25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Rouško-klima-gender náboženství

V poslední době kam se hnu, tam se moje myšlenky obrací ke známému a děsivému „myšímu experimentu“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 6.7.2020 14:02

Madam Šichtařová bazíruje na detailech ve všech svých textech. Vždycky si najde nějaký detail, který horlivě zkritizuje za nadšeného hýkání jejích fanatických obdivovatelů.

Z tohoto pohledu hodlám u jejích textů bazírovat na detailech také.

L. Novák 6.7.2020 13:51

To si děláte legraci? Nacpat myši do klece, kde se při nadbytku potravy přemnoží, a vyvozovat z toho závěry pro lidskou společnost?

Šichtařová hloupě žvaní. Je to její problém, když se rozhodla společensky znemožnit a vydat takové nesmysly knižně... ;-D Blbů, kteří jí za to budou tleskat, najde dostatek... To je vidět i v komentářích. :-P

M. Šejna 6.7.2020 13:45

Frustrát J.Jirka zas vzteky vystříkl pod mým komentářem. ;-D

L. Novák 6.7.2020 13:44

Nemusíte stále opakovat, že jste nevzdělaný blb! :-P

J. Jirka 6.7.2020 13:33

Zatím co vy, coby puncovaný lhář, jste už zapomněl, co je to pravda.

M. Mařák 6.7.2020 13:10

Myslím, že jste natolik inteligentní, abyste to pochopil. Pokud Vám to nestačí, přečtěte si Revoluci vědy od F.A.Hayeka, tam to máte podrobně vysvětleno z pozice pravicového liberála rakouské ekonomické školy. Nebo můj článek, kde je to zkráceně shrnuto.

M. Mařák 6.7.2020 13:05

Přenesení informací z živočišné říše na spontánní řád lidské interakce se nazývá scientismus, normální sociální inženýrství.

P. Moravčík 6.7.2020 13:00

Ale to je v poriadku! Presný popis genderizmu, multikulturalizmu a iných priblblých pseudovedeckých odvetví, ktoré absolútne nerešpektujú realitu.

J. Jurax 6.7.2020 12:57

No, tak napůl.

Baziruje na detailu a smysl článku mu nejspíš unikl.

J. Jurax 6.7.2020 12:52

Scientistka - to je nová, politicky korektní nadávka?

Wiki praví:

"Scientismus je obvykle pejorativní označení směrů myšlení, které skutečně či domněle nadřazují přírodní vědu nad ostatní druhy myšlení a hodnocení a které usilují rozšířit oblast použití přírodovědného přístupu i do oblastí, které podle přesvědčení mluvčího nejsou pro tuto metodologii dostupné či vhodné."

Viz též https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/Scientismus

No a opak viz https://encyklopedie.soc.cas.cz/w/Antiscientismus

Jenom nevím, zda tyhle definice jsou scientistické nebo antiscientistické.

P. Moravčík 6.7.2020 12:48

Pán Mařák, človek patrí do prírodného systému a jeho biologická existencia stojí na rovnakých základoch ako spôsob života a nároky na prostredie u miliónov ďalších druhov. Rozdiely sú spôsobované drvivou väčšinou len potrebou optimalizovať rozmnožovací cyklus. Extrapolácia pri štúdiu niektorých problémov v spoločenskom správaní podľa správania modelového druhu je nevyhnutná, ak nechceme ísť Mengeleho cestou. Váš názor zrkadlí Vaše postoje v iných diskusných príspevkoch - skrátka nie ste schopný objektívne posúdiť realitu. Ako prívrženec sociálneho inžinierstva (dnešná politika EÚ) nedokážete akceptovať fakty, ktoré Vášmu názoru protirečia. Chcieť môžeme hocičo, môcť len to, čo je reálne. A v tom chápaní reálneho máte problém.

A ten pojem scientizmus sa dá aplikovať akurát tak na genderové, niektoré sociálne štúdie a podobne, nie na seriózne etologické štúdie. Aj keď chápem, že niektoré ich výsledky sú schopné zneistiť dnešných "dobrokakov".

J. Jurax 6.7.2020 12:36

A jak jest ten text správně pochopit?

J. Jurax 6.7.2020 12:30

Ano. Lepší by arciť bylo, kdyby zabíjel blbé.

Ovšem volně parafrázováno podle Švejka blbí nejsou zbyteční, neboť pouze na pozadí jejich blbosti může vyniknout naše genialita.

J. Jurax 6.7.2020 12:25

Nemohu se ubránit dojmu, že bazírování na detailech Vám zakrylo hlavní myšlenku článku.

Děda by ji formuloval slovy "hlópnót z rozežranosti".

R. Tesařík 6.7.2020 12:10

Máte nějaký idiotometr, nebo od voka?

F. Svoboda 6.7.2020 12:09

Nevím, zda-li omezení spotřeby steaků je nadsázka, nicméně jsem na ČR 2 zaslechl zajímavý názor. Jedna paní, zřejmě z kulturního prostředí, v rozhovoru uvedla, že z vývoje naší planety má environmentální tíseň a proto pro její záchranu přestala jíst maso. Zřejmě patří do kategorie lidí, uváděných v "Nemocnici na kraji města"u kterých "kdyby blbost nadnášela, tak by byla holubice" nebo spíše husy .

P. Han 6.7.2020 11:43

Ano, dokonce "kriminalizováním hovězích steaků chce snížit intenzitu slunečního záření". Většině diskutujících je asi jasné, že zelení jehovisté připravují daleko citelnější zásek do našich prkenic, než je zákaz steaků. Se stejným efektem na klima. Takže ty steaky jsou nadsázka, protože o hrozícím zadlužení na desítky let (když půjde včechno dobře) paní Šichtařová jako ekonomka toho ví dost. Nepíše ovšem odborný článek, ale ze svého pohledu charakterizuje současné "klimatické náboženství", které já osobně zase nazývám jehovismem. Takže je celkem legitimní, podat to odlehčenou formou.

Takže doufám, že když vy píšete debility, je to pouhé nepochopení.

A. Sedláčková 6.7.2020 11:42

Pane Kohoute, souhlasím. Co se týká roušek, chodím po tomto světě už 3/4 století, přesto se mně nechce zkovidovatět, ráda bych viděla své první pravnouče, které má přijít na svět koncem září. Stále pracuji, do práce se dopravuji veřejnou dopravou, což pí Šichtařová asi nezná... Nošení roušek jsem uvítala a byla jsem vděčná za akceptování této nepříjemnosti veřejností v narvaných prostředcích. Přece jenom patřím do té rizikové skupiny a zdravý životní styl apod nám starým už moc nepomůže. Snad se společnosti přece trochu vyplatím - daně platím. Paní Šichtařová občas mluví - jak říkávala moje babička - jak mladá vrána, ráda to pere od boku bez přemýšlení. Trochu se zastavit v rozběhu a popřemýšlet někdy pomáhá.

Z. Lapil 6.7.2020 11:32

Bohužel tu není uplivovací ksicht.

M. Šejna 6.7.2020 11:25

To jsem netušil, že kritika rouškování a tvrzení, že lidstvo chce snížit sluneční aktivitu, je nadsázka.

Teď už vím, že když Šichtařová napíše debilitu, tak je to nadsázka.

;-D

P. Han 6.7.2020 11:19

Pracovat s nadsázkou neznamená psát hovadiny. Ale v tomhle se nelišíte od Rady. Nebo třeba od Hofmana.

P. Hatina 6.7.2020 11:08

Je to tak. Jenomže přesně takto funguje současný politický korektivismus. Že se lze současně hluboce zabývat hloupostma, ale důležité věci ignorovat. A když na tuto hru přistoupí i média?

Už veliký Bradbury to popsal v románu 451 stupňů Fahrenheita, V závěru velice barvitě popisuje onu vizi, kdy žena poslouchá na svých telestěnách žvatlající komentátory , kteří jí ovšem neřeknou nic o bombách, které jí právě dopadají na hlavu...

M. Šejna 6.7.2020 11:03

Já ji mám svým způsobem rád. Díky jejím článkům totiž vždy zjistím přesný počet užitečných idiotů na Psu. Oni se totiž pravidelně vyznačují tím, že nadšeně bez jakéhokoli kritického přístupu souhlasí s každou hovadinou, kterou ona napíše.

V. Kučer 6.7.2020 11:03

Koronavirus zabíjí staré a nemocné a ti jsou pro společnost nepotřební.

Z. Lapil 6.7.2020 11:00

:-)

M. Malovec 6.7.2020 10:47

Rození dětí doma, třeba i v potoce podpořím za předpokladu, že po takové akci nebude vyjíždět záchranka z opovrhované porodnice, kvůli lidské nezodpovědnosti. Ať rodí třeba do septiku, ale - se vším všudy.

M. Malovec 6.7.2020 10:43

Sedí, do slova. Četli jsme stejnou věc?

P. Han 6.7.2020 10:37

A vy možná nevíte, co je nadsázka. Jediné, co víte, je, že nesnášíte Šichtařovou.

T. Kohout 6.7.2020 10:35

Různí lidé mohou mít různé fobie. Článek je částečně dobrý a částečně hloupý. Asi žádný člověk neprodukuje jen perly. Slabinou paní Šichtařové jsou stravenky, roušky a rození dětí doma a, myslím, nějaká vrozená nechuť k očkování. Žije podle přírodních zásad "only the strong survive".

J. Fridrich 6.7.2020 10:33

Pochvala paní Šichtařové - opět reálný popis nynějšího zhloupnutí máš...

A toho kvikotu níže.. To, to potvrzuje..