25.4.2024 | Svátek má Marek


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Redefinujme pojem radikální pravice

S podobnými titulky a komentáři se setkáváme dnes a denně v televizi i tištěných médiích. Komu přijde divné, že by pravověrní příznivci von Hayeka nebo Rothbarda narušovali den obětí holocaustu, nemusí číst dál, protože chápe, o čem píšu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Křivánek 13.11.2013 21:56

Nic neredefinovat! 1+1=2 a nacisti jsou levičáci.

Nic neredefinovat! 1+1=2 a nacisti jsou levičáci.

Je blbci a vychcaní komouši tvdí opak!  A též bezpáteřní svině.

Setkám-li se s někdým kdo o náccích tvdí že jsou pravice,

tak vím že si musím dávat pozor - blb, komunista nebo konformní bezpáteřní svině.

Jen málo takto jednoduchých otázek mi vyfiltruje tolik zrůd dohromady. Asi bych měl po "lidech" co tvrdí že nácci jsou pravičáci začít plivat nebo je rovnout fackovat. Autore a diskutující zde: příliš mnoho plácání a žádné činy. Každý člověk by měl začít tvdě, veřejně a na každém místě odporovat této zrůdné a svinské zkratce "nácek = pravičák". Je to velká urážka pravičáků. Myslím, že i veřejná facka hlupákovi, komunistovi či konformní bezpáteřní svini je přiměřená reakce na tento médii šířený blud. Vzpomeňmež na to jak PAN Macek profackoval svini Rátha, našeho malého fírerka. Kdykoliv si chci zlepšit náladu pustím si tento klip a pak si taky vzpomenu jak Rátha zatkli se sedmičkou - boužel zkaleno ostudnou neschpností fízlů a státního zástupce Jiráta našeho milého drRátha už dávno odsoudit a k tomu nepřiměřeně dlouhá vazba drRátha. Oh bože.

R. Szewczyk 13.11.2013 20:45

hi hi hi

ešče by to chtělo redefinovat pojem kapitalismus,bo ted je to to co někdo vyblije jako pseudo selebrita u nějaké mluvící hlavy,bo když ho třebas zvolili poslancem,tak je to to samé,jak by sežral svaté hovno moudrosti,myslí si onen dotčený poslanec,

I. Teren 13.11.2013 18:00

Kladivo na carodejnice

Ide o peniaze a moc.., ako obycajne. Lavica strednu vstvu, skladajucu sa zo slobodnych individii nenavidi. Uz K. Marx ju neznasal. Na plantazi "socialneho statu" svojim socialnym ynzinierstvom bohatne a drzi sa pri moci. Autor a jemu podobni rebeli ohrozuju ich moc. Lavicove korporativne media im daju nalepku - extremista, naci, rasista.. v lepsom pripade nechutny sobec.

P. Urban 13.11.2013 17:52

Ujasněme si pojmy

laissez-faire jako touha po svobodě je rozhodující pro liberály. Fašisté tuto ideu rozhodně sdílet nebudou. A konzervativci jen tehdy, pokud jsou liberální hodnoty zažité. Bývaly doby, kdy největšími protivníky liberálů byli právě konzervativci. Nikoho přitom nenapadlo vnímat např. obhájce obilních zákonů jako levici.

Co mají zmiňované pravicové směry společného? Nic než to, že nejsou levicové. (Levice = rovnost pro všechny skrze politiku.) Podobně jako liberálové, levice a fašisté jsou nekonzervativní. Jinak řečeno, "pravice" sama o sobě moc neznamená, jedině pro příslušníky levice.

Autor má jistě pravdu, že nacismus a komunismus nestojí proti sobě. Ale ani na stejném místě. Kdo si myslí, že základní politické směry lze vtěsnat do jednoho rozměru, ten je možná někde jinde, než marxista, ale na zhruba stejné úrovni. V politické praxi, pokud se bude dotyčný svých teorií skutečně držet,  to nakonec povede k podobným výsledkům.

J. Křivánek 13.11.2013 22:10

Re: Ujasněme si pojmy

Tak pane Urbane, jistě nelze politcké názory dát pouze na jednu osu pavice-střed-levice.

ALE! Pokud vám někdo opakovaně říká, že hovno je dort tak je to lež, může ji opakovat kolikrát chce. Nácismus, neonacismus nenám s pravičástvím NIC společného stejně jako hovno není dort. A vaše rozmělnování a poukazování na to že svět je složitejší jen dává oportunistickým komoušům argumenty, aby tuto zrůdnou lež dále šířili v duchu plurality názorů. Tato lež o tom že nácci jsou pravice je jen odpornou snahou komoušů a levičáků udělat pravičáky za desítky miliónů nacisty zavražděných lidí a tím se asi vyvinit ze stovek miliónů lidí zavrazděných komunisty. Je to ubohé, trapné a lidé mdlého rozumu a konformí bezpáteřní svině tento blábol, klidně přijmou. Správné je za větu "nácek = pravičák" dávat facku nebo plivat.

D. Švik 13.11.2013 17:37

Děkuji za článek,

sám to zde na Psu, v pravidelných intervalech, vysvětluji levičákům už asi pět let (bez úspěchu).

J. Lukavsky 13.11.2013 16:44

NAOPAK

" nacismus a komunismus nestojí v tradičním politickém spektru na opačných

stranách. V podstatě si tyto dvě ideologie nekonkurují, sledují totiž

stejný cíl,"

Inu ale v tom případě si naopak konkurovat MUSÍ. Na jednom postu tj. vůdce celého národa může sedět jenom jeden z nich, takže proto se nakonec zákonitě servali. Jako dva mafiáni o stejný okrsek města.

J.L.

J. Křivánek 13.11.2013 22:16

Re: NAOPAK

Co tím chcete říct? Zpochybňujete názor že "nácek je levičák"? Levičáci se mezi sebou vždy rvali a rvát budou, to je princip levičáctví, chtít vnucovat svůj názor a kdo je proti němu musí být potírán. Komuisti a nacisti jiné lidi likvidovali. Levičáci všech barev (u nás socani, zelení, zemanovci, v silné míře i lidovci)  lidi s jinými názory společensky ostrakizují, označují za divné a vytlačují na okraj společnosti.

P. Vaňura 13.11.2013 15:49

Pro připomenutí

http://www.dsss.cz/program

Najdete tam spoustu styčných bodů s programem KSČM, zase je tam navíc větší nacionalismus.

P. Vaňura 13.11.2013 14:37

Můžeme podívat na program NSDAP ale také jak Hitler

popisuje, jak ke své ideologii došel, on totiž píše, že když byl ještě ve Vídni, zápasili socialisté s nacionalisty, ale socialistům chyběl nacionalismus a nacionalistům socialismus a proto nemohli uspět ani jeden, ani druhý. On prostě spojil ty dvě ideologie do jedné. Takže nacismus je komunismus, kde je "proletářský internacionalismus" nahrazen nacionalismem.

V programu NSDAP je to skutečně půl napůl!

R. Szewczyk 13.11.2013 13:13

hm

začněte prosím jednoduššíma věcma,třebas že výrok :Cikánská svině není rasistický,na rozdíl od výroku :Ty bílá svině

t. peterka 13.11.2013 10:57

je dobře věci nazývat pravým jménem..

a pokud možno co nejčastěji , dokud to nepochopí i veřejnoprávní Česká televize..

J. Růžička 13.11.2013 11:27

Re: je dobře věci nazývat pravým jménem..

...což je ovšem házení perel.

t. peterka 13.11.2013 11:43

Re: je dobře věci nazývat pravým jménem..

ano, ovšem i ty lze kultivovat...viděl jsem to včera v jednom magazínu z farmy na vysočině :-)

Z. Švrček 13.11.2013 9:39

Bravo, pane Frydrychu.

Víc takového boje proti zažitým klišé. Taky vždy nadskočím, když mi TV (a promiňte, v žádném případě jen Prima) prezentuje neonacisty jako krajní pravici.

Snad by se ten omyl našich novinářských a moderátorských šmoků dal vysvětlit i tím, že je chtěli dát někam strašně nalevo, ale na pomyslném, špatně zvoleném  kruhovém grafu již není u komoušů nalevo místo a proto je tam redaktoři šoupli tak natěsno, že jim přečuhují napravo.

Tu vaši poznámku o Boriskovi Šťastném glosuji s povděkem.

Z. Švrček 13.11.2013 9:53

Re: Bravo, pane Frydrychu.

ještě bych rád dodal, že dnešní doba je všeobecně charakteristická matením pojmů. Tak se kromě levičáků, prezentovaných jako pravice, velepřizpůsobiví paraziti nazývají nepřizpůsobivými. Vše, co slouží k uplácení voličů a zájmových skupin přerozdělováním a dotacemi se nazývá lasiččím přídomkem "sociální", stejně jako prostředí se zbytky trhu deformované jinými dotacemi, regulacemi a evropskou legislativou se nazývá "sociálně tržním". Vždy když vláda "vytváří pracovní místa" se leknu, že vláda zakoupila továrny a hodlá podnikat. Podpora EU pronikajícímu islámu na starý kontinent se nazývá "budování, či podpora multikulturní společnosti". Příživníci živící se z veřejných peněz mnohdy kritikou vlády se nazývají "nevládní organizace" atd, atd. Pak se v tom čert vyznej. Přivítal bych, kdyby někdo vytvořil slovník takových zmatených, či spíše matoucích a zavádějících pojmů - možná už i existuje, nepátral jsem.

J. Růžička 13.11.2013 10:12

Re: Bravo, pane Frydrychu.

Tleskám.

P. Tureček 13.11.2013 11:00

Re: Bravo, pane Frydrychu.

Myslíte něco jako newspeak?

- Válka je mír

- Svoboda je otroctví

- Nevědomost je sílaModerni doba nám přinesla NEWS-speak :-/

M. Sedláček 13.11.2013 16:08

Re: Bravo, pane Frydrychu.

Naprosto trefné!

D. Švik 13.11.2013 17:40

Re: Bravo, pane Frydrychu.

:-) Výborný postřeh

J. Křivánek 13.11.2013 22:24

Re: Bravo, pane Frydrychu.

Nadskakuji též. ALE pojdme s tí něco dělat. Navrhuji to nepřecházet, veřejně tutoto lež vyvracet, fackovat a plivat na ty kteří to říkají! Mě jako pravičáka uráží, že mě dává dohormady s nacisty - levicovým vraždenýmsvětonázorem, který je z 90% podobný jinému levicovému vražednému světonázoru, ke kterému z mě nepochopitelných důvodů většina levičáků vzhlíží jako k ideálu světa.

J. Růžička 13.11.2013 8:55

Vzhedem k faktu,

že na humanitních oborech přednáší téměř bez výjimky levicoví intelektuálové, kteří by se jinak neuživili, je jasné, že se musí nějak vymezit. Jejich absolventi pak podle toho vypadají. Termín "krajní pravice" je mem komančů, ale to v těchto souvislostech pánům profesorům nevadí.

M. Zikmund 13.11.2013 7:08

Proč to tak je?

Podle mne to má více důvodů:

1/ historický - pro komunisty byl vždy (a to už v první polovině dvacáteho století) každý, kdo nebyl radikálně vlevo pravičák. Náckové byly sice levicová strana, ale nebyly tak totálně a krajně vlevo jako rudí, tím pádem byli hnědí pravičáci (navíc se z jejich pohledu paktovali s velkokapitálem). Stejný způsob předváděli i komunisti u nás kolem roku 68 - sociální demokraté pro ně byli pravičáci, pravicová úchylka.

2/ účelový - levice nemůže přenést přes srdce, že dvě největší katastrofy dvacátého století a ty desítky milionu mrtvých způsobily levicové strany a levicové myšlení. Nutně tu odpovědnost potřebuje rozdělit - levice může za komunismus a pravice za válku a vše, co je s ní spojené (s tím, že desítky milionů mrtvých za války je podáváno jako něco horšího než desítky milionů mrtvých "zásluhou" komunismu). A protože levice vládne evropskému myšlenkovému světu, tak je nácek krajní pravičák a basta. Fakt, že vrcolní představitele EU mají ve svém životopise extrémní levičáctví o něčem vypovídá.

3/ karierní - mladý novinář v ČT a nebo ve velkém periodiku není vyučen hledat, jak věci jsou, ale musí vědět, jak se mají správně popisovat, aby nenarazil. Musí prostě vědět , jaká jsou ta správná a korektní myšlenková schemata. A tak to tak jednoduše papouškuje a nenarazí. Když bude mluvit  náccích jako o levicových radikálech (což jsou), tak se ve svém postupu moc daleko nedostane. Nemá smysl čůrat proti větrů.

t. peterka 13.11.2013 11:46

Re: Proč to tak je?

Bravo !

R. Langer 13.11.2013 12:46

Re: Proč to tak je?

Inu, co k tomu dodat.

J. Křivánek 13.11.2013 22:29

Re: Proč to tak je?

Pane - precizně jste to napsal - dokonalá analýza.

ALE pojdme s tí něco dělat. Navrhuji to nepřecházet, veřejně tuto lež vyvracet. Použijte své vyprecizované argumenty. Pravičáka uráží, že je hlupák, komunista, nebo konformní svině dává dohormady s nacisty - levicovým vraždeným světonázorem, který je z 90% podobný jinému levicovému vražednému světonázoru komunismu, ke kterému z mě nepochopitelných důvodů většina levičáků vzhlíží jako k ideálu světa.

L. Křivan 13.11.2013 6:58

Už jsem to tu někdy psal

Pravičák, když něco nerad, tak to nedělá.

Levičák, když něco nerad, tak to všem zakazuje.

I. Schlägel 13.11.2013 5:56

Jo,

kdyby jenom zprávy na Primě. V naší, tedy České televizi rovněž nemají jasno v pojmech. Děkuji za článek.

J. Vintr 13.11.2013 3:45

Ono je to tim

že i 24 let po pádu bolševického režimu má spousta lidí v hlavě uloženou orwellovskou poučku "levice dobře, pravice špatně". A jak vidět, páni novináři nejsou výjimkou. I když mnozí z nich jsou docela mladí a bolševické vymývání mozků na vlastní kůži nezažili. Asi to převzali od starších kolegů nebo od rodičů

M. Sedláček 13.11.2013 16:10

Re: Ono je to tim

Nebo na škole, třeba od soudružky Šiklové.