Diskuze
SPOLEČNOST: Škola základ stádnosti
Děkujeme za pochopení.
Je zajímavé, že kritizované školství
absolvovala i řada géniů. A škola je nezničila.
otázka ale je, kolik by těch géniů bylo
kdyby školy byly lepší než jsou dnes?
Jestli je tady někdo poslušný blbeček,
tak je to sama autorka. Bylo by dobré aby se raději věnovala příště něčemu jinému tématu než je pedagogika, protože v ničem nemá pravdu. Škola jak v minulosti tak v současnosti měla a má stejné cíle a žádnému dítěti žádná rodina nemůže nahradit školní docházku. Rodina jako vždy má pouze pomocné doplňující úkoly a ty jsou pochopitelně stejně důležité a je třeba to rozlišovat.
Dále bych rád autorku upozornil, dnešní doba se liší od dob minulých jen tím, že disponuje moderními technologiemi,které minulé generace neměly k dispozici, ale hlavně psychika a myšlení a chování člověka se v podstatě za 2000 let nezměnilo. Kdyby autorka se více ve škole učila historii, filosofii, tak by na to sama přišla také a nemohla by napsat takové hlouposti.
Re: Jestli je tady někdo poslušný blbeček,
Ale uznejte, že text působí revolučně. Autorka láme okovy školních osnov jako kdysi Karel Marx v Manifestu proletariátu lámal okovy vykořisťování. Na ně, na učitele!
Pravda je někde uprostřed, jako obvykle.
Ze škol tak prý odcházejí do budoucna nepoužitelní, zato ale poslušní blbečci a já dodávám - a také zhruba stejně početně zastoupení nepoužitelní a společenskými normami zcela nepolíbení trubci.
Re: Pravda je někde uprostřed, jako obvykle.
Kupodivu souhlas, pouze dodám, že těch pro život naprosto nepoužitelných trubců nám jistá část Vysokých škol dodává opravdu hafo.
Z. Frys
Školství
potřebuje volný trh a důslednou deetatizaci.
Tedy školné v plné výši na jakémkoliv stupni. Zrušit povinnou základní školní docházku, tam dochází k největší indoktrinaci etatismem - tedy stádností nejvyššího kalibru. Vzdělání je komodita (vzácná a cenná) na volném trhu a státu vůbec nepřísluší se do toho míchat. Ať si každý na volném trhu to svoje optimální vzdělání najde.
Re: Školství
Pane Frysi, vy jste zde znám, jako anarchista to jest extrémista. Anarchie a chaos jsou přitažlivé jen pro málo občanů. Proto je důležité, aby nad výchovou a pedagogikou měly neustálou kontrolu státní instituce t. j. stát. Tečka. !!!
Jsem pro drill. Děti mají být vedeny k pořádku.
Jiná věc je, co je jim veškolách vtloukáno do hlav stran společenské vědy. Jsou tam připravovány pro život v orgnizaci, protože hloupí učitelé, vyškolení hloupými vysokými školami, je připravují pro život v organizaci. A tou lidský svět není. Je neodvolatelně spontánním řádem a to své nepřekročitelné důsledky.
Od vás, Pikorovi, bych očekával, že kompozitivní teorii, jak se nazývý suma vedeckých informací, získaná kompozitivní metodou společenských věd, budete vyučovat. Když ne na školách, tak na internetu. A - nic... Dzp.
Re: Jsem pro drill. Děti mají být vedeny k pořádku.
Když je řeč o školství, tak za trest ještě jednou a bez překlepů.
------------------------------------------------------------------
Jsem pro drill. Děti mají být vedeny k pořádku.
Jiná věc je, co je jim ve školách vtloukáno do hlav stran společenské vědy. Jsou tam připravovány pro život v organizaci, protože hloupí učitelé, vyškolení hloupými vysokými školami, je připravují pro život v organizaci. A tou lidský svět není. Je neodvolatelně spontánním řádem a to má své nepřekročitelné důsledky.
Od vás, Pikorovi, bych očekával, že kompozitivní teorii, jak se nazývá suma vědeckých informací, získaná kompozitivní metodou společenských věd, budete vyučovat. Když ne na školách, tak na internetu. A - nic... Dzp.
Ubozi mazankove,
at jsou radeji blbe, ale ne unavene. I ja mel 2x tydne skolu odpoledne a nejen to, i v sobotu, to se tehda jeste pracvalo.Skola od 8 do 1. A vidite, prezil jsem to. tI vasi mazankove se snad nepotento. A rodice se nestarali jestli jsem unaveny ci si dosti hral, ale jestli mam hotove ukoly.
J. Lepka
Re: Ubozi mazankove,
Všechno je to relativní, já měl jednou celý půlrok jen odpolední a vzpomínám na to s nadšením a nejen proto, že jsme měli zkrácené hodiny a to dopolední volno vonělo rebelií.
V detailech ne, celkově ano
Autorka uvádí řadu dílčích argumentů, se kterými by se mi chtělo polemizovat, třeba to s tou jemnou motorikou a roboty, nebo že se nenaučí ve škole plavat.
Ale se základem sdělení, že škola je zbytečně únavná, souhlasím.
Re: V detailech ne, celkově ano
Únavě ze školy by se srdečně zasmála například moje babička, která si odbyla za císaře pána povinnou školní docházku do 12 let, přičemž již od první třídy měla coby nejstarší "žena" na statku na povel všechny ženské práce a řadu z nich též vykonávala. Nebo můj děda, který coby mimořádně nadaný získal privilegium vychodit měšťanku, denně deset km tam a deset km zpátky pěšky po šumavských horách. Ale jasně, že dneska už jsme jinde.
Od té doby, co jsem dostala hodinky - což bylo ve 4. třídě - jsem většinu vyučování nespustila oči ze vteřinové ručičky, kterou jsem hypnotizovala, ať se točí co nejrychleji, ať už je té příšerné nudě konec. Na gymplu už to bylo mnohem lepší.
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz