24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Lojza z Paseky 14.6.2008 14:38

Regulační poplatky ve školství

To je řešení.

Lojza z Paseky 14.6.2008 14:33

Nevím, proč byli vybráni právě učitelé

Zdůrazňuji, že učitel nejsem, nikdy jsem nebyl a nehodlám se jím stát. Jenom jsem tak někde nedávno četl, že průměrná mzda vysokoškoláka zde činí 34 tisíc korun. Plat známé - učitelky, po pětadvaceti létech praxe činí 21 tisíc. Tedy jest to asi velice podprůměrný výdělek. Taktéž vím, že každé zvýšení platů učitelů se týká nějakých těch tarifních stupňů, či jak se to jmenuje. Tedy dostane přidáno řekněme 150 vočí měsíčně na nějakém tom základě, ale o 130 vočí se jí sníží odměny.

Jinak stávky jsou samozřejmě svinstvo, ale ta učitelská je vyložená šaškárna, která má pouze jedenkrát ročně učitelům připomenout, že taky mají toho bolševíka v čele odborů.

Patrik 14.6.2008 14:02

Re: Odbory

Ale pane Šulo,ty odbory a dost silné jsou také v USA.Naopak dnes jsou potřebné.Za komunistů byly akorát cestovní kanceláří.Tenkrát jste měl řvát a dost hlasitě!!!!!!

Patrik 14.6.2008 13:58

Re: Re: Re: Re: Re: Slánička - typický ODSS demagog

Pane Sláničko a co vaše místní organizace říká chování a jednání pana Bendla?

Double_K 14.6.2008 13:55

Souhlasím!

Ovšem, pokud budou učitelé zbaveni zákonem práva na stávku, je třeba zařídit, aby jejich právo na slušnou odměnu za práci bylo zajištěno jiným způsobem. Navrhuji stanovit, že jejich plat se bude odvíjet od průměrného platu (dle statistického úřadu), a bude se valorizovat vždy nejpozději do jednoho měsíce po zveřejnění čerstvých údajů tak, aby činil 120% průměrného platu (vzhledem k tomu, že jsou to vesměs vysokoškoláci a vzhledem k tomu, že nám záleží na kvalitě vzdělání naší mladé generace). Pochopiltelně bude pak možné přísně hlídat kvalitu jejich práce a neschopných se zbavovat, protože za takových podmínek bude o práci učitele zájem.

Pejzlerka 14.6.2008 13:31

Re: Re: Re: Re: Spravedlnost

Pejzlerka 14.6.2008 13:30

Re: Re: Re: Re: Spravedlnost

Pane Slaníčka,  tady  Vám  dávám  sbsolutně  zapravdu.  Když  už u nás  máme  presidenta, Senát,  poslaneckou  sněmovnu,  ČRo,  Č

slava 14.6.2008 13:20

Re: Re: Re: Jo a ještě bych potřeboval vysvětlit,

Neposuzujte všechny podle sebe, to že jste hovado rudomodré vykleštěné, neznamená, že je takový každý. Pro začátek zkuste studený obklad.

slava 14.6.2008 13:15

Re: Re: Re: Re: Slánička - typický ODSS demagog

Tím komentářem jste jen potvrdil, že jste typický ODS demagog. Sám říkáte: já nikde netvrdím, že se objeví i v ODS prospěcháři, že se i u nás neobjeví hra o koryta, to u mne v textech nenajdete. A o to právě jde. A sémantická inovace, že  Všude jsou černé vrány, to by se dalo tesat. Když údajně vyzýváte Topolánka k lepší komunikaci, proč to neuděláte i tady? On by si toho mohl někdo všimnout, že? Vy jste ještě ucho, ale podívejte se do zrcadla a můžete se vzdělat - říci si tak takhle vypadali normalizátoři v sedmdesátých letech.

Riki 14.6.2008 13:13

Re: Re: Re: Re: Slánička

Vše utichne z nezájmu novinářů, pro ně je bohužel mediálně zajímavá jen ta stávka a boj o platy, nějaká dlouhodobá koncepce školství a kontrola využívání prostředků je jim fuk. Odbory hájí všeobecně hlavně smysl existence odborářských funkcionářů, na značné části škol ani nejsou a postoj kantorů ke členství v nich je dost vlažný.

Debata o "zatížení" dítěte při dohánění 1 dne myslím nemá smysl, kdyby se stávkovalo tak měsíc...

O férovosti by se dalo diskutovat při každé stávce v rozpočtové sféře, vždy někoho zasáhne, omezí, ale jinak by si jí těžko někdo vůbec všiml. Vítaná by byla snad jen stávka pracovníků finančních úřadů :).

Rodič nemá páky proti nekvalitnímu učiteli proto, protože je nemá bohužel ani ředitel školy, patřičně finančně ohodnotit kvalitního kantora nemůže a stojí-li před volbou nemít učitele žádného nebo mít alespoň nějakého, nekvalitního,neaprobovaného, skutečně nemá na výběr. Činnost školní inspekce je kapitolou sama o sobě, pořekadlo "kdo neumí ani učit, jde dělat inspektora" opravdu sedí, laik by řekl, že účelem této instituce je kontrola metodiky výuky, studijních výsledků a znalostí dětí, ale těžiště návštěv ve škole spočívá obvykle v sledování správného vyplňování administrativy... Pro vyrovnanost je třeba říci, že páky proti dětem nemá moc ani učitel, pár facek dát nesmí, nějakým důtkám se dítě podporované rodiči vysměje a kvalitativní selekce čili vyloučení rovná se zcestně snížení přídělu finančních prostředků pro školu. Přitom je za děti neustále trestně odpovědný, za což ty peníze opravdu nejsou nic moc!Hodnotit podle kvality můžete až když budete mít možnost ji i náležitě ocenit, jinak to nemá smysl a pokud přídavek půl miliardy znamená ve finále zvýšení platu o 200 Kč tak to opravdu motivaci zvýší, ale tak učitele někde v Bangladéši

P.S. Ta hrubice v nemylosti je strašlivá... :)

slava 14.6.2008 13:02

Re: Odbory

Na to jste přišel sám? Nebo jen opisujete totalitní PR ODS?

slava 14.6.2008 13:00

Re: Ať odhalí

Nejdřív se podívejte na platy vládních manažerů, třeba v ČKA, nebo státem řízených podnicích, třeba ČEZu, to jde z našich peněz, jednou přímo, podruhé nepřímo. A odboráři NEJSOU placeni z našich peněz, ledaže byste sám byl odborář. Tak NEPLÁCEJTE nesmysly.

slava 14.6.2008 12:52

Re: nadpis

Jo, Slánička se tak akorát uhodil  do hlavy. A to už poněkolikáté. O odborech  ví houby, tak by měl začít tíím, že si to téma nastuduje.

0T0T0 14.6.2008 12:43

Re: Re: Re: Re: Slánička

Můžete mi blíže specifikovat jakou jinou formu protestu může kantor volit? Připadá mi, že kantoři jsou odsouzeni do role "okopánků ze všech stran" natrvalo. Sám bych se přimlouval za hromadné výpovědi ze strany učitelů a masové odchody ze školství ... třeba na pracák. Možná, že potom by si jich někdo všiml. A zdůrazňuji odbory nemám rád a jejich plky neposlouchám.

Pavel72 14.6.2008 12:31

Re: Re: Re: Re: Slánička

"Hodnoťme je podle kvality a praxe, ne podle toho, že jsou učitelé."

No slava, takze Vy mate praxi nula, ale hodnotit umite velmi dobre. Clovece az budete nekde opravdu 10 let pracovat, tak si tu blbost po sobe (dnesni clanek) prectete jeste jednou.

Pavel72 14.6.2008 12:28

Re: Re: Re: Re: Nema se to ja vim, ale udelam to

Duvody je mozne sdelovat nekomu, u nehoz je pravdepodobne, ze to pochopi. Vam, ktery nepracujete, neucite a jste ideologicky postizen (jinak byste tezko byl od mladi ve strane) tezko muzu vysvetlovat neco o tom, jake je to ve skolach z druhe strany jako ucitel a ze srovnavat osobu pecujici o nekoho, se stavkujicimi uciteli a vycitat jim kvuli tomu jejich pozadavky, je hloupost.

K tomu musite disponovat jistym myslenkovym aparatem.

Proc treba nevyctete poslancum, ze maji povetsinou plat nekjde pod 100000Kc a osoba pecujici ma 8000Kc? Zkuste se nad tim zamyslet, jak to zduvodnite a pak si misto poslanec dejte slovo ucitel. Totez udelejte s vojaky a policisty a pak si misto toho dejte slovo ucitel. Pokud mate opravdu trochu zdraveho rozumu dojdete k jakemusi zaveru. 

Michal Slánička 14.6.2008 12:19

Re: Re: Re: Spravedlnost

Pane Karle, říkáte hlouposti. V článku nenajdete jedinou obhajobu politiky ODS. A věřte, že odbory jsou vícero druhů, ne všude se chovají tak silně levicově a navíc ve prospěch jedné levicové strany jako u nás.

Majkkl 14.6.2008 12:16

Re: Nikoli, není

Jasně. Takže jim zřejmě doporučujete odložit osobu blízkou do ústavu, čehož se pak budete rád účastnit spoluúčastí na provozu z vašich daní, kterážto je několikanásobně vyšší, než je to, co kdy pečující osoba kdy dostala. Myslím, že až jednou budete neradostně trávit zbytek života v nějakém ústavu, LDN či podobném útulku, proto, že vaše děti si nebudou moci snížit radikálně příjem tím, že že by se o vás na plný úvazek staraly, vzpomenete si...

Michal Slánička 14.6.2008 12:14

Re: Re: Re: Slánička

A to je právě ono. Odbory nemají zájem tuto skupinu vůbec hájit, i kdyby si založili odbory, byli by nezajímaví, protože jim chybí masovost. Jinak by se již projevila solidarita a funkce odborů, kterou se tak ohánějí.

Michal Slánička 14.6.2008 12:10

Re: Re: Re: Nema se to ja vim, ale udelam to

Stále jste mi nesdělil důvot, bez argumentů jsou Vaše jen prázdná, je mi líto.

Michal Slánička 14.6.2008 12:06

Re: Re: Re: Re: Moc jsem neporozuměl.

Je mi líto, že jste chudý duchem, když se uchylujete k vulgaritě, ale já na obsahu nic měnit nehodlám.

Michal Slánička 14.6.2008 12:03

Re: Re: Re: Slánička - typický ODSS demagog

Podívejte se, já nikde netvrdím, že se objeví i v ODS prospěcháři, že se i u nás neobjeví hra o koryta, to u mne v textech nenajdete. Všude jsou černé vrány. Ovšem nemám rád, když druhá strana se tváří, jakoby za nich bylo vše v pořádku. Z politologického hlediska konstatuji, že každá strana má své skandýly tohoto typu, a netěší mne to, protože to snižuje váhu politiky.

Také mi však dovolte se zastat lidí v politických stranách, tedy i lidí v ODS. Nikdy nepřijmu tvrzení, že co politik to lump, co člen politické strany to vyčůránek s nekalými úmysly. Nemohu hodnotit pražskou ODS, neznám její počínání, ale mohu předložit práci své ODS v Brandýse nad Orlicí, a nemám se zač stydět. Mimochadem na Váš závěrečný dotaz mám jednoduchou odpověď. Konkrétně brandýská ODS otevřeně vyzvala premiéra k lepší komunikaci i slušnému chování a to otevřeně a veřejně. Nechal jsem to publikovat i v regionálním tisku a lze to dohledat i na webech oblastní ODS Ústí nad Orlicí, regionálním webu ODS Pardubického kraje, i celostátní ODS.

Michal Slánička 14.6.2008 11:48

Re: Pane Sláničko.

Co dobrého pro OPB udělala ODS? Třeba to, že na návrh poslankyně Páralové z ODS, je konečně do důchodu těmto osobám započítávána celá délka pečovací doby, předtím to byla jen polovina. Věřte, že to není málo. ODS se také podílela na tvorbě nového sociálního zákona, který zvýšil příspěvky OPB z tehdejších 3200 Kč na dnešní čtyři stupně částek (výše podle potřebnosti a náročnosti péče o postiženého). ODS zrušila minimální daň a registrační pokladny, které socialisté zavedli a prakticky tím znemožnili přívydělky na živnostenský list, když předtím zrušili levicové vlády možnost zaměstnání na částečný úvazek.

Michal Slánička 14.6.2008 11:34

Re: Re: Re: Slánička

Podívejte se, já nezpochybňuji, že do školství má jít více peněz, ale asi Vy nezpochybníte, že ačkoli se odbory vždy zaštítí, že jim jde o zlepšení financování školství, vždy vše utichne po uspokojení jen té mzdové části. To ostatní jde stranou. Mě tato stávka opravdu připadala zbytečná, poněvadž učitelé věděli od ministra Lišky, že přidáno dostanou. Konec konců i šéf školských odborů Dobšík řekl, že další postup bude vyhodnocen až potom, zda tyto prostředky na platy budou zahrnuty do návrhu státního rozpočtu. Zmínka o jiných penězích pro školství zde už opět chybí. Odbory nehájí zájmy škol, nábrž jen části školských pracovníků.

A jelikož mám neteř ve škole, tak se Vás zeptám, zda je fér nakláda větší zátěž na děti, aby dohánělo učivo jen proto, že pedagog chce vyšší plat? Já říkám ne. Nechť volí jinou formu protestu. A já neustále slyším, jak se učielé mají zle, jak jsou "omezováni", zkuste mi říct, jaké páky má rodič proti nekvalitnímu učiteli. Já vám to prozradím, téměř žádnou, v každém případě riskuje, že dítě upadne v nemylost, apod.. Nehledejte tedy chyby jen ve financování, ale i ve výkonu profese. Jsou učitelé, kterým bych dal dvojnásobek platu, ale jsou i tací, kteří si nezaslouží ani polovinu toho současného. Hodnoťme je podle kvality a praxe, ne podle toho, že jsou učitelé.

Patrik 14.6.2008 11:28

Re: Re: Slánička - typický ODSS demagog

pane Sláničko,jste prostě typický odesák.Pana Kotta jste vyhodili,když to rozmázli novináři,že se ožral.O jeho lásce k alkoholu jste dobře všichni věděli a klidně jste ho dali na kandidátku.Je pravda,že pomohl ke konci schválení zákoníku práce,ale to bylo vše.Když se hlasovalo o důvěře vládě,tak byl ještě člen ODS.Dále,když lékárníci zavřeli  ademenstrovali proti dr.Ráthovi,tak jste /ODS/ podporovali.A když píšete ,že Kott získal dobré místo.tak zrovna ODS nemá co vyčítat.Pán Kočárník dostal místo ředitele ČPa o Praze 3 nemá ani cenu psát.Tady se rozhoduje podle stranické knížky.Pisatel psal,že jste typický demagog,ale stačí napsat-typický odesák.A o ODS na Praze 3viz.aféra Akropolis,škola na Kom.nám. a jiné nemá doopravdy už cenu psát.Jenom nemůže pochopit,že máte v čele strany takového hulváta.Copak Vám to osobně nevadí?

Standa 14.6.2008 11:22

Bóže

člověk nemůže věřit tomu co vidí za hlouposti a propagandu. To je učí už jen voloviny? A těch "mudrců" okolo, kteří nemají ani vlastní selský rozum!

Pavel Urban 14.6.2008 11:09

Kam jdou učitelské děti ?

Jedna věc je, kolik lidí studuje na pedagogických fakultách, druhá věc co potom tito lidé dělají a jak dlouho. Neznám konkrétní čísla, ale zdá se, že "zběhů" je poměrně dost.

lordpavka 14.6.2008 11:06

Ať odhalí

bossové odborářů svoje platy,které pobírají z našich peněz. To se s.Moravec ve svých komunistických otázkách v neděli bojí zeptat. Je to neštěstí,když vidím ty profesionální zaplacené demonstranty od 60 let nahoru řvát jak blby!!!  ;-D ;-P;-D

rolandszewczyk 14.6.2008 11:06

.

každý at si dělá co chce.......a at je co nejméně zákonů,které to omezují

rolandszewczyk 14.6.2008 11:03

Re: Re: Re: Moc jsem neporozuměl.

tady jde o obsah ne o pravopis,magore