20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dan Svoboda 27.3.2008 0:08

Svoboda slova

Mě zaráží autor výroku. Pana Shwarzenberga znám jako idealistu, hájícího princip, i když to není v daném okamžiku pragmatické.

Stejně jako autor článku zastávám názor, že ve vyspělé společnosti neexistuje "omezená svoboda slova."

Že někdo hlásá bludy, je hořkost, kterou musíme spolknout.

Daniela 26.3.2008 23:50

Lekce o svobode projevu je zapotrebi

Z prispevku vidim, ze lekce o svobode a demokratickem projevu je zde skutecne zapotrebi a timto zaroven dekuji panu Svobodovi za jeho odvahu a snahu. Dost diksuteru  jen reaguje na to, ze se dotkl pana ministra a tak nevidi a unika jim  jadro problemu. Od kdy je v demokraticke republice prisne odsuzovano  lepeni plakatu, byt na  kontraverzni tema? Me napriklad urazi , ze je Praha polepena plakaty pana J.Saudka, tyto  fotografie jsou podle me detske porno, take mnohe reklamy jsou sexualne explicitni.  Ale neprotestuji .To je druha mince svobody slova---umet tolerovat jiny projev, ackoliv s nim nesouhlasim.  Nejde prohlasovat,  ze jsem pro svobodu slova, ale jen takoveho, ktere ja schvalim.  Svoboda projevu neni pro nejake samozrejme vyroky jako  "Zeme je kulata", ale HLAVNE pro vyroky, ktere jsou kontraverzni, treba i opovrzenihodne. -Take se divim, ze Cesi jsou najednou tak uzkostlivi ve svem snazeni neurazit relativne novou mensinu a jeji nabozenstvi, casto ctu, jak se jadrene nadava krestanske cirkvi. -Je to proto, ze se knezi dostatecne neurazi, nevyhrozuji, Vatikan   je celkem  mirumilovny?  Takovym bezpaternim jednanim se opravdova demokracie nevytvori.

EW 27.3.2008 17:25

Re: Lekce o svobode projevu je zapotrebi

Presne tak. Kdyz se pozastavite nad Saudkovymi detickami a nahymi (Y), jste povazovani za smesne nebo uplne mimone. Kdyz date najevo, ze obraceny krucifix ponoreny do nadoby s umelcovymi vlastnimi chcankami pro vas nepredstavuje kulturni vrchol sezony, jste neliberalni bigot.

Ale jen si zkuste vylepit celkem vtipnou kombinaci turbanu s bombou a osopi se na vas i pan knize, jinak povazovany za sloup prave kulturnosti, slechtice ducha i tela. 

Mephisto 28.3.2008 12:28

Re: Re: Lekce o svobode projevu je zapotrebi

No tady jde spíš o to, že když někdo ponoří obrácený krucifix do nádoby se svými vlastními exkrementy a někde to vystaví, každému normálnímu člověku se z toho úplně legitimně zvedne žaludek. Ti aktivnější, kterým se chce, o tom napíšou do novin, zcela oprávněně poukážou na ubohost toho umělce...

Jiní, kteří jsou možná až nezdravě "free" si to budou pochvalovat...

Jenže když něco mnohem mnohem mírnějšího uděláte v analogii k Islámu a Mohamedovi, tak muslimové proti vám vyhlásí svatou válku a půjdou vás sejmout. To je ten rozdíl!

Phoenix 26.3.2008 23:11

zvraceny pohled na svet

Takhle nejak si predstavuji muslimsti cirkevni predstavitele souziti s nemuslimy a prekvapive se ohaneji koranem

http://pravdaoislamu.cz/index.php/2008/03/23/v-britanii-zmaren-plan-dodrzovani-tradic-proroka-mohameda/

Phoenix 26.3.2008 22:37

ucta?

Spousta z vas tady povida neco o ucte k nabozenstvi. Islam bude me ucty hodny v momente kdy:

1) Muslimove prestanou uctivat jako nesvetejsi vzor cloveka, ktery se i na svou dobu choval jako mimoradny dobytek, znasilnil, okradl, podrezal a vzal do otroctvi nespocet lidi

(viz. Koran). Az nebude mit nerovnopravnost muzu a zen oporu primo v Koranu (coz mimochodem odporuje Ustave CR). Az nebudou muslimove povazovat nemuslimy apriory za podlidi (dojemna paralela s nacismem, proc je asi Mein Kampf jedna z mala prodavanych zapadnich knih na Blizkem Vychode), coz mimochodem opet odporuje Ustave CR. Az prestanou muslimove prosazovat stredovekou hruzu, zvanou saria (islamske pravo, od zakladnich ekonomickych omylu jako bezurocne pujcky, az po kamenovani nevernych zen a bicovani tech, ktere meli smulu a nejaky sexualni frustrat je znasilnil nebo zejmena v Nemecku velmi oblibene vrazdy ze cti). Az prestanou muslimove na jakoukoli kritiku sveho nabozenstvi reagovat masovym bezbrehym nasilim. Az konecne dospejou a zjisti, ze za veskerou ekonomickou nefunkcnost na vlastnich uzemich si mohou sami (za to, ze nepracuji tolik, jako prumerny Evropan nebo American opravdu nemuze USA, jak si odhlasovali na poslednim sjezdu, kde zjistili jak zaostavaji ze vyspelou casti sveta). Az prestanou muslimove svuj zvraceny pohled na svet nutit ostatnim, zejmena po cele Evrope.

Pak mozna zacnu uvazovat o tom, ze si budu islamu vazit. Zatim si ho vazim velice podobne, jako analogickych zvrhlych ideologii, komunismu a nacismu. A jestli si nekdo predstavuje, ze budu nekdy premyslet o tom co muzu rict, abych nahodou neurazil komunisty nebo nacisty, tak je na tezkem omylu.

Klokan2003 26.3.2008 20:25

Ano, karikatury zakázat!!!

Po staletí slouží karikatury k tomu aby nenásilnou a někdy více a někdy méně humorně ukazovaly nedostatky společnosti kterou viděl autor kolem sebe. Za celou historii tohoto žánru se žádné skupině lidí či jednotlivcům nepodařilo před nimi uniknout, nevyřešily to ani zákazy a despotické tresty. Tak je teď, v roce 2008 v pupku a mozku světa zakážeme, a hotovo. A můžeme se směle pustit to dalších úkolů - zakázat vtipy o židech, cikánech, drsné vtipy o invalidech, žertíky o tom, jak "se sešli Američan, Rus a Čech ..... ", takový Renčín nebo Jiránek se svým kresleným humorem urážejícím naše slovutné politiky by také neměli uniknout spravedlivému trestu, protože "svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná svoboda někoho jiného".

Je velmi pěkné, jak současná evropská elita hledá alibi pro blížící se konflikt. "To nejsme my, kdo svojí pštrosí politikou appeacementu a zbabělosti způsobil potíže, na vině je svoboda slova bez odpovědnosti, kterou je třeba omezit dokud je čas".

Karla S. si vážím a věřím, že tento jeho projev lze zařadit do kategorie mistra tesaře. 

milkom 26.3.2008 20:30

Re: Ano, karikatury zakázat!!!

kritika a nesouhlas nejsou ani cenzurou ani zákazem... jinak OK

Klokan2003 26.3.2008 20:34

kritika a nesouhlas nejsou ani cenzurou ani zákazem...

ano, zatím.

Karotka 26.3.2008 15:36

přečetl jsem si článek znova...

Souhlasím, že plakáty jsou i o svobodě projevu, takže není pravdivé tvrzení, že to o ní není. Toto tvrzení však může být pravdivé (relativně), pokud přijmeme názor, že dělat si legraci z něčeho, co je pro někoho svaté, není vhodné či dokonce ani rozumné. Tohle je věcí diskuse ve společnosti. Mně OSOBNĚ přijde, že celá záležitost ve svém kořeni skutečně není o problematice svobody slova, ale spíš o dovednosti s touto nezpochybnitelnou svobodou nakládat taktně a ohleduplně. Je fakt, že nejsem ministrem.

Poznámka k formulaci "prorok Mohamed" mi přijde zbytečná a nepřesná. Nevím, jako křesťansky smýšlející člověk přesto Mohameda za proroka považuji. Ale nemám katechistické vzdělání.

Závěr, že z předchozího textu vyplývá, že karikatury byly legitimní, považuji za chybný a cítím závan demagogie, nebo rozhodně nedostatek nadhledu. Dále - text o samotném pochopení svobody projevu. Souhlasím. Říkáme-li pravdu, můžeme urážet. Pokud tím dodržíme i jiné zákony, např. že zveřejňované informace použité v urážce nebyly získány nelegálně (z chráněných osobních údajů).

Autorem zmíněná třetí věc, že plakátovací akce je (může být) o svobodě a pan ministr to nechápe - klasický střet ani tak ne názorů, jako spíš různých pohledů na věc. Protože skutečně záleží, odkud se na to díváme. Jestli z pohledu obhájce svobody slova, nebo z pohledu citlivosti ke kultuře společnosti, ve které žijeme. Oba pohledy se musí střetávat a z užitečné diskuse vznikne nakonec spolupráce.

Jsem pro plné ctění zákonů a také pro to, abychom se všichni sami u sebe kultivovali a zkulturňovali. V této konkrétní diskusi je mi bližší pohled pana Schwarzenberga. A nestydím se.

Karel Adler 26.3.2008 17:12

Re: přečetl jsem si článek znova...

Nahlédnutím do Nového Zákona, do Evangelia podle Lukáše: Řekl: „Dávejte si spozor, abyste nebyli svedeni. Neboť mnozí přijdou a budou říkat: ‚Já jsem‘ a ‚ten čas je tu‘. Nechoďte za nimi. Toto lze vztáhnout na Mohameda a pro skutečného křesťana je tedy nepřijatelné jej akceptovat za proroka...

Karotka 26.3.2008 18:24

Re: Re: přečetl jsem si článek znova...

No taky říkal, že (mnozí budou mluvit jeho jménem a) podle jejich ovoce je poznáme. To s tím ovocem je trefné. Široce. Neobhajuji tady islám. Ovoce páně Mohameda nedokážu považovat jen za špatné (tak jako ovocem křesťanství nebyla jen inkvizice a totalita a potlačování pokroku). Lidé jsou ovlivněni kulturou a to, že používají jiný slovník a mají jiné zvyky, nemusí znamenat, že nejsou proroky, či že nejsou v kontaktu s Bohem. Proto ta závorka (M. nemluví Ježíšovým jménem).

A ovoce naší kultury nedokážu považovat jen za dobré.

A přiznám se, že na tom ovoci docela hodně stavím při svém posuzování, víc, než na oficiálních názorech a postojích církví a různých náboženství. Což je argument pro i proti pro všechna možná náboženství či "světonázory". Včetně ateismu, komunismu, feminismu, politického korektismu, homosexualismu atd. Tedy nikoliv jak se mi ten daný názor líbí, ale jaké plodí ovoce.

M. 26.3.2008 18:58

Re: Re: Re: přečetl jsem si článek znova...

A co je na Moh-ově ovoci přesně dobrého? Těch cirka 700 000 000 žen bez lidských práv, nebo jejích 700 000 000 frustrovaných manželů, otců a synů fixovaných na modlení 6* denně a nebeský hampjez se 72 pannami a srovnatelným počtem kololušků? Civilizační regres kamkoli se Utěrky dostaly, od původně byzantské Sýrie a Egypta přes Persii a části Indie, původně řecko-buddhistický Afgánistán, či 7 století úpadku na Balkáně? Vraždy ze cti nebo kliteroktomie dívek? Nebo Darfur, Jižní Thajsko, Timor, Eritrea a Kosovo? Nebo snad každoroční vánoční fakule z hořících aut na předměstích Paříže a čtvrti, kam si domorodý ne-muslim netroufne ani s policejním doprovodem, v Londýně, Bruselu, Liverpoolu a Manchestru?

Vážně, co?

LubosTX 26.3.2008 19:11

Rekl jste to opet pregnantne, M -

- neni co dodavat. Ovoce je jasne, kdyz uz nekteri chteji soudit podle plodu. Tedy ovoce neni zadne, ci lepe receno shnile. Totalne.

Frankfr. 26.3.2008 19:58

Re: přečetl jsem si článek znova...

!"Poznámka k formulaci "prorok Mohamed" mi přijde zbytečná a nepřesná. Nevím, jako křesťansky smýšlející člověk přesto Mohameda za proroka považuji. Ale nemám katechistické vzdělání."                                                                                                                                                             K  tomu dodávám, že Ježíš Kristus pravil : " Po mně přijdou falešní proroci..." Neboť On byl nejenom Božím synem, ale i prorokem a sice prorokem posledním. Proto křesťané nepovažuj Mohameda za proroka a ani jej tak neoznačují.

A.S. Pergill 26.3.2008 22:00

Re: Re: přečetl jsem si článek znova...

Islám je zcela jistě falešná víra. Můžeme se dohadovat o tom, jak velký vliv na to měl "prorok" Mohamed (tj. nakolik se jednalo o jím organizovaný podvod a nakolik byl manipulován někým v pozadí, případně nakolik byl manipulován Korán a další zdroje muslimské tradice -- bylo to kodifikováno cca dvě generace po Mohamedově smrti). Můj odhad pravděpodobnosti je asi 4:1 pro Mohameda jako vědomého podvodníka.

Důležité je, že v oblastech světa postižených islámem nevznikl žádný vědecký objev, nevznikla žádná technická inovace (vyjma sporného sedla na velblouda) a nevzniklo ani žádné významné umělecké dílo. Proislámští propagandisté uvádějí za vrchol "islámské vědy" nepříliš kvalitní překlady antické a raně středověké křesťanské vědecké literatury do arabštiny, (či spíše arabsko-aramejské hatmatilky, protože arabština cca 200 let po Mohamedovi už neměla pro některé vědecké a kulturní pojmy slova), kterou ti nejschopnější z překladatelů (ani ne deset) dokázali zkombinovat s předislámskými tradicemi případně okomentovat z pozice islámu. To vše za pět století (8. - 13.) a na rozloze celého islámského světa, od hranic Indie po tehdy okupovaný Pyrenejský poloostrov. Jen renesanční Itálie měla víc vědců a umělců světového významu než celý islámský svět za celou dobu své existence!

Islám je prostě slepá ulička lidské kultury a my se do ní nesmíme nechat zatlačit, chceme-li vůbec zůstat lidmi. A bránit se tomu musíme všemi prostředky, které jsou k dispozici, tedy včetně použití ZHN (např. proti zemím, z nichž k nám proudí radikální islamisté). O karikaturách nemluvě.

RomanL 27.3.2008 1:23

Re: Re: Re: přečetl jsem si článek znova...

... každá víra je falešná, kromě víry v pravdu, spravedlnost a svobodu...!

Karotka 27.3.2008 8:11

Re: Re: Re: přečetl jsem si článek znova...

Díky za názor. Zamyslím se nad tím.

Jakub Roth 26.3.2008 14:47

Řeknu to znovu a jinak

Před pár lety se objevila výstava výtvarných děl, které (pro někoho hnusným a odpuzujícím způsobem) urážely křesťanskou víru. Někteří věřící se ozvali a byli vzápětí zahrnuti dost agresivními přípspěvky, které se nesly přibližně v duchu - jsme ateistický stát, nikoliv žádnáí teopkracie, takže je naše svaté právo se o Ježíše otírat tak, jak chceme my. Charakterově titíž lidé nyní povykují, že plakát uráží muslimy a se svobodou projevu nemá nic společného. Vychází mi z toho jedno - křesťanů se nebojí, ale před muslimy se strachy krčí.;-O

kopretina 26.3.2008 15:01

Re: Řeknu to znovu a jinak

Máte pravdu, cítím to stejně.

Karotka 26.3.2008 15:07

Re: Řeknu to znovu a jinak

jo, tak to jo. už se opravdu za svůj komentář o strachu stydím. souhlas.

Emil XX 26.3.2008 19:36

Re: Řeknu to znovu a jinak

Máte samozřejmě pravdu.

Dan 28.3.2008 22:12

Re: Řeknu to znovu a jinak

Naprosta pravda. Boji se muslimu, radsi pry je nedrazdit, ale na krestany si dovoli, vzdyt z toho nebudou zadne nasledky.(Y)

Jiří 26.3.2008 14:30

Máte na to?

Autore, jste skutečně přesvědčen že morálně, odborně, literárně máte na to udělovat panu  ministrovi zahraničí lekce? Nepsal jste pod vlivem alkoholu či nějaké podobnél átky? Já totiž nemohu uvěřit že ten článek míníte vážně! Možná jste jen provokativním textem chtěl rozbouřit divokou debatu- pak se Vám to povedlo.

Jakub Roth 26.3.2008 14:39

Re: Máte na to?

Uděloval autor někomu nějakou lekci, nebo napsal svůj názor na výrok pana ministra? Ten článek je napsán možná trochu bouřlivě, ale především je o změně jedné fráze - !!svoboda jednoho končí tam, kde začíná strach druhého.!!

Karotka 26.3.2008 14:42

Re: Re: Máte na to?

No tak, skoč z tý skály. Nebuď srab.

No tak, střílej, přece nejsi bábovka, přece nejsi ubožák. Seš chlap, ne? Tak dělej, střílej. Zabij jí, je to jenom...

Všechno má dvě strany. I vnímání/respektování strachu toho druhého.

Jakub Roth 26.3.2008 14:50

Re: Re: Re: Máte na to?

To jste mne asi, kapitáne Karotko, nepochopil. A asi jste nepochopil ten článek. MNo, co jsem o Karotkovi četl, měl vždy trochu potíže pochopit ironii či nadsázku;-)

Karotka 26.3.2008 14:52

Re: Re: Re: Re: Máte na to?

To je fakt. Obzvlášť když neslyším intonaci věty a nevidím tomu člověku do tváře, mívám s tím problém. Takže sorry.

Karotka 26.3.2008 13:34

ty jo...

... ten článek mi připadá tak neuvěřitelně mimo. Co říká? Dokážete to někdo prosím pro mě jako pro hloupého člověka shrnout? Co tím chtěl autor říct? Ptám se bez sarkasmu a ironie.

Vycházejme z toho, že jsem nepochopil přesně článek. Ovšem ústavní právo na svobodu projevu je jedním z mnoha zásad, jimiž se naše společnost řídí. Jsou i jiná pravidla, která to korigují. Např. existují tajné informace. No to je jedno.

Když chtějí drsňáci někoho fakt naštvat, řeknou, co divokého a neslušného dělali spolu s kamarádama s jejich matkou a co že je ta jejich maminka zač. A může to být klidně pravda...

Ale to nemá cenu říkat někomu, kdo si myslí, že v cáru papíru napsané nějaké právo ho ochrání před pořádnou fackou. Jo, můžeme se pak tím cárem papíru ohánět, nebo mu taky nabančit, třeba si tu facku útočník docela odskáče. Ale to už bude po té facce. Buďto jsme děti, které neznají míru, nebo dospělí lidé.

Hm, teď jsem napsal fakt něco nového :-P

Karotka 26.3.2008 13:42

Re: ty jo...

zopakoval jsem komentář pod sebou. šikulka :-)