19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Quo vadis, školství?

Ostravská škola G.P. se dosud zaměřovala na děti sportovně zaměřené. Nyní do této velké sídlištní školy přibyly desítky dětí, které potřebují speciální péči. "Připravovali jsme se, ale snadné to nebylo," říká zástupkyně ředitele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Mach 29.1.2014 20:54

Autorka neví o čem píše.

Žáků je málo a víc jich nebude. Pro Moravskoslezský kraj to platí tuplem. Za komoušů  na severní Moravě vznikala síť škol, která byla dimenzována na rychle rostoucí počet obyvatel, což bylo dáno komouši vyvolaným přílivem pracovníků do těžkého průmyslu a husákovským populačním boomem. Dnes naopak a zcela logicky obyvatel na severní Moravě velmi rychle ubývá. Prostě a jednoduše udržovat dvě školy vedle sebe každou z nich naplněnou na 50% nejde ať si kdo chce co chce říká. Představa, že bude možno s dnešními počty dětí udržovat síť škol, která byla určena pro husákovskou generaci  je nesmyslná až idiotská. Stejně tak nesmyslná až idiotská je představa, že provozní náklady, tedy platy nadbytečných učitelů a spotřeby energií v nevyužitých budovách je nebo bude možno financovat z nějakých projektových peněz. Možné to není a těch peněz by ani zdaleka nebylo dost. Na tom, že si nějaký rodič občas stěžuje opravdu ale opravdu není nic divného. Ti si stěžují stále a bez ohledu na to, zda se jejich škola zrovna slučuje nebo ne.

Š. Hašek 29.1.2014 16:47

Dnešní ministestvo školství

není absolutně schopno rozhodnout "kolik jakých škol".

Rodiče též ne. Je to jen souboj drzých čel (lepší než poplužní dvůr).

Stejně to dopadne tak (v lepším případě), že přijde sekerník, který na základě dat uplatnění absolventů v dalším bytí (bez dalších miliard na přeškolování v dopoledních dýcháncích za moje daně) - bude rušit školy jednu za druhou. A přenechá to jednotlivým účastníkům celého děje.

A školáci na mráz. Mráz života a nutnosti pracovat, aby bylo na chleba.

Totiž půjdeme na mráz všichni díky současným plánovačům vzdělanostníekorovnostářské společnosti.

P. Joch 29.1.2014 16:20

snižování počtu žáků gymnasií

Jako názorný příklad socdem likvidace vzdělanců - ve Zlínském kraji nejsou naplněny třídy škol o které není zájem. Proto krajská rada rozhodla zrušit dvě třídy zlínským gymnasií, která jsou naopak velmi žádaná (dvakrát více uchazečů o studium). Není divu, když při dnešní inflaci vysokého školství, kdo může pokračuje ve studiu a hledá tudíž kvalitní střední školu. Po obrovské nevoli rodičů se podařilo rozhodnutí zvrátit - třídy se nebudou rušit, ale kolegiálně se přidají i gymnasia z Kroměříže, Uherského Hradiště a Vsetína a všichni dohromady sníží počet míst o ty dvě třídy...

TO není dobrý konec pohádky, to je dočasné řešení pro příští školní rok, ale socani budou dál tlačit na likvidaci nadprůměrných vzdělávacích ústavů ve prospěch podprůměrných.

Š. Hašek 29.1.2014 16:54

Re: snižování počtu žáků gymnasií

Levičáci naopak tlačí na rozvoj kdejaké university v kdejakém městysu. V souladu se zaměstnaností a třeba i čerpáním "na vzdělanost".

Myslím tím neolevičáky, ale ti si nakonec podávají ruku se starolevičáky. Nikomu z nich nejde o kvalitu vzdělání (pokud nejde  o jejich lékaře), všem jde jen o upíchnutí jejich voličů.

Levičák ruší neustále zpětné vazby (ve všem) a nahrazuje je "odborným úředním rozhodnutím".

P. Mach 29.1.2014 21:13

Re: snižování počtu žáků gymnasií

Nenechte se vysmát. Nejedná se o likvidaci vzdělanců ale likvidace praktiky, která devastuje české školství. Problém je v tom, že  české školství ovlivňují dva negativní faktory. Za prvé je to současně platný a naprosto idiotský systém financování škol zavedený svého času socany (buzkovou), který v zásadě spočívá v tom, že množství peněz, která má škola na provoz se odvíjí od počtu žáků, které přijme bez ohledu na kvalitu či nekvalitu vzdělávacího procesu nebo obory, která škola vyučuje. Za druhé je to demografický propad. Demografický propad a systém financování dohromady působí, že školy se do slova a do písmene rvou o každého žáka jako psi o kost. Vítězně z této rvačky samozřejmě vycházejí gymnázia, jako nejprestižnější školy, ovšem za tu cenu, že klidně přijmou i trojkaře (trojkaře na základní škole!!! ). Takže tzv. elitní škola, klidně přijme všechny až po průměr. Na střední odborné školy, průmyslovky, obchodní akademie, zdravotní školy pak zůstane podprůměr. No a na školy které vyučují obory s výučním listem zůstanou děcka mentálně postižená nebo totálně nevzdělatelná (typicky romové). Žádná škola si navíc nedovolí nikoho vyhodit jen proto, že se fláká, protože by tím přišla o peníze. Výsledkem je to, že nároky kladené ve výuce na žáky rapidně klesají i na tzv. elitních gymnáziích o učňácích ani nemluvě. Pak můžeme v různých mezinárodních studiích číst jak si ČR opět pohoršilo ve výsledcích vzdělání. Jediným rozumným řešením je změnit systém financování a zabránit tomu, aby na gymnázia šli úplně všichni, tzn. v každém gymplu zavřít pár tříd.

Š. Hašek 29.1.2014 16:02

Klid!

Všimli jste si vážení, že školstvím (reálným tedy nikoliv dokonalým) stále prochází bez větších problému 70 % žáků a studentů (s různým prospěchem a tedy i s různým uplatněním v dalším studiu či životě)? Uřad ale chce bádat!

Máme řešit 20 %, kteří s hlasitým pokřikem říkají (titulek v novinách) celé české školství stojí za nic? Není problém ve školství. Je problém ve vědátorech, kteří dnes nenechají kámen na kameni. Konkrétní výsledky a kontrast k nevýsledkům se cenzuruje. Premiant je dle TV exot. A výsledky škol jsou tajné (Dvořáková).

A všimli jste si, že většina vyznavačů "nového" školství tvrdí, že něco se naučit, něco vykonat, dotáhnout do konce - to je nesmysl. Hrát si a kupovat do škol názorné zobrazovače "jak se pěstuje mrkev na poli" (co takhle na pozemku vedle školy).

A sledovat olympiádu on line. To ano. Běhat po hřišti, když jest plus 8, to už je ale vražedné pro naše ťuťánky - vzdělance, kteří by chtěli rozkazovat Vietnamcům a Číně!!!!

Redakčně zkráceno. Psáno ve spěchu.

K. Luboš 29.1.2014 14:49

Ujasněme si, co...

...je základním úkolem českého školství. Základním úkolem českého školství je stát co nejméně peněz. Takže když jsme si to tak hezky ujasnili, tak je to, co uvádí p. autorka, celkem logické.

Z. Bartoňová 29.1.2014 10:55

Aha,

už mi došlo! Optomalizace - pesimalizace. Optimismus - pesimismus.

V. Grycz 29.1.2014 10:43

Čím

blbější národ, tím mají socani více voličů.

K. Luboš 29.1.2014 14:55

Někteří lidé jsou chytří...

...a pak tady jsou lidé, kteří jsou blbí. Ale ti o tom vědí, že jsou blbí, a tak raději na internet nic nepíší. Ale Vy, pane Gryc, jste ten nejtěžší případ. Vy jste tak blbý, že ani nevíte, jak jste blbý... A proto píšete na internet...

Z. Bartoňová 29.1.2014 10:43

Co je pesimalizace?

nikdy jsem ten výraz neslyšela a ani ve slovníku cizích slov ho nelze nalézt. Unikl mi nějaký vtip?

J. Schwarz 29.1.2014 9:36

Proč ne - ale

v tom případě by to chtělo přímou spoluúčast rodičů na financování školství, nejen nepřímo přes daně. tam by samozřejmě chtěl každý platit co nejméně a zároveň pro svého potomka skoro individuální výuku. Když rodiče přispějí,  ať je ve třídě třeba jen 10 dětí.

K. Frauknecht 29.1.2014 9:04

No vy ste dobrá!

Ono by snad v Kocourkově něco mělo fungovat? Eště to tak!

R. Langer 29.1.2014 8:59

Nejsem si z článku úplně jistý,

odkud by se jako ty potřebné miliardy měly vyhrnout...

F. Eliáš 29.1.2014 8:29

Nečekejme osvícenost

od pana Chládka. Nemá na ni a nemůže za to. Je limitován svými duševními i charakterovými vlastnostmi.

P. Boublíková 29.1.2014 5:33

Naprostý

souhlas.

P. Lenc 29.1.2014 9:15

Re: Naprostý

Tak, tak.Nelze než souhlasit.