29.3.2024 | Svátek má Taťána


Diskuse k článku

SPOLEČNOST: Pandemie blbosti zasáhla i Česko

Celým světem se už celou řadu let nekontrolovatelně šíří pandemie blbosti. Česku se relativně dlouhou dobu vyhýbala, a tak jsme skutečně vážných případů zblbnutí doposud registrovali jen málo. Situace se však bohužel mění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Kouřil 22.8.2020 21:32

Prožíváme období, kdy blbost kvete. V minulosti neměla tolik prostoru pro svoji prezentaci, zato dnes se jí otevírají netušené možnosti díky internetu, sociálním médiím a dobře prezentovaným fake news. Její explozivní šíření podporuje i tragická úroveň sdělovacích prostředků, politiků a vlád ve vyspělém světě obecně, které se jí snaží co nejvíce přiblížit. Vývoj lidské civilizace je však spojen s neustálým bojem proti lidské blbosti. V dneší době je ten boj o to složitější, že blbost využívá nejnovější civilizační výdobytky, blbci nevymírají, ale jsou podporování sociálním státem. Přesto doufám, že se podaří lidské civilizaci nad blbostí opět zvítězit a že si z této epizody lidské historie vezme lidstvo ponaučení. V opačném případě je návrat lidí do větví stromů neodvratný.[>-]

E. Holá 11.8.2020 0:48

Autorka má 100%pravdy - i když nadsázka ae někomu nelíbí. Já nechápu, proč rušit přírodou zažité vztahy(myslím otec + matka + děti) - třeba bych navrhla aby 2 býci vychovali krávu a aby dobytek měl 20 druhů pohlaví, labutím zakážeme celoživotní vztah ve dvojici atd.... Připomíná mi to: my komunisté poručíme větru dešti....

J. Svarda 20.7.2020 7:03

Musím dát za pravdu paní Lhotské.Je nesmyslné akceptovat každou pitomost s tím, že blbí jsou ti co tonechápou jako názor.!!

D. Müller 19.7.2020 22:27

Skutečně si paní Lhotská myslí, že označením těch, s kterými nesouhlasíme za blbce se posuneme k rozumnějšímu uspořádání světa? Napadlo autorku někdy, že druhá strana nás vidí stejně? Na základě jakých exaktních údajů prohlásila sebe sama za tu chytrou? Takto půjdeme do sporu s druhou stranou? Vy jste napadení blbovirem a my jsme chytráci? Nezajímají nás skutečné důvody vaší frustrace? Moje životní zkušenost je následující: "Lidé se nikdy nechovají iracionálně. To že jejich skutkům nerozumím, je tím, že nemám dost informací." Autorce bych vřele doporučil více pokory, pak jí i nám ostatním snad bude druhá strana občas naslouchat.

Z. Lapil 19.7.2020 18:58

Voni ti musulmani vědí, proč zakazují zobrazit člověka.

Z. Lapil 19.7.2020 18:57

Například kláštery, to byly zvlášť vypečené spolky, z těch se analfabetismus šířil přímo lavinovitě, že?

Z. Lapil 19.7.2020 18:54

Nevolnictví je proti otroctví ZÁSADNÍ pokrok. Nevolník je člověk, zdaleka ne svobodný, ale člověk. Otrok je de iure věc.

Myslím, že ani hrozba postihu nemá s otroctvím podstatnější souvislost. V několika málo státech USA 1. poloviny 19. století bylo legální otroctví, přesto to byla v podstatě svobodná země; mimochodem - těch otroků tam nebyly žádné davy, i když samozřejmě i jeden je příliš mnoho. Naopak SSSR a ostatní socialistické země otroctví ani náhodou nepraktikovaly, přesto protistátními protesty člověk riskoval život, i když většinou(?) ne bezprostředně.

Z. Lapil 19.7.2020 18:29

Věřte nevěřte, osobně znám člověka, který má v jedné třídě dceru i vnučku.

Z. Lapil 19.7.2020 18:21

Migrační kvóty jsou náhodou bezva nápad, tedy pokud se udělají pořádně. Totiž tak, že příchozí z Evropy a ostatních zemí párového soužití budiž přijímáni v množství 50% muži, 50% ženy, příchozí ze zemí, kde převládají polygamní zvyklosti, tak více; jestli se nepletu, tak 80% ženy, 20% muži.

Nebo snad někdo něco namítá proti respektování kulturních zvyklostí?

J. Nový 19.7.2020 15:33

Jasně že pochod hrdosti si může zorganizovat každý. třeba i pedofilové, náckové, komouši a máte pravdu v tom, že se to neprojeví na vašich příjmech, ale to přeci není to podstatné, ne? 8-o

J. Nový 19.7.2020 15:24

Díky za podobné články. Naděje ještě žije...

B. Rameš 19.7.2020 11:54

A co jako, já píšu Černoch s velkým už dlouho, on by se Karel mohl urazit... Ale jsem rád, že se objevil další zastánce, tedy zastánkyně, mého fejku o viru blbosti, práškovaném z čínských letadel R^.

Jo a to je taky ironie a nadsázka ... i když, pravda je tam někde venku ;-)

J. Lukavsky 19.7.2020 11:45

bílé zlato, bílá tma, černé myšlenky, rudo před očima... je toho hodně k zakazování. J.L. end

F. Navrátil 19.7.2020 9:31

Je to složitější. Kovaní salónní demokraté byli pro přímou volbu, protože doufali v příznivý výsledek. Když byli poraženi, začali ječet proti samotnému principu přímých prezidentských voleb. S referndem je to ještě absurdnější. Na jedné straně vášnivě odmítají zákon o všeobecné referendu a na straně druhé považují pražské kravály Milionu chvilek za projev vůle lidu a důvod k převzetí moci.

P. Han 19.7.2020 8:30

Už jsem ho našel. Předlistopadovej furťák, jak jsme říkávali na vojně, čili na 99,9% komouš. Po Listopadu patrně musel členství ukončit a vadilo mu to, takže když v r. 1992 odešel z armády, hrdě vstoupil do ČSSD. A píše o sobě, že je přemýšlivý. Q. E. D.

https://ondrejkovic.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=371559

I. Pávek 19.7.2020 8:22

Souhlas pane Písaříku, no Ondrejko předvedl jak jde hlupáctví zabalit do rádoby intelektuálních pouček o čtyřech dílech i s doslovem.

V. Klepetko 19.7.2020 7:40

Aha. Jenže pan Ondrejkovič tvrdí, že "gender to je soubor stereotypů a společenských očekávání, které (která) se s tím kterým fyzickým pohlavím pojí." A vy naproti tomu vlastně říkáte, že jde o subjektivně vnímanou identitu jedince.

Takže je to bohužel neuchopitelná terminologická zrůda. Něco jako" psorické miasma". O tom se také vedou rozsáhlé diskuze ve vzdělaných kruzích. Alternativně vzdělaných, řekl bych:-)

J. Krásenský 19.7.2020 6:46

Gender je utkvělá představa - kdysi se to tu prý rojilo kleopatrami a napoleony, dnes úchylnými představami nesouladu psychického stavu s fyzickou skutečností.

L. Písařík 19.7.2020 5:46

To máte tak - když se jeden cítí býti jinopohlavním, přesto že má všechny maskulitním znaky, pak je to gender. Jak je to u holek, nevím, nikdy jsem holkou nebyl ani se jí necítil, ba naopak mnohdy děkoval pánubohu za to, čím jsem.

L. Písařík 19.7.2020 5:41

Hlupáctví zdá se být nezdolné a to vyšší lidské teprve slabě klepe na brány rozumu.

P. Staronový 19.7.2020 0:25

Klasický mladý progresivista (a mládí mu budiž omluvou). Není-li mladý blb, je nepochybně starým blbem a tam už bez omluvy.

J. Jurax 19.7.2020 0:08

A zakáže se padat sníh. Je bílý a tudíž rasistický! Padat budou smět pouze ideově správné černé saze.

J. Jurax 19.7.2020 0:03

A nepobrala na to ta "historička" nějaký grant z EU? Blbosti jejího díla by to odpovídalo. To se snad nedá vysvětlit jen novými, progresivními myšlenkovými trendy na FF UK ... 8-o

J. Jurax 18.7.2020 23:57

To máte těžký.

Existuje nezanedbatelná množina voličů, jež tuto volbu měli za nikoliv blbou, nýbrž nejlepší možnou.

J. Jurax 18.7.2020 23:53

Je. Diskriminuje tečky a neoprávněně preferuje čárky. Bude v tom nějaká podvědomá potlačená sexualita nebo co ... ;-)

Založte neziskovku, požádejte o státní příspěvek a zahajte nesmiřitelný boj proti této odporné diskriminaci!

J. Jurax 18.7.2020 23:49

Jojo, srandě to nerozumí, maso to nežere, co s takovým ...

L. Slezák 18.7.2020 23:46

Ale houby placenej. Musíte číst mezi řádky. Je to impotent nebo latentní gay.

J. Jurax 18.7.2020 23:45

Tak tak ... a do které z Vámi popsaných skupin se řadíte?

J. Jurax 18.7.2020 23:43

No jo no ... jste aspoň silnej, když blbej zjevně ano?

J. Jurax 18.7.2020 23:41

Pochod hrdosti si může zorganizovat každý. Jistě, to může. Jenom je potřeba velmi pečlivě vážit hrdosti na co, abychom nenarazili. Třeba pochod hrdosti na to, že jsme občané České republiky by byl odpudivý nacionalismus, neřkuli šovinismus odporující evropským hodnotám a z brusele právem tvrdě odsuzovaný, kdežto pochod hrdosti na to, že jsme v EU by sice byl z brusele chválen, ale zase by nebylo moc takových, co by se uvolili takového podniku zúčastnit; neměl by kdo pochodovat.

Ale co myslíte, převzal by pražský primátor záštitu nad pochodem hrdosti heterosexuálů? Navíc kdyby si byli jisti svou sexualitou a hrdě tvrdili, že pohlaví jsou jenom dvě?

O pochodu hrdosti bílých heterosexuálních mužů bych si snad neměl v současnosti dovolit ani uvažovat ani v soukromí, natož veřejně. To by mne veřejně rozcupovali a žádali mou hlavu nejen LGBTQ aktivisté jako v případě prvním, ale i feministky a samozřejmě bojovníci proti rasismu.