24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Rozpad autority

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Tlapka 21.5.2009 14:34

Zlobiví žáci

Nejlepší by bylo zlobivé žáky ze školy vyhodit. Kdyby tam nesměli chodit tak POTOM by se tam snažili dostat. Mezitím by dobří žáci se toho tím víc naučili. U sprostých žáků lze předpokládat povahové problémy a co potom s nějakým problémovým vzdělancem raděj ať je problémový hlupák.

Mistr Jan Hus 18.5.2009 14:09

Jó, to jsou důsledky polistopadového režimu podobného Bílé hoře!

;-€;-O

Mišák 18.5.2009 19:33

Re: Jó, to jsou důsledky polistopadového režimu podobného Bílé hoře!

Prosím, vymyslete si jiný nick, děláte mistrovi ostudu svou nekonečnou blbostí. On by s vámi zásadně nesouhlasil.

Milan Kůrka 18.5.2009 13:51

Nelze mít všechno najednou

Skvělý článek. Jenže úplně vedle.  Moje devítileté dítě odnese  měsíčně do školy řádově 1000 Kš na "výhodné" nákupy zboží i služeb a to se mu daří značnou část nabídek odmítat. Paní autorka (a  není v tom sama) děti velice podceňuje, když si myslí, že nepoznají, že tohle sprosté vydírání je stojí každoročně třeba špičkový počítač. Prostě vyděrač nemá na autoritu nárok a škola může na dětech buď dělat marketing nebo mít autoritu. Nemá to nic společného s kulturou, je to jen zznámka, že děti a jejich rodiče si dosud zachovali zdravý rozum.

Tlapka 21.5.2009 14:36

Re: Nelze mít všechno najednou

Autorita neautorita. Rodiče a žáci mají mít zájem na vzdělání, aby ´mohli pak pracovat za dobré peníze.

Kolombo 17.5.2009 14:51

Uplne by stacilo

zrusit povinnou 'solidaritu" a oznamit zucastnenym, ze se o sebe budou muset postarat sami. Znamky jsou k nicemu, nikoho jimi neohromi. a proc udrzovat zdani neexistujici soudrznosti? at se sdruzi a pomahaji si ti, co uznavaji podobne hodnoty a k sobe neco citi. Proc  'rucit za vsechny" jen proto, ze nahodou ziji na stejnem uzemi?

Pepe 17.5.2009 12:29

Tak takhle dobře jsem se už dlouho nepobavil

 a pak se říká, že v Čechách je nedostatek humoristů. Bravo, paní J.S. Pospíšilová, Máte nadání Haška. Jen malou otázku, prosím -To J. S. znamená Josefa Visariovna?

jirka.s. 17.5.2009 14:47

Re: Tak takhle dobře jsem se už dlouho nepobavil

Výborně, José, krásně jsi článek paní Pospíšilové podtrhl! Přesně o tobě a o rudém školství, které se na tobě 100% podepsalo, psala! ;-P

BTW: Až se naučíš rozeznávat písmeno "S" od "V", tož zase napiš!!! ;-D

pepe 17.5.2009 17:27

Re: Tak takhle dobře jsem se už dlouho nepobavil

už  si se jiříčku s. vykakal a paní posluhovačka ti utřela prdelku? Necpi se mezi normální  gerentní imbecileblbečku

jirka.s. 17.5.2009 21:45

Re: Tak takhle dobře jsem se už dlouho nepobavil

Ale no tak, kájíku maříku, tvá vytříbená a obsáhlá slovní zásoba tě vždycky prozradí! ;-D Vždyť ty jsi pouhý ubohý zakomplexovaný pitomeček, kterému už nepomůže ani Chocholoušek! ;-(

Nemo 17.5.2009 11:53

Náboženství autorita

Paní autorko, dobrý přístěvek. Veškerá autorita vychází z morálních příkazů, které jsou náboženského původu, i když je mnozí tak nechápou. Zrušení známkování by byl nesmysl. Ruší se snad systém mezd v neurčitosti, která by podobný systém doprovázela. Známkování je - i při možném nespravedlivém hodnocení - odraz toho, čemu budou podrobeni všichni, až se zařadí do života. Autorita se musí vymáhat, stejně jako nepovolíme zlodějnu oficiálním zrušením trestů za krádež, přestože - s prominutím - pro většinu národa není krádež přečin. Stejně tak nelze ustupovat před tím, že žáci mluví na učitele sprostě. Může si to někdo dovolit v práci? Okamžitě by letěl. Jedním z okamžitých praktických opatření by bylo vyloučení ze školy, jak to popisuje jeden z přispěvatelů. Podruhé by si to dotyčný už rozmyslil. Zdraví N.

JaS 17.5.2009 16:00

Re: Náboženství autorita

Morální příkazy vůbec nepotřebují náboženství. Stačí být slušný. K tomu nepotřebuju strach z božího hněvu.

Nestranný pozorovatel 17.5.2009 10:43

Učitelé učte se u Jana Krause - a uvolněte se prosím!

Řešení vzhledem k okolnostem, které učitel nemůže změnit, je jediné: Učitel se musí stát prvotřídním bavičem. Nebrojit proti sportovcům či diskotékám, ale nabídnout lepší  (nebo alespoň alternativní)  formu zábavy ve škole - a při té příležitosti i vzdělávat. Je mi líto, že to musím říci, ale jiné východisko v daném prostředí nevidím.

Zrušit zkoušení není dobrý nápad pro základní a střední školu. Žáci a studenti na této úrovni vzdělání potřebují zpětnou vazbu bezprostřední. Učitel jako "facilitátor" funguje dobře až na doktorandské úrovni.

Pamětník I. 17.5.2009 8:38

Něco lze

Některá opatření udělat lze, když bude vedení a nadřízení školy chtít stát za učiteli. Žáka opakovaně porušujícího školní řád nelze vyloučit ze vzdělávací soustavy, ale z konkrétní školy (základní nebo střední ) ano, protože rodiče mohou i žáka základní školy přihlásit na kteroukoliv školu nejen ve své spádové oblasti. Takže rodiče vyloučeného žáka budou pracně shánět jinou školu, která by povedené kvítko chtěla přijmout a budou muset komplikovaněji zajišťovat jeho dopravu do vzdálené školy. Administrativní šikana rodičů je též snadno možná - opakované vylučování z hodiny a postih neomluvené absence, posílání žáka na posouzení psychologem, odvoz na lékařské vyšetření pro podezření z intoxikace alkoholem nebo drogou nebo duševní postižení apod. Nepište hned  proč to všechno nejde, ale jak by to šlo zrealizovat. A jak postupovat v případě, že předvolaný rodič učiteli vyhrožuje ve škole zmlácením i zabitím a podělaný ředitel odmítne přivolat policii. K vůli tomuto konkrétnímu případu moje neteř vyučující v menší obci, odešla ze školy a i ze školství, protože poblíž volné místo nebylo.

Marta 17.5.2009 8:34

Výchova

dětí a mládeže spočívala v rodině, ve škole a v zájmových organizacích (ku.př. Sokol, Junák). V rodinách byly většinou matky doma, tak se děti nemohly nikde toulat. Ve školách byl nastolený respektovaný řád (děti nemusely mít stejná trička do tělociviku, nebo kombinované výbavy na lyžařské zájezdy). Řád,  který vedl žactvo k učení a kázni. V zájmových organizacích  mládež trávila většinu svého volného času. Problémy,  které dnes vládnou ve školách se neznaly a pokud, tak byly utlumeny ihned v zárodku. Jak se k tomu chcete dnes vrátit, to opravdu nevím.

Bubranik 17.5.2009 0:30

Spolecnost a rust jako drivi v lese

 Velice dobry clanek ! Ten tzv zpusob vychovy dle Makarenka  se neda pouzit v zemi, ktera potrebuje  po skonceni skoly  lidi, kteri vedeji, co je slovo povinnost, kazen, poradek a respekt pred zakonem. Pro pobyt v dzungli  se hodi ten zpusob,ktery  je nazyvan jako "antiautoritativni" . Tedy zacatek konce. SAmozrejme, ze rodice maji v prvni rade povinosdt sve ditze vychovavat. Skola vse zvladnout nedokaze.

Jura Jurax 16.5.2009 23:22

Docela dobré

Až na tu úctu k Bohu (či bohům) ... kterému bohu prosím pěkně, bohů je moc a uctívači jednoho jsou ochotni uctívače druhého podřezat ku větší slávě boží - a to nejen aktuálně vyznavači Alláha, ale i křesťanský bůh má za sebou historii nelibou ...

68 17.5.2009 0:12

Re: Docela dobré

Bohajeho!  Vám musel nějaký ten křestan, katolík, pámbiček, nebo dokonce samotný Vatikán opravdu, ale opravdu hodně ublížit. A moc ublížit. Bud Vám osobně, nebo někomu z rodiny. Možná ze sousedství. Jinak to ani snad není možné. Celkem se poslední dobou ani moc neozýváte, ale jakmile v nějakém textu kohokoliv a v jakékoliv souvislosti, třeba i jen náhodně, padne to zatrolené sĺovo "Bůh", "křestan", "katolík", "Vatikán", nebo třeba i jen slovo něco podobného a zavrženíhodného vzdáleně připomínající, vám se bez meškání doslova protočí panenky, ovládnout se nelze a Váš nick neomylně naskočí, aby provinilého autora rouhačského textu, nebo slova neprodleně umravnil. Je to zajímavé pozorovat a trvá to už tak dlouho. Ale až dnes jsem se osmělil.

Jenda 17.5.2009 2:12

Re: Docela dobré

No kdyz se podivame jak to ten vas Panbicek vede tak proste musime dojit k nazoru ze je bud naprosto neschopny nebo pekna svine. A nebo mozna neexistuje ...

68 17.5.2009 3:15

Re: Docela dobré

Můj pánbíček, Jendo? Ale di. (O tom to není.)

Bubraník 17.5.2009 22:19

Re: Docela dobré

 Ale prátelé nebudte ve pri.

janoryna 16.5.2009 22:27

to není česká specialita ani postižení všech postkomunistických zemí,

to se týká všech tzv. demokratických zemí na kterou v konfrontaci s přistěhovalci naše civilizace zajde. Je to důsledek hypertrofie tzv. lidských práv jednotlivce, která jsou upředňostnována předzájmy národa nebo dokonce celeého lidstva. je to důsledek i tzv. demokracie, kde se politik neprosadí tím co pro stát dělá, ale tím, jak se podbízí voličům. odsud se rekrutují  (podle našich zákonů) nepotrestatelné hordy fanoušků,  hordy ničitelů demonstrujících za mír, demokracii nebo životní prostředí.  Žádný zákon o věku odpovědnosti či jakýkoliv jiný na věci nic nezmění. je to v nás, sobcích nebo chceteli i neznabohů.

Jura Jurax 16.5.2009 23:24

Re: to není česká specialita ani postižení všech postkomunistických zemí,

R^R^R^ zase až na ty neznabohy - jedinec nevěřící v umělý myšlenkový konstrukt obvykle nazývaný bohem má o jednu příčinu k nenávisti a násilí míň, protože je mu jakýkoliv pánbu šumafuk ...

Kolombo 17.5.2009 14:56

Re: to není česká specialita ani postižení všech postkomunistických zemí,

hypertrofie prav jednotlivce? kde ji vidite? spis divne chapani "prav jednotlivce" jako naroku vuci druhym, aby se o toho ktereho jednotlivce postarali. takze naopak - jde o omezeni prav jednotlivce, nebot spolecnost jej nuti k cinnostem, ktere by nedelali - napriklad starat se o "neprizpusobiva etnika".

JJ 16.5.2009 22:12

Ono je to take o tom, jak je ohodnoceno

ucitelseke povolani.

Mgr. Milda 16.5.2009 19:56

Milá paní Pospíšilová, váš článek je symptom doby

máme tolik autorit, které autoritami nejsou, protože jsou vybudované na podvodech, že mládež žádné autoritě nedůvěřuje. Ve státě, ve kterém polovzdělanec terorizuje parlament, Senát a Ústavní soud pouze ze soukromé nenávisti nemohou mít  žáci a studenti respekt ani před nejvyššími funkcemi státu, natož před učiteli.

Za presidenta Masaryka všichni věděli, že cesta k zajištěné budoucnosti a blahobytu vede pouze přes vzdělání. V době, kdy si každý, kdo na to má, může koupit 40 doktorátů, je vzdělání nesmyslná námaha, daleko lepší je, nějakým trikem přijít k miliónům, pak přijde i to koupené vzdělání. Autorita se dnes zakládá na penězích, vzdělání se zdá spíše vedlejší a příliš namáhavou cestou k úspěchu.

Jura Jurax 16.5.2009 23:27

Re: Milá paní Pospíšilová, váš článek je symptom doby

Jenže ty peníze - tedy kromě gladiátorů a tzv. celebrit - získavájí lidi zpravidla prací - a k tomu je třeba i vzdělání, tedy kromě talentu a píle ... nevzdělaný buran nezbohatne, leda tak v politice :-/;-D

Bubranik 17.5.2009 0:45

Re: Milá paní Pospíšilová, váš článek je symptom doby

 Vyborne Jste to napsala paní Pospísilova! Kdyby takove prispevky tak jeste mely ucinek....  Jsem uz pesimista.

Minutus 16.5.2009 17:59

Na výchově se podílí více faktorů

Aby hned někdo nevyjel, předesílám, že věřím ve výchovnou úlohu rodiny. Ale svalovat na ni vše je buď zlý úmysl, nebo omezenost.

Co se týče školství, tady už nejde o rodinu, ale o hloupé a sobecké politiky, kteří zřejmě usoudili, že nevzdělanému národu se nejlíp vládne. Sami si je volíme a není moc z čeho, protože většina lidí politiky opovrhuje a proto takové máme - opovrženíhodné. Státní maturity jsou jen nekonečným tématem keců lidí, kteří byli dosazeni na ministerstvo školství a patří spíše sami do škol. Viz Buzková nebo Liška, co si jen tak vzpomínám. Absolutně nezpůsobilí pro tuto funkci, ale asi poslušní partajníci. Disciplína ve školách zase krachuje na bití v prsa všelijakých ombudsmanů, kteří nemají asi nic lepšího na práci, než zakazovat kamery ve třídách. Školní třídy jsou veřejným prostorem a každý tamusí počítat s dohledem. Kantoři i žáci. Kdo doplácí na podobné zlotřilé pojetí výchovy? Ti slušní samozřejmě.

Pamětník 16.5.2009 16:05

Společnost

Milá autorko, vylíčila jste přesně stav, v němž se naše společnost, a zejména školství, nachází. Chybí mi tam jedna věc: Kde hledat příčinu tohoto stavu. Osobně si myslím, že jsme to s tou demokracií trochu přehnali. Místo demokracie máme anarchii. Vzpomínám si na jeden článek z 9O. roku, jenž líčil naše učitele takovým způsobem, že z textu vyplývalo, že žloděj a podvodník jsou proti učiteli charakterní osoby. Protestoval jsem, ale marně. Chyba je, že jsme od časů p. prof. Piťhy neměli erudovaného ministra školství, chyba je i v přílišné moci v rukách ředitelů, mnohdy osob bez předpokladů pro zdárný výkon funkce. To vede k stupňování administrativní činnosti, neplodnému vysedávání na schůzích. Ředitelé, ač znají situaci svých podřízených, se většinou bojí zastat se učitele-z obavy o korýtka. Dalo by se toho napsat ještě mnoho, ale není na to prostor.