20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 15.6.2009 22:20

32989076

..... můj příspěvek s tímto číslem nebyl uložen, nejspíš formulaci "na každou svi_ni se někde vaří voda" neumí cenzor schroupnout. Takže pane cenzore SVI_NĚ je samice od vepře domácího, kdybyste to v Praze nevěděli. Znova to psát nebudu, bylo to příliš geniální. I na mě. ;-€

Pete 15.6.2009 21:44

Naprostý souhlas

Tihle státní manažeři řídí firmy, které nemohou zkrachovat, stát jim vytváří svými zákony prostor, omezuje konkurenci a navíc je často dotuje. ČEZ, České dráhy, Česká pošta - v takových podmínkách by řídit firmu dokázal cvičený šimpanz. Přesto tyto firmy většinou obludně klopýtají. Platy těchto státních top manažerů jsou přirozeně vysoce nemorální a nejen jejich, ale celých státních dozorčích rad. Ale v Česku se to nechápe, protože se má za to, že vlastně všichni bohatí jsou nemorální, včetně těch, kteří vydupou firmu ze země a úspěšně ji rozšíří v normálním konkurenčním prostředí. Protože ti zas přece kradou. A tak se nám to plete dohromady a tihle státem vydržovaní šizuňkové se v tom obecně rozšířeném primitivním náhledu hezky ztrácejí.

Honza 15.6.2009 22:28

Re: Naprostý souhlas

Pete, vkrádá se mi na mysl možná kacířská myšlenka. Proč to nejdete kurnik dělat sám, když je to tak jednoduché? Buď jste Mirek Dušín, nebo na to sám nemáte. V čem to je?

Petr Benes 16.6.2009 22:10

Re: Naprostý souhlas

nema na to ty spravne kamaradicky. :-P

gnomon 15.6.2009 22:48

Re: Naprostý souhlas

Já to  u Českých drah vidím jinak. Stát naopak ČD nepodporuje ale dělá vše pro to aby se jezdilo více po silnici Např. ČD stále platí  v ceně nafty silniční daň i když  motorové lokomotivy a soupravy jezdí po kolejích. Současné zákony zavádějí konkurenci na kolejích a naopak soukromí přepravci mají neoprávněné zvýhodnění  např. v ucelených vlacích. Vše se dělá i pro vstup zahraničních přepravců (z tranzitní přepravy jsou největší a nejméně pracné tržby) a snížení kontroly státu nad železniční dopravou. Organizační, obchodní  i technologické problémy na železnici zvenku nejsou tak vidět, za špatného vedení se ale projeví v osobní přepravě. Českým politikům bych zaplatil pobyt ve Švýcarsku aby se tam seznámili s tamější  státní dopravní politikou.

Honza 15.6.2009 23:00

Re: Naprostý souhlas

Není Vám nevolno? Pletete si totiž silniční daň se spotřební. Možná to netušíte, ale je v tom rozdíl. Velký. A co se týká konkurenceschopnosti ČD, tak nejdřív by se tam muselo investovat, ořezat nevytížené spoje (nebo je transparentně při veřejném zájmu dotovat), ale hned potom by museli přijít čerti, aby přes nesouhlas odborů vyházeli minimálně třetinu současných vyžírků, odborářských zaměstnanců. Ale to se nerado slyší, s nataženýma rukama s podporou odborů tam umí stávkou vyhrožovat kde kdo. Prostě současný stav je takový, že ČD bez odpovědnosti za výsledek prakticky řídí lecjaký odborář co má do (Y) otvor.

gnomon 15.6.2009 20:20

Pseudopodnikání?

Ředitel českých drah je ředitelem největšího podniku v ČR. Přesto má menší plat než ředitel nějaké banky s menším počtem zaměstnanců. Nesmíte  posuzovat činnost ČD podle osobní přepravy, ta je především politikum, hlavní je přeprava nákladní a tranzitní. Pokud někdo zná nebo podnikal v  železniční dopravě a setkal se  a řešil  tam problémy uzná i velikost platu vedoucích pracovníků. Osobní vlaky  u Českých drah nemůžou jezdit tak přesně jako ve Švýcarsku nebo v Německu, protože  nádražní hodiny v ČR nemají vteřinovou ručičku jako tam.. 

Kanuk 16.6.2009 0:11

Re: Pseudopodnikání?

Gnomone, pro vaši informaci. Osobní a nákladní železniční dopravu provádějí dvě víceméně nezávislé společnosti, České dráhy a CD cargo. Ředitel ČD, p. Žaluda, je v CD cargo jenom členem představenstva.

V nedávných letech jsem byl několikrát v ČR, a cestoval jsem na trati Praha - Brno a zpět. Rychlíky ve směru Praha Brno jezdily když ne úplně, tak skoro na čas, větší zpoždění mívaly rychlíky Brno - Praha, přijíždějící ze Slovenska, Maďarska nebo čertvíodkud.

janoryna 15.6.2009 16:59

takže jestli tomu rozumím, státní podnik má

vžedy prodělávat a být nesoběstačnej. a když to tak nebude, vedení budiž potrestáno ! když chceme od státu dotace a nechceme platit daně, tak holt i stát musí vydělávat !

Martin 15.6.2009 14:13

Sociální demokrati jsou chucpe

To mají sice pravdu, že by manažeři státních a polostátních firem měli zveřejnit platy a mají pravdu, pokud říkají, že by ty platy neměly dosahovat statisíců a milionů, ale jsou to zase oni, kdo dosadili romana a další podobné do vedení čezu a umožnili jim tam vydělávat stovky milionů ročně. Placené samozřejmě z kapes odběratelů elektřiny.V tomto duchu je nějaký neustálý boj o poslanecké platy směšný. Jeden sociálnědemokratický manažer čezu vydělává víc, než všichni poslanci dohromady. Jinak pokud jim jde o ředitele českých drah, je to totéž, akorát že ten vydělává řádově méně, takže starost o něj je v tomto kontextu směšná. Nevím co se mohlo změnit na politické situaci, jak se píše v článku, protože i v českých drahách se vydělávají těžké miliony už mnoho let, rozhodně to nezačalo za topolánka, ti tomu pouze neučinili přítrž. Ten palt několik set tisíc u ředitele drah je ještě jakž takž v mezích normy, dá se pořád ještě s přimhouřením oka říct, že za špičkově odváíděnou práci špičkově a jedinečně vzdělaného a schopného manažera ve státní firmě je to akjorát. To už ale nepaltí o stamilionech ročně v čezu. Tam by stejněj výkon podlao mnoho jiných skělých manažerů za zlomek té částky. Ono dostat prakticky monopolní firmu a skupovat okolní firmy a udržet si domianntní psotavení s takjovou výhodou na startu, to by snad dokázal každej hospodskej. Tím chci říct, že tam už ten výkon není adekvátní platu, to sipak můžou dovolit v soukromých firmách, kde to je jen jejich věc, tady je to věc nás všech. O ty stamiliony ročně (krát několik takto palcených manažerů) všichni paltíme víc na elektřině.

Martin 15.6.2009 14:15

Re: Sociální demokrati jsou chucpe

N aželeznici aspoň musí konkurovat autobusům a kamionům a řešit vandaly ve vlacích. To je nekonečně krát víc starostí na hlavu ředitele drah, než na hlavu šéfa čezu :-)

Josef 15.6.2009 18:27

Re: Sociální demokrati jsou chucpe

Mate pravdu. ten Roman nic genialniho zatim nepredvedl. A ten Zaluda na draze take nic nepredvadi ! Co je na tom genialniho - rozprodavat drazni budovy? S tim vystaci letos. Co bude delat pristim rokem? Vsadim se, ze ty prazdne rychliky nenaplni ani z 10% !!  

jejda 15.6.2009 14:02

jejda

Ekonomice nerozumím, ale na věci se dívám selským rozumem. Když přišel ten kouzelný převrat, tak nám bylo neustále opakováno, že stát neumí ve firmách hospodařit. Všechno se tedy privatizovalo a firmy zprivatizovali bívalí manažeři socialistických podniků. To kteří neuměli hospodařit, se rázem stali těmi, kteří hospodařit umí. jak to všechno dopadlo jsme viděli. Firmy které fungovaly přestaly fungovat a socialističtí privatizátoři za pomoci zákonů džungle, které tu nastavila ODS, podniky vytunelovali a ukázali světu jak soukromníci umí hospodařit. ten tunel většinou začal tím, že si menežment stanovil platy, které neodpovídaly výkonu firmy. Končilo to tím, že ve firmě zůstal majitel, který si držel plat tím, že rozprodával podstatu firmy. Pokud se jedná o polostátní firmu typu ČD, tak se šéfové chovají obdobným způsobem.  ČD jsou moloch který polyká miliardy ze státního rozpočtu, což je vinou současného menežmentu, kteří neumí hospodařit coby, zástupci státu. Všude jinde ve světě, by za takové "hospodaření" šli do basy. Tady ovšem jsou placeni za okecávání. Přesně tak jak to fungovalo za socializmu. To že měl pan ředitel v soukromé pojišťovně jednou tolik svědčí o tom, že i ta pojišťovna je pěkně zlodějský podnik. Při slušném podnikání by se i zisky pohybovaly v mezích slušnosti. jakým způsobem "vydělávají" pojišťovny a banky není nutné rozvádět. Zkušenost s nimi má asi každý.

R 15.6.2009 14:12

Re: jejda

Opravdu nerozumí ekonomice.

Jinak ČD mají politiky nadstavené mantinely. Levné jízdné a dodržení veškeré dopravní obslužnosti. S největší pravděpodobností to je nesplnitelné bez masívních dotací. Vysoké manažerské platy vedení ČD je potom jen alibismus politiků, odvádí se tím pozornost od těch politicky daných mantinelů a může se žvanit o vysokých platech.

Kanuk 15.6.2009 17:43

Re: jejda

ČD jsou moloch který polyká miliardy ze státního rozpočtu, což je vinou současného menežmentu, kteří neumí hospodařit coby, zástupci státu....Jejdo, tohle je ptákovina. Osobní železniční doprava nevydělává snad nikde na světě. Jinak máte v lecčems pravdu.

Skeptik 15.6.2009 13:33

Jen si pište a poukazujte

Myslíte, že vaše psaní, poukazování a reagování něco změní? Ani náhodou!

Prorok 15.6.2009 14:31

Podle Vás je lepší sedět a nedělat nic?

Předpokládám, že číháte celý den jestli vaše nicnedělání nepřivodilo nějakou zásadní změnu. Nebojte se, dnes jste apokalypsu rozhodně nezpůsobil.

Josef 15.6.2009 18:14

Re: Podle Vás je lepší sedět a nedělat nic?

Nechte ho byt, ma pravdu ! Uz v tom clanku bylo zmineno, ze u nas v CR kazda debata, stiznost, narek, nakonec vysumi. To si nepamatujete na 90. leta ? Kolik senzacnich miliardovych tunelu tenkrat bylo popsanu v tisku ! Za tyden vse vysumelo a oleje LTO se pasovaly dal (asi 3 roky). Politicka opozice take nebude brojit proti necemu, co lidi nezajima ! Kdyz nas to nezajima, tak nam to asi nevadi, ze platime z nasich dani tak nehorazne platy ! A kde je psano, ze genialni pojistovaci manager musi byt genialni i na draze? To uz si nepamatujete Tvrdika? Ten take byl genialni na vojne a jak skoncil u jineho dopravce -CSA ? Co zde mame si zaslouzime !!

vládík 15.6.2009 13:30

Překlad tvrzení pana Čermáka

Je nemravné, když má stát v čele svých podniků kvalitní manažery (neboť pan Čermák neříká, proč by kvalitní manažer měl pracovat za /kolik vlastně nebude nemravé??/ řekněme 100 tisíc, když může pracovat za milión; a bez keců politiků a novinářů).

Petr Benes 15.6.2009 12:43

Vrtalo mi hlavou,

proc ten "veleuspesny" manager sel k CD za mensi plat. normalne se chodi z vyssim platem. jak jsem pozdeji doslechl, byl pan manager z AXY "odejit". zrejme byl prilis uspesny. :-P ale treba jsou to jen zlovolne pomluvy a postavi nam CD na nohy. Vlaky budou jezdit na cas, vagony budou ciste a funkcni, na nadrazich bude cisto bez front u pokladen.... no uvidime. ;-)

Svatopluk 15.6.2009 12:13

V bankách jsou platy kolem milionu

a to nejen ředitele. U ČD je půlmilionový plat úměrný, spíše skromný.

Petr Benes 15.6.2009 12:43

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

myslim, ze za pulovicni plat se da najit 10 schopnejsich manageru. :-P

www racek 15.6.2009 12:52

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

myslíš sebe? :-D podívej, najít se dá i víc manažerů. ale za polovic schopný asi těžko.  resp. vůbec ne. kromě toho jsou nutné kádrové předpoklady, že ...

Petr Benes 15.6.2009 12:55

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

samozrejme, ze kadrove predpokldy jsou nejdulezitejsi. :-P ja jen aby nebyla mejlka, ze ma ten plat za schopnosti. :-D

vládík 15.6.2009 13:32

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Podle čeho soudíte?  Vy pracujete v odpovídající agentuře nebo jste personalista?

Pešek 15.6.2009 13:28

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Do teď jsem si myslel, že manažéři by měli být odměňování podle výsledků, ne podle schopností nebo neschopností. Výsledky drah se vám zdají takovému platu úměrné, Svatopluku? Nějak se dozvídám, jak dobře ČD hospodaří.

vládík 15.6.2009 13:34

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Otázkou je, čím jsou ty výsledky skutečně způsobeny. Tedy zda je možné v našich podmínkách dosáhnout ziskovosti ČD. Ještě jinak: zda kraje neodmítají úhrady objednaných služeb jen proto, že ztrátu zadotuje stát.

Já nevím - vy ano?

R 15.6.2009 13:55

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

To jsou správné otázky.R^

boban 15.6.2009 13:44

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Bodejť by nebyly, platí jim to klienti, které banka nesmyslně odírá :-P

Kanuk 15.6.2009 17:59

Re: V bankách jsou platy kolem milionu

Bobane, já bych řekl, že banky odíraj smyslně, aby byly zisky na platy manažerům a ostatním poskokům. Ale odírají nestydatě.