25.4.2024 | Svátek má Marek


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
hulwat 5.5.2008 14:40

Re: Re:

Čím dřív a čím víc sem naleze negramotných hňupů opásaných výbušninou, tím dřív a víc se bílý muž nasere.

MF 5.5.2008 14:37

Re: Barbaři 2

Tohle všechno trochu v historii vzdělaný evropan ví. Není mu to ale nic platné, protože rozhodují multikulturalisté. Jak je to možné?

krmič 5.5.2008 14:34

Re: Re:

Že by třeba Japoncům chyběly tvůrčí schopnosti a že by všechno kopírovali, to je opravdu jenom bajka, kterou se můžeme tak akorát utěšovat. Nevěřte tomu.

MF 5.5.2008 14:32

Re: je to trochu jinak

Vietnamci nás nerozloží. Ti se asimilují - jak je vidět na jejich dětech. Rozloží nás jiná etnika.

richard 5.5.2008 14:22

Re: Hlavnim duvodem zaniku Rimske rise (Re: Re: Re: A jak nás,)

Římský stát se stal obyvatelstvu cizím z vůle Římanů, ti se sami považovali za jediné kulturní lidstvo, zbytek obyvatelstva Impéria byl pro ně buď bezprávný otrok, považovaný za "mluvící nástroj" nikoli za člověka anebo "barbar", kterého Říman nemusel nijak respektovat, Římané rozdělili Evropu na svět otrokářských latifundií bílých pánů terorizujících a ponižujících své bílé otroky tím nejhorším způsobem jaký dějiny otrokářství zažily a  a oblast honů na bílé otroky (v podstatě neřímská Germáni a okolí).

Proto všichni ti více či méně romanisovaní Keltové, Iberové, Řekové, Féničané, Assyřané, Židé, Illyrové, Thrákové, Italikové, Berbeři, Koptové, Lydijci, Kárijci,Dákové, Aramejci, Germáni apod. neměli žádný zájem na přežití Impéria, Římané si nikdy nepřipustili, že národy, jež si podmanili a jimž vzali jejich svobodu a jejich země mohou v budoucnu potřebovat. Nezájem obyvatelstva z důvodů chování vládnoucí elity k nim byl i příčinou zániku jiných mocí dobyvatelů vzniklých impérií, aztéckého a inckého, např.

Střední třída v Římě (nepočítám-li římský národ) v pravém slova smyslu neexistovala, Římané po dobytí cizího území srovnali do postavení svých více či méně otroků všechno podmaněné obyvatelstvo bez rozdílu původu, takže z poražených neřímských elit "nová střední třída Impéria" nevznikla.

Zde v Evropě odcizení mezi vládnoucí elitou a obyvatelstvem hraje roli, vládnoucí elity by chtěly z Evropy učinit islámský Chalífát a spojit evropské a arabské země v jeden celek, jedno Nové Impérium, které "dobude svět" a bude hrát čím dál tím větší roli neb řadový evropský lid čím dál tím  více odpuzuje chování islámských přistěhovalců k nim (nám), co se stane doopravdy je ale daleko více podmíněno biologickou časovanou bombou, kterou je ryze nedostatečná porodnost, i kdyby se stal "zázrak" a domorodé Evropanky měly ihned po dvou, třech dětech, již nastartovaný demografický propad způsobí v tomto století větší procentuální ztráty, než morová epidemie ve 14.stol.

Poloněmec 5.5.2008 14:02

Re: alternativa

Možná to bylo trochu jinak. Důvodem byla spíš masová imigrace, uvolnění bariér vnitřní expanze a antiliberální obchodní politika spolu s Monroeovou doktrinou.

Poloněmec 5.5.2008 13:48

Re: Re: Re: A jak nás,

Jedná se o pád křestanské Západořímské říše, nikoli antického Říma. Podle všeho je málo čeho litovat, východní Řím v Konstantinopoli přežil o cca 1000 let a že by to byl nějaký kulturní průlom? Zbavíme se někdy toho marxistického chápání "středověku" jako období úpadku?

Emil XX 5.5.2008 13:10

Pokud se včas objeví "Vůdce" může Evropa přežít, problém může být jak

se potom té diktatury zbavit.

Úplně stačí proměnit nacionalismus evropských národů 19 a 20 století v jeden panevropský nacionalicmus, zaměřený proti (nepřizpůsobivým) imigrantům.

Pavel 5.5.2008 12:47

Předpovědi

Zajímavý článek.Vyplývá z něj,že pan Spengler byl mužem prozíravého ducha.I když výtažky z jeho knihy poukazují na předpovědi abstraktní.Jestli-že ve své době předpokládal,že se po zániku Západu vrátí středověk,pak vytvořil teorii,kterou jsem byl ovlivněn i já v útlém věku.Smýšlelo se podobně,akorát mně nikdo neřekl,kdo takovou myšlenku vyslovil první.

Osobně jsem přesvědčen,že globální společnost ve které v současné době žijeme nemůže zaniknout se zánikem Západu.To by musel zaniknout i Východ.Jestli-že by totiž hrozil zánik euroatlantické civilizace,pak by se hroutily i jiné.A v návrat středověku už vůbec nevěřím.Naopak,věřím v návrat hypervěku.Vznášedla apod.

A hypervěk může přinést jedině Bůh.Protože není žáden zpátečník;-)

Blaho>-

tomcat 5.5.2008 12:37

alternativa

Já bych to nebral až tak přísně, že musí civilizace upadnout, na počátku 19. století to vypadalo, že základ dnešních USA je u konce s dechem, alkoholismus, násilná kriminalita, vzdělání, natalita vše šlo do kytek, ale pak na to zareagovala společnost (imunitní reakce) a mravně počala odsuzovat takové jednání a zejména díky širokému náboženskému hnutí v relativně krátkém čase (cca 30 let) tam WASPs zřídily úspěšnou a lákavou společnost, která se stala o něco později velmocí. Mám jen obavu, zda-li nejsme se nenacházíme již za bodem, ze kterého není návratu. Hlavně nebýt pesimistou, kultury jsou schopny se znovu a znovu reprodukovat!

honzak 5.5.2008 12:14

ano, euroatlantická

civilizace si kope hrob. Zatím virtuální, hrobníky jsou humanitní "učenci". Zanedlouho nám do skutečného kopání bude znít v uších vytí muezinů.

Jan 5.5.2008 11:44

Re: Hlavnim duvodem zaniku Rimske rise (Re: Re: Re: A jak nás,)

Rimane tak hajili svoji bezpecnost a svobodu az se o vsechny svobody pripravili. Az zbyla jen tuha diktatura ktera popirala veskere anticke idealy prestoze formalne to byl stale tentyz stat. 

zdeněk 5.5.2008 11:05

Je to tak

"Kvůli pár korunám je schopná zcela rozložit funkční společenské struktury."

Bohužel RvRv

ok 5.5.2008 10:45

a co Rusové?

Co když ti noví barbaři jsou Rusové? Jsou všude, umějí vytvářet státní struktury a zapálené, motivované vlastence.

ok 5.5.2008 10:42

je to trochu jinak

"černošská hudba vytlačuje hlubokou hudbu Západu" - v této větě je obsaženo vše, její autor si prostě "nestačil všimnout" komplexity africké hudby, složitých rytmických struktur, které nepoučený milovník klasické hudby není zvyklý vnímat. Totéž se mimochodem týká "barbarské" keltské hudby, i ta je komplexní, s tisíciletou tradicí, pro neznalého středoevropana to jsou ovšem "jen písničky, a ještě k tomu všechny na jedno brdo". Africká tradice i evropská "barbarská" hudby jsou ve skutečnosti jednoznačným obohacením evropské civilizace.

Zánik evropské civilizace je způsobený spíš tlakem podnikatelů na dovoz nestandardně levné pracovní síly (dovoz Vietnamců paní Talmanovou) - tento fakt svědčí o tom, že podnikatelská vrstva je zcela odtržena od společnosti, ze které vyšla. Kvůli pár korunám je schopná zcela rozložit funkční společenské struktury.

Ital 5.5.2008 10:36

Re:

Tvůrčí schopnosti nepotřebují - vše okopírují a vyrobit jsou schopni hodně rychle a hlavně levně. A lenost nevidím jako překážku. Vzít na záda ranec granátů zvládne i líný člověk. Vzhledem k tomu, že je jich po světě více, než miliarda, pak jen jedno promile nám udělá ze života docela slušný cirkusový výstup.

Alex 5.5.2008 10:28

Re: Re: Čekat příchod barbarlů, pokračovatelů cilizace, je rovno čekání na Godota. Nepřijdou.

Myslím si, že jedněm chybí tvůrčí schopnosti, ti druzí jsou příliš líní. Navíc globální svět zasáhl i je, jsou na tom už sami hůř než před - dejme tomu - 50,60 lety. Zde ale nelze být prorokem, stát se může cokoli.

Ital 5.5.2008 10:17

Re: Čekat příchod barbarlů, pokračovatelů cilizace, je rovno čekání na Godota. Nepřijdou.

Nemyslím si. Já bych vsadil na šikmoočky a Arabský svět. Důvodem je jejich zcela jiný přístup k životu, jejich obrovská disciplinovanost (na rozdíl od našeho švejkovství a to myslím i na západ od nás) a zejména neuvěřitelně rychlý přístup ke kapitálu a tím i ke všem prostředkům, vč. zbraní. Datum žádné nevidím, ale než přijde, tak si dokážeme znepříjemnovat život sami dost intenzivně.

highway 5.5.2008 9:37

Hlavnim duvodem zaniku Rimske rise (Re: Re: Re: A jak nás,)

Mate pravdu, je ty ekonomicke problemy byly dusledkem, nikoli pricinou. V Rimske risi zanikla stredni trida (nekdy zvana burzoazie), tj. trida ktera mela zajem na udrzeni stavajiciho stavu, ktera pri jakekoli zmene rezimu ma co ztratit. Vojensky se Rim mohl ubranit, ale obyvatele nemeli vuli, nemeli zajem, rimsky stat jim byl uplne cizi.

Alex 5.5.2008 9:11

Čekat příchod barbarlů, pokračovatelů cilizace, je rovno čekání na Godota. Nepřijdou.

Záchrana antické civilizace barbary, kteří v ní pokračovali, byla možná je proto, že svět nebyl globalizován. Rozklad Říma tak nepronikl do oblastí za jeho hranicemi, odkud mohli přijít další indoevropané, nepoznamenaní úpadkem. To se dnes stát nemůže. Zvenčí se do zemí "Západu" tlačí něco jiného. Zlomové datum v článku (rok 1800) je vcelku výstižné. Barbaři, kteří se dostali do římského impéria, chtěli půdu a pracovat. To je dostatečně známo. Nikde se neuvádí, že by se tehdejší barbaři shlukovali u Kolosea nebo Pantheonu, točili na hlavě, vybírali do čepice nebo žebrali po ulicích.

Změna může přijít jen zevnitř.

Veselý 5.5.2008 8:49

Nic nového

Dějiny lidstva o tom mluví výstižně. Ať bible, či stěhování národů to potvrzují. Vtipně se dají použít i parkinsonovy zákony, které říkají něco ve smyslu, čím víc společnost upadá, tím je zkostnatělejší (tím víc přispívá ke svému zániku). Sami vidíme, kolik nesmyslů je nám vnucováno pomocí nejrůznějších předpisů. Možná čekáme na zvratový bod, kdy naši společnost převezme jiná kultura, která nebude mít zábrany dělat věci, o kterých je trestné jen mluvit.

Dr 5.5.2008 8:38

Barbaři 2

   Klasické projevy džihádu (zaset hrůzu mezi „nevěřící“) jsou dnes velmi živou doktrínou.

Pan Usmani, 64, byl dvacet let náboženským soudcem pákistánského Nejvyššího soudu (jeho otec byl Velký muftí Pákistánu). V současné době je Usmani zmocněncem Rady islámského práva Organizace islámské konference - velké mezinárodní organizace sdružující islámské státy světa - a je poradcem několika globálních finančních institucí založených na islámském právu. Je tak vůdčí postavou hlavního proudu islámské jurisprudence. Usmani je také pravidelným návštěvníkem Británie. Během své nedávné návštěvy s ním učinily londýnské Timesy rozhovor, ve kterém zveřejnily části jeho prací o džihádu, ve vydání z 8. září 2007. Bylo citováno ze závěrečné kapitoly jeho knihy Islám a modernismus, a tyto citáty vyvracejí víru těch, kdo věří, že islám povoluje pouze obranný džihád (t.j. boj na obranu muslimské země, která je pod útokem nebo okupací). Také vyvrací tvrzení, že džihád proti nemuslimskému státu, který povoluje svobodné kázání islámu, je nezákonný (což, nikoliv překvapivě, Timesy poněkud zneklidnilo!).

Pro Usmaniho spočívá “otázka v tom, jestli je agresivní bitva sama o sobě chvályhodná, nebo ne”. “Pokud ano, proč by jí měli muslimové zastavit jenom proto, že teritoriální expanze je v této době považována za špatnou? A pokud není chvályhodná, ale odsouzeníhodná, proč se islám v minulosti nezastavil?” Odpovídá si sám takto: “Dokonce i v oněch dnech … byl agresivní džihád veden … protože byl skutečně chvályhodný pro ustanovení velikosti Alláhova náboženství”. Usmani tvrdí, že muslimové by měli žít v zemích jako Británie, ve kterých mají svobodu praktikovat islám, mírumilovně, ale pouze do okamžiku, kdy získají dostatek moci, aby mohli začít bojovat. Ničí tím mýtus, který vydává útočný, expanzionistický islám za překroucení tradičního islámského myšlení, nebo podle kterého je džihád v dnešní době z nějakého důvodu irelevantní. A dokazuje, že multikulti je nesmysl, muslimové ho jen využijí.

RomanL 5.5.2008 8:32

Re: Re: Re: A jak nás,

Safra, to jsem nevěděl, že ve starém Římě už praktikovali socialismus... :-)

Heinz Guderian 5.5.2008 8:30

Měl recht :-(

Nedá problém uhodnout, odkud asi ti noví barbaři přijdou ... Rv

Dr 5.5.2008 8:30

Kdo jsou Barbaři?

       Dříve vše v dosahu postupujících muslimských armád bylo považováno za majetek bezbožných lidí a rebelů, a považováno za právoplatnou kořist; muži zajatí vojáky byli nelítostně odsouzeni k osudu určeným koránským veršem meče a s jejich ženami a dětmi se zacházelo jako s věcmi.

Široce ctěný soudobý muslimský duchovní Jusuf al-Qaradáví, “duchovní” vůdce Muslimského bratrstva, předseda “Evropské rady pro fatwy a výzkum”, a populární televizní osobnost al-Džazíry, zopakoval takřka přesně tento popis dar al-Harb (práva občanů - nemuslimů) v červenci roku 2003, jak konceptuálně, tak ve vztahu k Izraeli.:Islámským právem bylo stanoveno, že krev a majetek lidí z dar al-Harb nejsou chráněny …

Jan 5.5.2008 8:23

Re: Re: A jak nás,

Hlavnim duvodem zaniku Rimske rise byly ekonomicke problemy. Tuha vojenska diktatura, danove zatizeni, politicka nestabilita, zniceni stredni tridy, uplne odcizeni statu obcanum.  

Jirka 5.5.2008 8:13

Re: A kdo jsou oni barbaři?

myslím, že úlohy "nových barbarů" se tentokrát zhostí muslimové. První příznaky jsou znát ve Francii a v Německu. Jakmile budou tyto dvě bašty ovládnuty, bude se expanze šířit všude po Evropě, dokud Evropa nebude finanční či demograficky (vymření původního obyvatelstva) vyčerpána.

Komik 5.5.2008 7:42

Re: Barbaři obecně

jsou podle mého názoru ti, co přijdou "po" - po Římské říši (civilizaci) Langobardi, Frankové, atd., po egyptské a řecké civilizci Římané, po incké, mayské a aztécké civilizaci Španělé, atd., a definitivně ovládnou politicky i duchovními hodnotami území "bývalé" civilizace. Problém je podle mne v tom, předem určit, kdo to bude. Potom je to už každému jasné.

Kromě toho zánik civilizace asi nemusí přímo souviset jen s přímým mocenským ovládnutím jejího území - je možné, že se určitá civilizace vyčerpá, a to území prostě "jen" upadne do chaosu a bezvládí (to si představuji, že se stalo s africkými říšemi jižně od Sahary).

Další problém je podle mne v tom, že některá civilizace je schopna se i po určitém období úpadku "oklepat" a začít (pokračovat) znovu. Podle mne je to např. Čína (typické přerušení při vpádu Mongolů), Japonsko, byl to Egypt (civilizace přežila vpád Hyksósů), apod.

Je to všechno docela složité, ale i já se domnívám, že naše civilizace je již (bohužel) za zenitem, a tak by mne zajímaly i názory ostatních. 

cb 5.5.2008 7:33

Re: A kdo jsou oni barbaři?

Barbari se vzdycky najdou.

cb 5.5.2008 7:29

Re: A jak nás,

Ano, to je pravy duvod zaniku Rimske rise.