29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Piťhovo kázání jako katalyzátor naší doby

Letošní svatováclavské kázání prof. Piťhy sice vyvolalo řadu ostrých reakcí a nepřátelských komentářů, ty však nepřicházely od špiček katolické hierarchie nebo od řadových katolíků. Na prof. Piťhu agresivně útočí aktivisté progresivistické skupiny liberálních demokratů v čele s – jak se v Lidových novinách 13. 10. 2018 podepsal – knězem, teologem, psychologem a sociologem Tomášem Halíkem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Martinovská 27.10.2018 11:18

Co mně na diksuzích rozčiluje?

Včera jsem šla už spát. Nerozčiluje mně, když se mnou někdo nesouhlasí, jako když mně někdo špatně pochopí a polemizuje tak s něčím úplně jiným, než co píšu.

Copak je tak složité podhopit zcela opačný význam vět: 1. Budou VYLOUČENY mediace či smírná řešení.. (DK, zdůraznila Kovářová)

Istanbulská úmluva: strany učiní v souvislosti s přečiny posuzovaným i v souladu s touto úmluvou nezbytná legislativní i jiná opatření k zákazu POVINNÝCH postupů alternativního řešení sporu, včetně mediace a smírčího řízení....(zdůraznila MM)

Prostě význam věty dle Kovářové je, že budou zakázána smírčí řízení, ale dle úmluvy bude zakázáno jen POVINNÉ, jakožto jediné možné, řešení, nabízení smírčího řízení... copak nevidíte ani to, že Kovářová zcela změnila význam té věty, čili že jako právnička špatně cituje a pak polemizuje s něčím úplně jiným, než je IÚ???

Jinak ta důvodová zpráva mně taky zajímá, když seženete, ještě se o věci jistě bude diskutovat, (jinými slovy ještě bude v álejích nablito) neb bude asi spor o ratifikaci.

M. Martinovská 26.10.2018 22:31

Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Jsem to heldala nejmíň 15 minut v té diskuzi.

Teď zas nemůžu najít, kde jste to chtěl. Snad funguje. Tak třeba...

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/HTML/?uri=CELEX:52016PC0109&from=CS

V. Klepetko 26.10.2018 22:37

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Bezva! Díky! Rád si to přečtu...

V. Klepetko 26.10.2018 22:58

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

A mám dojem... že jde o něco jiného. Toto je důvodová zpráva k návrhu rozhodnutí Rady EU, kterým by EU jako celek přistoupila k IU.

Jestli se ale nepletu, tak ale všichni usilovně hledáme český text Důvodové zprávě samotné Úmluvy! Text, který pochází z Rady Evropy, ne z EK, ne z EU. Na ten se pan Piťha odvolává...

Existuje v češtině?

M. Martinovská 26.10.2018 23:10

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

To je fakt. Ale celá ta věc je děsně stará. Ještě jsem našla dokument podepsaný Babišem a Pelikánem, který se zabývá implementací IÚ do našeho práva. Taky starší.

Nevím, jeslti tohle je ono, asi spíš ne, jmenuje se to Právní důsledky IÚ. A je to dlouhý.

http://ec.europa.eu/newsroom/just/item-detail.cfm?item_id=31684

V. Klepetko 26.10.2018 23:17

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

To taky není ono... Už mě to začíná zajímat, zkusím to vyhledat sám. Ono to bude z doby vzniku Úmluvy a bude to anglicky / francouzsky.

To jsou paradoxy. Týden diskutujeme o výrocích Piťhy, založených na jakémsi dokumentu který nejspíše viděl jen ten Piťha :-)))

M. Martinovská 26.10.2018 22:59

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Týjo.. jsem našla.. další lapsus Kovářové.

Kovářové komentář v prezentaci (jako obrázek ve Zdechovského článku): Budou VYLOUČENY mediace či smírná řešení.. (zdůraznila Kovářová)

Istanbulská úmluva: strany učiní v souvislosti s přečiny posuzovaným i v souladu s touto úmluvou nezbytná legislativní i jiná opatření k zákazu POVINNÝCH postupů alternativního řešení sporu, včetně mediace a smírčího řízení....

Takže ona vynechala slovo povinné, tím zase zcela změnila význam kritizovaného odstavce.. to je právnička... nechutný.

J. Václavíková 26.10.2018 23:04

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Spíš demagožka, než právnička.

V. Klepetko 26.10.2018 23:11

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Vždy jsem měl podezření, že každý dobrý demagog musí mít právnické vzdělání! :-))

V. Klepetko 26.10.2018 23:09

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

...se přiznám, že tomu odstavci moc nerozumím ani ve verzi Kovářové, ale ani ve verzi IU:-)

Myslím, že Advokátní komoře jde hlavně o to prolomení mlčenlivosti advokátů. A to by mohl být opravdu problém - ale k tomu ať se vyjadřují pracovníci. Laický pohled může znít logicky a přitom může být chybný.

M. Martinovská 26.10.2018 23:12

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Zkoumala jsem tři stránky té prezentace s logem Advokátní komory, na všech třech byla chybná citace nebo nesmysl... co když se kouknu na další? Já tomu rozumím úplně dobře.. vynechat klíčové, význam měnící slovo z věty, kterou kritizuju, to je prostě prasárna.

V. Klepetko 26.10.2018 23:27

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

"opatření k zákazu POVINNÝCH postupů alternativního řešení sporu, včetně mediace a smírčího řízení..."

Takže... Alternativní řešení sporu zahrnuje řadu povinných postupů, včetně mediace a smírčího řízení? A když tyto povinné postupy (včetně meciace a smírčího řízení) zakážete, tak holt žádná smírčí řízení nebudou. Ani mediace... Stejně tristní smysl, jako když "povinných" vynechám...

Pletu se?

J. Václavíková 26.10.2018 23:29

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Ano, opět :-)

Tento článek chce zamezit praxi, kdy je oběť nucena proti své vůli k nějakým kompromisům s násilníkem, i když o to nestojí.

V. Klepetko 26.10.2018 23:37

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Článek zklamal. Nerozumím mu! :-))))

Právo má být ale pochopitelné i pro blbce! :-)

J. Václavíková 26.10.2018 23:40

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Zákon musí být napsán tak přesně, aby pokud možno vylučoval jiný výklad, než zamýšlel zákonodárce. Proto ta šroubovaná řeč.

V. Klepetko 26.10.2018 23:46

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Jani. Každý právník ti ale řekne, že žádný takový zákon neexistuje:-). Který by neumožňoval jiný výklad... To je jako se zubaři. Plomba nesmí vydržet déle než "x" let, jinak by zubaři přišli o práci! :-))

Dobrou noc. Když pomůžeš najít ten svatý grál Úmluvy, důvodovou zprávu, uděláš dobrou věc...

J. Václavíková 26.10.2018 23:47

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Myslím, že to je Piťhova chiméra.

J. Anděl 26.10.2018 23:53

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Chceš říct, že slovo "povinný" v tomto případě znamená "nátlak na oběť"? Jako že oběť je snad povinna přistoupit na smírčí řízení?

To se mi ale tedy fakt nezdá.

Spíš bych to chápal jako povinný v procesním smyslu (že musí být nabídnuto). A pokud je to zakázáno, pak to "nesmí být nabídnuto"?

V. Klepetko 27.10.2018 0:00

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Konečně se našel někdo, pro koho to taky není tak jednoznačné :-) Myslím že ta má interpretace, viz výše, má právo na život.

J. Anděl 27.10.2018 0:14

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Praxe u mnohem banálnějších sporů typu "co podle ústavy smí, musí a nesmí dělat prezident" ukazuje, že laické spory jsou celkem k ničemu.

Ve skutečnosti ti, co mohou, si dělají co chtějí, a ti se špatnou karmou, když sekyra spustí, se nestačí divit. A žádný zákon tohle nenarovná.

Ani o píď jsme se nepřiblížili závěru, že úmluva je nějak nezbytná, stejně tak jsme nijak nevyvrátili (protože to technicky vzato nejde), že náš svět nebude za dvacet let vypadat tak, jak ho popisuje Piťha. Akorát že ten třeba umře ve vězení (když bude mít smůlu, dva roky nejsou tak moc) a spravedlnosti tak bude učiněno za dost. A to k výronu spravedlnosti nepotřebujeme ani nikoho obviňovat ze slovního sexuálního obtěžování.

V. Klepetko 27.10.2018 0:26

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Ano. A toho Piťhu snad nezavřou, jen je smutné, kolik lidí si s tou myšlenkou pohrává! Dobrou.

J. Václavíková 27.10.2018 0:14

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Nesmíš přemýšlet jen v intencích našeho právního prostředí. Jsou země, kde je oběť znásilnění nucena si násilníka vzít za muže. Třeba.

V. Klepetko 27.10.2018 0:21

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Není spíše nucen ten násilník?!

J. Václavíková 27.10.2018 0:26

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Tou znásiněnou, ne? Prosímtě, mysli!

V. Klepetko 27.10.2018 0:31

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

?

Rada starších chytí násilníka a přinutí ho si vzít oběť násilí za ženu, aby "zachránil její čest", a na širší rodinu nepadla hanba. Navíc musí zaplatit tři kozy. Rodina znásilněné souhlasí, msta na příbuzných obětí zažehnána. Připadá Ti to nerealistické?

J. Václavíková 27.10.2018 0:37

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Připadá mi to surrealistické. Opravdu si myslíš, že oběť brutálního znásilnění si přeje být vdána za pachatele?!

V. Klepetko 27.10.2018 0:45

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

(Výše jsem chtěl napsat - "msta na příbuzných násilníka zažehnána")

Surrealistické? Jsou společenství, ve kterých se oběť znásilnění už nikdy v životě nevdá, když toho násilníka nepřinutí abyb si ji vzal. Je z ní společensky vyloučená pária. Sám jsem se pohyboval v Kašmíru, jinde v Indii, na Kavkaze - i v arménských vesnicích v horách, a tento pattern chování jsem viděl na vlastní oči.

J. Anděl 27.10.2018 0:41

Re: Odkaz na důvodovou zprávu od pana Prokopa

Docela vtipné bylo a je sledovat diskuze těch, jichž se to opravdu dotýká, třeba o gdpr. A sledovat v praxi absurdity, ke kterým to vede. Ať proto, že je norma špatná, nebo proto, že jí někdo nepochopil resp. pochopil špatně. V důsledku je to celkem jedno.

M. Mařák 26.10.2018 20:09

Mlživý pojem "neomarxismus"

Na wiky se píše, že: "Vůči kosmopolitním a globalizačním tendencím současného světa se neomarxismus většinou staví spíše negativně, s tím, že jde o důsledek současné fáze neoliberálního kapitalismu."

Tzv. neomarxisté to tedy vidí stejně jako Trump a naši i jiní nacionalisté z IVK a tak, ehm, nebo co...

J. Václavíková 26.10.2018 20:28

Re: Mlživý pojem "neomarxismus"

Oni dokonce neuznávají ani multikulturalismus. Další rána válečným štváčům :-)