Čtvrtek 11. prosince 2025, svátek má Dana
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 99 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Saša

11. 5. 2006 15:06
Pozvánka na akci ke Dni rodin

Akce ke Dni rodin se uskuteční dne 15. 5. v 15.05 hod. u Památníku neznámým dětem, obětem války, který byl odhalen 2. května 1946 a jehož autorem je akademický sochař Arno Quido Adamec. Památník zřídila katolická Charita v Praze a odhalily jej dvě děti - Jiří a Alenka Šámalovi, vnoučata umučeného kancléře Dr. Přemylsa Šámala, popraveného pro schvalování atentátu na Heydricha, které se po utrpeních v dětských táborech vrátily. Pod bronzovým reliéfem je v malém sarkofágu uložena prsť ze společného hrobu na vinohradském hřbitově, v němž je uloženo 83 umučených dětí. Připomínkou se chceme zamyslet, zda našim dětem, současné generaci, které chceme vychovávat, nic nechybí a zda je rodina oním místem, kde se setkávají generace v jednotě, lásce a společenství.

15. 5. v 15.05 hod. u kostela Panny Marie Vítězné v Praze 1, Karmelitská 9 - u Pražského Jezulátka.

0 0
možnosti

akai

11. 5. 2006 15:17
Re: Pozvánka na akci ke Dni rodin

S Šifrou mistra Leonarda to souvisí jak ?

0 0
možnosti

Tana Zajicova

11. 5. 2006 14:37
Jenom fikce?

Tenhle prevladajici nazor je zcela mylny. Otazku kterou si je nutno polozit je, co je to novela(roman)? Krasna literatura reflektuje postaveni cloveka, lidskou kondici v te ktere historicke periode. Literatura fikce prinasi nazor o cloveku. Roman (fikce) je budto dobry, nebo spatny, ale neni pouhou zabavou. Nase vlastni existence je nase story. Kazdy mame svuj vlastni pribeh, neni to romanovy pribeh, ale je to porad pribeh a romany nase pribehy reflektuji se svoji metafizikou a idealy, ke kterym se alespon obcas behem svych zivotu hlasime.

Kazdy roman vydava poselstvi o sve dobe, postojich, problemech, nadejich. Kazdy dobry roman, ktery usiluje o uchopeni skutecnosti. Proti povrchnosti nazoru 'je to pouze fikce'  stoji existence Hamleta, Chaloupky strycka Toma, Oliver Twist.

Rabidni anti-katolicismus v Cechach zcela vyradi z celeho obrazu fakt, ze Brownova kniha je knihou ciste ideologickou. Stoji na filosofii 'svateho zenstvi', filosofii, ktera lezi ve svetovem feminismu a ktere patriarchalni krestanstvi stoji v ceste.

Brown prodal pres 20 milionu kopii sve knihy. Vliv ktery psane slovo, novela, fikce ma je zcela zasadni. Brown napsal roman s protikrestanskou agendou a cilem. Clovek nemusi byt verici, pouze ferovy, aby to dokazal rozeznat.

A ze kniha donutila cloveka premyslet? Jiste, pokud ma jeden pevny zaklad v krestanske historii a tradici. Pak ma sanci na objektivni zaver. Objektivita nestoji na tom co bychom si prali a jake politicke a spolecenske postoje zastavame, ale na poctive vydrene znalosti.

0 0
možnosti

jepice

11. 5. 2006 15:37
Chaloupka strýčka Toma

Ladislav Štoll by z vás měl radost. Jeho literárněvědná metoda nezapadla.

0 0
možnosti

gerontusinza

11. 5. 2006 13:58
Pane Drápal, píšete

"Dobře, odmítli jste pravého Boha. Zesměšňovali jste ty, kteří v něho věří. Bu-dete tedy ctít boha falešného.

Francie se stane muslimskou zemí do roku 2050. Rouhání ustane. Bude ale méně veselo, než bylo za křesťanů.

Rád bych byl falešným prorokem, ale obávám se, že nejsem..."

Pane, židé, křesťané, muslimové věří ve slejného boha ( původně židovského). Jen se jaksi taksi nemohou dohodnout  na tom kdo byl ten správný prorok či spasitel. Jinák dnes pomalu kolik křesťanů tolik církví. Ještě do nedávna se kvůli způsobu vzíváni jediného (trojjediného) vzájemně vraždily. Dnes se jen nesnáší. A krásný film Stvoření světa církev dala do klatby, přestože jeho nádherné lidství (božství) bylo něco co lidem mohlo boha přiblížit. Ovšem jen v těchto církvích je dále tolik sekt a úchylek, že je evidentní, že jim nejde o boha, ale jen o církev, tedy úřad, prebendy=moc. Máte pravdu, blahoslavení chudí duchem, vám patří království nebeské. Nechte si ho, mě víc zajímá poznání a nikoli neexistující vymyšlená=vylhaná podobenství.

O ostatních církvích nenmohu zasvěceně mluvit. 

0 0
možnosti

Rostislav Zídek

11. 5. 2006 19:22
Re: Pane Drápal, píšete

Pane, křesťné a Židé nevěří ve stejného Boha. Musel by být schizofrenik.

0 0
možnosti

Cq

11. 5. 2006 13:30
Nejlip by Drapal udelal...

kdyby o Kodu/Sifre nic nepsal. Takhle se najde zase radu naivku, kteri si knihu koupi nebo pujdou na film, aby se sami presvedcili, co je na ni heretickeho. Jako jsem to kdysi udelal ja...

0 0
možnosti

Antonín Hrbek

11. 5. 2006 13:16
Mno

Autor si plete křesťanství a církve. Brown nezesměšňuje křesťanství, tj. víru v Krista, ale církve, které pravý obraz Krista záměrně zkreslují. Samotná knížka nestojí za řeč pokud jde o fakta, ale to také nebyl její účel. A kdo má jen trochu rozumu, tak ji i s úsměvem přečte a odloží jako  řadu dalších historických "detektivek". Takže mnoho povyku pro nic.

Až nebudou existovat církvemi nedoporučovaná díla všeho druhu, až nebudou existovat finanční a morální embarga na círvemi neschvalované věci, pak nebude důvod k jakémukoliv povyku.

Pan Drápal by asi chtěl zpátky doby starého Rakouska - Uherska, kdy se za četbu Renanova Vie de Jésus vylučovalo ze všech středních škol monarchie. Nebo kdy se za četbu Kralické bible posílalo do chalupy vojsko.

V duchu "pravého" křesťanství pan Drápal neodpouští panu Brownovi a jeho čtenářům a nemodlí se za ně, ale staví se do role starozákonního proroka, který na nás svolává Boží trest.

Já mu však odpouštím, protože jako chudý duchem je blahoslavený a jeho je království nebeské.

0 0
možnosti

Xaver X.X.

11. 5. 2006 13:35
Pane Hrbku, mohl byste doložit, jak a které církve

pravý obraz Krista záměrně zkreslují? Jinak souhlas.

0 0
možnosti

Ghost

11. 5. 2006 13:04
tomu rikam argumentace

autor pise:Nietzsche prohlásil Boha za mrtvého. Dnes je mrtev Nietzsche, zatímco křesťan-ství se šíří jako lavina Jižní a Střední Amerikou, Čínou, Indií či velkou částí Afriky.

A co kdyz byl buh mrtev uz tehdy, to co autor prinasi neni dukaz zivota - existence boha, ale dukaz existence viry - nemela by byt zamenovana vira v neco a byti neceho.

A jeste lepe - co kdyz buh nikdy nebyl.

K tem citatum mam taky jeden,jen si uz nepamatuju kdo to rekl:

Verim protoze nevim.

0 0
možnosti

Hnyk

11. 5. 2006 12:54
Aha

Citát: Dva nejateističtější národy na světě, Estonci a Češi, patří k národům s nejnižší porodností. Ač se nedá říci, že vztah mezi růstem ateizmu a poklesem porodnosti je lineární, nemá to k tomu daleko.

Aha, teď konečně vím co ti křesťani v kostele vlastně dělají.8-o:-D;-D

0 0
možnosti

ok

11. 5. 2006 17:25
Re: Aha

No oni si proste navzajem veri. A maji se radi - a to je ten rozdil. Kdyz se maji radi, je to neco uplne jineho nez "vztah".

0 0
možnosti

AeroKarel

11. 5. 2006 12:32
Proč zesměšňuje ?

Nejste autore trochu přecitlivělý?

0 0
možnosti

Jan Daniel

11. 5. 2006 11:45
okolo takových věcí obvykle planou největší vášně v diskusi na NP

Drtivá většina křesťanů, které znám, podobné blbosti jako je tato kniha vůbec neřeší. Přecházejí je bez významnějšího povšimnutí a zdejším diskutérům pod článkem by záviděli jejich zápal. Mě osobně něco takového jako Šifra mistra Leonarda naprosto neuráží, stejně tak je mi jasné, že křesťanství neohrožuje nějaká druholigová beletrie. Můj postoj k takovým dílků není přesto zcela indiferentní, spíše bych řekl, že k nim trpím předsudky – vždy je a priori podezřívám, že jejich autor se snaží nedostatek umělecké invence nahradit snahou být tzv.kontroverzní. A zrovna křesťanství je ideální terč pro různé rádoby-spisovatele a –umělce: strefovat se do něj je naprosto bezpečné (na rozdíl např.od islámu) a vždy se najde někdo, koho to nase.e a pak je postaráno o marketingovou kampaň zdarma. Tyto díla jsou tudíž na trhu ve výhodě.

0 0
možnosti

Michal

11. 5. 2006 13:02
Re: okolo takových věcí obvykle planou největší vášně v diskusi na NP

Bývala běžná praxe ve filmech uvádět v titulcích,  že případná podobnost se skutečnými postavami je čistě náhodná atd., pokud takový dojem potenciálně mohl vzniknout. V dílech s historickým kontextem vždy vzniká směs faktů a tvůrčí invence, případně částečně odporuje historickým faktům. Způsob mixu a vyjádření autora k němu je otázkou serióznosti, viz skvosty typu 30 případů majora Zemana. Vyjádření autora šifry, že se kniha zakládá na faktech, je vlastně manipulativní propaganda. člověk znalý věci se ovlivnit nenechá (zřejmě většina účastníků této diskuze), ale část čtenářů či diváků může přijmou jako fakt to, co je fabulace.

Vyjádření ke knize a filmu ze strany církve nelze označit za útok, jak je to v médiích často prezentováno, ale spíše je vystihuje Saturninova "Kancelář na uvádění románových příběhů na pravou míru".

0 0
možnosti

hrdlička

11. 5. 2006 11:18
Jak typické:

1. Autor článku hodnotí film který ješte neviděl a s největší parděpodobností knihu nečetl.

2. já jsem knihu četl. je to poutavá detektivka, která v žádném případě nic a nikoho nezesměšňuje (proto soudím, že ji pan  Drápal nečetl, když něco takového tvrdí)

3. pan Drápal se chová a vystupuje tak, že mi zmenožňuje abych si  křesťanského náboženství, katolické církve, a jejích členů mohl vážit. Škoda.

0 0
možnosti

Xaver X.X.

11. 5. 2006 13:33
A hele, on je pan Drápal křesťanské náboženství?

No jestli vám stačí jedinec, abyste šmahem zavrhl vše, co může být zajímavé, tak si moc neužijete.

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz