20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pepikk 20.10.2008 15:58

No já nevím,

historik,nebo soudce by podle mě měl brát v potaz pouze důkazy nadevší pochybnosti.Že se už týden diskutuje o tomto dokumentu,  důkazu nadevší pochybnosti nesvědčí. 

šakal 20.10.2008 16:40

...Určitě..."nade vší pochybnost"...

..."Neexistuje nic jako stoprocentní důkaz. Každý důkaz je jen zdrcující převahou pravděpodobnosti." (Raymond Chandler)

;-)

Kolombo 20.10.2008 15:42

To nebylo

udání, ale zápis policajta konstatující, že ten oný oznámil na policejní strážnici... problém byl v tehdejší atmosféře a paranoi rozpoutané komunisty. Kdyby dnes někdo vytvořil atmosféru, kdy by většinu přesvědčil že pití limonády ohrožuje stabilitu Sluneční soustavy a tedy je  povinností každému k Lidstvu a Životu piče limonády okamřitě oznámit úřadům... Upřímný Zachránce idstva by takového asi oznámil - vím o jednom , co má doma pod postelí láhev... Po letech, když by se to celé ukázalo být jako grandiózní pitomost by se styděl a ostatní by se asi divili, co to muselo být za hyenu, která dokázala kvůli limonádě poslat člověka na popraviště.  Ale to by nebylo kvůli limonádě, nýbrž pro budounost Lidstva. Stejně tak komunisti vytvořili atmosféru, ve které člověk, který si chtěl orat svoje vlastní políčko a dojit kravku podle svého údajně ohrožoval  brzký příchod Míru a Štěstí všech Pracujících. V tom byla ta lumpárna. Blb, který tomu byť jen na okamžik uvěřil, se už dál choval jen logicky...

Ludva 20.10.2008 14:21

Nacionále nejsou úplné

Na tzv. udání chybí: 1)podpis pana Kundery 2) číslo občanského průkazu 3) adresa trvalého bydliště. Údaje, které tam jsou, mohl nahlásit někdo jiný, třeba pan Dlask (aby neztratil reputaci před svou milou). Policajt uchvácený představou povýšení za chycení agenta, si nemusel ověřit totožnost a šel rovnou do akce, o čemž svědčí dodatečné sepsání zápisu. No a konečně, ten kdo Dvořáčka práskl v prvé řadě, byla jeho "kamarádka" Militká. Taky proč by jinak nebyla potrestána ?

šakal 20.10.2008 16:36

...Jistě, jistě,...

...v atmosféře policejního státu padesátejch let, kdy měla každá občanka daktyloskopickou identifikaci (dnes se s tím už zase bohužel začíná) a kdejakej nerudnej pochůzkář vás mohl sebrat na ulici jen za dlouhý vlasy, si nějakej dejvickej okrskář "uchvácený představou povýšení" nechá něco nakukat od člověka, kterej jen tak přijde z ulice a řekne: "Já jsem Milan Kundera a jdu udělat něco pro vlasť..."  ;-D

Jak tak koukám na ten váš příspěvek a příspěvky mnohých podobných, říkám si, v tomhle národě je lehouký dělat z lidí voly. Na vás platí jedno čínské přísloví jak vyšité:

ANO, PODVEDLI JSME VÁS. ALE JEN PROTO, ŽE JSTE SI PŘÁLI BÝT PODVEDENI ;-P

Ludva 20.10.2008 17:07

Re: ...Jistě, jistě,...

Podívejte Šakale, Vaše spekulace je stejně dobrá, jako ta moje. Ještě mi ale vysvětlete, proč se v době spisovatelovy emigrace, nevynořil Rosický a spol. a neoznačil ho jako udavače ?

ubu 20.10.2008 22:49

Re: ...Jistě, jistě,...

a proč by to tak nemohlo být? Já jsem kundera a občanku jsem v tom rozčilení zapomněl. Podpis je nejdůležitější. Když chybí, je vše pouze blábol.

honzak 20.10.2008 11:58

na obranu pana

spisovatele se už ozval i pan největší dramatik. Jakej šel, takový potkal.

šakal 20.10.2008 16:36

...Bohužel...

...:-/

I.Laengsfeld 20.10.2008 17:37

Re: ...Bohužel...

No tak to je snad poprve po  vice nez 15 letech, kdy nas byvaly nejvyssi pan zareagoval tak, jak se sluselo (dle meho nazoru tedy)  ;-P Podle Havla byl spisovatel na stará kolena

zapleten do veskrze kunderovského světa, od něhož se jako fyzická osoba

dokázal tak umně po léta držet stranou. "Milane, buďte nad věcí!

Člověka, jak jistě víte, potkávají na jeho pouti životem horší věci než

zhanobení v tisku," napsal Havel.

I.Laengsfeld 20.10.2008 17:49

Re: ...Bohužel...

Je otazkou, zda tady  jde o potrestani stareho precinu ci "jen"  o pochopeni jeho kontextu.

Pri  soudech se zamestnanci vyrobne - vyhlazovaciho komplexu Auschwitz  (95% jich bylo po valce shledano v podstate nevinnymi(!!!) nedostali zadny trest a v klidu dozili v prosperujicim Nemecku) bych se klonil spis k te zastrasovaci funkci trestu... zatimco pri reseni otazky, kdo vsechno  dostal  neopatrneho agenta roku 1950  do vezeni, by melo spis jit  o pochopeni te doby. ABYCHOM SE DNES NECHOVALI STEJNE JAKO  ONI TEHDY.

vládík 20.10.2008 11:31

Plný souhlas

Ti, kdo tehdy žili a nestydí se přiznat tato fakta to ví.

Spirit 20.10.2008 11:29

Autor se ptá Cui bono?

No přece druhořadým "vědcům"  Ústavu pro studium totalitních režimů, který byl zřízen právě proto, aby se vědecké nuly, stojící politicky na správné straně, mohly nějak (velmi dobře) uživit. Jeho zaměstnanci se nestydí pro svůj osobní prospěch ničit lidi (že se to týká právě Milana Kundery, nehraje roli) neprokázanými pomluvami, které nemají s výsledky normální vědecké práce nic společného. Původce toho všeho, Bc.Adam Hradílek (to jméno je hodno zapamatování) se za naše peníze právě školí v USA, jak tyto pavlačové metody  bádání ještě vylepšit.

Pešek 20.10.2008 12:20

Re: Autor se ptá Cui bono?

To víte, neprokázaná pomluva ve formě policejního protokolu člověka zničí na to šup! Možná víte, jakou práci Hradílek dělá? A kolik, tedy osobní prospěch, z toho má? Já jsem se dočetl, že inkriminovaný protokol objevil nehledav jej, když studoval spisy za jiným účelem, než najít něco na Kunderu.

Ludva 20.10.2008 16:20

Re: Autor se ptá Cui bono?

To je taky pomluva, že je vnukem p. Militké ? Očistit rodinu je dost silný motiv.

JJ 20.10.2008 12:56

Re: Autor se ptá Cui bono?

Tuhle kauzu sleduji od zacatku a krom toho, ze na zaklade jednoho (ne zcela jasneho - ano existuje protokol SNB, ale jsou tu i napr. vyjadreni KUndery a dalsich ucastniku) pripadu mozneho selhani mladeho cloveka se diskredituje cele zivotni dilo velkeho cloveka a "nasince" (byt odesel do ciziny), je podivne, ze se nikdo nepta naseho slavneho uradu, proc nezverejnuji jine kauzy udani, spoluprace a hlavne aktivni praci clenu StB na ktere ti badatele prijdou. Proc vytahnou Nohavicu, Kunderu, ... ?? Nepripada vam to spis jako prace bulvarniho pisalka, nez jako seriozni vedecka prace? 

Historik 20.10.2008 13:29

U obyčejných lidí to nikoho moc nezajímá a noviny to tudíž neotisknou,

bohužel. Další otázka je, že problém možná stojí i tak, že se ho Kundera NEODVÁŽIL neudat. To nebylo bez rizika.

Spirit 20.10.2008 14:48

Re: U obyčejných lidí to nikoho moc nezajímá a noviny to tudíž neotisknou,

Odpovídal jsem jen na  Bystrovem vyslovenou otázku, na niž si kupodivu nedokázal odpovědět sám. O Kunderu z roku 1950 nejde. To tady byla jiná planeta. Jde o kvalitu a smysl toho ÚSTR. Vzhledem k rychlému úbytku pamětníků by se měl zabývat především režimem naší druhé republiky. To ho ovšem nezajímá.

JJ 20.10.2008 14:47

Re: Autor se ptá Cui bono?

Osobne to vidim tak, ze Kundera byl komunista a ten clovek proti nim aktivne bojoval. Takze nebylo od veci jej z Kunderova pohledu na vec proverit. Z pohledu komunisty a zrejme i v te dobe si mohl pripadat jako vlastenec.

Prekvapuje me ovsem jeho reakce, zjevne si na nic nepamatuje. Bud to pro nej byla rutinni zalezitost, nebo lze, nebo nekdo pouzil jeho jmena.

Ale co se tyce vedeckosti, ten dokument SNB existuje. Neni to vymysl bulvaru.

Spirit 20.10.2008 15:03

Re: Autor se ptá Cui bono?

Jako "vědeckost", nebo chcete-li vědeckou metodu práce historiků si představuji nález zajímavého dokumentu, všestranné oveření jeho pravosti a potvrzení z několika nezávislých zdrojů, pátrání v českých i zahraničních archivech ("agent" Dvořáček byl osobním agentem-chodcem rozporuplného generála Moravce, který si "výrobou" agentů, prý pro CIA, zřejmě jen upevňoval svou emigrantskou pozici) po dalších pramenech, které by ten jediný mohly potvrdit, projednání výsledků na vědeckém zasedání Ústavu, po schválení pak publikace NE V BĚŽNÉM TÝDENÍKU, ale v příslušném historickém odborném časopisCVhe, případně přednes objevu a souvislostí na vědeckém symposiu historiků. "Vědeckost" není jen fysická existence nějakého písemného sdělení. Prokázat nějaký historický fakt je těžší a složitější, než usvědčit u soudu zločince. Toho si zřejmě nejsou pan Hradílek ani Ústav vůbec vědomi. Nechovají se jako vědci, ale jako policajti.

Borek 20.10.2008 11:03

Vysílal bývalý SSSR také špiony?

 A pokud ano, jak se k nim chovali američané v padesátých letech? Potrestali by občana, který by na takového špiona upozornil, nebo naopak?

Historik 20.10.2008 13:27

Re: Vysílal bývalý SSSR také špiony?

Vemte si někoho, kdo na "podezřelou osobu" upozornil za Protektorátu. Pokud by se na to po válce přišlo, jak by s dotyčným bylo naloženo?

Podotýkám, že za "přechovávání osoby nepřátelské Říši" byl trest smrti.

ladilav 20.10.2008 10:32

ad udávání za komunismu

Většina udavačů se rekrutovala z ustrašených lidí,kteří se báli,aby sami neskončili v hrůzném soukolí estébácko komunistické mašinérie za to,že o něčem věděli,ale nenahlásili to,jako spoluviníci. Druhá velká skupina se rekrutovala ze závistivců a z lidí,kteří si tímto způsobem vyřizovali osobní účty. Třetí skupina byli vydíratelní lidé z jakýchkoliv příčin. Jen zanedbatelná menšina udávala z přesvědčení. Bylo by spíše zajímavé zjistit,do které skupiny lidí patřil pan Kundera. Jestli se jenom bál, nebo si něco vyřizoval (např. milostný vztah), nebo ho někdo vydíral (např. vyhození ze studií) nebo byl pouze zaslepeným příznivcem komunismu,který ještě neprohlédl? To nic nezmění na tom,že jsem i nadále přesvědčen, že pan Kundera je opravdu PAN spisovatel.P.S. Část éry komunismu jsem prožil také na vlastní kůži.

vládík 20.10.2008 11:36

Re: ad udávání za komunismu

Po srpnu 68 ano. To práskali lidé proto, že se báli, pro možný zisk, proto že byli povahou práskači.

V padesátých letech tomu bylo jinak - to byla většina obyvatel ČSR plná nadšení a elánu pro socialistickou myšlenku. Mladí samozřejmě zvlášť.  Nebezpečného imperialistu či jeho přisluhovače jsme tady nechtěli. Tak to bylo. Jiné interpretace jsou ideologickými propagandami. Ona totiž "kapitalistická" propaganda nemá jiné vlastnosti, než "socialistická". Marketingové zákony působí stejně.

ubu 20.10.2008 22:44

Re: ad udávání za komunismu

nemáš pravdu. v 50 letech byli provokatéři a kdo je neprásknul, šel sedět na 20 let.

čtenář 20.10.2008 9:20

á Bystrov, taky udával ...

(Y)

šakal 20.10.2008 9:27

...Zalez, špíno!...

...;-€

Motan 20.10.2008 9:55

Re: ...Zalez, špíno!...

Brožová je tedy jen nadšená komunistka bez viny? Kundera i ti druzí se chovali podle hesla, že oni nám nesmí v cestě stát. Mládež nová, mládež Gottwaldova. Zalez pejsku!

šakal 20.10.2008 10:07

...ste se asi při čtení příspěvků trochu splet, co?...

...;-)

Motan 20.10.2008 10:16

Re: ...ste se asi při čtení příspěvků trochu splet, co?...

Ano. Omlouvám se.