23.4.2024 | Svátek má Vojtěch


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Už 10 let zachraňuji Ježíška...

Každý Čech vám potvrdí, že u nás nosí dárky Ježíšek. Řekne vám to tak i většina dětí. Když se jich ale zeptáte na to, jak si Ježíška představují, čím dál častěji popisují amerického Santu Clause...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Student 23.12.2018 16:46

pořadí hodnot.

1. Ježíšek

2. Santa Claus

3. Ramadán

V. Kotas 23.12.2018 17:19

Re: pořadí hodnot.

1 - Ježíšek

2 - Ježíšek

3 - Ježíšek

F. Navrátil 23.12.2018 9:43

Až Ježíšek vyroste

Kdyby se lidovci v Bruselu více chovali podle křesťanské tradice, bránili by Evropu proti islámské invazi. Kdyby se katolická církev starala o víru, chudé a nemohoucí, místo rvačky o církevní restituce, pak by Ježíšek neplakal ve chlévě a nesledoval, jak dárky nosí dětem Santa Claus, co se dříve jmenoval Děda Mráz. Patrně hrozí nebezpečí, že až Ježíšek vyroste, vypráská lichváře a služebníky boha Mamona z křesťanských chrámů.

Š. Hašek 23.12.2018 12:14

Re: Až Ježíšek vyroste

A zatím v Římě katoličtí, Halíkovi "bratři ve víře" zahalují sochy ...... aby nějakého sekače hlav s Koránem v tašce, z té delegace, z toho nekleplo.

Není to na Bohnice? Je.

P. Papež 23.12.2018 16:59

Církve se perou o restituce? .O zákon? Ve sněmovně se o ně perou komouši v jedné ruce s koblihami.

F. Navrátil 23.12.2018 17:41

Re:

Katolická církev měla po roce 1989 před sebou obrovské možnosti opětovné chritianizace českého národa. Mohla si však vybrat. Víru nebo majetek. Volila majetek. Ztratila víru a ztratí i majetek.

V. Kotas 23.12.2018 20:23

Re:

Tak jest.

Š. Hašek 22.12.2018 19:53

Ne, že bych nestavěl pod stromečkem Betlém,

ale pane poslanče brusele Zdechovský, měl jste začít zachraňovat (ČR, Ježíška, Evropu, křesťanství, kulturu, zákony, klid občanský, ........ ) v době, kdy Václav Klaus nechtěl podepsat jisté papíry brusele.

Teď už to nedohoníte. Samozřejmě mluvím pouze za sebe a svůj doposud tajný hlas. A promluvte si s Bělobrádkem!

J. Ptáček 22.12.2018 12:52

Ježíškovo zmoudření

Ve sborníku pro 1. až 4. třídu osmiletek z roku 1953 jsme četli a jako děcka se učili:

Carské pravoslaví učinilo dědu Mráze nástrojem pro potlačení všeho pokrokového, v sovětské společnosti je nositelem myšlenky míru, sbratření mezi národy celého světa a u nás navíc vděčnosti a lásky k SSSR a jeho lidu.

Náš president Antonín Zápotocký řekl v roce 1952 na Štědrý večer v rozhlase:

Doby se změnily, Ježíšek vyrostl, narostly mu vousy a stává se z něho děda Mráz.

J. Schwarz 22.12.2018 13:20

Re: Ježíškovo zmoudření

Je až neuvěřitelné, jak se dnešní pokrokové eurounijní žvásty podobají těm z komunistických padesátých let, včetně těch "myšlenek míru a sbratření mezi národy celého světa".

J. Kanioková 22.12.2018 22:06

1*

́

Š. Hašek 22.12.2018 22:52

Re: Ježíškovo zmoudření

Za Husáka, v matematice, jsme určovali společného jmenovatele ....... a je to tady!

O. Uživatel 23.12.2018 14:36

Uživatel požádal o vymazání
J. Lepka 22.12.2018 11:59

Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

a nepokoušet se o propagaci zfalšované tradice oslav Slunovratu, autore. Ona i ta vaše křesťanská tradice byla vynucována drakonickými tresty a objektivně řečeno, vy, křesťané jste se vcelku nedávno chovali stejně jako nyní muslimští nájezdníci.

P. Lenc 22.12.2018 13:51

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Pane Lepko, vás ty Vánoce musí hodně vytáčet.Zase nedostanete dárek?

J. Lepka 22.12.2018 15:57

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

No, v zásadě ano. Mezi mé nejtajnější sny patří idea zimního spánku, cca listopad - březen, to by byl dárek podle mého gusta.

P. Papež 23.12.2018 17:01

Myslím, že by spousta lidí byla ráda, kdybyste se uložil k zimnímu spánku.

Š. Hašek 23.12.2018 12:17

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Pan Lepka to dopracoval až k Metodějovi ......

Možná se mu zdá současné křesťanství suché, málo akční. Tak to štrejchneme Koránem a Šabatovou, že?

V. Církva 22.12.2018 13:54

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Pane Lepka vy jste absolvval VUML, nebo už je dnes zase nějaká podobná škola? Toto jsou totiž názory po socialisticku ohnuté.

Dńes je totiž svoboda slova a tak se sice ví, že lidé vydávající se za Křesťany v temném středověku dělali přehmaty. I že 30 letá válka měla náboženský podtext, ale hlavně už se může psát o tom, jakým hnusem byla Velká Francouzská revoluce (s napoleonskými válkami miliony mrtvých), francouzská Komuna, VŘSR, nacismus a od těchto ideologií pochází kritika Křesťanství. Jak by se to tu mlelo při vpádu Maďarů ale i Slovanů bez Křesťanství, to radši aní nedomyslet.

Pokud označujete křesťanské nájezdníky podobné s Muslimy tak asi Vaši předci byli u Vídně na straně Muslimů.

Protože jinak nevím jaké "nájezdy" ́máte na mysli. Že vy myslíte vánoční nájezdy na obchody?

J. Lepka 22.12.2018 15:53

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Vcelku signifikantní přístup, nejprve oponentovi podsunout vlastní argumenty a pak s ním polemizovat, ale specielně pro vás se pokusím svá stanoviska obhájit. Od náboženského ovládnutí evropského prostoru bylo křesťanství povinné, tím pádem i povinné přijímání jeho atributů. Snad ani vy nepopřete, že tzv. oslava narození Krista není nic jiného, než přejmenování pohanských slavností slunovratu ergo starořímských Saturnálií pro vlastní reklamní účely. V současné době jsou Vánoce povýšeny na atribut konzumu a s původním účelem (ať už odkudkoliv) nemají nic společného, přesto zůstávají symbolem naší kultury a civilizace a je venkoncem fuk, kdo dětem dárky přinese. Ostatně můj synovec, ve velmi raném věku očekával, že mu dárky donese Ježeček, protože na rozdíl od Ježíška ho už viděl a navíc znal i pohádky, jak si ježek nese na bodlinkách jablíčka.

Kde byli mí předci u Vídně netuším, tak hluboko do historie nejsme schopen genealogii rodu dohledat, ale vzhledem k již absolvovaném genografu jsem západogermánské krve, tudíž jsou muslimští předci mimo hru, nicméně pokud se náboženské orientace týká, sám se cítím být agnostik a jakékoliv vnucování náboženských představ o světě považuji za nevhodné. Což se týká i bolševických idejí, proto je vaše poznámka o VUMLu mimo mísu. Je sice pravda, že jsem musel na VŠ absolvovat několik zkoušek z této víry, ovšem zároveň vám musím sdělit, že jsou to tak neuvěřitelně nesmyslné bláboly, že skutečně nechápu, jak jim někdo mohl podlehnout. Prostě víra.

B. Lukáš 22.12.2018 16:03

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Panu Lepkovi připomínám, že Hitler, Goebels, Himmler, Stalin, Jagoda, Ježov, Berija rovněž Mao,Ce-tung, Polpot a ještě mnoho dalších, byli kovaní ateisté, přičemž za nesrovnatelně kratší dobu napáchali takové množství zločinů, které jsou se středověkem naprosto nesrovnatelné. Dále podotýkám, že v evropské 30.leté válce se nebojovalo o to, které křesťanské církve jsou ty pravé, ale víceméně šlo o střed Habsburského universalismu s prosazením národních zájmů ( Francie, Švédsko) a o drancování a loupeže ziskuchtivých feudálů. Jako každá ideologie i křesťanská byla v minulosti vládnoucí hierarchií často zneužita k páchání zla, ale srovnávat křesťany, na kterých vyrostla evropská civilizace, s muslimskými nájezdníky, vypovídá mnoho o Vašem intelektu a charakteru.

J. Sova 22.12.2018 16:56

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Hitler byl katolík, zaklínal se Stvořitelem a Prozřetelností. Jakého Stvořitele uznává ateista? Ani Goebbels nebyl ateista. Byl exkomunikován z katolické církve, protože si vzal protestantku.

Z nacistů souzených v Norimberku byli jen čtyři bez vyznání. Heydrich měl přísnou katolickou výchovu.

Stalin byl student bohosloví. Pol Pot chodil na školu vedenou katolickými misionáři.

Š. Hašek 22.12.2018 22:53

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Zajímavá poznámka.

J. Sova 22.12.2018 16:58

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

https://www.nobeliefs.com/Hitler1.htm

J. Jurax 23.12.2018 0:16

Jojo, a jistě víte, při jaké příležitosti skončil svatý Vojtěch ... při nájezdu na pohanské Prusy, že? Pochopitelně evangelizačním ...

J. Slavíček 23.12.2018 16:34

Re: Snad by bylo lepší zůstat u kritiky Barneventu

Můžete mi laskavě vysvětlit jak poznáte, který názor je OK a který je názor po socialisticku ohnutý? O té kristanizaci nevěřících v Americe a Africe jste asi nic neslyšel.

J. Slavíček 22.12.2018 11:43

Divím se

Snad si pane Zdechovský nemyslíte, že tento Váš srdce rvoucí příspěvek na téma Ježíšek zakryje tu Vaši lumpárnu v EU? Podceňujete občany ČR.

M. Malovec 22.12.2018 10:43

Na kanále ČT- D

kde násilí je normou se objevil dokonce Santa a říkali mu MIkuláši. To je už vyšší level, jak by řekli naši INuité.

Š. Hašek 22.12.2018 9:36

Ne, že bych nesouhlasil.

Ale slabé. Snažíte se, v poslední době. KDU volit nebudu. A ten Váš rozpočtový výbor brusele .......... víte, jak by Karel IV zatočil se správci "společné/státní" kasy s móresy brusele? Ani nechtějte vědět!

Zkráceno.

J. Anděl 22.12.2018 9:21

Ježíšek

Odedávna, snad od puberty, nevím, mám k dětským mýtům rozporuplný postoj, který tady snad mohu zmínit, je-li to diskuze pod článkem křesťanského demokrata. Přesvědčeným ateistům se omlouvám a klidně to přeskočte či ignorujte.

Jak člověk dospívá, nezbytně postupně zjišťuje, že všechny dětské mýty, symboly a příběhy byly lež. Dárky nenosí Ježíšek, zuby nekrade víla zubnička, lidem od dlaní nelétají ohnivé koule, čerti nebydlí v jeskyni, andělé nechodí s Mikulášem a nerozdávají jablíčka a čokoládu. To všechno je jenom jako. Nelétá se na dracích, žádný hrneček nevaří donekonečna kaši, ubrousek se neprostírá. Princové nejsou vždycky a celý život hodní. A život nekončí velkou svatbou, po které všichni šťastně žijí a jestli nezemřeli, žijí až dodnes.

Připadá mi, že je pak těžší - nikoliv věřit, ale rozpoznat v reálném světě kolem nás opravdová kouzla, která jsou podstatně méně efektní a málokdy s okamžitým účinkem. Je těžší pak připustit skutečnou existenci Boha či jiné síly. Jeví se jen jednou z mnoha pohádek, které rodiče vyprávějí dětem. A v těch příbězích má spoustu atributů, o kterých ze zkušenosti víme, že se plní jenom v pohádkách.

Ano, taky doma s dětmi hrajeme nějaké hry, lidská společnost je jimi prostoupená skrz naskrz. Děti vědí, že je to hra. Chtějí ale vědět, jak svět funguje doopravdy. Co jim doopravdy pomůže zbavit se noční můry či dojít v životě spokojenosti a štěstí. Dítě má pohádky rádo, ale brzy chápe rozdíl mezi pohádkou a realitou a často je realita v tom srovnání chudá. Mám přitom zkušenost, že existují nějaká "kouzla". Že někdo v jistém smyslu umí naslouchat modlitbě. Ale těžko konkurovat pohádkám. Zejména, pokud se jim mnohá náboženství přibližují pohádkovými příběhy, u nichž se, zejména v exoterické podobě náboženství, trvá spíše na slepé víře k pohádkovým atributům, než na praxi a zkušenosti.

A tak mě napadá, že česká tradice pohádek, zejména těch novějších, dobře zapadá do obrazu ateistického státu. A podobně tak boj za českého Ježíška.