16.4.2024 | Svátek má Irena


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Pražská kavárna - co to vlastně je?

Zeman vnesl do češtiny výraz „pražská kavárna“ a přivlastnili si ho jednak jeho poskokové coby nadávku pro protivníky a jednak jeho protivníci k tomu, aby si ze Zemana utahovali. Nicméně stojí za to zamyslet se nad tím, co Zemana k takovému slovnímu obratu vedlo. Je to aktuální zejména nyní před presidentskými volbami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Jandáková 21.11.2017 15:27

.

Pravá intelektuální kavárna je pro společnost pravým požehnáním. Pravá je neideologická.

.

A pak jsou ty levé...

'-)

J. Ráž 21.11.2017 15:26

Co je ",pražská kavárna" je dobře popsáno na Wikipedii

Autor článku se nám snaží namluvit, že pražskou kavárnu tvoří lidé, kterých si většina občanů váží a respektuje je. Kdyby tomu tak bylo, tak by měla "pražská kavárna" na veřejné mínění větší vliv , nikoliv zanedbatelný, jako má teď. A rozhodně by nebyli její příslušníci předmětem zlomyslných vtipů a zesměšňování. Za to rozhodně nemůže Zeman, ale veřejné vystupování lidí, kteří tu "pražskou kavárnu" reprezentují, a to nejenom místně příslušní Praze.

M. Jandáková 21.11.2017 15:18

Poctivě intelektuální, diskuzní klub = tzv. "Kavárna".

Pro mě je "kavárna" společností intelektuálů. Intelektuálů, nepředpojatých ideologicky. Intelektuálů nevy(s)pravujících svou argumentaci emotivně zaujatými přívlastky. To především.

.

Kdo co jiného se za příslušnost ke "kavárně" schovává, mě osobně nezajímá. Chci říci, že text článku, mě neideologickou, intelektuální kavárn(o)u, jen marně klame.

.

Samozřejmě, že může být za "kavárnu" považován i spolek ideologicky motivovaný, ale krom toho, že těžko nalézt, o čem by mohli jeho členové vzájemně polemizovat, neměl by se pak zaštiťovat národní intelektuální elitou jako celkem! Je to "intelektuálně nepoctivé",-) Je to taková " bouda", -) ne už poctivá intelektuální kavárna, "kavárna" proto, že je otevřena všem disponovaným ("konzumovat intelekt").

Z. Velínský 21.11.2017 15:01

Re: nemyslím si,

Budete se divit. Jedna z mála věcí, které náš monarcha vlastní hlavou vymyslel. I když, jak už to u Zemana bývá, docela zbytečně. Odedávna, až do Zemana, se stejným lidem říkalo "inteligence".

Z. Velínský 21.11.2017 14:57

Pojmenujme to. Zeman nenávidí inteligenci.

Skupinu lidí, kterou jste to popsal, a Vy to, pane Payne určitě víte, to je inteligence. Zeman dal inteligenci jednak nesmyslnou, a druhak nenávistnou, nálepku "pražská kavárna". Protože Zeman se inteligence bojí. Ze svého komplexu méněcennosti si náš pan prezident na inteligenta usilovně hraje. Skutečná inteligence je totiž ta část společnosti, která by jeho přetvářku ostatním lidem mohla demaskovat. Proto.

J. Fridrich 21.11.2017 14:54

" Pražská kavárna - co to vlastně je?"

" Pražská kavárna - co to vlastně je?" je v nadpisu tohoto příspěvku - no to je přece ZEMANOVA KAVÁRNA...

Tak asi tak..

M. Jandáková 21.11.2017 14:41

Národní elity

Milí mladí, pan Payne se veřejně ptá,

zda jen s pivem či tlačenkou

OBEJDETE SE BEZ NÁRODNÍ IDENTITY?

(Ptám se s ním. A nejen toho, kdo mi na zmínku o národních obrozencích, odvětil "ti nácíčkové?")

I. Procházková 21.11.2017 14:35

Re: Na olomoucké univerzitě učí i třeba obor Rekreologie.

Rekreologie se vyučuje i na některých fakultách UK v Praze - ale jako předmět (ne obor). Ono to ovšem vyjde nastejno.:-)

M. Jandáková 21.11.2017 14:35

Pane Payne,

nepiji pivo a nejím tlačenku. Přesto jsem již byla adresátem osočování z nácíčkovství, když jsem se snažila, pod diskuzemi, vysvětlit mladým komsomolcům, že touha po osvobození se od okupace byla vždy touhou po svobodné národní identitě.

Buďte prosím opatrný!!!!

.

(P.S. Použila jsem nekorektní termín "komsomolci" v reciproci za ten Váš, bolševický - za "nohsledy". )

P. Marcín 21.11.2017 14:30

Re: Co to je pražská kavárna

Též souhlasím. "Příslušníka pražské kavárny" se Vám podařilo popsat dokonale.

Petr Marcín

V. Lunák 21.11.2017 14:09

Re: Trochu zbytečné

Jistě, velmi nepěkný překlep. Nemáte však přesto něco k tématu?

J. Pancíř 21.11.2017 14:01

Co je to kavárna

Rád bych připomenul, jak vznikl pojem "kavárna". To nemělo nic společného s jakýmíkoliv Palouši. To vzniklo zhruba v době, kdy Havlovi zkrachovala touha o začlenění jeho čtyřstraničky do vlády a vznikla opoziční smlouva. V té době Havlovi milci uspořádali neuvěřitelnou štvanici na Klause a Zemana, v čele byla Mladá fronta dnes a Lidové noviny. No a vždy v sobotu pan Chuchma v Mladé frontě dnes měl rubriku Kavárna, kam přispívali ti nejzuřivější milci pana Havla a kde články byly tomu přizpůsobeny. No a odtud se začalo používat "ti, co čtou kavárnu" nebo zjednodušeně "kavárna". Tamní články skutečně nikdo, kdo nepocházel "z kavárny" číst nemohl.

P. Lenc 21.11.2017 13:47

Re: nemyslím si,

To nic, to je jen Ševčík.Ono je vůbec zajímavé, jak bolševici volají chyťte bolševika.

M. Dvořák 21.11.2017 13:47

Re: nemyslím si,

Naprostý souhlas !

M. Dvořák 21.11.2017 13:45

Re: Clanek autora je bez chyby

Příslušník "kavárny" nemusí vysedávat v kavárně,může to být i člověk pohlcený svou profesí,vědec který o nesleduje soustavně vnější svět,jen občas se na něj podívá. Je to jako by se podíval z okna kavárny. Vidí že se něco děje ale vlastně neví proč. Příčina děje je za rohem a tam z okna není vidět.

Kavárna je terminus technicus .

J. Kombercová 21.11.2017 13:41

Re: nemyslím si,

Máte bohaté myšlenky, škoda, že je kazí absence diakritiky a interpunkce. Pak už byste byl geniální.

J. Kombercová 21.11.2017 13:39

Re: Clanek autora je bez chyby

Tak hlavně že vy všechno víte, nejen tedy, co je to kavárna.

Pro Zemana jsou všichni, co ho nevolili, kavárnou (začínal snad s lumpenkavárou?), ale vy, pane Ševčíku, nejste lepší, přečtěte si, co jste napsal.

J. Ševčík 21.11.2017 13:28

Clanek autora je bez chyby

Presne oznaceni hlupaku co podporuji Zemana a mozna ani nevedi co kavarna je

J. Ševčík 21.11.2017 13:24

Re: nemyslím si,

Zase zvanite komunisto Moravcova

M. Moravcová 21.11.2017 13:19

nemyslím si,

že výraz "Pražská kavárna" vymyslel Zeman, protože ten výraz tu byl daleko před Zemanem.

Za "Pražskou kavárnu" považuji všechny, kteří se vyvyšují nad občany s jiným názorem a sami se živili jen poučováním a kecáním.

R. Langer 21.11.2017 13:08

Re: skvělé

Hm, tak potom pan Payne kecá. A nebo kecáte vy. Vyberte si. ;-)

R. Langer 21.11.2017 13:04

Re: Pražská kavárna

Spíš zakuklení komouši. Vlastně ani zakuklení.

R. Langer 21.11.2017 13:00

Re: Zeman sice vystudoval VŠE,

Vystudoval SEŠ v Kolíně.

R. Langer 21.11.2017 12:57

Re: Co to je pražská kavárna

No, to o něm píšou hlavně jeho odpůrci. Jeho příznivci naopak tvrdí, že dost často trefí hřebík rovnou na hlavičku, a podle neustálého vřeštění druhé strany to asi bude pravda. :-D

R. Langer 21.11.2017 12:54

Re: Co to je pražská kavárna

Přidávám se k vám, popsal jste to velmi výstižně a cítím to naprosto stejně!

R. Langer 21.11.2017 12:48

Jak to tak vidím, soudruhu

tak ti komouši jsou leda tak ta tvoje Pražská kavárna a ty s nimi.

P. Khail 21.11.2017 12:38

Re: Zeman sice vystudoval VŠE,

Žádné gymnasium nevystudoval, je ročník 1944.

D. Stirský 21.11.2017 12:36

A co je tedy protipólem kavárny?

Venkovská knajpa?

J. Kanioková 21.11.2017 12:30

Re:

"Paul Johnson, je hlavním žalobcem "chattering classes" klábosící kasty blahobytných, samolibých kultuních levičáků a neúprosně pranýřuje jejich pokrytectví."

J. Kanioková 21.11.2017 12:26

"Pražská kavárna" = P&L = Eurohujeři

prostě jsou to tzv. "elity" s úúúžasným sebevědomím a vírou ve svou JEDINOU PRAVDOU. Co nás "vedou" od socialismu oklikou zpět k socialismu.