20.4.2024 | Svátek má Marcela


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Rychetského chucpe

Občas mne zvedne ze židle nějaký nehorázný výrok. Jako třeba když na tryzně na památku zavražděných Židů přirovnal předseda Ústavního soudu jejich tragický osud k osudu migrantů utonulých na cestě do Evropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. David 12.9.2021 20:55

Škodná a škůdníci ze obvykle "tlumí", kdo by vítal moly v almaře, či myšovce ve špajzu? Jenom humanitní zpozdilec a blb. Mýlím se?

B. Rudolf 12.9.2021 13:39

Já na (v článku kritizovaném) výroku pana Rychetského nevidím nic pobuřujícího nebo nepatřičného.

Migrace z muslimských zemí do Evropy je problém, je to vážný problém a jsou s ní skutečně spojena rizika pro naši civilizaci. Ale na vyjádření soucitu s uprchlíky před násilím, kteří navíc svůj pokus zaplatili životem, nevidím nic nepatřičného.

Soucit s lidským utrpením není antisemitismus. A jestli to někdo vidí jinak, těžko mu to budu vyvracet.

J. Vlček 12.9.2021 14:16

No, pane Rudolfe, nic proti soucitu s lidským utrpením, ale co je pouhý soucit bez následné pomoci?

A tím se dostáváme k té problematické migraci z muslimských zemí do Evropy, a z ní plynoucí rizika pro naši civilizaci. A to už bohužel pobuřující je!!!

A nic na tom nezmění ani ztráty na životech těch, kteří svůj život riskem ohrozili při své nelegální cestě do Evropy.

Proč se tito lidé za každou cenu derou do zemí s naprosto jinými způsoby života, když okolo sebe mají výběr mnoha muslimských zemí, kde je mír, kde žijí lidé stejného vyznání a stejných životních způsobů?

Proto ta slova pana Rychetského o zrůdných ideologiích a nenávisti ve spojení s imigranty do Evropy, kteří si tyto ideologie a náboženství přinášejí zároveň ssebou, vyznívají nepatřičně, nota bene, jsou-li pronášena na místech upomínky holocaustu. !!!

B. Rudolf 12.9.2021 14:33

Dobrý den,

nechtěl jsem se zapojit do diskuse o migrantech, protože je to těžký problém a reakce EU na něj byla (podle toho, co jsem pochopil) mimo mísu.

Chtěl jsem jen vyjádřit své vnímání výroku pana Rychetského a skutečnost, že mne nepobouřil. Ale jiní lidé to mohou vidět jinak.

Takže mi nezbývá, než Vám popřát hodně štěstí.

J. Vlček 12.9.2021 14:42

Nápodobně i vám, pane Rudolfe. :-)

V. Klepetko 12.9.2021 14:49

Pane Rudolfe, ale vždyť v článku se nekritizuje to, že pan Rychetský vyjádřil soucit s uprchlíky, na tom skutečně nic nepatříněho není. Chucpe je srovnávat osud novodobých migrantů s osudem Židů - obětí nacismu:

"Evropou procházejí tisíce lidských bytostí, které hledají ochranu před novými zvěrstvy páchanými opět na základě zrůdných ideologií a nenávisti, uvedl předseda ÚS"

Pokud na tom nevidíte nic nepatričného, máte hroší kůži! Rychetského by možná mohla omluvit rigidita stařecké mysli. Kdyby byl schopen sebereflexe, tak v klidu sám odstoupí a už nám všem konečně přestane dělat ostudu...

V. Klepetko 12.9.2021 14:50

"nic nepatřičného"

R. Brzák 12.9.2021 14:52

Pan Rychetský na "platformě" utrpení Izraelitů hovoří o hanbě západní civilizace - a tudíž jejím podílu (vzniklém z nečinnosti) na utrpení současných příchozích, ba dokonce přímo na utrpení dětí umírajících na plážích. Tudíž srovnává - utrpení Izraelitů a utrpení současných příchozích - a jako spoluviníka u obou vnímá nás, Evropany. Což o to, v případě Izraelitů s ním mohu souhlasit...

Avšak v případě dětí tonoucích ve Středozemním moři je toto srovnání přinejmenším zavádějící. Tyto děti (ale i dospělí) umírají nikoliv proto, že by jim nezbývalo nic jiného, než sednout na vratký člun a vydat se vstříc vysněnému ráji na Západě (v jejich případě často i na Severu). Žid v minulém století musel prchat odněkud, kde mu hrozilo uzavření do lágru a nakonec likvidace. Dnešní migrant utíká za lepším bydlem (nic proti tomu, přirozená touha), jen zřídka před násilnou smrtí (a když už unikne ze Sýrie do Turecka, pak z Turecka již opět utíká nikoliv před násilím, ale za bohatstvím).

Rychetský je z tohoto hlediska nesoudný. Pro mne to však není překvapivé - je u moci nad lidmi již velmi dlouho a značně vysoko nad nimi, takže soudnost ztratil zcela logicky.

F. Navrátil 12.9.2021 7:55

Když z Rychetského opadá disidentský nátěr, objeví se politruk.

J. Vlček 12.9.2021 8:46

Stručně vystřižená skutečnost, pane Navrátile. R^

Š. Hašek 12.9.2021 9:22

R^

V. Mokrý 12.9.2021 13:46

nemá chybu

B. Hančl 11.9.2021 20:26

Bolševik Rychetský nemá žádné zábrany, jak by se vetřel do podvědomí některých voličů. Co má tento trapný důchodce dělat ve státní funkci? Soudci mají končit v 70 a ne aby dělal dement předsedu ÚS.

J. Vlček 12.9.2021 8:48

S tím je možno pouze souhlasit, pane Hančle. R^

Š. Hašek 12.9.2021 9:26

Věk u soudců (senátorů, profesorů, ..... ) nepovažuji za "přitěžující okolnost". Nejsou to piloti, ani řidiči.

Jinak souhlas.

V. Mokrý 12.9.2021 13:49

Piloti, řidiči, chodí pravidelně na lékařské prohlídky + psychotesty.

Což těm jmenovaným rozhodně prospělo ! !!

P. Sura 11.9.2021 19:17

To se, paní Lhotská, ve vysokém státním úředníkovi odkopal socan....

Š. Hašek 11.9.2021 19:49

Socan by nevadil. Jako "za to dělnictvo".

Stárnoucí "havlista a bruselehodnotář" je horší.

;-)

V. Mokrý 12.9.2021 5:39

R^R^ [>-] !

D. Šimáček 11.9.2021 18:56

mám dojem, že rychtenský je pa6l6 jehož nepracovními výroky se rozumný člověk výroky neměl zabývat, za o to horší považijim že dosáhl takové pozice

V. Kučer 11.9.2021 18:18

Předseda Ústavního soudu žije v jiném světě. Snaží se v nás vyvolat pocit viny ale my jsme problémy přelidněných zemí nezavinili. Za smrt toho chlapce může jeho otec. Žil v utečeneckém táboře v Turecku a bylo o ně postaráno. Šel za lepším, riskoval a jeho syn to zaplatil životem. S holokaustem to nemá nic společného, snad jen to že antisemitismus roznášejí po Evropě hlavně současní migranti.

G. Kříž 11.9.2021 18:50

Pokud se dobře pamatuji, vyšlo najevo, že otec měl namířeno do Německa, aby mu tam byl opraven či vyroben nový chrup. "Nebohý uprchlík" prostě chtěl německého zubaře zdarma (migranti ho údajně zdarma mají, na rozdíl od Němců). Naivní lidé jako pan Rychetský neznají přístup lidí z muslimského světa ke svým dětem: "Alláh dal, Alláh vzal, požehnal / požehná nás dalšími". Pamatuji i na videa z tehdejších demonstrací (myslím v Maďarsku), kde migranti nastrkovali své děti proti vodním dělům jako štíty.

Š. Hašek 11.9.2021 19:47

Rychetský si plete disidentství a dnešní reálný svět. Já si určitě a sicher nepletu svoji pubertu s dneškem.

V. Chrastina 11.9.2021 16:51

Rychetský je holt hyena.!!

Š. Hašek 11.9.2021 17:21

"Není", je to "pouze" komunista s lidskou tváří. Nyní důcházející do kanceláře. A muší bejt v televizi.

Hyena je promyšlený člen zvířectva, toho systému Země.

:-);-)

V. Kain 11.9.2021 19:16

Rychetský je komunista a levičák.Ti jsou migrantům nakloněni.

B. Hančl 11.9.2021 20:29

Hlavně tam nemá co dělat dement.

P. Adámek 11.9.2021 15:50

Ve všem souhlasím, jenom ne s tím, že Rychetský srovnává šoa s ... atd. Spíš to vidím tak, že chtěl říci "když se dnes zamýšlíme nad hrůzami holocaustu, věnujme myšlenku také ...", což bych nepovažoval za "srovnávání". Ale jinak máte pravdu.

P. Sura 11.9.2021 19:20

Nojo, ale NEŘEKL to tak. A mohl!!

J. Vlček 11.9.2021 14:49

Paní Lhotská, velmi dobře napsaný článek.. R^R^R^

Tragický osud milionů Židů nelze ani v nejmenším srovnávat s osudy těch, kteří se dobrovolně vydávají na riskantní cestu do Evropy. Dodal bych ještě ne nepodstatné slovo, a sice "na riskantní NELEGÁLNÍ cestu do Evropy".

Závěr vašeho článku je zcela správný a namístě. Takovýto člověk, jako je pan Rychetský, nemá na ústavním soudu co pohledávat, natož mu předsedat.

Je rovněž otázka, zda mají být soudci neomylnou a z toho pohledu vyplývající nedotknutelnou kastou lidí, stojící nad všemi ostatními. Prostý rozum mi říká, že nikdo na světě není neomylný a neměl by býti ani nedotknutelný. !!!