24.4.2024 | Svátek má Jiří


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Pošta jede

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
adamice 8.4.2009 11:33

Pošta funguje nadále úděsně

Nedávno mi Česká pošta doručila balíček. Byl podaný v Pardubicích a do Prahy dorazil za neuvěřitelných 21 dní. Na moji otázku, jak je to možné, úřednice u přepážky nebyla schopná odpovědět. Kde to žijeme, a co si k nám pošta ještě dovolí?

marie 24.11.2008 21:05

Pošta jede stejně jak před sametem

jen jim tam stát dál přihazuje kalší kšefty. Ověřování dokumentů pošťákem za stejný peníz jako u notáře, výpisy z katastru nemovitostí, výpisy z trestního rejstříku, ......

Pak pošta dělá naháněče pro Lišku (stavební spořitelnu), pojišťovací agenty pro pojištovnu ČSOB,  poštovní spořitelnu,  prodávají drobnější výrobky z teleshopingu aj. A vy byste snad po nich chtěli aby řádně doručovali?

mirek 23.11.2008 20:38

Pošta funguje, tohle jsou kecy pisálka

Pracuji s poštou denně a můžu říct, že funguje v dopisech i balících přesně a dochvilně. Dopisy jsou skutečně doručovány do druhého dne, balíky chodí vcelku a bez poškození. Mám spoustu známých a nesyšel jsem v posledních několika letech žádné podobné "hrůzy", jaké popisuje autor. Buď si vymýšlí, nebo zde funguje pošta dvou tváří...... Každý si může podle svých zkušeností dosadit svou variantu

Patron Divný 23.11.2008 22:24

Re: Pošta funguje, tohle jsou kecy pisálka

Kdyby v tomto státě všechno fungovalo ASPOŇ tak jako pošta, tak by to bylo zlaté. Nejvíc blbých keců mají ti, jejichž práce by ani tu nejmírnější kritiku nesnesla. To je moje zkušenost.

všeználek 23.11.2008 16:38

konkurence

Mám zkušenosti s prací u ČP i u konkurence (nebudu jmenovat).

Jen jedna příhoda: zákazníkovi došel balíček (nějaká elektronická součástka, cca 0,5 kg). Nepoštovní doručovatel 2 dny nemohl příslušnou adresu nalézt (v centru města, adresát tam bydlí mnoho let) a tak se ho dispečer telefonicky dotázal, co se zásilkou. Klient na součástku čekal, tak se rozhodl si pro balíček osobně dojede na sídlo kurýrní služby (cca 15 km). Pominu to, že v okresním městě zabloudil a musel několikrát volat o radu na cestu.

Ale přál bych vám vidět ten jeho protažený obličej, když mimo dobírku pro odesílatele (cca 600 Kč), musel zaplatit ještě dobírku za dopravu - téměř 300 Kč. U pošty by to měl cca za 50,- a došlo by mu to až domů a daleko dříve. I pošta má svoje know-how :-))

Liberta 23.11.2008 22:58

Re: konkurence

Být Vaším zákazníkem, víckrát si od Vás nic nekoupím. Abych platila za drahou službu Vašeho nepoštovního doručovatele, kterého si Vy jako dodavatel vybíráte (a nehlídáte jeho fungování) a Vaši zákazníci ho mají platit - to je dirty business, sorry...;-O

Kanuk 24.11.2008 2:50

Re: konkurence

Jo, Liberto, ono je to takhle. Nepoštovní doručovatel si pro balík přijede, takže odesilatel to má pohodlnější. Je mu šuma fuk, kolik za to zaplatí zákazník, který obvykle nemá jinou možnost.

R 26.11.2008 7:22

Re: konkurence

Hm, pozdě, ale přece. Pokud není tato příhoda starší než 2 - 3 roky, je to nekompetence doručovatele. Na internetu jsou internetové mapy, kde se zadá adresa a objeví se mapa s přesnotí na desítky metrů. Není potom vůbec žádný problém i v neznámém městě najít neznámou adresu 10 - 30 metrů daleko od mapou určeného místa, větší chyba v těch mapách obvykle není.

všeználek 23.11.2008 16:33

Dnes podáte, zítra dodáme ....

dlouhodobá diskuze na toto téma běží na:

http://www.pc-guru.cz/ceska-posta-dnes-podate-zitra-dodame

všeználek 23.11.2008 16:30

Obyčejné zásilky

Nevím proč se tady někdo rozčiluje nad tím, že za obyčejné zásilky pošta neodpovídá. Obyčejnou zásilku přece pošta při příjmu nijak nepotvrzuje (většinou ji vhodíte do schránky), ani adresát se při převzetí nikam nemusí podepisovat, Tudíž není co a jak reklamovat. Jak dokážete, že jste do schránky vhodili zásilku a ta se ztratila? To by si uměl vymyslet každý. Takže jedině  za příplatek se z toho stane zásilka evidovaná, u dopisů doporučená, a u balíků cenná zásilka. Ta je v základním poplatku pojištěna na 500,- Kč, Za mírný příplatek se tato "pojistka" dá navýšit, tuším až do 1 mil. Kč.

es: 23.11.2008 17:12

Re: Obyčejné zásilky

es:

zalezi na tom co vase zakony rikaji o smlouve, protoze prave takovou smlouvu uzavrete kdyz postou neco poslete. Ja ziju v Anglii kde kdyz mam potvrzeni o poslani (ktere vyda zdarma jakakoli posta) a zasilka nedojde, vyplaceji odskodneni..

Zajimalo by me co je v Cesku a jaky je na to zakon..

všeználek 23.11.2008 17:48

Re: Obyčejné zásilky

právě o tom potvrzení (říká se mu podací lístek) to je! Tzv. obyčejných listovních zásilek jsou přepraveny denně milióny  a tak se nikdo nemůže divit, že se to nikde nesleduje. Přiznejme si to - i SMS někdy nedojde (přestože je zpoplatněna). Stejně tak e-mail.

PS: Za Českou poštu nekopu, mám s ní ještě nevyřízené účty, ale chcete-li,aby se vašimi stížnostmi skutečně někdo zabýval, adresujte je na: podatelna@ctu.cz

Ladislav N 23.11.2008 18:28

Re: chcete-li,aby se vašimi stížnostmi skutečně někdo zabýval, adresujte je na: podatelna@ctu.cz

 ;-)R^ !!

Liberta 23.11.2008 22:54

Re: Obyčejné zásilky

Ne, tak to není. Es popisuje přesně to, co je v civilizovaném poštovním světě a co NENÍ u nás. Zatímco v Anglii stačí obětovat své pohodlí pokud předjímáte průšvih se ztrátou zásilky (nikoliv další své peníze) a vyžádat si potvrzení o podání OBYČEJNÉ zásilky, u nás musíte, abyste vůvbec nějaký doklad v ruce třímal, zaplatit za DOPORUČENOU zásilku, protože podací lístek k obyčejné zásilce neexistuje.

Kanuk 24.11.2008 2:37

Re: Obyčejné zásilky

Nevím, jak je to teď. Ale na Čs poště to bývalo tak, že při podání každého balíku se musela vyplnit t.zv. průvodka, jejíž útržek dostal odesilatel jako stvrzenku. Pak bylo možné připojištění.

Dědek 23.11.2008 15:20

Napište adresu:

Kupte si příslušnou známku a pak zásilku doručte adresátovi osobně. Je to poměrně rychlé, naprosto bezpečné a spolehlivé. A při tom umožníte pohodlný život všem těm generálním, podgenerálním a obyčejným ředitelům kteří by jinak strádali a nedej Bože museli dělat něco užitečného.:-D Teda pokud něco takového dokážou;-D

Patron Divný 23.11.2008 16:28

Re: Napište adresu:

Dědoušku, vy si to dělejte jak chcete. Já si to také budu dělat jak chci.

Abraham 23.11.2008 14:52

Čemu se divíte

Státní pošta reaguje podnikatelsky. Kdyby to učinil soukromý subjekt,  tak je autor v pohodě. Jedná se v podstatě o smluvní vztah. Na který mohu a nemusím přistoupit. Vzpomeňme si jak nedávno odvolaný ředitel pošty, chtěl podnikatelsky řešit omezení ztrátových nákladů. Čím, přece zrušením desítek pošt v ČR. ?  A co se stalo ? . Starostové a občané povstali proti státní poště. Dávám sto proti jedné že si totéž nedovolí,  až bude pošta v soukromých rukou.

 A potom i zmíněné pojištění bude samozřejmostí, nad kterým se nepozastaví ani sám autor příspěvku.  

Patron Divný 23.11.2008 16:17

Re: Čemu se divíte

A ještě bych dodal. že na dodávání balíků existují firmy jako PPL apod., takže pošta nemá monopol. Já jí z různých důvodů dávám přednost, ale to je moje věc. Každý si může vybrat.

Kanuk 24.11.2008 2:43

Re: Čemu se divíte

Ale jo, dovolí. Jenže "podnikatelé" se na ně vykašlou. A za omezené služby (pro menší obce) se bude platit podstatně víc. Poštovní služba byla vždycky ztrátová, s výjimkou služby peněžní, která Poštu živila. Teď Pošta peněžní službu nemá, tak jak by podnikatelé vydělávali? Jedině omezením služeb a zvýšením cen.

Patron Divný 23.11.2008 11:04

Oblíbené terče

Prakticky každá firma někdy nějakého svého zákazníka zklame. Takový je život - lidé dělají chyby, jsou mezi nimi darebáci, hlupáci, lajdáci atd. Jenže nadávat ausgerechnet na ČP, ČD, ČEZ, O2 apod. je tak nějak in, že? Já služeb uvedených firem využívám a jsem s nimi jakžtakž spokojen. Pochopitelně ne úplně, jen jakžtakž. To je můj pohled. který nikomu nevnucuji.

František 23.11.2008 9:52

Pošta své služby velmi zhoršila

Nemůžete se ani divit. Do čela se dostali šlendriáni a ti zde zaměstnali ty své!!!!

Mohl bych vyprávět. Nebožtík tchán Bedřich B.  - to byl pošťák. Již umřel.

Pokračoval ale jeho syn (měl poštovní školu ve Znojmě), pracovala u pošty ještě velká část rodiny. Pracovali slušně a odpovědně. Pošta se s nimi všemi rozloučila. Dostali sice slušné odstupné. ale stejně dostali vyhazov. A tak se ničemu nedivme. Stačí si občas zajít na poštu a nějakým těm zmatkům se nikdy nevyhnete.  Ach jo.

Jinak se rozlišuje: pošta, telekomunikace a doručování tisku.

Nakonec povím vtip: Manžel je v lázních: Napíše domů dopis, že v sobotu již přijede domů. Pro jistotu ještě pošle telegram a také domů zatelefonuje. Přijede domů, manželka je v posteli s jiným. Jde smutně do hospody a zapíjí žal. Jeho přítel ho utěšuje: "Neměj to své ženě za zlé. Když nad tím přemýšlím, tak ona možná ani za to nemůže. Co když tam mají na poště v tom binec!"

VL 23.11.2008 11:40

Re: Pošta své služby velmi zhoršila

Zeptejte se někdy pošťáka, jaký má plat a za kolik práce. Pak zauvažujte, jak kvalitní personál za takovou almužnu seženete.

Medvídek 23.11.2008 11:58

Re: Pošta své služby velmi zhoršila

Souhlasím a velmi se obávám že v těchto dvou větách bude hodně z příčin toho, nač si tu lidé stěžují. A řeči o tom že komu to zaměstnání nevyhovuje, tak si má najít jiné, jsou k ničemu.

Kanuk 24.11.2008 3:07

Re: Pošta své služby velmi zhoršila

ale stejně dostali vyhazov....A to je část jádra pudla. Dřív zaměstnání u pošty bylo "pod penzí", zaměstnanci měli "definitivu" (po zkušební době několika let), a plat, se kterým uživili rodinu.

68 23.11.2008 1:26

Zrovna včera mi nevykradli balík. (2,5 Kg.)

pH 77 22.11.2008 23:53

Oznámení o dávno doručeném balíku

Nedávno mě opravdu zaskočili. Z ciziny mi přišel balík. Na poště byl podle údajů o sledování zásilky 5.11.. Když ani 7.11. nikdo nezvonil ani nehodil do schránky lísteček, vydal jsem se na poštu a balík si vyzvedl i bez oznámení (samozřejmě, že už tam dva dny ležel). Jenže příběh nekončí. Oznámení o uložení TÉTO zásilky jsem do schránky dostal 10.11. - to je naprosto neprůstřelný důkaz o tom, že se zásilky ani v nejmenším vůbec doručovat nepokoušejí. Lísteček bych s několikadenním zpožděním v žádném případě nemohl do schránky dostat, kdyby se na můj balík alespoň jedním okem podívali. Jenže oni neudělali ani to! Rovnou vypisují lístečky. A může to dokonce zajít i tak daleko, že se vůbec neobtěžují přesvědčit, jestli balík vůbec na poště mají.

Liberta 23.11.2008 0:22

Re: Oznámení o dávno doručeném balíku

Víte, já je nechci hájit (viz mé frflání níže), ale přesně tohle jsem si zjišťovala. Znala jsem přesné datum odeslání zásílky, kterou jsem čekala, a mohla jsem její průchod dokonce sledovat on-line na internetovém sledovadle České pošty. Tam bylo, že zásilka již přišla do mé doručovací pošty. A domů mi ji nikdo nezanesl, a ani lísteček nevhodili. Odebrala jsem se, jako Vy, na poštu si ji vyzvednout a dotázala se na to. Bylo mi vysvětleno: zásilku den po doručení na příjemcovu poštu rozváží rozvozná služba (já doma samozřejmě v deset ráno nejsem), nedozvonila se a přivezla ji na poštu zpět. Nenechala o ní žádný papírek, neboť rozvozná služba nemá (na rozdíl od poštovní doručovatelky) klíče od domu a nedostala se tudíž dovnitř ke schránkám. Teprve druhý den může onen papírek vhodit poštovní doručovatelka (která ovšem zase nenese samu zásilku). Papírek já večer najdu a čtvrtý den po doručení do mého města (!) se tak konečně mohu dostat ke svému balíčku. Samozřejmě za předpokladu, že si ho sama na poště vyzvednu :-(

Jenda 23.11.2008 11:31

Re: Oznámení o dávno doručeném balíku

Ja doma samozrejme v deset rano jsem a v zivote nikdo nezvonil.

VL 22.11.2008 22:04

Promile

Situace nebude tak tragická. Tiskový mluvčí pošty prohlašoval, že je vykradeno jenom jedno promile zásilek.