19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Velikonoce a islámský svět

Velikonoce jsou největšími, resp. nejvýznamnějšími křesťanskými svátky. Také z tohoto důvodu odhlasoval český parlament Velký pátek, den ukřižování Ježíše Krista, státním svátkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Pechr 24.3.2016 22:18

stačí že zemřel Kristus

...položit život ? ...jako biologický ? .......................a co takhle položit život žitím pro tu věc, kdy se člověk vykašle na pozemské a dočasné hodnoty, ale žije pro trvalé, nadčasové...NEmateriální...ale psychopspirituální.... ...může to být mnohem těžší...život za něco žít...než položit a zemřít... ...když zemřít, tak svému starému já...pro nové...

P. Skřivan 24.3.2016 15:15

Řekl bych, že si to autor trochu popletl.

Nepřipadá mi, že by Syřan, který zdrhnul před gangstery něčemu věřil a už vůbec, že by za to chtěl položit život. Řekl bych, že zdrhnul hlavně proto, že měl pocit, že ta válka není jeho. ... a měl pravdu. Jde o válku mocností o vliv na území, kde měl tu smůlu, že žil a že se tam narodil. Je to asi jako střelba Vietnamců jižních proti severním nebo víra severního Korejce v genialitu Kim Čong Guna, co sice vystudoval na škole, kam bychom se my ostatní asi rádi dostali, ale jinak rád odpaluje raketky a posílá lidi do koncentráku.

J. Chaloupka 24.3.2016 13:47

A také příroda snižuje porodnost, protože se dožíváme

dvojnásobně delšího věku, než ještě před sto padesáti lety. Tak abychom se "nepřemnožili", máme méně dětí. Je to normální přírodní proces. Nemusíme se bát, že ve stáří nebude, kdo by na nás pracoval, protože budeme na stejné množství produktů potřebovat méně lidí. To je krásně vidět třeba na zemědělství. Na začátku 20. století byl zemědělec každý druhý nebo třetí člověk, a dnes? Stěží 2% lidí se věnuje zemědělství. A všichni máme co jíst. Takže nepotřebujeme žádné migranty, aby nahradili "nezplozené" děti. Oni to stejně tak nechápou. Pracovat nebudou, nechápou, že naše bohatství je výsledkem vzdělání a práce, naopak naši staří nebudou mít časem z čeho žít.

J. Chaloupka 24.3.2016 13:43

Nesouhlasím. Žádné náboženství, ale podmínky pro život.

Tj. máme asi tak 6 měsíců na to, abychom si zajistili potraviny na dalších minimálně 6 měsíců. To obilí musíme uskladnit tak, aby nám ho nesežraly myši, nezničila plíseň a musíme si ho rozdělit, abychom přežili do příští sklizně. Topíme 9 ze 12 měsíců, takže si musíme zajistit dostatečně izolované příbytky a dost topiva. Středověký mor nás vytřídil geneticky - slabší pomřeli, silnější přežili a mohli se dál množit. Nemoci nás donutili učit se o nemocech a na mnoho z nich máme léky. Dnes bráníme ebole, aby v Africe provedla totéž. Jen velkou prací, úsilím a přemýšlením, rozvojem vědy a techniky, jsme si vybudovali to, co máme: postavili domy, silnice, nemocnice, školy, muzea, divadla a můžeme platit spoustu "politologů" a řadu dalších. Také jsme absolvovali spoustu válek, abychom nakonec přišli na to, že je to hloupost. Jenže tohle všechno mají na jihu jinak: např. domy v Řecku mají jen cca 10-15 cm silné zdi a někdy v prosinci a v lednu si přitápějí. Jinak mají teplo. Nemusí se třást, že květnový mrazík spálí všechny květy a nebudou mít rok ovoce, nemusí se bát, že přijde bouře a zničí obilí před sklizní, nebo seno před uskladněním. Nic je nenutí plánovat a šetřit a snažit se, protože většinu jim dá příroda sama. Atd. atd. to by bylo do nekonečna. Prostě na jihu je život snadnější, proto jsou lidé méně snaživí (nemusí tolik pracovat, aby přežili) a proto nám dnes závidí, pardon, jsou frustrovaní z toho, že mají holou řiť. My jsme totiž ve své velkodušnosti začali zachraňovat hladovějící a posíláme do celého světa tzv. rozvojovou pomoc. Potom se divíme, že se někde lidé množí jak králíci a nechtějí čekat, až něco z toho našeho "ráje" přivezeme, ale rovnou v tom "ráji" chtějí žít.

J. Schwarz 24.3.2016 13:09

V Evropě je lidí dost.

Vůbec by mi nevadilo současné "vymírání" Evropy, kdyby byla zároveň odhodlaná nepouštět na své teritorium nepřátelská a navíc rychle se množící etnika či "kultury". Jenom blbec může toužit na účasti v závodě o rychlejší rozmnožování s muslimy nebo černochy. Planetu neohrožuje vymírání lidstva, ale šílené přelidnění! Ale pro mne za mne ať se cizí "kultury" klidně množí jako o závod, pokud to bude na jejich území, uživí se za svoje a nebudou mne tlačit do "boje s CO2" a podobných nesmyslů. Dokonce bych snesl i větší snížení počtu obyvatel Evropy - pokud by se všichni ti "sluníčkáři a pomahači", Lékaři bez hranic, Oxfamy a AI odporoučeli do "potřebných" zemí a už tam zůstali. Howgh.

P. Vaňura 24.3.2016 12:25

Vašim úkolem není padnout za vlast,

ale zařídit, aby nepřítel padl za tu jeho vlast. (c) generál G. S. Patton

Nejde o to, že bychom byli měkcí za sebe, ale jsme trestuhodně měkcí na NEPŘÍTELE.

Zapalujeme svíčky namísto toho, abychom stříleli mullahy!!!

Jinak, ve vnitřní politice lze aplikovat princip, který nastolil Generalissimus, totiž "protože jsi nechtěl zemřít jako hrdina, budeš zastřelen jako zbabělec."

R. Langer 24.3.2016 12:10

Než do kostela

navrhuji raději návštěvu střelnice. Bude to do budoucna praktičtější.

V. Novák 24.3.2016 10:20

To nejsou sunnitsko-šíitské boje, jak dokazuje už

ta skutečnost, že i sunnité prchají před sunnitskými, vahhábitskými, salafistickými "bojovníky za svobodu a demokracii" pod ochranu sekulárního státu. Je to boj fanatiků proti všem ostatním - včetně nedostatečně (nebo drobátko jinak) věřících souvěrců.

S. Netzer 24.3.2016 11:55

Re: To nejsou sunnitsko-šíitské boje, jak dokazuje už

To není zásluha hromadného vraha Assada. Tonoucí se i stébla chytá.

J. Schwarz 24.3.2016 13:14

Re: To nejsou sunnitsko-šíitské boje, jak dokazuje už

To máte stejné, jak když "méně fanatičtí komunisté" prchali před kovanými soudruhy. Jenže nebýt oněch "normálních komunistů", tak by fanatici toho moc nezmohli a stejně je to s muslimy. Islám je svinstvo sám o sobě a rozlišovat, kdo z nich je větší a kdo menší blb je silně kontraproduktivní.

B. Graf 24.3.2016 9:30

Češi nejsou většinově ateisté...

...ale značná část jsou agnostici, kterým je skoro všechno "u brusele" a stále roste počet pohanů, kteří věří každému nesmyslu, o kterém je nějaký fiškus přesvědčí, že jim bude ku prospěchu (a bude to s akční slevou nebo úplně zadarmo).

Děkuji našim předkům za jejich hlubokou křesťanskou víru, s jejímiž plody se můžeme setkávat a jich využívat až dodnes.

Požehnané Velikonoce všem lidem dobré vůle!

R. Langer 24.3.2016 12:05

Re: Češi nejsou většinově ateisté...

Neděkuji předkům za žádnou víru, ale za to, že se od ní dokázali oprostit a mohli ta začít budovat moderní společnost.

B. Graf 24.3.2016 12:49

Re: Češi nejsou většinově ateisté...

Už jsme o tom diskutovali. Nemáte pravdu, ale nepřesvědčil jsem vás. :-)

Doporučená literatura: Jak katolická církev budovala západní civilizaci od Thomase E. Woodse.

A stejně si těch Velikonoc hezky užijte!

J. Sova 24.3.2016 14:04

Re: Češi nejsou většinově ateisté...

Pokud umíte anglicky, doporučuji toto:

http://www.nobeliefs.com/comments17.htm

Ten úvodní graf hovoří za vše.

R. Langer 24.3.2016 14:19

Re: Češi nejsou většinově ateisté...

Děkuji, PR texty skutečně nepotřebuji. A katolická církev rozhodně západní civilizaci nevybudovala, zrovna jako ji nebuduje ani dnes. :-(

J. Pražák 24.3.2016 9:23

V EU je 23 milionů nezaměstnaných

Tedy 23 milionů "pobíračů" sociálních dávek. Imigranti toto číslo zvýší. Takže nějaké vymírání vadí pouze (a)sociálním inženýrům, kteří budou mít problém s průběžným důchodovým systémem a čekají na voličské hlasy "sociálů", stejně jako si UK dovezla za vlády labouristů 3 miliony imigrantů-voličů socanů. Kdyby nechali důchodové zabezpečení na lidech a zajistili jen minimum, tak by problém nebyl.

A ten 1 milion imigrantů bude v Německu stát 900 až 1500 miliard € v případě, že budou do 6ti let zaměstnaní.....

Z. Švrček 24.3.2016 9:11

Půjdou i poslanci a senátoři za ODS

a pomodlí se, aby se konečně rozhýbali a postavili se silněji a nejen rétoricky za obyčejné pěšáky českého národa, lidi, voliče, kteří se bojí už více Bruselu a jeho "řešení", než skutečné a aktuální islámské hrozby? ODS hraje spíše polomrtvého brouka v tom, co nás dnes nejvíce ohrožuje a já zase váhám, zda ke konci měsíce opět mám vzít těch pár stovek a jít zaplatit příspěvky na tento rok.

Já prostě stále marně, spíše než slova odsouzení, či piety v případě Bruselských útoků, očekávám rozhodné slovo a tvrdé poukázání na skutečnou hrozbu, která toto dopustila, dopouští a bohužel bude dopouštět - na zločinné představitele EU. Dík jejich "řešením", které ani zdálky nezastaví příliv islámu do Evropy příjdou další Brusely, Paříže. Madridy, či Londýny a buďme si jisti, že to časem nemine ani Prahu. Evropa hraje o život a my více sil věnujeme parlamentním tanečkům, než tomu, co je skutečným smrtelným ohrožením. Tolik k ODS, ti ostatní jsou snad ještě horší, se Sralbotkou v čele.

J. Sova 24.3.2016 9:23

Re: Půjdou i poslanci a senátoři za ODS

Kdyby se za to pomodlili, muselo by se tak stát.

Jan 14,13 A začkoli budete prosit ve jménu mém, učiním to, aby byl Otec oslaven v Synu. Budete-li mne o něco prosit ve jménu mém, já to učiním.

R. Gramblička 24.3.2016 12:04

Re: Půjdou i poslanci a senátoři za ODS

kéž by to tak fungovalo, ale ještě jsem neslyšel, že by modlitba zastavila válku nebo aspoň někomu nechala narůst ztracené údy

R. Langer 24.3.2016 12:06

Re: Půjdou i poslanci a senátoři za ODS

Je to právě naopak, přehnané modlení spousty chudáků války spíše vyvolává, než uklidňuje. Proč tomu tak je, na to věru není příliš těžké přijít.

J. Sova 24.3.2016 8:58

Kvůli takovým politikům

je ODS nevolitelná.

M. Prokop 24.3.2016 8:38

Populační exploze z návštěvy kostela?

:-P

P. Boublíková 24.3.2016 10:34

Re: Populační exploze z návštěvy kostela?

Pokud si vezmete k srdci zákaz antikoncepce, proč ne :-)

R. Gramblička 24.3.2016 12:06

Re: Populační exploze z návštěvy kostela?

na to kostel ani modlitbu nepotřebujete

J. Lancik 24.3.2016 15:19

Re: Populační exploze z návštěvy kostela?

No jo, ale deti jsou bozi pozehnani.

B. Michal 24.3.2016 6:39

Sunnitsko-šíitské konflikty

nemají jeden aspekt, který měly války mezi katolíky a protestanty: vůbec tam nejde o svobodu vyznání nebo jednotlivce a už vůbec ne o možnost kritického čtení svatých knih a interpretace textu. Cokoliv takového ostatně Korán výslovně zakazuje.

Druhou stranou obou zmíněných válek je to, že věroučné spory jsou vítanou záminkou pro mocenské výboje - tehdy i dnes.

Ale jedno je jisté: ať vyhraje šíja nebo sunna, pro nás je to totéž: ďaury i Židy je třeba zotročit nebo vyhubit, jediné dilema mají, koho dřív.

V. Vaclavik 24.3.2016 6:37

A takovahle nabozenska streva

jsou nasimi politiky. Jeden primitiv vetsi, nez druhy. Divim se totiz, proc mame bombicky ve verejnych prostorach, jako metro, letiste, ale nikoli v nasich chramech iracionalnosti. Zrejme i ti Alahovi stoupenci citi, ze krestane jsou jejich bratri v triku, se kterymi mozno snaze zit, nez se sekularnimi, vice racionalnimi lidmi. Ale jak se rika, vseho do casu, treba se dockame, jako ta husa klasu.

T. Kubín 24.3.2016 5:58

Díky

Krásně napsané, Tome.

M. Červeňák 24.3.2016 1:34

Navrhuji místo hloupého lezení do kostela

vlézt do postýlek a trochu zapracovat na budoucnosti...

P. Dvořák 24.3.2016 2:49

Re: Navrhuji místo hloupého lezení do kostela

Žádné postýlky, alou ven! A připravovat Pride parade Prague 2016.