Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SPOLEČNOST: V boji proti církevním restitucím o občany nejde!
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
R. Langer 2.7.2012 11:57Re: Jen bych podotknul My pohani to vidíme stejně! |
V. Venc 2.7.2012 13:36Re: Jen bych podotknul ad Langer Naprosto přesné! Vy to totiž ani jinak vidět nemůžete, protože věříte ve svůj rozoumek a jeho skvělý úsudek. |
R. Langer 2.7.2012 15:13Re: Jen bych podotknul ad Langer Myslíte že víte, v co věří pohani? ;-) |
J. Jurax 2.7.2012 18:33Re: Jen bych podotknul ad Langer Vězte, že pohan a bezvěrec (neznaboh, ateista) jsou dvě naprosto odlišné entity. Pohan je výraz křesťanský a označuje jedince, co věří v jiné bohy než ty jediné správné, tedy křesťanské. Pohan tudíž není bezvěrec aniž ateista, nýbrž taky věřící. Pohani se zpravidla obraceli na víru - podle situace po dobrém nebo po zlém nebo se v případě potřeby či zatvrzelého odporu povraždili, aby správně věřící se mohli ujmout majetků takto osiřelých a zvelebovat je ad maiorem Dei gloriam. Pro úplnost ještě dodejme, že kacíř je taky věřící, dokonce v toho správné boha, avšak věřící špatným způsobem. Kacíři se zpravidla upalovali, pokud se ovšem dostali církvi do spárů. Jejich majetku se také ujali správně věřící, aby nezůstal ladem. |
V. Běhal 2.7.2012 21:31Re: Jen bych podotknul ad Langer Ke křtu nesměl nikdo býtdo nucen násilím. Jediná vyjímka bylo Sadové, které chtěl Karel Veliký tímto způsobem přimět k tomu, aby neterorizovali okolní národy. Kacíři věřili v nesmyslné věci. To ani tolik nevadilo, jenže oni ty, kteří s jejich názory zabíjeli,drancovali a vypalovali vesnice, města a kláštery. Proto, Fridrich II. ustanovil za kacířství trest smrti. S tím byli srozuměni všichni význqční lidé v té době. Jenž to se nedá vsvětlit pár řádky. |
J. Jurax 3.7.2012 16:31Re: Jen bych podotknul ad Langer Cha cha - ke křtu nesměl být nikdo nucen násilím? No, možná nesměl - ale v praxi byl - neboť obracení pohanů na víru bylo v raném středověku oblíbenou záminkou k vpádu a anexi území A co kathaři (odtud kacíř) neboli albigenští? Kacíři nezabíjeli a nedrancovali víc, než pravověrní - ono to už byl způsob válčení ve středověku ... a kacíři věřili z dnešního pohledu ve věci stejně nesmyslné jako ti nejpravověrnější křesťané ... definice inkvizice pravila, že kacířství je tvrdošíjné setrvání v názorech, které odporují učení katolické církve. Nechci tvrdit, že neznáte historii. Avšak tvrdím, že ji znáte nebo své znalosti uplatňujete selektivně - jakž již z Vašeho příspěvku patrno ... asi čerpáte z děl katolických historiků, které ovšem nelze mít za pravdivé a přesné právě pro jejich katolično. A mimochodem - s tím Fridrichem II máte na mysli nejspíš nikoliv pruského, ale štaufského (1194 - 1250). Ten s mocí církve ovšem vydatně zápasil, byl několikrát exkomuniková a zván Antikristem. Ve složitých mocenských bojích a hrátkách o ovládnutí říše a císařskou korunu - to bych tu musel opsat kus tlustých historických kněh - za podporu od papeže Inocence souhlasil se jmenováním biskupů církví a taky měl podpořit boj proti kacířství. Nicméně povolil na svém území islámskou bohoslužbu, což papeže - tehdy Řehoře IX. - mocně popudilo, takže jej 1239 exkomunikoval ... A tento Fridrich II. vydal příkaz (roku 1223), aby každý, kdo byl církví odsouzen jako kacíř, byl upálen, nebo mu měl být vyříznut jazyk. Že by s tím souhlasili význační lidé oné doby - leda ti, kdož byli přesmíru oblbeni svatou vírou katolickou - pravda, v těch temných dobách jich bylo jistě dost - nebo ti, kdož souhlasili ze strachu či z vypočítavosti - politika byla špína i tehdy a církev svatá v ní uměla chodit ... po čtvrtém lateránském koncilu vzklíčila myšlenka, že kacířství jest urážkou světské moci i Boha a jest tudíž největším zločinem. Inu, temné doby ... |
Z. Jaromír 2.7.2012 6:57Re: Jen bych podotknul Přesně tak! |