Diskuse
SPOLEČNOST: Quo vadis, školství?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P. Mach
Autorka neví o čem píše.
Žáků je málo a víc jich nebude. Pro Moravskoslezský kraj to platí tuplem. Za komoušů na severní Moravě vznikala síť škol, která byla dimenzována na rychle rostoucí počet obyvatel, což bylo dáno komouši vyvolaným přílivem pracovníků do těžkého průmyslu a husákovským populačním boomem. Dnes naopak a zcela logicky obyvatel na severní Moravě velmi rychle ubývá. Prostě a jednoduše udržovat dvě školy vedle sebe každou z nich naplněnou na 50% nejde ať si kdo chce co chce říká. Představa, že bude možno s dnešními počty dětí udržovat síť škol, která byla určena pro husákovskou generaci je nesmyslná až idiotská. Stejně tak nesmyslná až idiotská je představa, že provozní náklady, tedy platy nadbytečných učitelů a spotřeby energií v nevyužitých budovách je nebo bude možno financovat z nějakých projektových peněz. Možné to není a těch peněz by ani zdaleka nebylo dost. Na tom, že si nějaký rodič občas stěžuje opravdu ale opravdu není nic divného. Ti si stěžují stále a bez ohledu na to, zda se jejich škola zrovna slučuje nebo ne.
Dnešní ministestvo školství
není absolutně schopno rozhodnout "kolik jakých škol".
Rodiče též ne. Je to jen souboj drzých čel (lepší než poplužní dvůr).
Stejně to dopadne tak (v lepším případě), že přijde sekerník, který na základě dat uplatnění absolventů v dalším bytí (bez dalších miliard na přeškolování v dopoledních dýcháncích za moje daně) - bude rušit školy jednu za druhou. A přenechá to jednotlivým účastníkům celého děje.
A školáci na mráz. Mráz života a nutnosti pracovat, aby bylo na chleba.
Totiž půjdeme na mráz všichni díky současným plánovačům vzdělanostníekorovnostářské společnosti.
snižování počtu žáků gymnasií
Jako názorný příklad socdem likvidace vzdělanců - ve Zlínském kraji nejsou naplněny třídy škol o které není zájem. Proto krajská rada rozhodla zrušit dvě třídy zlínským gymnasií, která jsou naopak velmi žádaná (dvakrát více uchazečů o studium). Není divu, když při dnešní inflaci vysokého školství, kdo může pokračuje ve studiu a hledá tudíž kvalitní střední školu. Po obrovské nevoli rodičů se podařilo rozhodnutí zvrátit - třídy se nebudou rušit, ale kolegiálně se přidají i gymnasia z Kroměříže, Uherského Hradiště a Vsetína a všichni dohromady sníží počet míst o ty dvě třídy...
TO není dobrý konec pohádky, to je dočasné řešení pro příští školní rok, ale socani budou dál tlačit na likvidaci nadprůměrných vzdělávacích ústavů ve prospěch podprůměrných.
Re: snižování počtu žáků gymnasií
Levičáci naopak tlačí na rozvoj kdejaké university v kdejakém městysu. V souladu se zaměstnaností a třeba i čerpáním "na vzdělanost".
Myslím tím neolevičáky, ale ti si nakonec podávají ruku se starolevičáky. Nikomu z nich nejde o kvalitu vzdělání (pokud nejde o jejich lékaře), všem jde jen o upíchnutí jejich voličů.
Levičák ruší neustále zpětné vazby (ve všem) a nahrazuje je "odborným úředním rozhodnutím".
Klid!
Všimli jste si vážení, že školstvím (reálným tedy nikoliv dokonalým) stále prochází bez větších problému 70 % žáků a studentů (s různým prospěchem a tedy i s různým uplatněním v dalším studiu či životě)? Uřad ale chce bádat!
Máme řešit 20 %, kteří s hlasitým pokřikem říkají (titulek v novinách) celé české školství stojí za nic? Není problém ve školství. Je problém ve vědátorech, kteří dnes nenechají kámen na kameni. Konkrétní výsledky a kontrast k nevýsledkům se cenzuruje. Premiant je dle TV exot. A výsledky škol jsou tajné (Dvořáková).
A všimli jste si, že většina vyznavačů "nového" školství tvrdí, že něco se naučit, něco vykonat, dotáhnout do konce - to je nesmysl. Hrát si a kupovat do škol názorné zobrazovače "jak se pěstuje mrkev na poli" (co takhle na pozemku vedle školy).
A sledovat olympiádu on line. To ano. Běhat po hřišti, když jest plus 8, to už je ale vražedné pro naše ťuťánky - vzdělance, kteří by chtěli rozkazovat Vietnamcům a Číně!!!!
Redakčně zkráceno. Psáno ve spěchu.
Ujasněme si, co...
...je základním úkolem českého školství. Základním úkolem českého školství je stát co nejméně peněz. Takže když jsme si to tak hezky ujasnili, tak je to, co uvádí p. autorka, celkem logické.
Z. Bartoňová 288
Aha,
už mi došlo! Optomalizace - pesimalizace. Optimismus - pesimismus.
Někteří lidé jsou chytří...
...a pak tady jsou lidé, kteří jsou blbí. Ale ti o tom vědí, že jsou blbí, a tak raději na internet nic nepíší. Ale Vy, pane Gryc, jste ten nejtěžší případ. Vy jste tak blbý, že ani nevíte, jak jste blbý... A proto píšete na internet...
Z. Bartoňová 288
Co je pesimalizace?
nikdy jsem ten výraz neslyšela a ani ve slovníku cizích slov ho nelze nalézt. Unikl mi nějaký vtip?
Proč ne - ale
v tom případě by to chtělo přímou spoluúčast rodičů na financování školství, nejen nepřímo přes daně. tam by samozřejmě chtěl každý platit co nejméně a zároveň pro svého potomka skoro individuální výuku. Když rodiče přispějí, ať je ve třídě třeba jen 10 dětí.
No vy ste dobrá!
Ono by snad v Kocourkově něco mělo fungovat? Eště to tak!
Vyhledávání
TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA
Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.
ondrejneff@gmail.comRubriku Zvířetník vede Lika.
zviretnik.lika@gmail.comHYENA
Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.
https://www.hyena.cz