25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Strach jako nástroj tvorby názoru

Kdysi kdesi jsem četl vážně myšlenou studii, která tvrdila, že lidé ve středověku byli inteligentnější, než jsme my. Na první pomyšlení jsem to bral za nesmysl, urážku naší vyspělé společnosti. Jenže časem jsem si tyhle úvahy připomněl, opakovaly se mi a já si musel připustit, že na tom něco je.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Pokoutný 28.1.2022 11:25

Že by? Pak si povšimněte všech těch křiklounů, podporujících výstřelky feminismu, metoo, BLM, extrémistů mezi zelenými, skupinek "mluvících za VŠECHNY LGBTQ", ačkoliv o ně snad i většina těchto komunit nemá zájem, atd., atd. Jsou vážně málo slyšet a domohli se málo prostoru?

Ś. Svobodová 28.1.2022 9:23

Pobavilo mne: " Většina lidí, co necvičí tělo, nepřemýšlí ani nad zprávami... Kde se berou odpírači očkování?" No Váš trénovaný mozek vám odpověděl. Berou se z těch co cvičí a sportují, přemýšlejí nad zprávami dodávanými před čumák, vyhodnocují je jako neuspokojivé a dohledávají informace jinde. ;-)

J. Jurax 28.1.2022 12:59

Ehm ... berou se z těch co cvičí a sportují, přemýšlejí nad zprávami dodávanými před čumák, vyhodnocují je jako neuspokojivé a dohledávají informace jinde, pravíte.

Otázkou ovšem je - obecně, ne jen v případě covidu a očkování - CO si vyhledávají a JAK vyhodnocují. A zda na to mají intelektuální a vědomostní fundament. Zda cvičí a sportují je v tomto případě irelevantní ... :-)

Ś. Svobodová 28.1.2022 13:48

Je to reakce na autorovo hloupé tvrzení, kdy považuje lidi co se válí u televize za hlupáky bez vlastního názoru konajících na základě mediálních doporučení a zároveň si pochvaluje, že očkovaní jsou ti rozumní co poslechli ona mediálnímu doporučení. Prostě je to hloupá argumentace a paušalizace těch, kteří s tím či oním názorem autora nesouhlasí.

D. Polanský 28.1.2022 9:11

Pokud jde o atomové bloky, 20 let diskutovat o tom, zda ano či ne, je jenom projev strachu ne odpovědnosti. V tom určitě nejede jenom Babiš.

Z. Lapil 28.1.2022 9:08

Myslím, že autor strach trochu přeceňuje. Možná ještě podstatnějším důvodem je nedůvěra v oficiální kvalifikované elity. Řekl to Babiš, je to tedy přesně naopak. Řekl to postarší muž v bílém plášti, je to fachidiot.

K tomu: problém není ani tak v inteligenci, ale v nezvyku počítat.

Příklad: onehdy (na podzim) jsem prohodil slovo s vlakovým průvodčím a ukázalo se, že mírně panikaří skrz covid. Říkal jsem hm hm hm, ale když se vám ve vlaku protočí tolik lidí a vy se potkáte s každým, tak máte šanci - už si to přesně nepamatuju - tuším 1x týdně projít kolem někoho s covidem, přičemž teoreticky byste s ním musel strávit čtvrt hodiny. Ono toho nešťastníka prostě nenapadlo, že by si to mohl spočítat sám. Tuším to byl Valašský expres nebo tak něco, žádný motoráček.

V. Petr 28.1.2022 8:29

Připomínám, že se vyhořeolé jadené palivo NEMUSÍ ukládat a jejho ukládání je dáno nátlakem protijaderných aktivistů! Je možno je přepracovat a recyklovat!

Existují na to fungující fabriky!!! které ovšem zeleným vadí!

https://en.wikipedia.org/wiki/La_Hague_site

D. Polanský 28.1.2022 9:13

To jo, akorát taková fabrika stojí minimálně cca co jeden atomový blok. Úložiště je levnější.

R. Langer 28.1.2022 9:28

No a? Kolik stojí dotace OZE? A jaký je z nich užitek? ;-)

J. Jurax 28.1.2022 12:34

Ehm ... úložiště nevydělává, fabrika na recyklaci může ... :-)

V. Chrastina 28.1.2022 11:23

Ano, je to tak, takže jaderná energetika je OK. R^

R. Meišner 28.1.2022 8:29

ve středověku byli lidé jako jednotlivci opravdu v mnoha ohledech chytřejší než jsme my--ale už ne jako společnost. je to podobné jako teď,- od sedmdesátých let minulého století IQ jednotlivců neustále klesá-zatímco věda a technologie jsou stále *chytřejší*. hezký paradox.

T. Kubín 28.1.2022 6:54

Autor nejprve cosi někde opíše, potom připrskne dva příklady a nakonec žvásty o Babišovi a Temelínu prokáže, že je příslušníkem zmanipulovaného stáda frustrátů vylézajících za pěkného počasí z metra na akcích Milionu záminek pro demonstracii.

J. Jirát 28.1.2022 7:10

R^R^

J. Vavrochová 28.1.2022 13:58

R^R^R^

I. Mentlík 28.1.2022 6:51

Pravděpodobně máte pravdu, i když nevím, jestli jsou k dispozici již několik tisíciletí existující měřitelné hodnoty. Nicméně, patrně máte na mysli inteligenci vrozenou. Kromě toho ovšem ještě časem přichází (nebo taky ne) inteligence získaná (nebo se výchovou povýší ta vrozená, nebo taky ne). Jinými slovy, pokud se někdo narodí s vysokou vrozenou inteligencí, ještě to neznamená, že v určitých oblastech (např. uvedené očkování, JE, soláry a větrníky, elektroauta, aj., aj., aj.) nemůže přemýšlet jako debil.

I. Mentlík 28.1.2022 6:52

Toto měla být reakce na pana Langera.

R. Langer 28.1.2022 9:27

Například zachované umění nebo literatura vám nepřipadá jako dostatečně měřitelná hodnota inteligence v posledních pár tisíci letech? A stejně tak to platí i pro vědu. A že to tehdy platilo prý jenom "pro pár vyvolených"? Většina lidí dnes ani netuší, co všechno se už vlastně vědělo o tom světě kolem nás před tisíci lety. Včetně toho, že je Země kulatá. Kdo se vlastně dnes chce doopravdy učit? Kdo se vlastně v dějinách lidstva kdy chtěl doopravdy učit? ;-)

R. Langer 28.1.2022 9:35

Jo, a ještě jedna věc. Inteligence a víra nemá NIC SPOLEČNÉHO S MORÁLKOU, což úzce souvisí s tím, že prostě i těm inteligentním lidem se dá v podstatě nalhat cokoliv, pokud je lhář dostatečně přesvědčivý, a pro svou "víru" je získá. Nebo uplatí, což bývá ještě mnohem častější. Viz například klimatologové. Na to se bohužel velice často zapomíná, právě naopak jsou nám různí věřící předkládáni jako nějací "arbitři morálky", přičemž opak je pravdou. ;-€

V. Chrastina 28.1.2022 11:34

Falešnými arbitry morálky jsou především podvodní klimatičtí aktivisté ze státem dobře placených neziskovek, a nej(h)různější jsou rudozelení klimalaristé v čele s duchem chudé Grétchen.:-/!!

R. Langer 28.1.2022 0:34

Lidská inteligence se za několik posledních tisíciletí nijak nezměnila, a důkazy toho jsou pro inteligentniho člověka zcela evidentni. A to už minimálně několik tisíciletí. ;-)