29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Šabatová si plete pojmy

Předpis upravující nošení oděvu na půdě konkrétní instituce nemůže být diskriminací. Už proto ne, že platí pro všechny. Ve světle této jednoduché logiky se může jevit, že paní Šabatová, tak horlivě se chápající role české ombudsmanky, si plete pojmy, případně nechápe jejich význam.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Kopřiva 7.10.2014 22:12

Nějak bez povšimnutí...

...prošlo i neopatrné prozrazení paní Šabatové, že "dívky" chtěly, (chtějí), studovat na zdravotnické škole u nás a zde se uplatnit, (asyl) aniž by prokázaly znalost jazyka a hlavně, paní šabatová "provalila", že "dívky" snad vůbec nikdy nechodily do školy ani u nich doma adkud prý utekly. Kdo je tam protlačil a jak uspělu u přijímacího pohovoru ?Jak je možné, paní Šabatová, aby bylo vůbec myslitelné školit zdravotní sestru v naší civilizaci bez základních vědomostí jazyka, chemie, fyziky, biologie, hygieny a j. Umí třeba jíst ( z hygienických důvodů ) příborem ? Doma jí levou rukou, jelikož ruka pravá je určena k utírání si konečníku. To těžko odpovídá civilizačnímu standardu Evropy.

Co VY na to, soudružko Šabatová ? Co Vy na to, vážení spoluobčané ?

M. Prokop 7.10.2014 15:28

Za jistých okolností

(IMHO v tomhle případě nastavších) je takový předpis ne diskriminace, ale buzerace.

A tu já, už od dob bolševíckých buzerací, nějak nerad.

R. Brzák 7.10.2014 15:12

ad.pan Hrbek - "muslimským ženám musí být ...

..povoleno vše, co je dovoleno jeptiškám."

Pane Hrbek, a má jim být i "zakázáno" vše, co je zakázáno Jeptiškám? Jedině tak by Váš argument měl hodnotu. Obávám se ale, že by jim jejich imám pěkně "rozhodil sandál", kdyby odmítly muslimským mužům poslušnost, nebrali si je za muže a nerodili by děti - vše s odkazem, že jsou "nevěsty prorokovy".

Z pohledu našeho potenciálního konfliktu s Islámem by ale bylo zajímavé, kdyby všechny muslimky byly jeptišky. Vlastně, jakého potom konfliktu, že...

R. Brzák 7.10.2014 15:14

Re: ad.pan Hrbek - "muslimským ženám musí být ...

pardon, moje i/y recidiva je zpět - nerodily, nebraly

V. Ondys 7.10.2014 14:03

:))))))) Šabatové by nejvíc prospělo, kdybychom ji vyslali

do oddělení pro muže v mešitě s rozpuštěnými vlasy, odhaleným krkem, hlubokým výstřihem a v šortkách, jsem si jistý, že by náš problém s její vstřícností na úkor naší nedůvěry v jejich symboly, muslimové :)))))) okamžitě sami vyřešili.

P. Kmoníček 7.10.2014 15:28

Re: :))))))) Šabatové by nejvíc prospělo, kdybychom ji vyslali

A jednou pro vždy.

M. Prokop 7.10.2014 15:30

Re: :))))))) Šabatové by nejvíc prospělo, kdybychom ji vyslali

Otázka je, zda chcete žít v alespoň rámcově liberálním státě, nebo v neliberálním, typu islámského.

Já raději v liberálním a pak by ta liberálnost měla být pro všechny.

Pitomost jiných států nebudiž nám vzorem!

V. Ondys 7.10.2014 17:41

Re: :))))))) Šabatové by nejvíc prospělo, kdybychom ji vyslali

Pak to berte jako liberální pokus si domluvit pravidla vzájemného styku bez toho, že jedni prostě musí respektovat jejich požadavky :))))))))))) u nich i na svém území s odlišným pohledem a jinou tradicí, pane Prokope. A soudružka Šabatová jako stranicky příkladně lidumilná žena jistě ráda příjme pokrokový fakt, že její hlava snad neskončí nabodnutá na nějakém kůlu a případný extrémní militant ji jenom odřízne před kamerou...

J. Šimonová 7.10.2014 18:51

Re: :))))))) Šabatové by nejvíc prospělo, kdybychom ji vyslali

Zákaz vjezdu, cedule "choďte vvpravo", "přejděte si na druhý chodník" apod. jsou projevy buzerace, nebo jsou to předběžná opatření  proti zbytečným úrazům, kterým se lze vyhnout? Na příklad u některých strojů se předepisuje přikrývka hlavy a vlasů, tak tam to zase respektují i ti "rádiprostovlasí". Proč asi, co myslíte? Že by se snad najednou dali buzerovat? Důležité je, aby takové předpisy platily pro všechny, pak nejde o diskriminaci. Pak je důležité, aby měly svůj rozumný důvod, pak nejde o buzeraci. A pak je dobré pochopit, proč někdo se proti takovým předpisům staví na zadní. Zda chce provokovat, neumí číst, myslí si, že celý svět se mu má podřídit, nebo je pod vlivem drog, alkoholu, má něčím jiným vymytý mozek, .... Podle toho je pak nutno s lidmi, kteří nedodržují obecně platná pravidla a předpisy, jednat.

J. Klepal 7.10.2014 13:50

kulturní zázemí

Vše výše řečené je jistě pro našince snadno pochopitelné, avšak nošení oděvů a jiných doplňků je především záležitostí kulturního zázemí a zvyklostí. Skutečně si nemyslím, že by například u nás zdomácnělo či dokonce bylo ředitelem školy nařízeno nošení papuánských koteků, avšak jinde se místní lidé bouří a slipy rozhodně nosit nechtějí. U nás by se většina mužských vybavená pouze tímto papuánsky přívětivým "stejnokrojem" cítila nesvá, stejně jako většina ženských vybavená pouze malým kouskem kůry překrývajícím své ohanbí, jak je tisíciletým zvykem v jiné oblasti světa. Proto se domnívám, že pocit studu mohou v důsledku kulturního tlaku pociťovat ženy, které nemají dostatečně zahaleny krk či ruce, zvláště když musí snášet lascívní pohledy některých mužů. Avšak žena s hidžábem v našich podmínkách je skutečně příležitostí k ohlédnutí se za takto postiženým jedincem a potřesení hlavou v nepochopení, zatímco tatáž v minisukni by pozornost nevybudila.

J. Chaloupka 7.10.2014 12:50

Ostatně soudím, že Šabatová musí opustit náš úřad.

Není to tak dávno, kdy se změnila na její popud legislativa, že kdo je u nás pouze přechodně ubytován, má právo volit. Nevím, k čemu máme institut občanství. Aristoteles občanství svázal s morálkou. Kdo nebyl občanem, byl barbarem. To bychom měli opět zavést. Ne nadarmo máme ve starověkém Řecku kořeny své civilizace.

J. Veselý 7.10.2014 12:43

Naší ombudsmance by měl někdo hlavně vysvětlit,

co je to diskriminace. Diskriminací by bylo, kdyby na škole byly zakázané všechny pokrývky hlavy, ale ředitelka by některé dodatečně povolila, s vyjímkou muslimského šátku. A nebo kdyby byly stanovami povolené všechny pokrývky až na muslimský šátek. To by si pak slečny mohly oprávněně stěžovat. To se ale nestalo a řešit, co může kdo mít při práci na hlavě je úplně zbytečné. Od toho jsou předpisy a vyhlášky.

Paní Š. je to také úplně ukradené, jen se chytila tématu, který zrovna běžel v headlinech.

V. Kain 7.10.2014 13:46

Re: Naší ombudsmance by měl někdo hlavně vysvětlit,

Šabatová není pomýlená.Je to zanícená marxistka a pravdoláskařka.Ona moc dobře ví co dělá.Je velmi nebezpečná.Takoví jako je ona mají na svědomí zaplavování Evropy muslimským morem.

J. Dvořák 7.10.2014 11:07

Bylo prohlášeno, že

dobudeme vás dělohami našich žen ! Tedy nicméně mám za to, že děloha Šabatová bude i nadále obhajovat mohamedánské praktiky, nejen nošení hidžábu ale i burky, chůze za mužem tři kroky(výjimka povolena v případě cesty po minovém poli) , takže je zajisté záhodno tuto znamenitou dělohu konečně ustanovit do funkce kde bude její slovo a názor roven zákonu který vstupuje v platnost okamžitě ! Proto navrhuji funkci generální ředitelka marmeládových dolů a to doživotně ! ps. Za pojem děloha nutno dosadit lidový název, začíná na k !

M. Koutný 7.10.2014 12:15

Re: Bylo prohlášeno, že

I když víceméně souhlasím s obsahem, poněkud váznou vaše znalosti anatomie. To slovo na K se odborně jmenuje pochva neboli vagina. Děloha je o kus dál po proudu.

J. Hejna 7.10.2014 17:23

Re: Bylo prohlášeno, že

U vás zase vázne porozumění čtenému textu.

Nahradit neznamená použít synonymum.

J. Lepka 7.10.2014 10:23

Názor jeptišky zdravotnice

Slyšel jsem, že jedna jeptiška říkala, že pokud chce dělat zdravotnici, musí jeptiškovský hábit (předepsaný danou řeholí) dolů a obléknout zdravotnický oděv. Jinak že zdravotnici dělat nemůže.

A říkala také, že považuje za normální se takto převléct, když jde pomáhat do nemocnice.

J. Chaloupka 7.10.2014 12:52

Také neznám jeptišku, co si pod hábit umístí semtex

a odpálí se v autobuse plném lidí. Za to vím o mnoha muslimkách, co to udělaly. I proto jsme na islám citliví. Jestli to Šabatová nechápe, měla by opustit námi placený úřad.

R. Langer 7.10.2014 14:53

Re: Také neznám jeptišku, co si pod hábit umístí semtex

Docela trefná připomínka...

K. Janyška 7.10.2014 10:06

Uhlové to mají v hlavách

ujeté všichni... Dzp.

F. Vokurka 7.10.2014 9:16

chces nechces

tyto dve musulmanky by si mely uvedimt zasadni vec. ony jsou tu nezvanymi a presto trpenymi hosty, s plnou podporou naseho statu aniz by ony cr jakkoliv prispely. pokud se jim nelibi mistni kultura a zvyklosti, maji moznost svobodne odejit, coz je mnohem vic nez mely ve sve zemi.

proto bych od nich ocekaval nejenom vdek, ale predevsim to, ze se prizpusobi mistnim pomeru. pokud si chteji neco vynucovat tak at si to zkousi u nich doma.

P. Vaňura 7.10.2014 9:31

ta jedna konkrétní muslimka se

odmítla řídit pravidly islámu a provdat se za muže, kterého jí vybrala její rodina. Je proto paradoxní, když tady prosazuje islámské náboženské předpisy, kvůli jejichž nedodržování požádala o azyl a dostala jej.

Naskýtá se otázka, nemělo li by se jí azyl odebrat.

Toto není nic neobvyklého. Někdy r. 1977 mi říkali Češi, kteří dostali azyl ve Švýcarsku, že pokud by odleli do ČSSR a zase se vrátili, o azyl přijdou.

V. Vaclavik 7.10.2014 17:26

Re: ta jedna konkrétní muslimka se

Copak do Cech, nemohli ani do zemi Vychodniho bloku. Jezdili do Madarska na specialni vizum (za patricny obnos ovsem), coz znamenalo, ze nedostali zadne razitko do cestovniho pasu. Jezdili tam tedy na 'zatajenou'.

Nejsem si jisty, jestli by to znamenalo ztratu azylu, ale uricte by to ztizilo, ne-li znemoznilo ziskat svycarske obcanstvi.

Nekterym Cechum se po navratu z Madarska navratily (ty zname) sny o emigrovani, tedy nocni mury a i behem pobytu v Madarsku nemohli rozrusenim poradne v noci spat - bali se ze se jich nejak zmocni Cesky stat a deportuje je do Ceskoslovenska. Aspon takhle jsem to slysel od tech uprimnejsich z nich, nejspis to takhle zasahlo vsechny kteri se do toho Madarska vydali. Jezdilo se myslim taky do Jugoslavie, ale tam uz mnozi Cesti pribuzni nemohli prijet, Madarsko (Budapest) bylo pro lidi z CSSR blizko a skoro kazdy se tam mohl dostat.

J. Schwarz 7.10.2014 8:54

Spíš než to,

čím se "ombudsmanka" zabývá a kdo se zase staví za její oběti by mne zajímalo pozadí naší politiky. Jakým to způsobem se stalo, že se tahle baba stala ombudsmankou? Její názory a postoje přece každý z relevantních politiků znal, včetně jejího angažmá v  "Kuřimské cause".

J. Kozohorský 7.10.2014 14:36

Re: Spíš než to,

mluvíte mi z duše! 8-)

A. Hrbek 7.10.2014 8:52

Jednoduchá zásada

muslimským ženám musí být povoleno vše, co je dovoleno jeptiškám.

Všechno ostatní jsou prázdné kecy.

J. Schwarz 7.10.2014 8:55

Re: Jednoduchá zásada

jeptišky jsou tu doma, muslimky v Somálsku odkud utekly. Nic jim nebrání , narozdíl od jeptišek,se tam vrátit.

J. Hanzal 7.10.2014 9:08

Re: Jednoduchá zásada

Jste absolutně mimo, pane, absolutně. Nejprve si alespoň něco přečtěte o jeptiškách,kdy a za jakým účelem vznikly.

F. Lesniak 7.10.2014 9:14

Re: Jednoduchá zásada

Vy asi bude celý jednoduchý.

F. Vokurka 7.10.2014 9:19

Re: Jednoduchá zásada

myslite jako uplne vse co je jeptiskam dovolenu u nich?