Pátek 18. dubna 2025, svátek má Valérie
  • Premium

    Získejte všechny články
    jen za 89 Kč/měsíc

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

tich@dohoda

25. 10. 2007 13:45
mne Bůh vede například k tomu, abych nelhal a nezjednodušoval. Řekněte mi, jaké "miliardy zabitých lidí" leží za Křesťanskými společenstvími.

pane autore, mel byste pecliveji cist komentare na ktere reagujete.Pisu o miliardach zavrazdenych a zmrzacenych lidskych dusi, ktere maji na svedomi cirkve vsech denominaci a to za cele dejiny lidstva, protoze i soudruh kmenovy saman reprezentuje nejake duchy/bohy a vyplachuje hlavinky svym soukmenovcum. K tomu abyste nekradl ci nelhal nepotrebujete Boha, desatero a hrozby tisicu let v ohni pekelnem v ocistci, tim mene chodit do kostela . Jednoduse si reknete, ze to neni spravne a nedelate to, jen slabosi potrebuji draba/kneze/Boha aby nekradli a nedelali lumparny. V USA ziju dost dlouho, proto vase poznamky/stupidni/ prejdu usmevem. Co se tyka kriminality, tak ta je vzdy nesrovnatelne vysi v zemich religioznich za priklad si muzete vzit katolicke Polsko, kde je kriminalita a zlocinnost vyrazne vyssi nez v atheisticke CR, take slovensti bratranci kradou docela slusne ,v USA afro-americti soudruzi tvori v kriminalech cca 80 % zdatne jim sekunduji latinos, obe komunity jsou silne verici krestane. Bratrovrazedny boj Irskych vericich soudruhu je take pozoruhodny :-) . Znesvareni muslimove vers. hinduiste vzajemne vyvrazdili pri transferu obyvatelstva v roce 1947 v Indii statisice lidi, nesrovnatelne vice nez se "povedlo" Britum za tech cca 400 let nadvlady. Krizacke valky, boje mezi Sity a Sunity, Pedofilie a sexualni skandaly knezi, Vatikan propojeny na italskou mafii a banka Ambrosiano jako pracka na penize z drog, prostituce, vypalneho, najemnych vrazd. CR s nejvyssim poctem atheistu na svete by musela byt prolezla spatnosti a zlocinem skrz naskrz, mam ten dojem, ze atheisticti Cesi se od verich jinych narodu nijak nelisi. Cest :-)

0 0
možnosti

Ludva

25. 10. 2007 14:49
Re: mne Bůh vede například k tomu, abych nelhal a nezjednodušoval. Řekněte mi, jaké "miliardy zabitých lidí" leží za Křesťanskými společenstvími.

Dík za tento příspěvek, vidím to stejně. Tzv. dobro je věc osobního rozhodnutí a není třeba, aby bylo vynucováno strachem z pekla a pod. V principu je pro většinu lidí přijatelnější svět, kde se nevraždí, nekrade.... Ti, kdo to nechápou, musí být většinovou společností účinně zastaveni. To se bohužel příliš nedaří.

0 0
možnosti

nepolitik

25. 10. 2007 13:41
S článkem obsahově souhlasím, jenom mi vadí, že

za ateisty považuje autor všechny občany, kteří nejsou členy některé z církví. Já se považuji za křesťana přestože nejsem v žádné církvi. Proto mě uráží, když mne někdo bezdůvodně nazve ateistou. V žádné církvi nejsem proto, protože necítím potřebu být v davu, který pravidelně odříkává naučený text s myslí si, že si tím vymodlí boží přízeň. Já si pro styk s Bohem vystačím sám a nepotřebuji k tomu prostředníky v podobě kněží. Kdo je potřebuje, tomu je  neberu, ale ať si je také zaplatí.

0 0
možnosti

Petr

25. 10. 2007 13:38
katolická církev má krvavé ruce...

Češi mají zcela oprávněný pobělohorský syndrom způsobený násilným vnucováním katolicismu a vyháněním lidí s jinou vírou do zahraničí.Tato doba je také spjata s největším rozkradením majetku a převedením do rukou církve a cizácké šlechty.Je  naprosto  v pořádku,že na to lidé nezapomínají a pokud víme,nikdy katolická církev tuto svoji nesnášenlivost neuznala.Přesto,že Habsburkové konfesi podepsali,nikdy ji pro našeptávání od církve nedodrželi.Co dnes tedy katolická církev chce?Abychom taky udělali tlustou čáru za jejich sviňárnama?Nikdy!!

0 0
možnosti

Pytel

25. 10. 2007 13:13
církve

Jak autor správně poznamenal, ve starověku - při převládajícím otrokářském výrobním způsobu - byly křesťanské církve pokrokrovou organizací. Po celou dobu převládajícího feudálního výrobního způsobu byly jeho charakteristickou  formou vlády. Za posledních 250 let - v převládajícím kapitalistickém výrobním způsobu - se staly organizací ultrareakční - zastupující zájmy už nevládnoucí, přežité třídy feudálů, jejíž vliv zmizel v propadlišti dějin.

Proto je až dojemně charakteristiké, že se dnešní české církve domáhají svých dávno ztracených pozemků. Snaží se dějiny obrátit zpět - to je však protivení se Bohu a za to je stihne Boží trest! ;-P

0 0
možnosti

inspektor Trachta

25. 10. 2007 15:22
Brouku Pytlíku

Dávno ztracené pozemky, to myslíte ty zabavené po roce 1939, respektive 1948? O jiných může být těžko řeč.

Můj otec dostal v restituci podíl několika domů, zabavených v 50. a 60. letech 20. století. Proč by to samé nemohla dostat organizace typu ŘKC, nebo jistý pan Kinský z Argentiny? Odpověď je jediná - protože je těch majetků moc.:-/ Spravedlnost? Ale kdeže...

0 0
možnosti

astro

25. 10. 2007 10:44
jen tak mimochodem

Zaujala mě jedna z posledních vět, která se týkala toho, že stát přispívá církevním školám méně než státním. Církevní školy jsou soukromé, proto na ně stát platí stejně jako na jiné soukromé školy. Proč by měly mít výjimku?Chce - li někdo posílat dítě do soukromé školy, zaplatí  si  přece navíc školné.  To je v pořádku. Chci mít něco jiného (tedy lepšího, než mají ostatní - to  si zřejmě  věřící myslí), musím si na náklady přispět. Budeme -li církevním  (zřejmě katolickým ? ) státem, budou si na ateistické školy přispívat nevěřící (pro mne tedy strašná představa, ale samozřejmě bych si v tom případě připlatil).

0 0
možnosti

Frankfr

25. 10. 2007 11:05
Re: jen tak mimochodem

Zřejmě této zprávě příliš nevěříte, ale skutečně církevní školy dostávají zhruba pouze 40  % z částky dotací , které dostávají školy státní či soukromé.  Z mého okolí znám případy, kdy na středních církevních školách studují i děti z nevěřících rodin, z důvodů velice dobré vzdělávací úrovně těchto škol.

0 0
možnosti

inspektor Trachta

25. 10. 2007 10:11
Já s tím článkem celkem souhlasím

Akorát by se ale měla kromě odluky od státu udělat i úplná restituce církevního majetku před rok 1948. Ne jen polorozbořené budovy, ale i pozemky - pole, lesy, rybníky... Pak by se snad dalo mluvit o odluce.

Ve skutečnosti se do takové restituce nikdo nepustí, stejně jako nevrátí majetek Kinskému. Ne proto že by ten požadavek nebyl oprávněný, ale proto že toho majetku je prostě moc:-/

Takhle bohužel ateisté doplácí ze svých daní to, co církvím nakradl minulý režim...k Josefu II. ani Husitům bych se raději nevracel... ;-) rozhodně ne pokud jde o restituci :-D

0 0
možnosti

Čenda

25. 10. 2007 13:56
Re: Já s tím článkem celkem souhlasím

Ptám se jak církev ke svému ohromnému majetku za ulynulá staletí přišla? Jistě od středověku poctivou prací svých kněží, dobrovolnými dary odevšeho lidu, který je  dával rád a dobrovolně i kdyby sám do úst neměl. Dobrovolným odevzdávánim desátků, prodávánim odpustků a zabavovánim majetečku , těm kdo za kacíře prohlášní byli. Nezdá se mi, že Kristus by si takovou církev představoval a chtěl aby jak řekl Mistr Jan Hus, chodila v drahých ornátech a tloustla na zubožení druhých Je těžké pak věřit, že taková církev je nezištná a spravedlivá.

0 0
možnosti

Rostislav Zídek

25. 10. 2007 10:02
Pro upřesnění. Stát již několik let přispívá

na platy duchovních stále stejnou částkou 1 miliarda Kč/rok, včetně povinných odvodů zaměstnavatele na sociální a zdravotní pojištění.

0 0
možnosti

Ludva

25. 10. 2007 12:32
Re: Pro upřesnění. Stát již několik let přispívá

Jste si tím jistý ? Četl jsem, že není stanoven počet duchovních, které má stát platit. Teoreticky, když se postaví kostel, a staví se hojně, potřebuje dalšího duchovního placeného státem. Reguluje se to nějak ? A ještě by mě zajímalo, kolik tady platíme polských kněží. Předpokládám, že v rámci EU je musíme zaměstnat jako domácí. I když jako misionáři v téhle bezbožné zemi by měli dělat zadarmo.

0 0
možnosti

Richard

25. 10. 2007 9:35
Češi si nezaslouží svobodu a demokracii

česko je ubohý ateistický stát. Stát zlodějů /na prvním místě v eu/  korupčníků jednu z nejvyších rozvodovostí. Stát tunelářů. Bude se ohánět tím co dělala katolická církev v minulsti jako by tu nebyli jiné církve /protestanté/.

0 0
možnosti

Ludva

25. 10. 2007 12:34
Re: Češi si nezaslouží svobodu a demokracii

Vy myslíte, že v silně katolickém Polsku se krade méně ? Chacha.....

0 0
možnosti

ja

25. 10. 2007 9:30
Autore, dost hrubě zjednodušujete.

Představte si, že máte třeba dům, stát Vám jej sebere, pronajímá jej a Vám platí "finanční zabezpečení" - čili dávku tak velkou, abyste fyzicky přežil. A pak samozřejmě se najde dost křiklounů, kteří na Vás budou ukazovat jako na "státního příživníka. To je jedna stránka věci.

Na druhé straně - pochopme stát! Přece každý stát bere tam, kde něco je. To zažili např. templáři na začátku 14. století, kláštery u nás za "husitů" (omlouvám se Janu Husovi za zneužití jeho jména těmi loupežníky), sekularizace za reformace, znárodňování za Josefa II. Proste komouši v tomto nic nového nevymysleli.

0 0
možnosti

Frankfr

25. 10. 2007 11:00
Re: Autore, dost hrubě zjednodušujete.

Děkuji za Váš výstižný příspěvek, ten by snad tolerantní nevěřící mohli pochopit.

0 0
možnosti

tich@dohoda

25. 10. 2007 7:57
predne, za cirkvemi vsech denominaci lezi miliardy zabitych lidi a zmrzacenych lidskych dusi

cirkve , co je lidstvo lidstvem vzdy byly sprazeny se svetskou moci a koristily z toho. Sve deti jsem vzdy vychovaval v tom, ze komuniste jsou kurwy, ovsem pokud nebude jine volby nez komuniste nebo panbickari, tak potom vzdy komunisty. Ja respektuju pravo vericich verit v boha, mit sve chramy, dokonce mi nevadi ze svych dani na tu nadheru /kulturni dedictvi/ prispivat. Ovsem prekrocenim prahu kostela smerem ven se verici stava "obycejnym" obcanem a nema nejmensi pravo sveho boha tahat na verejnost a obtezovat jine obcany. Tak jak je zakazano verejne propagovat ci oslavovat nacismus ci komunismus musi byt zakonem zakazno verejne propagovat jakoukoliv viru v Boha. Cirkevni skolu povazuji za stejny zlocin jako zrizeni koncentracniho tabora. A majetek cirkve, ten byl vzdy v drtive vetsine ziskan zlocinem, kradezemi anebo ideologickym krytim zlocinu a kradezi. Cest :-)

0 0
možnosti

Vyhledávání

TIRÁŽ NEVIDITELNÉHO PSA

Toto je DENÍK. Do sítě jde obvykle nejpozději do 8.00 hod. aktuálního dne. Pokud zaspím, opiji se, zešílím nebo se zastřelím, patřičně na to upozorním - neboť jen v takovém případě vyjde Pes jindy, eventuálně nikdy. Šéfredaktor Ondřej Neff (nickname Aston). Příspěvky laskavě posílejte na adresu redakce.

ondrejneff@gmail.com

Rubriku Zvířetník vede Lika.

zviretnik.lika@gmail.com

HYENA

Tradiční verze Neviditelného psa. Sestává ze sekce Stručně a z článků Ondřeje Neffa - Politický cirkus a Jak život jde. Vychází od pondělka do pátku.

https://www.hyena.cz