračovat v žití v nedokonalém světě.Myslím ale že je to tak správné neb představa že žít na zemi ve vší té barevnosti a rozmanitosti pod jedným povelem by byl vlastně trest.

Vše již tu bylo "jeden národ,jeden vůdce ,jedna vlast."nebo "na věčné časy" a jak rádi jsme se toho zbavili.Leda že by na to jak dál přišla paní Merklová a nebo fialový kalousek.

J. Chaloupka 19.4.2016 12:52

Tzv. Lidská práva bez povinností jsou k ničemu,

a povedou jen k boji jedné skupiny s druhou. Vidíme to třeba v současné Lýbii. Jděte si tam tak lidská práva uplatňovat. Ono je pěkné žádat v zemi, která je spořádaná a kde jedni respektují druhé, nějaká svá skupinová práva. Jen do té doby, než se dost naštvou ti, co ta práva musí platit. Doufejme, že se EU rozpadne dříve, než budou všichni proti všem. Obávám se, že by to skončilo jako po druhé sv. válce. Všichni svorně budeme opět nenávidět Němce.

J. Hamáček 19.4.2016 11:48

Zásadní omyl...

Myslím, že Ti jejichž prioritou jsou lidská práva nebudou Ti, kteří rozpoutají tenVáš nevyhnutelný konflikt.

V té chartě je na prvním místě právo na život...zatím se mi zdá, že drtivou většinu konfliktů rozpoutali Ti, kteří "to platí", protože jejich zvolenou prioritou je moc a hmotné statky a to často bez ohledu na své okolí ať už lidi nebo přírodu. Já osobně se jich rozhodně neprosím o jejich "rozvoj" ani dotace. To je pouze jejich propaganda...

Pozdrav z Looserlands

P. Vaňura 19.4.2016 14:34

Tak se třeba vzdejte antibiotik pro sebe a svou rodinu!

Život je boj, ať už si pod pojmem boj představíte cokoliv. A jak napsal už Machiavelli, je tady určitá setrvačnost, někdo může (jako yápadní Evropa) žít z toho, co vybojovali jeho předkové ale syn dotyčného už ani náhodou...

Š. Hašek 19.4.2016 11:11

Výborné.

Alarmující.

Začít aspoň v místě - okamžitě zrušit jedno anarchokomunistické ministerstvo. Všichni víme.

Ś. Svobodová 19.4.2016 9:06

Lidská práva jsou blábol.

Uznání práv je základem svobody, spravedlnosti a míru?

Cílem je vybudování světa bez strachu a nouze s lidmi se svobodným projevem a přesvědčením?

Na rodné planeně jim to nevyšlo, tak dělaj pokusy tady?

Š. Hašek 19.4.2016 10:53

Re: Lidská práva jsou blábol.

Souhlas.

Ve výborném článku je připomenuto, že už jen chybí "drobná maličkost" - a sice drobnůstka - no aby se všechen dělný lid planety spojil a začal vyznávat úplně ten samý system hodnot (hlavně práv). Docela blbost, doufám, že se to bruselákům/OSN a jiným nepovede.

Byl zde jeden, který nevynechal ani jeden státnický projev, aby nepřipomněl "lidská práva a hodnoty, jak to vidím já (a moje parta) jsou univerzálně pasující na celou Zemi, nic lepšího nejde vymyslet". Nebudu komentovat, viz článek.

K. Frauknecht 19.4.2016 8:46

Pěkný.

:-)