24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Socha generála

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Alex 3.2.2008 19:39

Článek je až příliš povrchní

L.S. bojoval do roku 1920 proti bolševikům v československých legiích v Rusku, v r. 1939 bojoval v Polsku v československé jednotce proti Německu a po porážce Polska se dostal do sovětského zajetí. Sovětský systém znal osobně od revoluce 1917, věděl, čeho jsou bolševici schopni. Určitě nebyl sovětským špionem, jinak by sotva pracoval za pár stovek v nějakém JZD, kam ho u nás pár let po únoru "uklidili". V osmašedesátém zhodnotil situaci a volil kapitulaci. Udělat to jinak, byli by tu dnes Češi v menšině. Podsouvat člověku s takovou válečnou minulostí zbabělost je trapné. Jen na okraj - ve své funci prezidenta se přičinil, aby se legionářům první války doba v legiích počítala do důchodu a důchody se jim zvedly.

Jiří Kalaš 2.2.2008 22:43

Socha generála

:-)Generál Ludvík Svoboda se dostal do velmi složité situace.Byl zřejmě pod velkým tlakem.Lidé kolem Dubčeka a Smrkovského velmi špatně zhodnotili situaci, věděli, že k ivazi vojsk dojde, byli včas a důrazně varováni. Měli podle máho názoru poněkud zmírnit protisovětskou rétoriku, více taktizovat odstranit z vedení KSČ Bílaka,a další skalní komunisty hlavně nepřipustit, aby se do čela strany dostal fanatik Gusrav Husák, Měli se pokusit různými ústupky zabránit vstupu vojsk. Měli raději nějaký ten rok počkat na př. na pozdější události v Polsku!

studený čumák 2.2.2008 17:59

Život ho naučil

Změny a piruety v jeho jednání mohly vyplývat i z jeho osobních zkušeností - když mu za WWII kvůli odboji Němci zavraždili syna a spoustu příbuzných, dospěl k rozhodnutí, že další válce včetně té občanské musí zabránit za každou cenu a že je líp být špatně živý než dobře mrtvý. Zkušenosti ze sajúzu ho zas poučily, že žádná jatka ani milióny mrtvých nejsou pro rusy moc velkou cenou za dobytí a kolonizování nových území a prostě ho netěšila představa, že by Češi včetně kojenců a starců měli následovat Estonce nebo Kavkazany do gulagů ve Vorkutě.  Chcete ho za to odsuzovat?

Mistr Jan Hus 2.2.2008 12:29

IQ z tvé fotky přímo čiší !

;-D

Brblal 2.2.2008 10:17

Blokovaný příspěvek

Je mi líto,reagoval jsem na příspěvek.Ten Vám z nějakého důvodu nevadil.Asi rovněž vyjadřuje Váš postoj.Urážky Svobody však připouštíte až nehorázné.

Přeji Vám hezký den.

Brblal 2.2.2008 9:35

Pane Mandlere

Vy jste určitě v těch bitvách a situacích nebyl,Vy jste tehdy nežil.Pro lidi Vašeho ražení ti vojáci umírali zbytečně,obětí si nevážíte,zlehčujete je.Dnes by jste žil /pokud vůbec/ někde v Patagonii.SSSR nesl největší tíhu války na svých bedrech.Druhou frontu otevřel tzv. západ až ve 44 roce 11 měsíců před jejím koncem.Proto volby po válce dopadly jak dopadly.Lidé na své kůži poznali,že o západní spojence se opírali jako o hliněnou zeď.

Pokud jde o Srbsko,je vidět,že dějiny lze zopakovat.Tak,jako u odtržení našeho pohraničí,jsou v otázce Kosova tytéž státy jaké byly u Mnichovské dohody.Zase odtržení nejvíce prosazují NĚMECKO,FRANCIE,VELKÁ BRITANIE a ITÁLIE. Tehdy Hitler,Daladier,Musolini,Chemberlein a dnes ...............

Josef K. 2.2.2008 2:00

Pane Mandlere

řadíte se k těm, kdo jsou svou "vzdělanostně" proklamovanou  nevzdělaností komičtí.... Trochu normalizační parchantík, takové ty koketérie, jakých bylo na obou stranách dost. Určitě nejste nositelem evropské tradice a zkratkovitostí myšlení jste plně asimilován v pravoslaném světě. To Vás spojuje s mnoha dalšími toho dnešního čeháčkovského světa.

DJing cheb pako 1.2.2008 23:13

Jedno velky namesti v libovolnem meste pojmenovat Koloseum

z jedny strany postavit jednu velkou sochu Svobody (Ludvika ne ty francouzsky slapky) z druhy strany dve maly sochy Masinum.

Vybrat letni vikend, postavit tribuny a poradat na namesti kazdorocni bitvy anarchistu a neonacistu. Takove hezke ceske - zabavne, bez vlivu na svetove deni a pekne podporujici prazdne zvaneni...

Alex 1.2.2008 18:59

Svoboda byl také v československých legiích v Rusku

Autor život L.S. velmi zkrátil. Opomenul, že jako rakouský válečný zajatec vstoupil L.S. do československých legií v Rusku, kde bojoval proti bolševikům až do odchodu legií z Ruska v roce 1920. V září 1939 bojoval v československé jednotce v polské armádě proti Německu. Dostal se do sovětského zajetí a byl odsouzen k smrti. Byl to voják tělem i duší.

Greyman 1.2.2008 18:11

Bratři Slováci

opěvují Hlinku, Fašistovi Tisovi postavili pomník, v Česku soudy obhajují fašisty (naposledy dnes v Plzni). Máme minimum viditelných osbností. Vojáci na Západě, dnes tak opěvovaní, sice prokázali mnoho odvahy, např.u Tobruku, ale většina jejich působení byla více méně okrajová. Svoboda vytvořil v Buzuluku za neskutečných obtíží, samostatný československý prapor k nelibosti tzv londýnské vlády. Až to bylo hotovo, tak se do toho žačal míchat Gottwald. Těžko říct, zda to bylo dobře nebo špatně. Bez jeho účasti by patrně u toho praporu zůstalo a ten by zanikl u Sokolova. Vystoupení praporu u Sokolova bylo stěžejní pro vývoj bitvy a sehrálo zásadní úlohu pro zastavení pohybu němců. Další je zbytečné popisovat. Praporu velel Svoboda. Za výsledky si zaslouží pomník. Na Dukle byl odvolán a sboru nevelel. Teprve po krachu systému velení sboru byl  dosazen zpět. Na zásah Rusů. Bohužel si teď nevzpomenu na jméno velitele dosazeného Londýnskou vládou. (za chvíli to najdu). V roce 45 byl ministrem obrany ve vládě. To už byl spouhráčem Gottwalda a v roce 48, jako ministr obrany plně podpořil Gotwaldův postup, takže použití armády by sice bylo možné, ale jen stejným způsobem jako to provedla Noskova veřejná bezpečnost. V roce 68 byl jedinou přijatelnou osobností na post prezidenta a to jak v ČSSR tak ve světě. Dubček nebyl nikdy politik jiného než okresního formátu a podle toho se taky choval. Postavení Svobody v Moskvě je složité hodnotit. Měl za sebou zemi obsazenou cizími vojsky, armáda byla paralyzována a spojení nefungovalo. Se snahou zabránit krveprolití a občanské válce tlačil na domluvu se Sověty. Netušil, že má za zády Husáka a další parchanty, kteří rychle nastolí "normalizaci", proti jeho vůli, zpracují a uzavřou se Sověty dohodu na dobu "dočasnou" a následně ho odstaví od válu. Závěr. Vzhledem k rokům 45,48,68 není vhodné stavět sochu. Za činnost ve válce by se na něho nemělo zapomenou. Těžké rozhodnutí. Tesat nebo netesat? Toť otázka!

J.G. Pašek 1.2.2008 18:23

Sousoší . . . Svoboda - Gottwald

a pojmenovat v Praze most . . . .

aubis 1.2.2008 22:26

Re: Bratři Slováci

Dlužno ještě podotknout, že v 50. letech se gen. Svoboda znelíbil a v souboji frakcí o moc patřil k té méně úspěšné. Nebyl sice popraven, ale za "buržoasní nacionalismus a buržoasní úchylkaření" " (podobně jako jistý JUDr Gustáv Husák) skončil coby vojín a trestanec. Obšma to později vyneslo jistou gloriolu politicky pronásledovaných. "Starý pan generál" si nejvyšších postů zase až tak moc neužil, velká část závěru jeho presidentování se nesla v duchu ůzpráva o zdravotním stavu presidenta republiky - stav nezměněn" a fakticky vládli jiní. JEmu ke cti nutno podotknout, že oddělil nejvyšší státní moc (funkce presidenta) od nejvyšší politické funkce ("vůdce" KSČ), což posléze "napravil" jeho nástupce ve funkci, výše zmíněný pan soudruh doktor Opeřenec :-8.

Starý J. 1.2.2008 16:18

Průša

Re: Re: Re: Re: Pan Mandler je H.O.V.A.D.O:

Autor: Mojmir Prusa IP: 80.188.113.xxx Datum: 01.02.2008 15:03

Pokud by Benes pouzil armadu v roce 1948 proti vyvoji, ktery nastal (a je jedno, zdali tomu rikate puc nebo revoluce, proste moc lezela na ulici a komuiniste si ji prisvojili- jen poznamenavam, ze pucem se obvykle oznacuje vzopoura vojaku proti moci), byla by z toho obcanska valka, do ktere by nepochybne rychle zasahl Sovetsky svaz. Nikdy neuverim, ze by to Benes po Svobodovi chtel.

A pokud nekdo mysli, ze obcanska valka by byla lepsim resenim, prirazuje s k panu Mandlerovi hodnotove i intelektem. Pak neni o cem diskutovat.

Máte pravdu! Tady skutečně není o čem diskutovat! Mám pocit, že jsem si právě přečetl Dějiny boje KSČ za demokracii v Československu. Nechme toho!

Marat 1.2.2008 17:33

Re: Průša

Zřejmě nemáte tušení,že i  Rakouští komunisté se pokusili uchopit moc s pomoci RA,která v části Rakouska byla ubytovaná.Jenže Rakušáci se nedali jako Češi.Rakouští komunisté dostali všemožnou podporu a pomoc Sov.Armády a přesto se museli stáhnout s ocasem mezi nahami.Také tomu pomohlo to,že nebyli postižení ideou "slovanstickou",jako Češi.I o Finsko měl Stalin převeliký zájem.Vždyť Finsko za caru bylo ruské a co je jednou ruské,tak ruské musí zůstat.Finové na tom byli po válce stejně.Jenže jejích ministr vnitra tomu zabránil.Finové si také nedělají ze svých přestavitelu neomylné a uctívané modly.Kde je psáno,že by Rusové nezůstali v klidu,jako zůstali v  Rakousku?Nepochybujte o tom,že cvakali zubama,ale i v případě Solidarity cvakali zubama.Jenže čeckým hrdinum jako vždy chyběla vůle.Od roku 1938 se jím kapitulace jeví jako nejrozumější řešení.A vždy čeští hrdninové kňučí,že by v případě ozbrojeného boje celý národ zanikl.

Greyman 1.2.2008 17:43

Re: Re: Průša

Blábol!

Nelze srovnávat. Na území Rakouska, z větší části, byla vojska USA, GB a Fr. Dějiny je nutné studovat pečlivě!

eze 2.2.2008 19:28

Re: Re: Průša

Nejen, že v Rakousku byly i další armády, ale pokus rakouských komunistů o převrat v roce 1948 - podle vzoru KSČ - nevyšel, jak vzpomínají účastníci, díky triku železničářských odborů. Komunisté chtěli tehdy obsadit ministerstva, policejní služebny a rozhlas, ale neměli ve Vídni  na to dost lidí a proto své členy povolali z celého Rakouska, na což si u ÖBB objednali zvláštní vlak, který měl projet celým Rakouskem a dojet v určenou dobu do Vídně. Jenže tuto akci znemožnili rakouští železničáři, když již naplněný vlak místo do Vídně odvezli do blízkosti jugoslávských hranic a tam ho nechali stát do druhého dne. Ve Vídni se tak komunistů sešla jen hrstka, která se po marném čekání na další soudruhy rozešla domů, čímž skončila jejich velká socialistická revoluce.

x 1.2.2008 15:24

http://romanadittrichova.blog.cz/

NE DOKTORCE PAVLOVÉ

Po dr. Záleském, kter‎ý způsobil neštěstí mnoha českých dětí a dokonce smrt, přichází na post ředitelky Úřadu pro Mezinárodně-právní ochranu dětí nová síla. Bude hájit zájmy česk‎ý‎ch dětí lépe než její předchůdce?Naše zkušenosti s dr. Pavlovou:17. října 2006 byli zločinn‎ý‎m soudním rozhodnutím Ludvík, Robert a Adam předáni násilím pedofilům, proti kter‎ým vypovídali na policii (viz video). Poté je pedofilové nezákonně odvlekli do Kanady, přestože podmínkou rozhodnutí bylo, že děti musí zůstat v České republice. Okamžitě jsme najali dr. Pavlovou na doporučení organizace "Liga lidský‎ch práv". Advokátka se sešla se svojí kamarádkou a pomocnicí dr. Uváčikovou s mojí matkou v Praze. Po podepsání plné moci vybrala dr. Pavlová od zoufalé babičky mučen‎ých dětí značnou částku peněz. Tvrdila, že má nadpřirozené schopnosti a po vcítění do našeho problému vidí, že Emil Dittrich zabil dítě a jeho matka o tom ví. Dále tvrdila, že případem se jako nit táhne malá holčička a někam nás dovede. Společně s psycholožkou Uváčikovou převzaly obrázky se sadistického porna, které maloval můj syn Robert na příkaz pedofilů (viz rubriku Šnukové). Dr. Pavlová slíbila razantně řešit situaci m‎ých dětí.V‎ý‎sledek: dr. Pavlová neudělala vůbec nic. Nechala proběhnout soudní jednání o dětech, aniž by cokoli k soudu podala. Pak převzala usnesení soudu a nechala propadnout odvolací lhůtu. Poté se mi písemně omluvila za to, že ještě zhoršila můj smutn‎ý osud, vzniklé náklady však odmítla uhradit."Práce" předchozího ředitele Úřadu dr. Záleského:- násilné předání m‎ých synů Ludvíka, Roberta a Adama pedofilům, proti kterým vypovídali

-

x 1.2.2008 15:10

Taky mohlo ceskoslovensko skonci hur jak Jugoslavie...

x

Franta Tyčka 1.2.2008 15:08

pane Mandler

podle Vašeho fota soudím,že kdybyste šel v Jedličkově ústavu pro čaj tak tu soutěž v tanci vyhrajete. Jistě je naším národním sportem kopat do mrtvol. A nejradši to dělají ti pro které je modrá knížka "od armády"vrcholem odboje proti režimu. Proto nemohou postřehnout rozdíl mezi tím kdo opravdu BOJOVAL jako třeba generál Svoboda a mezi úchylem který se pronic za nic upálil jako třeba Palach. Lidé, kteří nosí trička s portrétem Che Guevary a jsou naším režimem tak odsuzováni  uznávají alespoň to že BOJOVAL.Kdo dneska nosí trička s portrétem Palacha?No a ten úřad v čele s Žáčkem to je taky jak jsme již včera viděli hrozná vymoženost. Doufám ,že to přihraje vodu na páně Mandlerův mlýn a dočteme se spoustu dalších zajímavostí z jeho zaručeně pravdivých vývodů.

jirka.s. 1.2.2008 18:29

Re: "...úchylem který se pronic za nic upálil jako třeba Palach."

No tak do dneška jsem tě považoval, francku, jenom za takového exota, který si diskuzemi na netu léčí akné! Evidentně jsem se spletl! Jsi boží hov/ado, na které si dám, až tě potkám v tričku s Che, zatraceného majzla! Nejspíše tě bude ale k zahlédnutí se šátkem na hubě mezi podobnými alternativcemi, kteří se nejraději realizují bitkami s podobnými přiboudlinami jako jsi ty, co mají zase pro změnu holé lebky! Nejlépe se pak stane, i když to bude nějakou tu pětku stát, když vás policajti na koních seřežou na jednu hromadu!

tatra 1.2.2008 20:34

Re: pane Mandler

R^R^R^

studený čumák 2.2.2008 18:40

Re: pane Mandler

franto, o studenty z jedličkárny se neotírej, ti maj v hlavách mozek - na rozdíl od tebe, ty se fakt nemusíš bát encefalitidy ani otřesu mozku, ňumo pompilie(Y)

tomfuk 1.2.2008 15:06

Bohužel Svoboda.....

Bohužel Svoboda se nezachoval čestně ani k svým spolubojovníkům a podřízeným v tu dobu kdy mohl pro ně něco dobrého vykonat.Třeba Sachera Viléma a pod.Ať kroměřížíští rodáci si najdou vhodnější osobnost pro postavení sochy.Já bych navrhoval buď pana Balšíka nebo pana Svárovského. 

Starý J. 1.2.2008 16:01

Re: Bohužel Svoboda.....

Kroměřížští nejsou žádní RODÁCI! Svoboda se narodil v Hroznatíně na okrese Třebíč, spíše blíže Velkého Meziříčí! Tam svou pamětní desku má. Tam pracoval také v padesátých letech v JZD jako účetní a tam pro něj poslal Chruščev. V okolí se schovávala jeho žena za války a tam ji lidé podporovali.

tomfuk 1.2.2008 16:28

Re: Re: Bohužel Svoboda.....

Pane Starý J. máte pravdu ,špatně jsem se vyjádřil ,mínil jsem ty kroměřížáky co chtějí Svobodovi nechat postavit pomník.Odkud byla choť Svobody?

Starý J. 1.2.2008 16:56

Re: Re: Re: Bohužel Svoboda.....

Mám dojem, že si ji našel až na té vojenské škole! Ji jsem tak podrobně neznal!

studený čumák 2.2.2008 18:43

Re: Re: Re: Bohužel Svoboda.....

ze mlejna /faktiš/:-)

Brblal 2.2.2008 9:44

Re: Bohužel Svoboda.....

Kdo jsou tihle dva?Nikdy jsem o nich neslyšel.Možná to jsou známé osobnosti v okolí ale nikoliv ve státě.

J.G. Pašek 1.2.2008 15:01

Kdy se začne se stavbou pomníků tatíčka Veškrmy?

Hurá stavět pomíky . . hurá pomníky bourat . . . hurá pomníky stavět . . . .hurá pomníky bourat . . . hrá pomníky stavět . . . . hurá pomníky bourat . . . .

Starý J. 1.2.2008 16:05

Re: Kdy se začne se stavbou pomníků tatíčka Veškrmy?

Právě se postavil filmový pomník a filmoví "kritici" se mohou nadšením ztrhat. Jsem zvědav, jakou to kromě oficialit bude mít návštěvnost, než to dají raději do televize! Aby  nakonec nemuseli majitelé kina nahlašovat návštěvnost násobenou pěti, jako se vykazovala u sovětských filmů za totality.